Data NASA ukazují, že na Marsu v dávné minulosti řádily „megapovodně“

V dávné minulosti na Marsu řádily „megapovodně“. Plyne to z výzkumu, jehož výsledky tento měsíc publikoval žurnál Scientific Reports.

Dotyčné povodně mohly nejen výrazně ovlivnit podobu povrchu rudé planety, ale dokonce i změnit její klima. Tyto poznatky výrazně mění naše chápání minulosti Marsu.

Odborníci z  Cornell University a California Institute of Technology se na základě analýzy dat shromážděných roverem Curiosity domnívají, že vše začalo před cca 4 miliardami let, kdy na Mars dopadl meteorit.

Kde je voda, tam je život...

V důsledku této kolize roztály tamější ložiska ledu, do atmosféry se uvolnila vodní pára a vznikly bouřkové mraky. A nakonec přišly povodně – což mj. znamená, že planeta v té době dost možná byla obyvatelná.

„Raný Mars byl z geologického hlediska extrémně aktivní planetou,“ uvedl spoluautor nové studie Alberto Fairén a dodal:

„Planeta měla podmínky potřebné k podpoře přítomnosti kapalné vody na povrchu –  a na Zemi platí, že kde je voda, tam je život.“

Diskuze (10) Další článek: Seznam měl vážnou chybu ve svém e-mailu. Útočník se mohl dostat do schránek uživatelů

Témata článku: Vesmír, Historie, Výzkum, NASA, Země, Mars, Voda, Geologie, Curiosity, Minulost, Planeta, Povodeň, Cornell univerzita, Scientific Reports, Dávná minulost, MEG, Data

Call of Duty se dle spekulací stane exkluzivitou Xboxu. Na PlayStation se podívají jen některé hry Activisionu

Microsoft s odkoupením Activision Blizzardu překonal všechny prodejní rekordy na herním trhu. Nyní se začínají objevovat první spekulace o tom, jaké to bude mít následky.

ExkluzivitaCall of Duty
Pitva Samsungu Galaxy Z Fold2. Vnitřnosti ohebného telefonu, to je technologický koncert

Skládací telefony jsou stále docela nové a drahé, takže se nepoštěstí narazit na kus k popravě každý den. Tento má zničený vnitřní displej, ale jinak je funkční. Tak se pojďme podívat, jak to Samsung uvnitř vyřešil.

Ohebný displejSamsungPitva