Vrtání levnějších protiatomových krytů pro vyvolené?(pod záminkou "dopravních staveb")K ničemu jinému se toto nehodí.Město si to objedná jakože pro dopravu, a pak se v tom bude skrývat věrchuška i s rodinami. A obyčejní lidé ať si klidně pochcípají.Pro dopravu je to totální ekonomický nesmysl.
Toto je tak neuveritelna pic0vina. Ale Elon zase zaslouzi obdiv - opet nasel dostatek vypatlancu, kteri mu to sezrali i s navijakem a jeste radi to zaplati. Bravo Elon...
Veľmi o tom pochybujem , že toto bude mať úspech ! Je rozdiel mať kilometrový pokusný tunel a mať kilometre tunel a tisíce cestujúcich . Vôbec nepočítaju z klaustrofobikmi , ktorí dostanú po záchvat tej rúre . Nepočítajú z výmyselníkmi , čo budú chcieť zastaviť a urobiť si napr. selfe a čo sa stane ako sa vozidlo pokazí a zastane medzi zastávkami , ako ho dotiahnú , kto ho odtiahne. Ja iba vychádzam z horskej dráhy , všetci ju obdivujú , ale iba každý 20-30. čo ide okolo do nej nasadne a odvezie sa .
Už skoro rok provozují tunely pod výstavištěm v Las Vegas, které používají tisíce lidí denně. Zatím tam žádný velký problém nebyl.
Dlžka trate ? Čas cestovania ? Niečo iné je atrakcia , niečo iné je bežná linka. A ke´d ludia zistia , že môžu Muska ozbíjať o miliony , lebo im to cestovaie "spôsobuje nespavosť" .....budťe trochu realisti , prosím ! Pohár môže byť aj poloprázdny.
si blazon
Tak se pohodlne usadte, vemte si popcorn, a pripravte si hlasite Ja vam to rikal!Ovsem v pripade, ze to bude uspesne, ten uspech respektujte, a priznejte si, ze jste se mylil.Ostatne alternativy k tomuto jsou dost mizerne. Treva plivat v diskuzich a pak zahorkle nadavat. Kdyby to Musk resil takhle, nikdy by v nicem neuspel. Misto toho sel s kuzi na trh, a opravnene uprel.
*uspel 😀
Doufám že tam v těch dírách pochcípají, na nic jiného to totiž nevypadá, zvlášť Musk 😝
Tak pokud se v tech dirach nebude bourat, auta nezacnou horet a tunely nebudou v geoaktivnich oblastech, a najde se nekdo, kdo to zaplati... why not. Silenstvi se meze nekladou. Na druhou stranu dnes silenstvi, ale zitra to k necemu muze byt. Treba se najde neco jineho, nez tesly, co tam bude litat, a bude to rychlejsi a mit vetsi prepravni kapacitu 🙂
Mikrotunel, ve kterém jezdí taxíky s řidičem, jen je to Tesla. Nic víc to není.Průměrná rychlost 20kmh.Thunderfoot měl pravdu, lepší službu udělá elektrickej vláček ze ZOO.Dělá to jen kvůli dotacím. Se podívejte, kdo si to objednává. Města kvůli signálingu, že to je cool. Není to žádné řešení existujícího problému.
Obzvlášť, pokud je ten tunel na pláž a do hotelu.. Kdyby vedl do IKEY, teska a městského úřadu, bylo by to o něco smysluplnější.
V Las Vegas ty tunely logicky vedou do kasín. A je financováno ze soukromých zdrojů. Tesla platí tunely a jednotlivá kasína si financujou nástupní stanice a připojení. Když si Ikea nebo městský úřad zaplatí napojení, tak ho taky budou mít.Na Floridě si město objednalo propojení centra města s pláží, tak přesně tohle dostanou.V San Antoniu si chcou zaplatit propojení s letištěm.
Názor byl 1× upraven, naposled 25. 3. 2022 12:18
Hlavne spojenie z letisko je super. V San Antoniu ludia lietajú asi bez batožiny ? Neviem si predstaviť ako by do toho auta natrepali 4 cestujúcich a 4 kufre!
4 kufre das do Tesly v pohode, ak to nie je Model 3
"Dělá to jen kvůli dotacím. Se podívejte, kdo si to objednává."A? Není to jedno? Důležité je (z pohledu Boring Company) že má "kšefty" a že dokázala vzbudit pozornost/zájem a že to lidi chtějí. Prostě to vypadá na (opět) skvělý odhad na díru na trhu --- ať si kdo chce co chce říká, tohle Elon zkrátka umí 😃
Názor byl 1× upraven, naposled 25. 3. 2022 13:39
Všechny nesmysly a hovadiny jsou díra na trhu.Pak už jen závisí na marketingu, jestli po tom lidi skočí.Ale přínos pro lidsto to má při nejlepším nulový.
