Crew-4: Takhle se Crew Dragon Freedom přibližoval k Mezinárodní vesmírné stanici

Oživeno 29. dubna

SpaceX na svém Twitteru zveřejnila povedené video zachycující kosmickou loď Crew Dragon Freedom během přibližování se k Mezinárodní vesmírné stanici (ISS).

Dotyčný klip ukazuje aktivitu několika z celkem 16 trysek Draco, s jejichž pomocí Freedom upravuje svou polohu.

Připomeňme, že palubní počítačové systémy Crew Dragonu umožňují provést dokování s ISS zcela autonomně – astronauti pouze sledují dotykové obrazovky v kabině, které zobrazují informace v reálném čase.

Přestože všechny dosavadní mise s posádkou skončily úspěchem, Muskova společnost minulý týden oznámila, že žádné další lodě daného typu již stavět nebude. Hlavním důvodem je, že se nyní chce plně soustředit na dokončení Starship.

Mise Crew-4

V pravidelně aktualizovaném článku sledujeme průběh mise Crew-4, v rámci níž vyrazí na Mezinárodní vesmírnou stanici 4 astronauti: Kjell Lindgren, Robert Hines, Samantha Cristoforetti a Jessica Watkinson.

Diskuze (6) Další článek: BeReal je antiInstagram. Nová sociální síť nutí uživatele sdílet neupravené fotky a rapidně roste

Témata článku: Vesmír, SpaceX, NASA, Kosmonautika, Twitter, Elon Musk, Mezinárodní vesmírná stanice, ESA, Crew Dragon, Dragon, loď, Mise, Duben, Termín startu, Kosmická loď, Raptor, ISS, Velitel, Crew, Samantha Cristoforetti, Alan Shepard, Freedom, Dušan Majer, Jméno, Start

Grilujete? Tak radši zatajte dech!

RakovinaZdraví