Crew Dragon vedle X-Wingu a USS Enterprise. YouTuber srovnal skutečné a smyšlené vesmírné lodě

Crew Dragon má na výšku 8,1 metru, rozpětí ISS je 109 metrů a chystaný Starship bude (včetně nosné rakety) dlouhý 122 metrů. Pozemní konstruktéři během 60 let pilotované kosmonautiky odvedli úžasnou práci. V hlavách autorů sci-fi jsou ale ještě šílenější nápady.

3D animátor Alvaro Gracia Montoya na svém youtubovém kanálu srovnal, jak se liší velikost reálných vesmírných lodí a stanic od těch liteárních, filmových, seriálových nebo videoherních. Na jednom videu tak uvidíte desítky modelů seřazených od nejmenší po největší.

Srovnání vesmírných lodí:

Pro referenci do animace zařadil i zmíněný Crew Dragon, ISS ale také raketoplán. Vedle nich pak najdete i Planet Express Ship z Futuramy, Nostromo z Vetřelce, USS Enterprise ze Star Treku, Červeného trpaslíka, Citadelu z Mass Effectu nebo třeba Hvězdu smrti ze Star Wars. Odhadované velikosti jsou od desítek centimetrů až po Ringworld (Prstenec) srovnatelný se sluneční soustavou.

Jednotlivým lodím sice chybí textury, jde jen o šedé modely, ale přesto muselo dát ohromné množství práce je všechny nakreslit. A přitom taková blbost, jak praví klasik…

Montoya mimochodem loni udělal obdobné video srovnávající jednotlivé prvky světa od Planckovy délky, přes člověka a planety až po galerie, superklastry a nakonec i celý viditelný vesmír.

Srovnání mikro- a makrosvěta:

Diskuze (15) Další článek: Týden Živě: Windows na ARM, nové grafiky AMD a stále lákavější Starlink

Témata článku: Vesmír, Hry, Mezinárodní vesmírná stanice, loď, Starship, Star Wars, Sluneční soustava, Crew Dragon, SKU, Planck, ISS, Vesmírná loď, Planeta, Star Trek, Červený trpaslík, Nostromo, USS Enterprise, Youtuber, Velikost, Hry pro PC na Heureka.cz

Největší proměna Outlooku za dlouhá léta. Takhle bude nový pošťák vypadat

**Outlook postavený na webovém základě už podporuje osobní účty Microsoft. **Testování se tak rozšiřuje na jednotlivce, program má však k dokončení stále daleko. **Za pár týdnů bude sjednoceným pošťákem nahrazena také Pošta.

E-mailOutlookOutlook.comMicrosoft

Powerfoyle je fotovoltaická vrstva, která vypadá jako dřevo, kůže nebo třeba plast. Už se prodává

** Co kdyby fotovoltaický panel nevypadal jako fotovoltaický panel? ** Teď to zkouší švédský startup Exeger ** Vyrobil speciální vrstvu, kterou už mají první komerční produkty

FotovoltaikaTechnologie
Jak zvýšit herní výkon ve Windows 11? Vypněte tyhle funkce, radí Microsoft

**Windows 11 na některých počítačích aktivují bezpečnostní funkci Integrita paměti. **Virtualizační funkce ale negativně ovlivňují herní výkon. **Pokud některé funkce vypnete, můžete tím herní výkon posílit.

Windows 11Microsoft