"Ale přínos pro lidsto to má při nejlepším nulový."Ale no tak - co je tohle za metriku? To se naše potřeby zase scvrknnou na jídlo, spánek a práci? To už snad má moderní civilizace za sebou - tady se jedná o součást "zábavního průmyslu" (hotely <> kasina <> pláže) a tudíž bych i dokázal věřit že si to na sebe bez problémů vydělá. (Pokud není ten hotel a kasino zbytečné (vydělá si > někdo, lidé, jsou ochotní to zaplatit) tak ten tunel má hodnotu přinejmenším stejnou 😃) Taky sedím na židli kterou bych úplně nemusel mít se sluchátky která jsou pohodlná a s myší za několik tisíc - a ano, mohl bych sedět na kuchyňské židli, v uchu mít špunt za 150,- a myš za kilčo a rozhodně by mi to nějak extra na produktivitě neubralo --- ale proč, ptám, se, proč? 😃 😃 😃IMHO mi z toho vychází, že tvrdit že "zábava" obecně má pro lidstvo nulový přínos je minimálně dosti odvážné (chléb a hry, pamatujete? už tehdy to věděli!)
Názor byl 2× upraven, naposled 25. 3. 2022 16:05
Tohle je jak jednokolejka ve Springfieldu. Městu to dopravně nijak nepomůže.
To přirovnání je IMHO super - 😃. Jestli pomůže nebo ne nevím, zcela jistě se ale "zaplatí" a ti platící (bohatí/smetánka/moderní znuděná mládež/doplňte kohokoliv kdo utratí v kasinu tisíce dolarů co se z kasina potřebují přesunout do hotelu/na pláž apod) to třeba ocení - normální přidaná hodnota pro hosty luxusního hotelu (jako soukromý hotelový řidič apod) --- proč v tom každý hledá nějaký jiný a hluboký smysl? Prostě zábava/služba pro bohaté - která se (možná, časem, za mnoho let) rozroste a bude sloužit i normálním lidem místo MHD (ale spíše ne)
Názor byl 1× upraven, naposled 26. 3. 2022 11:24
Pro bohaté je užitečnější povrchové taxi a pro masy to nemá dostatečnou kapacitu. Jako atrakce typu horská dráha je to fajn. Možná něco jako lanovka to může “fungovat”.
a uz to vedia postavit bez hrbolov, aby tam mohli jazdit auta viac ako 50kmh?
Když je tunel dostatečně dlouhý, je možné jet rychlostí přes 200 km/h, což už demonstrovali v praxi: https://www.youtube.com/watch... V Las Vegas jsou ty tunely prozatím krátké, a tak nemá smysl jezdit takhle rychle.
Ta trasa vlevo po povrchu ovšem působí bezpečnějším dojmem, než ta vysoká rychlost vpravo v tunelu. Je tam sice spousta čekání na semaforech, které to zdrží, ale jet třeba několik desítek kilometrů v takovém tunelu vysokou rychlostí, udržet pozornost, neudělat chybu, a řídit tak několik hodin denně ... To by musel být člověk na to opravdu intezivně trénovaný. Podobný trénink dlouhodobého udržení pozornosti by byl asi nutný i pro případné dohlížení na řízení pomocí "autopilota"?
proč ne, jen mě to přijde na tak náročnou stavbu docela malá přepravní kapacita, i když zase výhoda je že auto po vyjetí z tunelu může jet dál a dovézt lidi až na místo.Problém vidím v tak stísněnym prostoru.. lidi s klaustrofobií do toho za boha nevlezou a to jich v okolí pár znám, takže to není tak málo rozšířená "porucha".. 🙂
ta kapacita a rychlost je v tom videu? Protože to bylo první o co jsem se zajímal, ale video je pro mne bohužel nedostupné 🙁.
Ta kapacita tam není, ale bude podobná jako kapacita silnic.
Zaznělo tam něco jako 15000 lidí za hodinu.
Máš pravdu, ale to je kapacita jednoho konkrétního projektu.
Názor byl 1× upraven, naposled 25. 3. 2022 12:10
15 000 *24 =360 000 denne . Aj keby to bolo oboma smermi tak je to 180 tisíc ľudí do práce a domov...
