Sada obsahuje dílky, z nichž lze sestavit libovolný ze strojů času, které se od sebe v jednotlivých dílech trilogie mírně lišily. Můžete se pustit do stavby původního stroje, verze se skládacími koly, nebo varianty se stylovými pneumatikami a panelem pro nastavení času ze třetího dílu.

Sada obsahuje dílky, z nichž lze sestavit libovolný ze strojů času, které se od sebe v jednotlivých dílech trilogie mírně lišily. Můžete se pustit do stavby původního stroje, verze se skládacími koly, nebo varianty se stylovými pneumatikami a panelem pro nastavení času ze třetího dílu.

Postavte si z Lega DeLorean. Novou stavebnici musí mít každý fanoušek trilogie Návrat do budoucnosti

Postavte si z Lega DeLorean. Novou stavebnici musí mít každý fanoušek trilogie Návrat do budoucnosti

V roce 2013 vydal dánský výrobce hraček Lego stavebnici Back to the Future Time Machine. Byl to jeden z prvních produktů, jež vznikly v rámci projektu Lego Ideas, který umožnil tvůrcům z celého světa předkládat své nápady ke schválení veřejnosti a k případné výrobě. Tato sada byla dlouho vyprodaná a na aukčních webech se dnes prodává za mnohonásobek původní ceny 34,99 dolaru.

V roce 2013 vydal dánský výrobce hraček Lego stavebnici Back to the Future Time Machine. Byl to jeden z prvních produktů, jež vznikly v rámci projektu Lego Ideas, který umožnil tvůrcům z celého světa předkládat své nápady ke schválení veřejnosti a k případné výrobě. Tato sada byla dlouho vyprodaná a na aukčních webech se dnes prodává za mnohonásobek původní ceny 34,99 dolaru.

Pokud patříte k fandům kultovní sci-fi komedie Návrat do budoucnosti (Back to the Future), pak vám jistě nemusíme představovat DeLorean. V případě, že se nějakou náhodou v tomto tématu neorientujete, pak vězte, že se jednalo o sportovní automobil se zabudovaným strojem času.

Pokud patříte k fandům kultovní sci-fi komedie Návrat do budoucnosti (Back to the Future), pak vám jistě nemusíme představovat DeLorean. V případě, že se nějakou náhodou v tomto tématu neorientujete, pak vězte, že se jednalo o sportovní automobil se zabudovaným strojem času.

Pro ty, kteří to nestihli, je nyní možnost získat stavebnici DeLoreanu, aniž by k tomu byl potřeba stroj času. Lego totiž 1. dubna vypustí do prodeje novou stavebnici Stroj času z Návratu do budoucnosti s katalogovým číslem 10 300.

Pro ty, kteří to nestihli, je nyní možnost získat stavebnici DeLoreanu, aniž by k tomu byl potřeba stroj času. Lego totiž 1. dubna vypustí do prodeje novou stavebnici Stroj času z Návratu do budoucnosti s katalogovým číslem 10 300.

Automobil má vyklápěcí dveře, přes které se lze podívat na přístrojovou desku s časovými údaji, a nechybí ani svítící kostka proudového kondenzátoru. Součástí sady jsou také minifigurky lehce šíleného vědce Emmetta „Doca“ Browna a Martyho McFlye. Nechybí různé poznávací značky, hromosvod a další drobnosti, jako je banán či plechovka piva.

Automobil má vyklápěcí dveře, přes které se lze podívat na přístrojovou desku s časovými údaji, a nechybí ani svítící kostka proudového kondenzátoru. Součástí sady jsou také minifigurky lehce šíleného vědce Emmetta „Doca“ Browna a Martyho McFlye. Nechybí různé poznávací značky, hromosvod a další drobnosti, jako je banán či plechovka piva.

Aktuální verze je hned v několika směrech působivější než původní sada z roku 2013, která obsahovala 401 kostek. Nový model se skládá z 1 872 kostek a po sestavení měří na délku 35 centimetrů, na šířku 19 centimetrů a na výšku 12 centimetrů.

Aktuální verze je hned v několika směrech působivější než původní sada z roku 2013, která obsahovala 401 kostek. Nový model se skládá z 1 872 kostek a po sestavení měří na délku 35 centimetrů, na šířku 19 centimetrů a na výšku 12 centimetrů.

Legendární automobil bude možné pořídit na oficiálním e-shopu Lego za částku 4 499 Kč. Stavebnice není určena dětem – výrobce ji deklaruje jako vhodnou pro osoby starší osmnácti let.

Legendární automobil bude možné pořídit na oficiálním e-shopu Lego za částku 4 499 Kč. Stavebnice není určena dětem – výrobce ji deklaruje jako vhodnou pro osoby starší osmnácti let.

Postavte si z Lega DeLorean. Novou stavebnici musí mít každý fanoušek trilogie Návrat do budoucnosti

Postavte si z Lega DeLorean. Novou stavebnici musí mít každý fanoušek trilogie Návrat do budoucnosti

Postavte si z Lega DeLorean. Novou stavebnici musí mít každý fanoušek trilogie Návrat do budoucnosti

Postavte si z Lega DeLorean. Novou stavebnici musí mít každý fanoušek trilogie Návrat do budoucnosti

31
Fotogalerie

DeLorean předvádí další návrat do budoucnosti. Nový elektromobil vypadá fantasticky

Kovově lesklý DeLorean DMC-12 se v 80. letech stal hvězdou filmové trilogie Návrat do budoucnosti, přesto jeho výrobce zkrachoval (ještě před vydáním prvního filmu). Teď se značka DeLorean Motor Company vrací a znovu koketuje s budoucností – připravovaný model DeLorean Alpha5 je futuristický elektromobil, který na historii značky odkazuje nahoru vyklápěnými dveřmi. Vzhled zpracovalo prestižní studio Italdesign, které navrhlo také původní DeLorean.

U elektromobilu je ostře sledovaný koeficient aerodynamického odporu a nové DMC udává hodnotu 0,23. Sportovní silueta měří pět metrů na délku, 204 cm na šířku a 137 cm na výšku (se zavřenými dveřmi).

Baterie s kapacitou 100 kWh má stačit na dojezd 480 kilometrů. Zrychlení z 0 na 100 km/h auto zvládne za 3,4 sekundy a maximálka je omezená na 241 km/h. Časem přijde ostřejší verze s lepšími hodnotami, DeLorean však nehodlá závodit o desetinky, chce se zaměřit na hodnotnější kvality.

dl05.jpgdl09.jpg
Poctu slavnému DeLoreanu touto stavebnicí vysekla i firma Lego.

Další budou následovat

Plně se Alpha5 představí v srpnu na kultovní přehlídce Pebble Beach Concours d'Elegance. Výroba má začít v roce 2024 v Itálii sérií 88 kusů, což je rychlost v mílích, kterou filmový DeLorean potřeboval k cestování v čase. Každý z těchto 88 kusů bude fyzickou podobou souvisejícího NFT a nebude mít schválení k provozu na běžných silnicích. Poté již auto projde nezbytnou homologací a následně vyrobené kusy bude možné na silnicích provozovat. Cena se má pohybovat kolem čtyř miliónů korun.

Projekt vede Joost de Vries, který má zkušenosti z automobilek Tesla a Karma. Po prvním modelu má následovat vodíkové SUV, elektrický sedan a kupé se spalovacím V8.

Určitě si přečtěte

Články odjinud