Roboti | Mimozemský život | DARPA

DARPA hledá nejlepší roboty pro výzkum podzemí. Mohli by nám pomoct i s pátráním po mimozemském životě

The Defense Advanced Research Projects Agency (DARPA) touží po robotech schopných efektivně zkoumat podzemí. Za tímto účelem vyhlásila tzv. Subterranean Challenge, do níž se mohou přihlásit týmy z celých Spojených států. Mj. tak učinili i odborníci z NASA.

Přestože ve výše jmenované výzvě jde primárně o nalezení robotických řešení vhodných pro potřeby armády, kosmická agentura doufá, že tytéž technologie by mohly položit základ pro budoucí mise, jejichž cílem bude pátrat v jeskyních či lávových kanálech na vzdálených planetách po stopách života.

„Velkou otázkou pro NASA je: existuje život mimo Zemi?“ uvedl v této souvislosti Ali Agha, vedoucí badatel týmu CoSTAR z Jet Propulsion Laboratory. „Jedněmi z hlavních míst, kde lze najít odpověď na tuto otázku, jsou podpovrchová prostředí, protože se jedná o některé z nejvíce nedotčených lokalit, chráněných před ultrafialovým zářením a kosmickými paprsky.“

CoSTAR v Subterranean Challenge předvede své roboty připomínající tanky, drony a dokonce i robotické lezce, kteří dokážou překonávat překážky v podobě větších skal či úzkých otvorů.

Některé z těchto strojů nám jednoho dne možná budou pomáhat při různých záchranných akcích tady na Zemi. Stejně tak si ovšem lze snadno představit, jak ve vesmíru hledají život.

„Pokud je někde ve Sluneční soustavě život, pak toto jsou místa, kde se nachází s největší pravděpodobností,“ dodal Agha.

Diskuze (1) Další článek: Ve virtuální realitě můžete trénovat propouštění zaměstnanců