E-shopy

Coop spouští vlastní e-shop s potravinami. Moderní službu dostane i do malých vesnic

Rohlík, Košík, iTesco a nově i Coop. Maloobchodní síť spustila vlastní e-shop, v němž budou moci zákazníci nakupovat potraviny z pohodlí domova. Na rozdíl od konkurence ale nebude nákup zasílat kurýrní službou, pouze jej připraví k vyzvednutí na prodejně či ze speciálních výdejních boxů.

Coop chce do konce září spustit e-shopové služby na 500 prodejnách z jižní a východní Moravy, Vysočiny, středních, jižních, východních a západních Čech. Postupně se bude rozšiřovat i do zbylých poboček, kterých má Coop po celém Česko okolo 2500. Výdejní boxy s chlazenými schránkami pro čerstvé zboží ale všude nebudou.

S vývojem e-shopu pomohl Plzeňský Prazdroj, externí boxy dodává firma 3iD, pokladní řešení pak PVA Systems. Na zavádění finančních funkcí pak Coop spolupracoval s ČSOB a Mastercardem.

„Z malé vesnické prodejny tak vytváříme pomocí e-shopu díky nabídnutým službám v podstatě velký supermarket,“ říká Pavel Březina, předseda představenstva Coopu. Obchod bude online prodávat desítky tisíc produktů.

Nákup bude probíhat v několika krocích. Na e-coop.cz si vyberete prodejnu, kde si zboží vyzvednete. Potraviny, nealko, drogistické zboží nebo jiné produkty do domácnosti přidáte do košíku. Musí mít hodnotu alespoň 200 Kč. Pak zadáte osobní údaje a objednávku dokončíte. Nic se předem neplatí, vyzvednutí je zdarma.

Při ověření mě osobně ale překvapilo to, že objednávka bude k vyzvednutí až za týden. To je u moderního e-shopu neakceptovatelné. A zvlášť, když prodává potraviny a jiné spotřební zboží, které potřebujete TEĎ.

Aktualizováno: Šéf marketingu Coopu Lukáš Němčík upřesnil, proč dodání trvá tak dlouho. Čerstvé potraviny jsou v obchodech k vyzvednutí do dvou hodin od objednání a nevztahuje se na ně žádná minimální hodnota objednávky. Některé zboží je však dodáváno velkoobchodně, proto se musí nejdříve doručit na prodejnu. To trvá až týden, většinou prý ale jen tři dny. U zboží z velkoobchodu je pak také stanovena minimální hodnota objednávky.

Naše řešení je výrazně komplikovanější než co dělají ostatní – Rohlík, Košík. My napojujeme různé pokladní systémy a několik velkoobchodů a stovek prodejen. Důvodem je především nabídnout lokální výrobky na místních prodejnách a nevyužívat jeden sklad pro všechno,“ uvádí Němčík.

Diskuze (22) Další článek: Přípravy na návrat na Měsíc jsou v plném proudu. I pod vodou

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,