Nevím, nevím, možná tu Musk dost balamutí.Ale jestliže přepravní kapacita 15000 lidí za hodinu, průměrně 2 lidi na auto, a průměrná doba cestování v tunelu 15 minut a rozestup mezi vozidly 20m tak mi vychází že je tunel dlouhý (oba směry dohromady) 37,5 Km.Suma lidí 15000/2vAutě/4intervalyVHodině tzn. v 15minutovém intervalu je tam 1875 kusů vozidel které se pohybují na trase dlouhé 1875 x 20m = 37,5 Km.Podle mne ty čísla moc nesedí.A domnívám se, že je kapacita pouze teoretická, protože rozestup 20m vč. auta, je dost blízko od katastrofy.Ale to je Amerika. V Evropě by si možná ale ani nekopl do země, resp. než by si kopnul tak by to trvalo možná deset let.
Ta kapacita platí pro všechny směry a tunely. Do auta se vejde asi víc lidí, ale je to opravdu teoretická maximální hodnota.
Hlavně cestující budou někde muset nastupovat a vystupovat, a kvůli tomu se bude muset zpomalovat, zastavovat, čekat, a zase zrychlovat. A také asi bude nutný nějaký čas pro doplnění enegie, protože třeba při 150 km/h to bude mít asi jinou spotřebu než při 50 km/h.
a to je ta tragedia Europy ktora nas bude stat buducnost
Sure, protoze nic jako dopravni spicka neexistuje a lidi jezdi z/do prace naprosto rovnomerne cely den. V 18h i ve 2 v noci.
Řekl bych, že průjezdy určitě nebudou zadarmo a celé to bude jen pro bohatší.Niméně takový požár elektromobilu v takovém stísněném tunelu ......
Co pořád s těmi požáry elektromobilů máte? Elektromobily hoří výrazně méně často, než auta se spalovacím motorem, viz výzkum AutoInsuranceEZ:"Hybrid-powered cars were involved in about 3,475 fires per every 100,000 sold. Gasoline-powered cars, about 1,530. Electric vehicles (EVs) saw just 25 fires per 100,000 sold."
A tady někdo vyskočil jak čertík z krabičky :)Tak fakt je, že se to blbě hasí, to nemůžete popřít. Ale myslel, jsem to tak, že pokud tunel ve videu je reálný, tak mi to prostě přijde moc malé. Minimální prostor vedle auta na evakuaci.
Napíšu co si pamatuji. Tunel byl proveden podle požárních regulí v USA. V případě požáru lze evakuovat po stranách tunelu (je širší než na auto), jsou tam silné větráky se záložními zdroji, v tunelu je redundatní připojení k síti pro nahlášení požáru atd. Dále sprinklery pro uhašení požáru. V každé stanici je úniková cesta. Rozhodně to není dokonalé, ale na požární bezpečnost se myslelo.
a nvic pokud je mezi autama 20m tak nehrozi rozsireni pozaru. Pokud se tunel poradne odvetra tak neni problem (auta pred odjedou a za tim vycouvaji - autopilot)
Děkuji za připomínku. Je to skutečně tak naplánováno. Auta za požárem vycouvají, ty před požárem vyjedou.
Treba si pozriet filmy ako Jursky park a tunel v plamenoch ci ako sa to volal. Aj ked mate 100 kontrolnych systemov, raz to zlyha vsetko naraz a ostava len vycistit spalenisko alebo z neho spravit pietne miesto.
Vzhledem k tomu, že elektromobilů jezdí po světě asi řádově méně, a také mají asi podstatně menší věkový průměr, a pak i počet různých modelů a výrobců asi značně zaostává za vozidly se spalovacím motorem, tak to mohou být ty porovnávané statistické vzorky požárů vozidel také značně odlišné. Je vůbec možné, aby takové porovnání různě velkých skupin různorodých vozidel ohledně požárů nebylo právě takovými množstevními rozdíly vůbec ovlivněno?
tie poziare boli prepocitavane na 100.000 aut
Ale to je jasné. Jen z toho není zřejmé, jaké bylo průměrné stáří těch 100.000 aut. Jestli se to bere spíš jako požáry třeba během 1. roku po prodeji? Anebo obecně se vezme počet požárů určitých aut za rok, a vydělí se počtem aut prodaných během toho roku? Tzn. ta první statistika by opravdu porovnávala požáry jen relativně nových spalováků, hybridů a elektromobilů za 1 rok. A ta druhá by míchala požáry třeba 1 až 30 let starých spalováků, s počtem 1 až 10 let starých elektromobilů, kterých se v té době navíc prodávalo mnohonásobně méně. Pak by se porovnávalo něco ne úplně porovnatelné a proč? Že by snad za účelem marketingového zvýhodnění jedné porovnávané skupiny před jinými? 😉
filozofuj okolo toho kolko chces, jednoducho elektromobily horia minimalne, akurat kazdy ich poziar je breaking news
Pak to můžeš chtít přepočítat na počet ujetých kilometrů nebo cenu vozu.
