Crew Dragon vedle X-Wingu a USS Enterprise. YouTuber srovnal skutečné a smyšlené vesmírné lodě

Crew Dragon má na výšku 8,1 metru, rozpětí ISS je 109 metrů a chystaný Starship bude (včetně nosné rakety) dlouhý 122 metrů. Pozemní konstruktéři během 60 let pilotované kosmonautiky odvedli úžasnou práci. V hlavách autorů sci-fi jsou ale ještě šílenější nápady.

3D animátor Alvaro Gracia Montoya na svém youtubovém kanálu srovnal, jak se liší velikost reálných vesmírných lodí a stanic od těch liteárních, filmových, seriálových nebo videoherních. Na jednom videu tak uvidíte desítky modelů seřazených od nejmenší po největší.

Srovnání vesmírných lodí:

Pro referenci do animace zařadil i zmíněný Crew Dragon, ISS ale také raketoplán. Vedle nich pak najdete i Planet Express Ship z Futuramy, Nostromo z Vetřelce, USS Enterprise ze Star Treku, Červeného trpaslíka, Citadelu z Mass Effectu nebo třeba Hvězdu smrti ze Star Wars. Odhadované velikosti jsou od desítek centimetrů až po Ringworld (Prstenec) srovnatelný se sluneční soustavou.

Jednotlivým lodím sice chybí textury, jde jen o šedé modely, ale přesto muselo dát ohromné množství práce je všechny nakreslit. A přitom taková blbost, jak praví klasik…

Montoya mimochodem loni udělal obdobné video srovnávající jednotlivé prvky světa od Planckovy délky, přes člověka a planety až po galerie, superklastry a nakonec i celý viditelný vesmír.

Srovnání mikro- a makrosvěta:

Diskuze (15) Další článek: Týden Živě: Windows na ARM, nové grafiky AMD a stále lákavější Starlink

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,