Další exotické technologie baterií: S kevlarem a pro letadla zítřka

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 26

Názory k článku

23. 08. 2020 11:26

Když zajistíte chlazení lithiových baterií při nabíjení, dovedete je nabít za pár minut. Viděl jsem článek o konceptu BMW, kdy nabíjecí okruh obsahoval také chladivo - kapalný dusík. No a pak se zas musí chladit baterie při vybíjení - a to se dá vyřešit chytrou konstrukcí - viz Porsche Taycan Turbo. Takže již dnes jsou špičkové baterie a špičkové nabíjení, jen to je drahé. Dejme tomu čas, za pár let máme technologii dnešního Taycanu všude kolem Snad taky ale soudruhy politiky napadne postavit i kvalitní energetický grid, aby to nabíjení bylo vůbec fyzikálně možné

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 08. 2020 07:40

Další pohádky pro technické analfabety?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 08. 2020 21:44

Jako starej pilot se musím chechtat. Baterie letadlo pohánět nemohou. Proč se blbne v tomhle oboru? To už je lepší zelenou elektřinou topit v teplárně.
Ekoterorismus jak vysitej

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 08. 2020 15:36

Tenhle clanek se mi libi.
Shrnuje vice objevu dohromady a s nadsazkou. Palec hore.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 08. 2020 15:04

Baterie postupně zlevňují a co se týče chemie, tak ta se také trochu mění. Poslední funční změna, která jde do výroby, je technologie CTP (Cell to pack) - jednoduše se vyhodí obaly a baterie je tak kompatní a je tím i levnější, méně váží a má menší objem.
Dalším zajímavým momentem je LiFePO4 od CATLu, kterou i Musk dává do svých Tesel v Číně. Ta má výhodu v nižší ceně a až 5000 cyklů, což naprosto v pohodě přežije životnost auta. Navíc LiFePO4 nehoří a umožňuje rychlejší dobíjení. Nevýhodou je vyšší váha, ale ta se zase sníží pomocí technologie CTP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor