Pneumatiky plněné vzduchem přinášejí výhodu komfortu jízdy, ale současně trpí nedostatkem v podobě relativně snadného defektu. Výrobci se už řadu let snaží najít řešení, jež by tuto zranitelnost eliminovalo – zkoušeli například těsnící hmotu, různé vložky či technologii bez vzduchu. Zdroj:  dov.com .

Pneumatiky plněné vzduchem přinášejí výhodu komfortu jízdy, ale současně trpí nedostatkem v podobě relativně snadného defektu. Výrobci se už řadu let snaží najít řešení, jež by tuto zranitelnost eliminovalo – zkoušeli například těsnící hmotu, různé vložky či technologii bez vzduchu. | Zdroj: dov.com.

Ani jedno z výše uvedených řešení se však dosud neprosadilo v masovém měřítku, neboť každé mělo určité nevýhody. Jednou z nejúspěšnějších technologií současnosti je „run-flat“. Jde o pneumatiky se zesílenými bočnicemi a výztuhami v oblasti běhounu, které mohou unést hmotnost vozidla. S poškozenou pneumatikou tohoto typu je možné jet maximální rychlostí 80 km/h na vzdálenost až 80 kilometrů. Zdroj:  dov.com .

Ani jedno z výše uvedených řešení se však dosud neprosadilo v masovém měřítku, neboť každé mělo určité nevýhody. Jednou z nejúspěšnějších technologií současnosti je „run-flat“. Jde o pneumatiky se zesílenými bočnicemi a výztuhami v oblasti běhounu, které mohou unést hmotnost vozidla. S poškozenou pneumatikou tohoto typu je možné jet maximální rychlostí 80 km/h na vzdálenost až 80 kilometrů. | Zdroj: dov.com.

Společnosti Bridgestone a Dow nyní předkládají nové řešení SiLASTIC™ SST-2650 Self-sealing Silicone, které lze snadno integrovat během procesu výroby pneumatiky. V konečném důsledku přináší ekologičtější a lehčí pneumatiky odolné proti defektu. Zdroj:  dov.com .

Společnosti Bridgestone a Dow nyní předkládají nové řešení SiLASTIC™ SST-2650 Self-sealing Silicone, které lze snadno integrovat během procesu výroby pneumatiky. V konečném důsledku přináší ekologičtější a lehčí pneumatiky odolné proti defektu. | Zdroj: dov.com.

Podle tiskové zprávy chystá Dow revoluci v oblasti těsnění pneumatik pomocí nového silikonového materiálu s názvem SiLASTIC SST-2650 Self-sealing Silicone. Těsnicí hmotou je dvousložková směs na bázi silikonu, která se během výroby nanáší na vnitřní stranu pneumatiky. Dow nyní spolupracuje s Bridgestonem na implementaci této technologie do pneumatik B-SEALS. Zdroj:  dov.com .

Podle tiskové zprávy chystá Dow revoluci v oblasti těsnění pneumatik pomocí nového silikonového materiálu s názvem SiLASTIC SST-2650 Self-sealing Silicone. Těsnicí hmotou je dvousložková směs na bázi silikonu, která se během výroby nanáší na vnitřní stranu pneumatiky. Dow nyní spolupracuje s Bridgestonem na implementaci této technologie do pneumatik B-SEALS. | Zdroj: dov.com.

Těsnicí hmota je v podstatě vrstva odolného, velmi pružného silikonu nanesená na vnitřní stranu pneumatiky. Když kolo automobilu najede na hřebík, který prorazí běhoun, silikon na vnitřní straně pneumatiky obklopí objekt, který do ní pronikl. Zdroj:  dov.com .

Těsnicí hmota je v podstatě vrstva odolného, velmi pružného silikonu nanesená na vnitřní stranu pneumatiky. Když kolo automobilu najede na hřebík, který prorazí běhoun, silikon na vnitřní straně pneumatiky obklopí objekt, který do ní pronikl. | Zdroj: dov.com.

