Hmm, třeba nekončí, web ČSA normálně funguje. Tady někdo slyší trávu růst.
Obchodní značka ČSA zůstává (zůstává nálepka na letadlech), ale to letadlo bude provozovat někdo jiný. ČSA už nebudou mít osvědčení leteckého dopravce (AOC)
No skoda to neni. Je to trh.
A právě trh a jeho hybatelé jsou tím, co likviduje zdravé podniky jako nežádoucí konkurenci. Bohužel je to tak, žijeme v mafiánském parazitním světě, tedy jeho části, v BRICS+ platí zcela jiná pravidla a podmínky pro hospodářství a obchod.
Názor byl 1× upraven, naposled 11. 10. 2024 07:24
A jeje, pohadky o zlatem rublu? V BRICSu us se smenuje cocka za mandarinky, protoze nekterym dochazi dolary.
Na dolary už sere pes
Aerolinie jsou tvrdý business s totálně nízkými maržemi. Konkurence je obrovská a zákazníci jdou dnes ze všeho nejvíc po nízké ceně, i na úkor komfortu. Každý rok zkrachuje cca. 50 leteckých společností. Air Berlin, Norwegian. I s těmi jsem v minulosti letěl a už jsou pod drnem. Teď k nim přibude ČSA. Bankrot je očistný proces, který trh zbavuje těch, kteří jsou neefektivní a neumějí se přizpůsobit. Netrpím žádným sentimentem. Jak píše kolega pode mnou. Dnes (na rozdíl před 100 lety) není žádný důvod, aby aerolinie provozoval stát. ČSA se mělo zprivatizovat mnohem dřív. I tak by možná skončily, na tom nesejde. Stačí, když existuje infrastruktura a létat se bude. A bude to tím nejlepším způsobem pro zákazníka.
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 10. 2024 15:27
No ty vole...A že zrovna za Fyjalové vlády. 😉
Kdysi se říkal vtip, proč dostalo Československo volací znak "OK".Sešla se mezinárodní komise se zástupci zemí, a předseda se anglicky ptal československé delegace:"Jaký byste chtěli volací znak?"Členové delegace neporozuměli otázce a stydíce se za svou jazykovou nevybavenost, odpověděli s úsměvem:"OK".
Vtip je to pekny. Nicmene v dobach, kdy se jednalo o prideleni toho OK, fakt nebyl problem s jazykovymi schopnostmi nasi delegace.
Můj názor byl ten, měla se prodat v 90. letech. Stát se má starat o voj. letectvo, nikoliv aerolinky. Nejspíš tu mohla být i nyní a pokud by privatizace proběhla v režii mafie blbě, padla by prostě dřív. Piloti chtěli tržní platy, politici trafiku. Je to chyba všech. Dopravních letů je tolik, že mě vůbec nezmáhá sentiment. Nyní skončila značka, ale společnost nežije už docela dlouho.
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 10. 2024 11:06
Ani se nedivím. pan Tvrdík po revoluci měl na starost rozprodej zásob a vlastnictví rekreacnich objektu České armády. Ztratilo se co se dalo a objekty známí za hubičku. Co od takového člověka můžete čekat. Je to hrozná škoda že už ČSA nebude. Volací znak se určitě zachová.
Tvrdíka luftJardu a jemu podobné defraudanty pověsit na Ruzyní v odletové hale za koule ke stropu!!!
Tak se to Tvrdíkovi povedlo. Dovedl ke krachu jeden z posledních tradičních podniků, které jsme tu měli. doufám, že je už pro něj připravená další lukrativní manažerská pozice.
Koukal jste jaké roky tam Tvrdík byl? Podle 10/10 článku to vypadá, že v toce 2020-2024... Jenže...
Ale Tvrdík urobil chyby, keď urobil neodôvodnenú a príliš rýchlu expanziu majetku, ktorá by sa zaplatila len v prípade, že by expandovali aj tržby a k tomu nedošlo. A tam bol zárodok problémov, ktoré nikto po ňom neodvrátil
V letectví se dělají rozhodnutí na dekádu nebo dvě dopředu. Bohužel on byl tím, kdo otočil kormidlem na špatnou stranu a ostatní po něm už víceméně neúspěšně následovali, rozprodávali, privatizovali..
Zajímalo by mne, co bude s unikátním volacím znakem "OK" (Oscar Kilo).Jestli ho Smartwings prodají, bude to národní ostuda.Osobně bych teď Smartwings přejmenoval na ČSA a volací znak OK používal vesele dál...
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 10. 2024 07:30
OK je označení všech českých letadel.....Tak to i zůstane. Používá se i pro označení letů ČSA to se již nebude používat, protože letecká společnost ČSA již nebude existovat.
