Artemis | NASA | Měsíc

Další problém pro misi Artemis: Vývoj rakety Space Launch System má zpoždění

Vývoj rakety Space Launch System, která by rámci mise Artemis měla v roce 2024 dopravit astronauty na Měsíc, o rok zaostává za časovým plánem. Kromě toho došlo k překročení nákladů o dvě miliardy dolarů.

Přistání se ve výše uvedeném termínu stále ještě může uskutečnit, neboť původní harmonogram pochopitelně počítal s tím, že určitá zpoždění jsou nevyhnutelná.  Podle serveru TechCrunch však z této „rezervy“ již mnoho nezbývá.

„Pokračují boj NASA se správou nákladů a harmonogramem SLS Programu má potenciál ovlivnit ambiciózní cíle agentury pro projekt Artemis,“ připustil generální inspektor NASA ve své zprávě.

Předstihne NASA Muskova SpaceX?

Zatím nic nenasvědčuje tomu, že by snad mise měla být úplně zrušena. Na druhé straně, administrátor NASA Jim Bridenstine jasně deklaroval, že v případě dalších komplikací klidně může proběhnout i později.

Tato situace hraje do karet společnosti SpaceX, která chce v květnu opět vyslat do vesmíru kosmickou loď CrewDragon – tentokrát už i s posádkou. A ambice jejího šéfa Elona Muska se jak známo týkají i Měsíce.

„Může být doslova jednodušší prostě přistát se Starshipem na Měsíci, než snažit se přesvědčit NASA, že to dokážeme,“ prohlásil mj. Musk loni v červenci.

Diskuze (12) Další článek: Nvidia zcela překopala DLSS 2.0: vyšší herní výkon díky umělé inteligenci, nyní snadněji pro více her