Průměrné stáří vozidel u nás je asi tak 15 let, náklaďáky a autobusy jsou možná ještě starší. Jinde je to možná o něco méně, ale je to asi mnohem vyšší průměrné stáří než stáří elektromobilů, elektrických náklaďáků a elektrobusů. Bude vůbec někdy průměrné stáří elektromobilů 15 a více let, a pokud ano, v jakém stavu budou mít po takové době baterie. Nebudou pak třeba náchylnější k požárům? Prostě takové statistické porovnání ohledně požárů porovnává úplně odlišné skupiny z hlediska počtu, druhu a stáří vozidel.
A víte o tom, že Li-ion baterie hoří pouze pokud dojde k jejich proražení? Stáří s tím nemá co dělat.
Li-ion baterie je obecny nazev pro lithiovky. Obvykle jsou tim mysleny NMC. Pokud myslite obecne Li-ion, tak az na vyjimky pro ne obecne plati zahoreni z nasledujicich pricin:Dojde ke zkratu nebo pretizeniDojde k prehratiDojde k prebijeniBaterie se podbije a nasledne nabiji (dendrity)Dojde k jeji deformaci (vzpomenme na Galaxy Note)Prilis vysoke stari (dendrity)Vyrobni vadouA ted si stokrat napiste Nebudu vypravet lzi.
Musím vás zklamat. Tesla má jeden z nejlepších systémů tepelného managementu baterií. Opravdu jim baterie nezačne hořet kvůli přetížení nebo přehrátí.
Pokud ji nabourate, tak prvnich par clanku vam chytne diky naruseni, ten zbytek diky teplote. Protoze tepelny menezment funguje tehdy, pokud funguji baterie, coz v tomto pripade ne, protoze je automaticky z bezpecnostnich duvodu (aby nedoslo ke zkratu, dalsi duvod pozaru) odpojena.Ani, Tesla mela mimoradny menezment baterii. Nebylo to bleeding edge, ale nikdo jiny to nemel. Nicmene tim vyresila z velke casti poruchovost a zivotnost, v pripade nehody je cela ta struktura nanic. A dneska uz Tesla davno neni jedina, kdo to ma.Pokud chcete s tou technologii fungovat, nejlepsi je priznat si jeji negativni i pozitivni vlastnosti, nic si nenalhavat. Tu baterii povazuji za mnohem bezpecnejsi nez 60 litru benzinu v plastovem obalu pod zadkem, ale to neznamena, ze s ni nic nehrozi.
Budiž vám odpovědí můj dřívější příspěvek ohledně frekvence požárů spalovacích aut v porovnání s elektromobily. Přiznám se, že už mě tyto konspirační teorie trochu unavují. Nejste náhodou z autofora?
O frekvenci pozaru nemam tuseni. Stavba baterii je tak trochu mym nutnym konickem, a priznavam, ze co jsem videl a zazil, mam k tomu respekt. Reagoval jsem na prispevek, ve kterem jste lzive tvrdil, ze li-ion baterie hori pouze pri fyzickem naruseni. Toho se tykaji moje reakce.Jedine, co jde mimo kontext, je moje tvrzeni, ze jste lhar.
V pořádku. Pokud chcete abych byl lhář tak to samozřejmě mějte. Fakta vám zřejmě nesedí.
Nejste schopen predlozit jediny relevantni argument. Pouzil jste vagni popis baterie "li-ion" a do diskuze tahate vsechno, co by se vam hodilo. Kdyz zjistite, ze jste narazil na oponenta, co narozdil od vas uz baterii alespon videl, tak prechazite do arogance.Je to zajimave na pozorovani, nicmene k diskuzi neprinosne. Vasim cilem neni diskutovat a obohatit se o nazoru druhe strany. Proto abi neprinasite argumenty, a pokud, tak velice vagni a pokud mozno neprezkoumatelne. Vasim cilem je totiz zvitezit.Problemy s egem a sebevedomim se daji resit i jinak. Ucinneji. Takhle mi spis pripominate nemocneho, ktery ma zrovna zachvat.
