Další problém pro hledače mimozemského života. Extrémní množství hvězd požírá své planety

Astronomové, kteří hledají obyvatelné světy, na nichž by teoreticky mohl existovat mimozemský život, se musí vypořádat s dalším problémem. Nový výzkum totiž ukazuje, že extrémně velké množství hvězd podobných našemu Slunci (30 až 35 %) „konzumuje“ své vlastní planety.

Naštěstí existují určité náznaky, z nichž lze odvodit, že v nějakém hvězdném systému právě k tomuto chování dochází a nemá tak smysl zbytečně plýtvat časem a energií na jeho výzkum.

Tým z Astronomical Observatory of Padua analyzoval celkem 108 binárních systémů a dospěl k závěru, že nejlepším vodítkem je chemické složení jejich hvězd.

Zjevně silný trend

„Pokud je hvězda neobvykle bohatá na železo, ale ne na jiné prvky, jako je uhlík a kyslík, lze to interpretovat jako signaturu planetárního pohlcení,“ uvedl hlavní autor studie Lorenzo Spina.

Není to poprvé, co se vědci tímto tématem zabývali. Nyní však pracovali s mnohem rozsáhlejším souborem dat než v předchozích případech a jejich zjištění tak mají nesrovnatelně větší váhu.

„Toto je zjevně silný trend,“ komentoval to astronom NASA Eric Mamajek, který se tohoto výzkumu neúčastnil, pro Science Magazine.

Titulní ilustrační foto: NASA's Marshall Space Flight Center, CC BY-NC 2.0

Diskuze (5) Další článek: Kdo na Instagramu nezadá datum svého narození, ten ho nebude moci používat

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Astronomie, Mimozemský život, Exoplanety, Slunce, Energie, Chemie, Trend, Hvězda, Hledač, Science Magazín, Planeta, Extrémní množství, Observatory

Recenze mobilu Honor Magic4 Pro. Restart populární značky se vydařil

** Honor konkuruje i ve třídě vlajkových lodí ** Telefon nemá vyložené slabiny ** Zaujme třeba výborný teleobjektiv

Vlajková loďRecenze

Vyrobte si elektřinu sami. S dobře vybranou fotovoltaikou vás nebude trápit zdražování, Rusko a vlastně ani vlastní stát

Zdražení se na nás valí ze všech stran a nejvíce se týká energií. Ať už je to plyn, pohonné hmoty, nebo elektřina. Z těchto tří můžete nejvíce zahýbat právě s elektřinou, a to investicí do fotovoltaické elektrárny. Podívejme se objektivním pohledem, pro koho je vhodná, a komu se naopak vůbec nevyplatí.

EnergetikaFotovoltaika