Po odstranění cizího předmětu silikon jednoduše vyplní vzniklý otvor, čímž udrží v pneumatice tlak a umožní pozdější opravu. Dow tvrdí, že vlastnosti materiálu umožňují, aby se vrátil do původního tvaru a vyplnil díru po hřebíku bez ohledu na to, zda byl odstraněn okamžitě nebo až se značným zpožděním. Zdroj:  dov.com .

Po odstranění cizího předmětu silikon jednoduše vyplní vzniklý otvor, čímž udrží v pneumatice tlak a umožní pozdější opravu. Dow tvrdí, že vlastnosti materiálu umožňují, aby se vrátil do původního tvaru a vyplnil díru po hřebíku bez ohledu na to, zda byl odstraněn okamžitě nebo až se značným zpožděním. | Zdroj: dov.com.

Ačkoli firma inzeruje tuto technologii jako rychle tvrdnoucí, technický list uvádí, že doba tvrdnutí je až sedm dní, což zásadně ovlivní dobu výroby pneumatik využívajících tuto technologii. Asociace výrobců pneumatik v USA tvrdí, že průměrná pneumatika pro osobní vozidla vytvrdne za 12 až 15 minut. Prodloužená doba vytvrzování znamená, že Bridgestone bude muset upravit své výrobní procesy. Zdroj:  dov.com .

Ačkoli firma inzeruje tuto technologii jako rychle tvrdnoucí, technický list uvádí, že doba tvrdnutí je až sedm dní, což zásadně ovlivní dobu výroby pneumatik využívajících tuto technologii. Asociace výrobců pneumatik v USA tvrdí, že průměrná pneumatika pro osobní vozidla vytvrdne za 12 až 15 minut. Prodloužená doba vytvrzování znamená, že Bridgestone bude muset upravit své výrobní procesy. | Zdroj: dov.com.

Dle Bridgestonu je jednou ze zásadních výhod, kterými se toto řešení liší od tradičních gelů nebo kapalin pro utěsnění pneumatik, možnost snadno odstranit silikonovou složku pneumatiky. Díky tomu je výrazně usnadněna její pozdější recyklace. „Dow vychází vstříc požadavkům výrobců samotěsnících pneumatik na vysoký výkon a udržitelnost a zároveň poskytuje řidičům a cestujícím lehčí, bezpečnější a odolnější řešení.“ Zdroj:  dov.com .

Dle Bridgestonu je jednou ze zásadních výhod, kterými se toto řešení liší od tradičních gelů nebo kapalin pro utěsnění pneumatik, možnost snadno odstranit silikonovou složku pneumatiky. Díky tomu je výrazně usnadněna její pozdější recyklace. „Dow vychází vstříc požadavkům výrobců samotěsnících pneumatik na vysoký výkon a udržitelnost a zároveň poskytuje řidičům a cestujícím lehčí, bezpečnější a odolnější řešení.“ | Zdroj: dov.com.

Ani jedno z výše uvedených řešení se však dosud neprosadilo v masovém měřítku, neboť každé mělo určité nevýhody. Jednou z nejúspěšnějších technologií současnosti je „run-flat“. Jde o pneumatiky se zesílenými bočnicemi a výztuhami v oblasti běhounu, které mohou unést hmotnost vozidla. S poškozenou pneumatikou tohoto typu je možné jet maximální rychlostí 80 km/h na vzdálenost až 80 kilometrů. Zdroj:  dov.com .
Společnosti Bridgestone a Dow nyní předkládají nové řešení SiLASTIC™ SST-2650 Self-sealing Silicone, které lze snadno integrovat během procesu výroby pneumatiky. V konečném důsledku přináší ekologičtější a lehčí pneumatiky odolné proti defektu. Zdroj:  dov.com .
Podle tiskové zprávy chystá Dow revoluci v oblasti těsnění pneumatik pomocí nového silikonového materiálu s názvem SiLASTIC SST-2650 Self-sealing Silicone. Těsnicí hmotou je dvousložková směs na bázi silikonu, která se během výroby nanáší na vnitřní stranu pneumatiky. Dow nyní spolupracuje s Bridgestonem na implementaci této technologie do pneumatik B-SEALS. Zdroj:  dov.com .
Těsnicí hmota je v podstatě vrstva odolného, velmi pružného silikonu nanesená na vnitřní stranu pneumatiky. Když kolo automobilu najede na hřebík, který prorazí běhoun, silikon na vnitřní straně pneumatiky obklopí objekt, který do ní pronikl. Zdroj:  dov.com .
8
Fotogalerie

Další pokrok ve vývoji pneumatik. Bridgestone má řešení, které vyplní defekt recyklovatelným silikonem

Pneumatiky plněné vzduchem přinášejí výhodu komfortu jízdy, ale současně trpí nedostatkem v podobě relativně snadného defektu. Výrobci se už řadu let snaží najít řešení, jež by tuto zranitelnost eliminovalo – zkoušeli například těsnící hmotu, různé vložky či technologii bez vzduchu.

Ani jedno z výše uvedených řešení se však dosud neprosadilo v masovém měřítku, neboť každé mělo určité nevýhody. Jednou z nejúspěšnějších technologií současnosti je „run-flat“. Jde o pneumatiky se zesílenými bočnicemi a výztuhami v oblasti běhounu, které mohou unést hmotnost vozidla. S poškozenou pneumatikou tohoto typu je možné jet maximální rychlostí 80 km/h na vzdálenost až 80 kilometrů.

Nové řešení proti defektu

Společnosti Bridgestone a Dow nyní předkládají nové řešení SiLASTIC™ SST-2650 Self-sealing Silicone, které lze snadno integrovat během procesu výroby pneumatiky. V konečném důsledku přináší ekologičtější a lehčí pneumatiky odolné proti defektu.

Podle tiskové zprávy chystá Dow revoluci v oblasti těsnění pneumatik pomocí nového silikonového materiálu s názvem SiLASTIC SST-2650 Self-sealing Silicone. Těsnicí hmotou je dvousložková směs na bázi silikonu, která se během výroby nanáší na vnitřní stranu pneumatiky. Dow nyní spolupracuje s Bridgestonem na implementaci této technologie do pneumatik B-SEALS.

Těsnicí hmota je v podstatě vrstva odolného, velmi pružného silikonu nanesená na vnitřní stranu pneumatiky. Když kolo automobilu najede na hřebík, který prorazí běhoun, silikon na vnitřní straně pneumatiky obklopí objekt, který do ní pronikl.

Silikonová záchrana

Po odstranění cizího předmětu silikon jednoduše vyplní vzniklý otvor, čímž udrží v pneumatice tlak a umožní pozdější opravu. Dow tvrdí, že vlastnosti materiálu umožňují, aby se vrátil do původního tvaru a vyplnil díru po hřebíku bez ohledu na to, zda byl odstraněn okamžitě nebo až se značným zpožděním.

Ačkoli firma inzeruje tuto technologii jako rychle tvrdnoucí, technický list uvádí, že doba tvrdnutí je až sedm dní, což zásadně ovlivní dobu výroby pneumatik využívajících tuto technologii. Asociace výrobců pneumatik v USA tvrdí, že průměrná pneumatika pro osobní vozidla vytvrdne za 12 až 15 minut. Prodloužená doba vytvrzování znamená, že Bridgestone bude muset upravit své výrobní procesy.

Dle Bridgestonu je jednou ze zásadních výhod, kterými se toto řešení liší od tradičních gelů nebo kapalin pro utěsnění pneumatik, možnost snadno odstranit silikonovou složku pneumatiky. Díky tomu je výrazně usnadněna její pozdější recyklace. „Dow vychází vstříc požadavkům výrobců samotěsnících pneumatik na vysoký výkon a udržitelnost a zároveň poskytuje řidičům a cestujícím lehčí, bezpečnější a odolnější řešení.“

Určitě si přečtěte

Články odjinud