Co v autech nahradí spalovací motory? Vypadá to na elektromotory s baterkami, ale nemusí to být nadlouho

Názory k článku

neilz  |  20. 12. 2019 20:31  |  Microsoft Windows 7 Chrome 79.0.3945.88

"typické elektrické auto (60kWh baterie) potřebuje méně než 8 hodin při 7kW nabíjení" a nekecas nahodou ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
G____  |  20. 12. 2019 20:45  |  Microsoft Windows 10 Chrome 79.0.3945.88

1,72kč na kilometr ?
Vodík stoji 10E za kilogram(německo) a spotřeba je přibližně 1,2kg/100km
To nám dělá krásných 300Kč na 100km.....a to se vyplatí.
Auto na vodík bude vždy dražší než elektromobil.
Vezmeme ropu, uděláme z ní vodík který pak "spalujeme" v autě.
Je zajímavé že nikoho netrápí kde vezmeme platinu?
Je to ekonomický a ekologický nesmysl, to může chtít pouze ropný průmysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (17)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
20. 12. 2019 21:03 | Microsoft Windows 10 Firefox 71.0

Ako môže byť vodík efektívnejší ako elektrina, keď na výrobu vodíka sa spotrebuje (v prepočte na 1 km jazdy) podstatne viac elektriny ako keby auto jazdilo čisto na elektrinu?
Plus k tomu treba pripočítať dopravné náklady či náklady na bezpečnosť. Elektrina je pomocou drôtov dostupná všade už teraz. Síce s pár percentami straty, ale "doprava" je prakticky bezúdržbová...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
MLML  |  20. 12. 2019 21:18  |  Microsoft Windows 10 Edge 18.18363

Myslím, že to jsou všechno zbytečné starosti. A každá baterka má uvnitř baterie nebo akumulátory, aby svítila.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Kuba12345678  |  20. 12. 2019 22:10  |  Android Chrome 73.0

skonci to drive, nez to vubec prijde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (56)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 12. 2019 00:27 | Linux Chrome 78.0

Až na to, že Tesla právě začala v Evropě instalovat Supercharger V3 (první dnes v Londýně), což při účinnosti Modelu 3 a nabíjecím výkonu 250kW dělá již nyní 1600km dojezdu / hodinu. Je to tedy 100km za necelé 4 minuty.A u toho vodíku bych tu cenu pod 2Kč na km chtěl vidět, reálně to je mezi 3-4Kč. U BEV je člověk schopen jezdit, pokud nabíjí doma, i za 0.4Kč/km. To už je, prosím, dost jiná písnička.Vodík je totální nesmysl tlačený petrochemickým průmyslem, aby nás mohl nadále dojit. Také Toyota, která do něho nesmyslně investovala, se snaží tuto šílenou technplogii protlačit stůj, co stůj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Martin.LOPO  |  21. 12. 2019 00:30  |  Microsoft Windows 10 Chrome 78.0.3904.99

Chtělo by to nějakou kalkulačku, kolik vyplivalo moje 13 let starý auto Euro 3COx a NOxu x kolik by vyplivala výroba 3,5 Aut + provoz který bych si měl podle teorie automobilek za tu dobu koupit.
V IT jsem dělal cestujícího technika a služebně jsem nafťákem projezdil 35-50tis ročně jediný důvod, ve většině případů proč jsem tam jel bylo že si to to náš obchodní zástupce, případně nějaká stará struktura u zákazníka (ředitel,...) která si potřebovala počítat pohledem z okna kolik jsem jim tam naprděl do židle.
50-75% bych byl schopen vyřešit vzdáleně jen za cenu elktriky z uhelných elektráren
I tohle zbytečné cesťáctví je hrozný mor .....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
cejvik  |  21. 12. 2019 07:01  |  Microsoft Windows 10 Chrome 79.0.3945.88

Zajímalo by mě porovnání s bilohem (získává se z cukrové řepy) a bioplynem (ze zemědělských zbytků, trávy, ... Bateriím moc nevěřím, jako problém vidím Lithium a délku nabíjecí doby, protože se ukazuje, že rychlé nabíjení ničí baterie:
https://autobible.euro.cz/pruzkum-elektroauta-ztrac... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Pety  |  21. 12. 2019 07:58  |  Microsoft Windows 10 Firefox 71.0

No, vzhledem k tomu, že vodní pára má na svědomí až 95% skleníkového efektu - není lepší vypouštět do ovzduší ten kysličník uhličitý, jehož skutečný vliv je nula nula nic? Nebo se to snad nedělá v rámci boje proti globálnímu oteplení?(Klid, dobře vím, že lidé vypouštějí vodní páru i dnes, vzniká i spalováním uhlovodíků.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (66)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 12. 2019 11:22 | Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Po dlouhé době naprosto vyvážený článek, to čučím.Paráda!Na konci roku velká gratulace k střízlivému pohledu na budoucnost automobilizmu.Takže samozřejmě palec nahoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Georga  |  21. 12. 2019 12:10  |  Microsoft Windows 10 Firefox 71.0

