Covid-19 zbrzdil rozlet Tesly. Ve druhém čtvrtletí dodala o 18 % méně aut než v prvním

Po více než dvou letech impozantního růstu zaznamenala americká automobilka Tesla citelné problémy. V sobotu na svém webu oznámila, že od dubna do června tohoto roku vyrobila pouze 258 580 elektromobilů, přičemž prodejcům dodala 254 695 vozů. Proti prvnímu čtvrtletí tohoto roku je to pokles o 18 %. 238 533 kusů byly Model 3 a Model Y, 16 162 připadalo na Model S a Model X.

V prvních třech měsících roku 2022 se Tesle podařilo vyrobit 305 407 elektromobilů, přičemž 291 189 jich dodala prodejcům. Pohled na výrazně nižší čísla alespoň trochu vylepšuje tvrzení, že se v červnu podařilo vyrobit nejvíc vozů v celé historii této mladé automobilky.

První propad po více než dvou letech

Propad v počtu vyrobených a dodaných automobilů přichází po devíti čtvrtletích, kdy čísla permanentně rostla. Zatímco v prvním čtvrtletí 2020 vyrobila Tesla 88 496 aut, o dva roky později to byl už téměř čtyřnásobek.

Důvodem 18% poklesu jsou dle Tesly „pokračující problémy v dodavatelském řetězci a odstávky továren, které nemohla ovlivnit“. S největší pravděpodobností je tím míněno opakované vynucené uzavření továrny Gigafactory v čínské Šanghaji kvůli rostoucímu počtu případů onemocnění covid-19.

Jak to Elon vysvětlí?

Podrobný rozbor výsledků za toto čtvrtletí je naplánován na 20. července, kdy Tesla vydá krátké oznámení obsahující odkaz na aktualizované výsledky za druhé čtvrtletí roku 2022, které budou k dispozici na webových stránkách.

Vedení firmy uspořádá téhož dne v 16:30 středoevropského času živý webcast s otázkami a odpověďmi, kde budou diskutovány finanční a obchodní výsledky a výhledy. Předpokládá se, že by měl vnést více světla do tvrzení generálního ředitele Elona Muska, jenž prohlásil, že nové továrny v Berlíně a Texasu jsou „gigantické pece na peníze“, které Teslu stojí miliardy.

Tesla nedávno otevřela svou první evropskou továrnu v německém Berlíně a uspořádala „kybernetické rodeo“ na oslavu slavnostního otevření továrny Gigafactory v texaském Austinu. Nové výrobní závody by v budoucnu mohly pomoci kompenzovat problémy s produkcí v Šanghaji.

Diskuze (6) Další článek: Minimalisticky a levně. Test MINI-ITX základní desky Biostar B660 GTN Racing

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , ,