Elon Musk představil další nápad, jak využít kosmickou loď Starship: pro gigantický vesmírný teleskop

Elon Musk v poslední době doslova srší nápady na využití připravované kosmické lodi Starship. Ta by podle jeho představ mohla nejen dopravovat astronauty na Měsíc či Mars, ale také odklízet smetí z oběžné dráhy Země.

Nyní CEO SpaceX přišel s tím, že Starship může sloužit jako „struktura pro nový gigantický teleskop“, který by měl desetkrát větší rozlišení než Hubbleův vesmírný dalekohled.

Tato idea není z jeho hlavy – vnuknul mu ji prý astrofyzik Saul Perlmutter z Lawrence Berkeley National Laboratory. Připomeňme, že Hubbleův dalekohled již několik týdnů nefunguje kvůli softwarové závadě. Odborníci z NASA se ho usilovně snaží znovu zprovoznit.

Musk rovněž přemýšlí o tom, jak pomocí Starship efektivně doručovat těžké náklady na jiné planety.

Výše uvedeným tweetem reagoval na tabulku srovnávající výkon různých raket, kterou včera zveřejnili lidé z Launch Services Program. Starship by teoreticky měla být schopna transportovat cca desetkrát těžší náklad než Falcon Heavy.

Titulní foto: SpaceX, CC 1.0

Diskuze (5) Další článek: Windows 11 přinesou centrální ovládání médií podobně, jako to má Android

Témata článku: Vesmír, Doprava, SpaceX, Země, Dalekohledy, Elon Musk, Mars, Starship, Falcon Heavy, loď, Astronaut, Kosmická loď, Giga +, Decadal Survey, Hubble, FTW, Oběžná dráha, Nápad, Kos, Vesmírný, Vesmírný teleskop, Dalekohledy na Heureka.cz

Jak vysoké jsou dotace na fotovoltaiku. Dotační program Nová zelená úsporám překvapí lidským přístupem

Od 1. října 2021 platí upravené podmínky pro dotaci na FVE, přičemž v platnosti by měly zůstat až do roku 2025. Důležitou informací je, že jde o podmínky velmi štědré.

DotaceEnergetikaFotovoltaika
Rozluštili jsme infračervený signál a připojili starou stropní klimatizaci k internetu

** Nedávno jsme si pohráli s mobilní klimatizací a Wi-Fi ** Ale co se starými kancelářskými kusy? ** Dekódujeme jejich IR signál a vyrobíme si Wi-Fi ovladač

Pojďme programovat elektronikuProgramování
Domácí síť bez kompromisů. Jak dosáhnout na maximální propustnost a dokonalé pokrytí

Rychlost sítě omezuje ten nejpomalejší prvek po cestě. Poradíme vám, jak vybudovat síť s maximální propustností a dokonalým pokrytím domácnosti.

SíťRouter
Vyrobte si elektřinu sami. S dobře vybranou fotovoltaikou vás nebude trápit zdražování, Rusko a vlastně ani vlastní stát

Zdražení se na nás valí ze všech stran a nejvíce se týká energií. Ať už je to plyn, pohonné hmoty, nebo elektřina. Z těchto tří můžete nejvíce zahýbat právě s elektřinou, a to investicí do fotovoltaické elektrárny. Podívejme se objektivním pohledem, pro koho je vhodná, a komu se naopak vůbec nevyplatí.

EnergetikaFotovoltaika