Souhlasím s tím, že se tomu v budoucnu opravdu tak stane. Ale bylo by dobré zjistit, proč se nyní tak moc tlačí na pilu? Předpokládám, že za tím budou něčí zájmy, ostatně jako vždy.
Přerod na nový typ vozů mohl proběhnou v pohodě pozvolna v rámci přirozeného technického pokroku, ale to co se děje teď je šílené.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Katikakus  |  21. 12. 2019 14:22  |  Microsoft Windows 7 Chrome 79.0.3945.88

Vskutku eye-opening diskuse. Opet se tu dokonale odkopala particka neobolsevickych svazaku, kteri by radi jinym zakazovali, omezovali, narizovali ve jmenu "vyssiho dobra". S touto neomarxistickou levicackou pakazi bude potreba se co nejrychleji velmi tvrde vyporadat. Diskuse je bezpredmetna, jejich omezeny intelekt prakticky zadnou neumoznuje, tridniho nepritele uz jsi nasli, takze bude potreba pouzit metody, kterym rozumeji.
Pokud tak neucinime, z historie mame vic nez dost prikladu kam to vedlo, a prece tu nechceme novodobe nacisty, ci pokusy svrhnout kapitalistismus a znovunastolit socializmus, vysnene to jejich zrizeni, kde vsichni jsou si rovni a vsichni maji stejne - houno. Ne, soudruzi, tohle vam nesmime dovolit!Za osobni svobodu jsem tu dlouho tvrde bojovali, a nedovolime vam nam ji vzit a trestat za uspech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
dolph1888  |  21. 12. 2019 18:09  |  Microsoft Windows 10 Firefox 72.0

Tady čtu:
Auta na vodíkový pohon: Jak fungují a proč by nás měla zajímat Více na: https://vtm.zive.cz/clanky/auta-na-vodikovy-p... ...
, že jen vodní pára to u vodíku nebude: „Při spalování vodíku nevzniká pouze k přírodě šetrná vodní pára, ale také toxické emise oxidu dusíku označované jako NOx.” do kolonky emisí při jízdě, bych tuto informaci doplnil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
21. 12. 2019 20:44 | Microsoft Windows 10 Chrome 79.0.3945.88

Skvěle vyvážený článek se střízlivým pohledem do budoucnosti, díky.
Osobně si myslím, že elektromobilita bude u moci hodně dlouho (až se k ní dostane). Primárně proto, že eleketřinu dnes cpeme do všeho, kde to dřív nedávalo smysl. Všechno děláme "smart" a tento trend jen tak nevymizí.
Když k tomu připočtu roky budovanou síť, která se postupně posiluje, bude pro nás do budoucna elektřina ještě hodně velký téma.
Co se pravděpodobně do budoucna změní bude princip výroby elektřiny i její ukládání, ale nemyslím, že by v dalších sto letech dokázalo něco překonat elektromobilitu. Byť si uvědomuju, že taková prognóza je minimálně odvážná...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (33)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
rackycz  |  22. 12. 2019 21:15  |  Unknown Mozilla 68.0

Asi se shodnem, ze baterie je jen prvotnim pokusem o skladovani elektriny a ze neni dokonala. Az budem umet vytobit superkapacitor, bude to jina vec.Rad bych ale upozornil, ze s elektromobilem se nejezdi na "benzinku". U elektromobilu odpada nutnost travit cas doplnovanim paliva. Neni pravda, ze nabijenim elektromobilu stravite hodiny denne. (Az na specialni pripady) Elektromobil se "tankuje" zcela sam bez vas. Jen musite zacit jezdit tam, kde na to jsou zarizeni.Napriklad behem nakupu auto snadno nabijete a netrapi vas to, protoze tech 30min v obchodaku musite byt tak jako tak. To same v zamestnani, v kine atd. Uz nemusite jezdit na specializovane misto, kteremu se rika benzinka. Palivo je vsude kolem nas.A to je jediny duvod, proc se dnes nektere firmy snazi protlacit vodik. Aby zustal zachovan princip benzinek a motoristi museli travit cas na benzince. Doma, nebo v praci totiz vodik nikdy mit nebudou a tak musi platit marze distributorum.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
qwertysaurus  |  24. 12. 2019 09:55  |  Microsoft Windows 8.1 Chrome 79.0.3945.88

Jedna technická ke grafu, který znázorňuje účinnost převodu a přenosu energie, a který byl pravděpodobně převzat z videa "The truth about hydrogen" na kanálu "Real Engineering" a upraven pro použití v článku:
- účinnosti jednotlivých následujících přenosů a převodů energie nelze absolutně odečítat od již v předchozím kroku vypočtené účinnosti - jedná se o přímočarý proces, proto grafy, tak jak jsou nakresleny nedávají smysl a uvádějí větší ztráty, než k jakým dochází
- takže možnosti grafického znázornění jsou dvě:
1) spočítat celkovou účinnost správně a vynést ji do grafů se správnými procenty účinnosti jednotlivých přenosů a převodů energie nebo
2) zhotovit grafy znázorňující, jak se jednotlivé složky převodu a přenosu energie svými ztrátami (čísla viz. prezentovaný graf) podílí na celkových ztrátách systému; takové grafy pro bateriové vozidlo a vozidlo na články pak již ale není možné vzájemně porovnávat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor