Vesmír

Crew Dragon vedle X-Wingu a USS Enterprise. YouTuber srovnal skutečné a smyšlené vesmírné lodě

Crew Dragon má na výšku 8,1 metru, rozpětí ISS je 109 metrů a chystaný Starship bude (včetně nosné rakety) dlouhý 122 metrů. Pozemní konstruktéři během 60 let pilotované kosmonautiky odvedli úžasnou práci. V hlavách autorů sci-fi jsou ale ještě šílenější nápady.

3D animátor Alvaro Gracia Montoya na svém youtubovém kanálu srovnal, jak se liší velikost reálných vesmírných lodí a stanic od těch liteárních, filmových, seriálových nebo videoherních. Na jednom videu tak uvidíte desítky modelů seřazených od nejmenší po největší.

Srovnání vesmírných lodí:

Pro referenci do animace zařadil i zmíněný Crew Dragon, ISS ale také raketoplán. Vedle nich pak najdete i Planet Express Ship z Futuramy, Nostromo z Vetřelce, USS Enterprise ze Star Treku, Červeného trpaslíka, Citadelu z Mass Effectu nebo třeba Hvězdu smrti ze Star Wars. Odhadované velikosti jsou od desítek centimetrů až po Ringworld (Prstenec) srovnatelný se sluneční soustavou.

Jednotlivým lodím sice chybí textury, jde jen o šedé modely, ale přesto muselo dát ohromné množství práce je všechny nakreslit. A přitom taková blbost, jak praví klasik…

Montoya mimochodem loni udělal obdobné video srovnávající jednotlivé prvky světa od Planckovy délky, přes člověka a planety až po galerie, superklastry a nakonec i celý viditelný vesmír.

Srovnání mikro- a makrosvěta:

Diskuze (15) Další článek: Týden Živě: Windows na ARM, nové grafiky AMD a stále lákavější Starlink

Témata článku: Vesmír, Crew Dragon, Starship, Hry, Mezinárodní vesmírná stanice, Sluneční soustava, Star Wars, Planeta, Nostromo, ISS, Planck, Vesmírná loď, Youtuber, Červený trpaslík, Star Trek, USS Enterprise, Velikost

To jsme si to zase zavařili. Ballot screen pro Android je průšvih [komentář]
Evropská unieAndroidVyhledávače
TIP: Lidl má nejlevnější duální Qi nabíječku. Stojí jen 399 Kč
Bezdrátové nabíjení

RyzenProcesoryAMD

Přehled: Kdo má nejlevnější internet VDSL? Jak jsou na tom veřejné IP a Terminátor?

** Srovnali jsme nabídku VDSL u 19 internetových poskytovatelů ** Ceny tarifů se liší i o stokoruny ** Různá je také nabídka doplňkových služeb

CZ.NIC bezplatně naděluje USB/NFC klíče. Jak jej získat?
CZ.NICeGovernment