OK neni zadny volaci znak. natoz unikatni.Je to jen iata kod aerolinky, ktery se pouziva u cisel letu (tam kde se zobrazuje cestujicim.
Kdyz zato Travel Service nabizel 6mld tak rekli (vlada) ze je to za 'rodine stribro' malo. Pak to dali korejcum za 80mil ...
Nakonec to stejně mají SW....A nechápu, že celý svůj business na tom nepostavily, protože ČSA je mnohem větší brand než nějaké SmartWings.
Protoze Simane.
Ano, je to soukromá firma.... může si s tím dělat to co chce.A nám se to nemusí líbit.
Jiste, je to vec vlastniku firmy, nikoho jineho.Libit se nam to muze, nemusi. To je uplne jedno.Presto muzeme verejne projevovat prekvapeni nad takovym rozhodnutim vlastniku. Pripadne tvrdit, ze je to kikotina.
Ano.
Je to smutne aby narod cez 10mil. nemal svoje aerolinky. A tu nejde len o Prahu. Vnutrostatne lety, lety CZ - SK. Vsetko padlo. A pritom ked si pozriete niektore letecke spolocnosti vo svete, lietaju, alebo lepsie povedane poskakuju po kuskoch a ziju. Nech mi nikto nehovori ze by sa neuzivila pravidelna linka Praha - Londyn, Praha - Amsterdam a kopa dalsich miest. Skoda CSA boli fajn.
Národní aerolinky je starý koncelt, ale krásný to je.ČSA byla opravdu moc krásná značka, svého času to byl opravdu pojem.Je neuvěřitelné kam se to dostalo.
Upřímně společnost která není funkční nemá smysl. Odráží to ale i naši společnost, lidi létat nechtějí (vnitrostátně), a nebo chtějí letět levně. Podle mě je to i dobře. Vlakem to je mnohem ekonomičtější a mnohdy i pohodlnější.
vlak do Londyna je mnohem ekonomictejsi a pohodlnejsi? Svata prostoto...
To by ČSA nesměly zrušit lety do Londýna. Nejspíš proto, že tam jiné linky létaly efektivněji.
co je to “svoji aerolinku”?svoji aerolinku nema vetsina statu, a to mnihem vetsich. vcetne americanu, svycaru, rakusaku, belgicanu, holandanu a rady dalsich.
Stát vlastní aerolinky nepotřebuje, je tu mnoho soukromých dopravců kteří dokážou létat výrazně levněji. Osobně létám jakoukoliv "národní" aerolinkou (Smartwings, Lufthansa, Air France, KLM, LOT...) jen když na trase nic jiného neletí, a to i za cenu toho že třeba vyletím z Prahy ale vrátím se do Vídně nebo do Krakova. Řekl bych že až na pár linek by trh bez státních aerolinek bez problémů přežil.
Opravdu kvalitní vedení, schopni manageri je jedna, ne jediná podmínka úspěšně a prosperující firmy. A my takových lidí moc nemáme. Vzpomeňte na Tatru, jak se potácela pod neschopným vedením třeba až z Emeriky.Tatra svého zachránce našla, ČSA bohužel ne. Až tak je to jednoduché.
Ono by ČSA svého zachránce našla, kdyby tam stát nenacpal Tvrdíka.....
Klíčové je především necpat do polostátních firem politické trafiky, s nulovou schopností zodpovědně hospodařit - tam je totiž pak ten výsledek předem znám...
Tak až sem to Fialenko a spol dotáhl. Smutné...
Současný premiér Petr Fiala s tím nemá vůbec nic společného.Naopak s tím má společného vlády ČSSD, které tam Tvrdíka dostaly.
Co to kecáš za nesmysly! Mohl za to hlavně luft Jarda z ČSSD (tehdy).
Co těch 20 let po něm?
Semienko problému založil Tvrdík a ľudia po ňom ho nedokázali zabrániť jeho bujneniu.Tvrdík mal veľké oči a nakupoval o desiatkový rád viac viac, ako bolo schodná firma uniesť.
Panebože ty jsi ale ubožák. Socanskou rozkrádačku z doby před skoro 20 lety házet na současnou vládu. Dokonce i prodej ČSA pod QS bylo a předchozích vlád.
Koukam, ze blbost svetu vladne. Fiala prisel k hotovymu. Luftjarda byl socan, a pak se tam taky potacel 8 u vesla let STBak... Pri prichodu tyhle vlady zbylo z CSA uz jen torzo. Co tam mate prihloplyho dal?
Pamätám si slogan: Fly ČSA - Fly OKSmutné.
Názor byl 1× upraven, naposled 9. 10. 2024 21:20
Skoda, obcas jsem s nima lital.Naposledy jsme si u CSA koupili letenky v roce 2022… a pak nam zrusili z niceho nic let bez nahrady…OK stane se - nastve, ale sehnali jsme nastesti u jiny spolecnosti letenky na stejny dny za podobnou cenu, takze zadnej problemALE pak jsme snad 1/4 roku z nich mamili penize zpatky! Takze jsem rekl, ze s CSA uz nikdy… evidentne to dodrzim 😁
Podobá věc se nám stala v 2020. Jenže tehdy byli pak v insolvenci, takže jsme museli poslat nějaký papíry k soudu a stejně jsme ty peníze nakonec nedostali. Je dobře že končí.
Přežily války. Komunisty. Nacisty. Kapitalismus. Ale přijde Tvrdík a za pár let to položí. 😉 👍🏻 Šikula.
Smutné, co již zaniklo tradičních firem a značek v této době.
S - pôvodne znamenalo Slovensko. Čiže prežilo to menej, je to iná firma.
nie nie, bolo to Československé Statní Aerolinie
Československé Aerolíne. Státní tam určite nebolo. To si niektorí Česi primysleli. Teraz sú to České Aerolínie. Veď tam to S sa ani nenachádza. Prečo logo ČSA?Vôbec nerozumiem českej posadnutosti komunistickými značkami. Hentou aerolinkou som nikdy neletel.Wikipedia: https://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cesk..._aerolinie
Názor byl 3× upraven, naposled 9. 10. 2024 23:06
A ty tady exhibuješ proč jako? Trhá ti to snad žíly nebo nemůžeš v noci spát, kvůli tomu že je ve zkratce písmeno "S"? Tvoje problémy bych fakt mít nechtěl 😃
Precital si si vobec ten clanok z Wikipedie ktory si sem dal?Chod na blok Historie, zaciatok prveho odstavca a mas tam toto:HistorieZaložení ČSA a období 1923–1929Dne 6. října 1923 byly československou vládou založeny Československé státní aerolinie (ČSA), v čele s dosavadním velitelem československého letectva majorem Karlem Huppnerem, ...
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 10. 2024 05:29
Hej, ale to bolo pred vojnou, tretia firma, ďalšia diskontinuita. Asi niekto omylom dal do loga vtedy S a čechoslovakisti sa išli posrať. Že slovensko neexistuje, ale premenovať na ČA už bolo neskoro.Tak to opravili v druhej firme po vojne, ktorá vznikla transformáciou Lufthansy. Tá sa už volala Československé Aerolínie. Len mi príjde komické odvolávať sa na 100 ročnú kontinuitu, keď to boli 4 rôzne firmy, z toho jedna fašistická.
Názor byl 2× upraven, naposled 10. 10. 2024 11:47
ČSA = Československé státní aerolinie.
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 10. 2024 08:37
Wikipedia: https://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cesk..._aerolinieČeské aerolinie, a.s. (IATA: OK, ICAO: CSA) zkratka ČSA, anglicky Czech Airlines je česká letecká společnost s hlavní základnou na letišti Václava Havla v Praze a sídlem v Praze 6.[1] Navazují na tradici, identitu a původně i značku letecké společnosti Československé aerolinie, která byla v srpnu 1992 transformována na akciovou společnost a se zánikem ČSFR majetkově rozdělena mezi České aerolinie a slovenskou leteckou společnost Slov-Air. Ke změně názvu na České aerolinie a.s. došlo v březnu 1995.[2]
Ony by umrely i bez Tvrdika.
Jo, to je pravda... asi jak někoho střelit přímo do hlavy a pak říct, že by jednou stejně umřel 🙂
Sance, ze by mala lokalni aerolinka bez vetsiho financniho zazemi prezila narozdil od desitek jinych nejprve krizi 2008-2009, pak covid a vsechny ty zmeny v leteckem businessu vcetne nastupu low cost gigantu by byla velmi minimalni i bez zasahu Tvrdika.
Smartwings nejsou lokální (původem české)? Jen neměly Tvrdíka a po čtvrt století mají založené dceřinné společnosti i v okolních zemích a nakonec převzaly i ČSA...
Smartwings je byvaly charter co expandoval na low cost dopravce. To je uplne jiny business nez kde operovala CSAcka.
Presto to mnohe podobne spolecnosti zvladly. I pres, podle Vas, "minimalni sanci". Neni zadny zvlastni duvod, proc by se to zrovna CSA nemelo podarit take. Ve srovnani s nekterymi jinymi prezivsimi prave naopak. Ale dnes uz je to jedno..
Teď je na řadě Slavia 😀
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.