"Melo se prepouzivat x krat, s bidou to daji 5x a motory uz to nedavaji nebo cena jejich repase stejne draha jako novy motor - oficialni ceny samozrejme utajovane (proc asi?)."Aha, takže protože jednou špatně vyčistili motor mezi starty a vedlo to k jeho selhání, které ani nemělo dopad na primární misi, tak jste z toho odvodil, že 5 startů je strop? Tak jo, popovídáme si za rok, jestli jste měl pravdu. A co se týče ceny za repasování, zrovna dneska vyšel rozhovor, kde Elon Musk prozradil, že mezní náklady na start Falconu 9 jsou 15 milionů dolarů a repasování prvního stupně ak rytů stojí jen 250 tisíc dolarů. Si schválně spočítejte marži při ceně startu 50 milionů. Ale jasně, Musk určitě lže, je to podvodník, takže tomu údaji nelze věřit bla bla bla."Pristavani je v kazdem pripade drahe, snizuje hmotnost payloadu. Druzice co mely navratovane prvni stupne se musely drapat na svou drahu samy za cenu paleni drahocenneho paliva atp."To si musí posoudit zákazník, jestli je pro něj lepší nechat si družici vynést přímo na GEO Falconem Heavy, nebo ušetřit 40 milionů a použít Falcon 9 za cenu toho, že pár týdnů bude trvat její přesun z GTO na GEO. A jelikož si firmy přesto nechávají ty družice vynášet spíše tím Falconem 9, tak je evidentní, že to snížení nosnosti kvůli přistání v praxi není takový problém, jak tady naznačujete.
Názor byl 1× upraven, naposled 27. 05. 2020 00:30