Další krůček ke kolonizaci vesmíru: V marsovské i měsíční půdě lze pěstovat zemědělské plodiny

Z výsledků nového výzkumu plyne, že půda na Marsu i Měsíci je překvapivě úrodná. Případní budoucí kolonisté by ji tak teoreticky mohli využívat pro agrikulturní účely.

Vědci z Wageningen University se pokusili pěstovat deset různých plodin (rajčata, ředkvičky, merlík čínský…) v zeminách, které vytvořila NASA coby imitace té marsovské a lunární. Devět z nich vyrostlo natolik, že poskytovalo jedlé části i životaschopná semena.

Vesmírní zemědělci budou muset pochopitelně řešit celou řadu dalších problémů, jako je například nedostatek atmosféry. I tak jde ale o zajímavé zjištění.

Marsovská půda je kvalitnější

Rostlinám pěstovaným v rámci tohoto experimentu se podle očekávání nedařilo tak dobře jako rostlinám pěstovaným v normálních pozemských podmínkách. Ve většině případů tom však byly lépe ty „marsovské“ než „měsíční“, z čehož plyne, že půda na rudé planetě je pro farmaření vhodnější.

„Byli jsme nadšeni, když jsme viděli, že první rajčata, která kdy vyrostla na simulované marsovské půdě, zčervenala,“ uvedl vedoucí projektu Wieger Wamelink v tiskové zprávě.

„Znamenalo to, že byl učiněn další krok k udržitelnému uzavřenému zemědělskému ekosystému,“ dodal.

Diskuze (22) Další článek: AMD 5. listopadu představí nové high-endové procesory. Některé se začnou prodávat ještě letos

Témata článku: Vesmír, Výzkum, NASA, Budoucnost, Mars, Měsíc, Kolonizace, Jídlo, Rostliny, Zemědělství, DAL, Půda, Rajče, Pešť, Krůček, Plodiny, Farmaření, Zemědělská plodina, Kolonizace marsu, Mar

Revolut Bank míří do Česka. Co to znamená pro stávající uživatele?
FintechRevolutPlacení mobilem