Zdroj: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

Po řadě upoutávek už německá automobilka uvádí naplno novinku EQA, elektromobil vycházející z konstrukce standardního spalovacího  crossoveru GLA , avšak pochopitelně s celou řadou změn.

Po řadě upoutávek už německá automobilka uvádí naplno novinku EQA, elektromobil vycházející z konstrukce standardního spalovacího crossoveru GLA, avšak pochopitelně s celou řadou změn.

Exteriér s novou maskou nebo speciálními, až 20palcovým koly byl samozřejmě optimalizován pro snížení aerodynamického odporu (koeficient Cx na hodnotě 0,28).  

Exteriér s novou maskou nebo speciálními, až 20palcovým koly byl samozřejmě optimalizován pro snížení aerodynamického odporu (koeficient Cx na hodnotě 0,28).  

První elektromobil třídy A, první kompaktní model rodiny EQ a tedy i výchozí a nejlevnější cesta k Mercedesu na baterky.

První elektromobil třídy A, první kompaktní model rodiny EQ a tedy i výchozí a nejlevnější cesta k Mercedesu na baterky.

Mercedes tedy uvádí, že základ GLA byl značně upraven pro využití elektrického ústrojí značky.

Mercedes tedy uvádí, že základ GLA byl značně upraven pro využití elektrického ústrojí značky.

Zdroj: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

V rozměrech se EQA liší od GLA pouze minimálně, je o pár milimetrů delší (4463 mm) a také vyšší (1620 mm). Šířka (1834 mm) a rozvor náprav (2729 mm) jsou zachovány.

V rozměrech se EQA liší od GLA pouze minimálně, je o pár milimetrů delší (4463 mm) a také vyšší (1620 mm). Šířka (1834 mm) a rozvor náprav (2729 mm) jsou zachovány.

S baterií o využitelné kapacitě 66.5 kWh pak zmiňuje Mercedes dojezd na jedno nabití až 426 km (WLTP). Kombinovaná spotřeba energie činí 15.7 kWh/100 km. Nabití u DC rychlonabíječky potrvá z 10 na 80 % asi 30 minut.

S baterií o využitelné kapacitě 66.5 kWh pak zmiňuje Mercedes dojezd na jedno nabití až 426 km (WLTP). Kombinovaná spotřeba energie činí 15.7 kWh/100 km. Nabití u DC rychlonabíječky potrvá z 10 na 80 % asi 30 minut.

Zdroj: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

Proporce GLA si nicméně model stále udržuje, ale navíc přihazuje známé designové prvky rodiny elektromobilů EQ, jaké už známe z modelů  EQC  či  EQV .

Proporce GLA si nicméně model stále udržuje, ale navíc přihazuje známé designové prvky rodiny elektromobilů EQ, jaké už známe z modelů EQC či EQV.

Zdroj: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

Na trh přijede model nejprve ve specifikaci EQA 250, která označuje jeden elektromotor o výkonu 140 kW (190 koní) a točivém momentu 375 N.m pohánějícím přední kola.

Na trh přijede model nejprve ve specifikaci EQA 250, která označuje jeden elektromotor o výkonu 140 kW (190 koní) a točivém momentu 375 N.m pohánějícím přední kola.

Na stovku se tak crossover dostane za 8,9 sekundy a maximálně dosáhne elektronicky limitovaných 160 km/h.

Na stovku se tak crossover dostane za 8,9 sekundy a maximálně dosáhne elektronicky limitovaných 160 km/h.

Zdroj: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

Mercedes nicméně plánuje uvedení dalších několika variant – například verzi s dvěma elektromotory pro pohon všech kol a výkonem přes 200 kW (272 koní), stejně jako verzi nabízející dojezd přes 500 km (WLTP).

Mercedes nicméně plánuje uvedení dalších několika variant – například verzi s dvěma elektromotory pro pohon všech kol a výkonem přes 200 kW (272 koní), stejně jako verzi nabízející dojezd přes 500 km (WLTP).

Zdroj: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

Uvnitř vypadá EQA v podstatě stejně jako jeho spalovací sourozenec, elektromobil se tak odlišuje především jinými styly čalounění a obložení nebo vlastní grafikou přístrojového štítu.

Uvnitř vypadá EQA v podstatě stejně jako jeho spalovací sourozenec, elektromobil se tak odlišuje především jinými styly čalounění a obložení nebo vlastní grafikou přístrojového štítu.

Na německém trhu bude začínat EQA 250 na částce 47.540 eur (asi 1,25 milionu korun). České cenovky ani datum zaházejí prodeje u nás zatím neznáme.

Na německém trhu bude začínat EQA 250 na částce 47.540 eur (asi 1,25 milionu korun). České cenovky ani datum zaházejí prodeje u nás zatím neznáme.

Zdroj: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

Elektromobil však utrpěl na praktičnosti. Objem kufru čítá 340 litrů, zatímco GLA nabízí v poslední nové generaci 435 litrů.

Elektromobil však utrpěl na praktičnosti. Objem kufru čítá 340 litrů, zatímco GLA nabízí v poslední nové generaci 435 litrů.

Zdroj: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

Samozřejmě zde nechybí poslední verze infotainmentu MBUX či ambientní osvětlení se 64 odstíny, příplatkově pak barevný head-up displej nebo navigace s rozšířenou realitou.

