Další studie ukázala, že děti homosexuálních rodičů jsou „v pohodě“

Odpůrci homosexuálních manželství se velice často uchylují k tvrzení, že děti vychovávané těmito páry jsou na tom psychicky mnohem hůř, než děti vychovávané „klasicky“ – tzn. maminkou a tatínkem. Co o tom soudí věda?

Množství výzkumů tento názor rozhodně nepodporuje. Navzdory tomu se na dané téma stále zuřivě diskutuje, což inspiruje další a další studie. Autoři jedné z těch nejnovějších použili data shromážděná severoamerickým National Health Interview Survey v letech 2013 až 2015 a vytáhli si z nich informace o emocionálních a duševních potížích více než 21 000 dětí ve věku od 4 do 17 let.

Dotyčná studie nezaznamenala žádné náznaky toho, že děti homosexuálů by v daných ohledech měly větší problémy. V případě bisexuálů už to tak jednoznačné nebylo, ale jakmile odborníci zohlednili úroveň psychického utrpení rodičů, rozdíly zmizely.

Jinými slovy, jakákoliv možná změna duševní pohody dětí byla pravděpodobně důsledkem nepříjemností, kterým jejich rodiče ve společnosti stigmatizující určité sexuální orientace musí čelit – nikoliv přímým důsledkem sexuální orientace rodičů.

„Vzhledem k tomu, že gay, lesbické a bisexuální rodiny jsou stále viditelnější, zjištění posilují předchozí studie, které odhalily, že psychická pohoda dětí vychovávaných v těchto rodinách je srovnatelná s psychickou pohodou dětí vychovávaných heterosexuálními rodiči,“ konstatoval Jerel Calzo ze San Diego State University.

Na základě těchto poznatků je mj. možné prohlásit, že společnost, která se skutečně obává o blaho dětí v různých rodinách, by se měla snažit být inkluzivnější – exkluze rozhodně dobrou cestou není.

Zdroj: Scimex

Témata článku: Výzkum, Děti, Psychologie, Vztahy, Sociologie, Homosexualita, Rodičovství, Dítě, Pohoda, Dobrá cesta, Studie, Rodiče, Sexuální orientace, Předchozí studie, Velký problém

Máme galaktické dvojče: NGC 2718 z Hydry jako by z oka vypadla Mléčné dráze!

** Vědci nedávno uspěli v hledání galaxie, která jako by z oka vypadla naší Galaxii ** Nachází se 180 milionů světelných let od nás a Mléčné dráze je podobná nejen svou strukturou, ale i dvojicí satelitních galaxií ** Ty jsou u velké galaxie relativně krátkou dobu

Dnes | Mihulka Stanislav | 2

Co je to láska? Milujeme se pouze kvůli chemickým látkám, nebo je v tom něco víc?

** Co je to vlastně láska? Dá se vysvětlit vědecky? ** Výzkum ukázal, že zamilovaní jedinci mají mj. zvýšenou hladinu fenyletylaminu a množství testosteronu ** Je ale rozdíl mezi zamilovaností a láskou

Včera | Malý Vojtěch | 20

První „editovaný“ člověk si sám provedl zásah do DNA! Kdo to je?

** Brianovi Madeauxovi zavedli lékaři do jater prostředek pro opravu dědičné choroby ** Primát člověka, který měl jako první v těle provedenou cílenou změnu DNA, ale zřejmě patří Josiahovi Zaynerovi ** Ten si podobný zásah do DNA provedl sám jen tak pro zábavu