Další vrtulník pro výzkum Marsu bude větší a lepší než Ingenuity. Má mít dolet v řádu kilometrů | Foto: NASA/JPL

Stávající tým vrtulníku Ingenuity podle Space.com pilně pracuje na vývoji nového létajícího stroje se šesti rotory. Ten dostal název Mars Science Helicopter.

Inženýři chtějí, aby byl schopen cestovat na mnohem delší vzdálenosti v řádech kilometrů, což by v případě úspěchu mohlo odstartovat novou éru průzkumu rudé planety.

„Můžeme se dostat na místa, kam rovery nemají přístup, jako jsou stěny útesů nebo obtížně sjízdné terény nebo dokonce dolů do jeskyní,“ uvedl Theodore Tzanetos z JPL Robotics.

Jistě stojí za zmínku, že výše zmíněný vrtulník Ingenuity na Marsu úspěšně absolvoval již celkem devět letů, díky čemuž vědci NASA získali spoustu cenných dat.

Připomeňte si historicky první vrtulový let mimo Zemi:

„Ingenuity je technologický demonstrátor,“ komentoval to Tzanetos. „Naším hlavním cílem, naší primární direktivou, je dokázat, že můžeme na Marsu létat.“

Titulní ilustrační foto: NASA/JPL

Diskuze (3) Další článek: Tip: Přes adresy .new rychle založíte nový dokument, tabulku i převedete obrázek do PDF

Témata článku: Technologie, Vesmír, Výzkum, NASA, Země, Mars, Helikoptéry, Létání, Dolet, Marsa, Řád, Vrtulník, NASA-JPL, Kilometr

Tenhle čip proslavila omezení spojená s Windows 11. Co byste měli vědět o TPM

** Windows 11 budou požadovat, aby měl počítač TPM ** K čemu slouží, jak zjistit, zda jej v počítači máte? **Jak jeho případnou absenci vyřešit?

TPMWindows 11Bezpečnost