Samozřejmě zde nechybí poslední verze infotainmentu MBUX či ambientní osvětlení se 64 odstíny, příplatkově pak barevný head-up displej nebo navigace s rozšířenou realitou.

Zdroj: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

V základu přijede EQA také s adaptivními full-LED světlomety, asistentem udržování jízdy v pruhu, automatickým krizovým brzděním brzděním a mimo jiné také šestici airbagů.

V základu přijede EQA také s adaptivními full-LED světlomety, asistentem udržování jízdy v pruhu, automatickým krizovým brzděním brzděním a mimo jiné také šestici airbagů.

Možné je pro elektromobil i tažení přívěsu, u verze 250 do hmotnosti 750 kg, modely s pohonem všech kol pak zvládnou ještě větší zatížení. 

Možné je pro elektromobil i tažení přívěsu, u verze 250 do hmotnosti 750 kg, modely s pohonem všech kol pak zvládnou ještě větší zatížení. 

Zdroj: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

Zdroj: Mercedes-Benz

Po řadě upoutávek už německá automobilka uvádí naplno novinku EQA, elektromobil vycházející z konstrukce standardního spalovacího  crossoveru GLA , avšak pochopitelně s celou řadou změn.
Exteriér s novou maskou nebo speciálními, až 20palcovým koly byl samozřejmě optimalizován pro snížení aerodynamického odporu (koeficient Cx na hodnotě 0,28).  
První elektromobil třídy A, první kompaktní model rodiny EQ a tedy i výchozí a nejlevnější cesta k Mercedesu na baterky.
Mercedes tedy uvádí, že základ GLA byl značně upraven pro využití elektrického ústrojí značky.
42
Fotogalerie

Další elektromobil, který si v Česku můžete koupit: Mercedes-Benz EQA. Může se zdát až překvapivě levný

V Česku se začal prodávat elektromobil Mercedes EQA. Je to elektrický sourozenec modelu GLA a na první pohled může překvapit svou cenou. Tohle SUV s trojcípou hvězdou startuje na ceně 1 275 340 Kč. To taková Tesla Model X stojí více než dvojnásobek a základní Škoda Enyaq je jen o málo levnější. Jenže nový Mercedes trochu klame tělem. 

Ačkoli podle fotek působí jako robustní SUV, jeho rozměry ho řadí spíše do katagorie malých městských crossoverů. Však je to také de facto sourozenec standardního modelu GLA. Úplný prcek to  rozhodně není, nicméně třetí řadu sedadel do něj nedáte. 

Elektromobil bude zprvu dostupný jen v jediné specifikaci EQA 250 a osazená pohonná jednotka rovněž prozrazuje, proč cena tohoto Mercedesu nevyšplhala výše. Má totiž jen jeden elektromotor o výkonu 140 kW (190 koní) a točivém momentu 375 Nm pohánějícím přední kola. S baterií o využitelné kapacitě 66,5 kWh pak zmiňuje Mercedes dojezd na jedno nabití až 426 km (WLTP). Kombinovaná spotřeba energie činí 15,7 kWh/100 km. Nabití u DC rychlonabíječky potrvá z 10 na 80 % asi 30 minut.

Tuto specifikaci tedy Mercedes nabízí od ceny 1 275 340 Kč, a to v případě zvolení výchozí linie Progressive, která zajistí standardně čalounění kombinací umělé kůže/látky, 18palcová litá kola, multifunkční sportovní volant potažený kůží, černý lak karoserie, digitální přístrojový štít ve spojení s infotainmentem MBUX, parkovací asistent se zadní kamerou, adaptivní LED světlomety, ambientní osvětlení interiéru, automatickou klimatizaci, aktivní asistent pro jízdu v pruhu, hlídání mrtvého úhlu nebo samostmívací vnitřní zpětné zrcátko.

Další možné linie Electric Art a AMG sice Mercedes popisuje jako „bez přirážky k ceně“, jejich volba je nicméně podmíněná přidáním dalších prvků, které již cenovku EQA stejně navýší. Electric Art a AMG hledí především na stylingové prvky, které cenu EQA povýší na 1 317 433 Kč, respektive 1 400 001 Kč, zatímco výše zmíněná standardní výbava vozu obecně zůstává.

S uvedením na trh Mercedes nabízí i akční verzi Edition 1, shrnující nejžádanější výbavu jako vyhřívání předních sedadel, AMG bodykit, 20palcová AMG kola a rovněž prvky linie Electric Art za cenu 161 898 Kč, čímž EQA Edition 1 začíná na ceně 1 437 238 Kč. Pochopitelně ale může elektrický crossover stát ještě více. Seznam příplatkových prvků a sad je u Mercedesu tradičně dlouhý, takže není problém vyhnat cenu přes 1,8 milionu korun. 

Mercedes EQA – technické údaje a české ceny
Verze EQA 250
Pohon 1x elektromotor
Výkon [kW] 140
Točivý moment [Nm] 375
Kapacita baterie [kWh] 66,5
Zrychlení 0-100 km/h [s] 8,9
Max. rychlost [km/h] 160
Max. dojezd WLTP [km] 426
Pohotovostní hmotnost [kg] 2040
Cena Progresive 1 275 340 Kč
Cena Electric Art  1 317 433 Kč
Cena AMG  1 400 001 Kč
Cena Edition 1  1 437 238 Kč

V galerii EQA 250 v základní výbavě Progressive bez příplatků.

Určitě si přečtěte

Články odjinud