"frekvence požárů spalovacích aut v porovnání s elektromobily"...toto je poněkud komplikovanější, neboť záleží na použitém typu článků a stupně poškození vozidla (resp. baterie), což daná statistika nezohledňuje.Tedy pokud máte vozidlo s baterií na bázi NMC (nebo LiPol) článků, a dojde k porušení integrity jejich primárního obalu, je 100% pravděpodobnost, že to začne hořet !!PS: U vozidel s palivem na bázi uhlovodíků je nejpravděpodobnější vznik požáru v závislosti na poškození palivového systému a stupně zápalnosti použitého paliva (plyn, E85, benzín, nafta).
Krom toho jste nepriznal, ze jste nemel pravdu, naopak se zda, ze na svych lzich o li-ion bateriich trvate (a najednou se bavime o Tesle), citim se opravnen zaradit vas do kategorie "vycuca si z prstu cokoli, co se mu hodi pro vlastni pravdu". Napsal jsem dost, abych vase lzi vyvratil, zbytek si pripadny ctenar muze dohledat, pokud by pochyboval.
Jistě pane Bzuci. Cokoliv budete chtít.
pane, zaujal ma vás dvoch "rozhovor". Nie preto, čo každý z vás po odbornej stránke napísal. To ma celkom obohatilo a zjavne by som nereagoval, lebo doteraz som o tej veci nevedel zhola nič.Zaujalo ma, ako najmä pán bzuci sú tu honí ego. Netvrdím, že druhý pán nie, ale myslím si, že rádovo menej.Nuž, pán bzuci, pokiaľ by ste dotyčného pána nenazvali klamárom ale povedzme nedobre alebo nedostatočne informovaným, okamžite by sa debata viedla v inom duchu a možno by sa vám druhý pán aj poďakoval za doplňujúce info.Možno ste nadobudli dojem, že uvedený pán je troll. Nuž, ja som ten dojem nenadobudol, zrejme ako ste síce správne, ale nevhodným tónom napísali, o uvedenej veci nemá dostatok informácií.Takže pán bzuci, ak chcete kultivovanú debatu, prosím uvedomte si, že toto nie je fórum odborníkov, sme tu viacmenej neznali rojkovia, ktorí si tak trochu chcú s híkaním o týchto veciach pokecať ...Potom možno nebudete mať problém s tým, že niektorí sa radšej do ďalšej debaty následne nezapoja, ako napríklad pán, čo založil toto vlákno (iste nielen kvôli vám, ale aj kvôli osobe, ktorú ste tu tak "dokonale" "sfúkli") ...
Pokud nemate dost informaci, proc byste tvrdil neco, co neni pravda? Ale ok, muzeme se vsichni mylit, pak je treba priznat chybu. Ne do toho zacit tahat dalsi kontext a kroutit se. Jinak jste pak opravnene za lhare.Bohuzel, je tu dost diskutujicich, co si cucaji informace z prstu. Hodne se jich toci i kolem Muska - at uz z kterekoli strany. Ty diskuze jsou velmi obtizne, protoze diky takovymhle lharum clovek musi overovat kazdou novou informaci, kterou zde zjisti. Spousta z nich je zajimava, nektere ale nepravdive.Mam rad zdejsi diskuze, mnoho jsem se z nich dozvedel, ziskal spoustu podnetu k zamysleni. Taky jsem tu obcas tvrdil neco, o cem jsem veril, ze je pravda, a byl jsem vyveden z omylu. Uznal jsem chybu a omluvil se, i kdyz to neni nic prijemneho.Cloveka, ktery tvari tvar usvedceny ze sireni nepravdivych informaci chybu neuzna, nazyvam lharem. Pokud neni schopen uznat chybu v anonymni diskuzi, jakpak mu to jde asi ve skutecnosti...Vsichni jsme omylni. Ale ne vsichni jsme ochotni si to priznat, a tak klameme i sami sebe.Moje ego v tom jiste hraje roli. Ale na oznaceni lhar trvam, dokud pan neuzna svoji chybu a neomluvi se. Protoze to nejsme jen my dva, co to tu ctou, ale ty sve lzi siri i mezi dalsi; sam jsem byl takto mnohokrat oklaman, mnohokrat jeste budu, a ma to neprijemne dusledky pro vsechny. Jen proto, ze chce nekdo verit, ze jeho vymodleny ideal nema chyby.Jeste vam dam priklad, kam takova lez muze vest. Kolega se vratil z dovolene a jeho dum nebyl. Protoze v nem vzplala li-ion baterie v powerbance, a dum vzala s sebou. Ta baterie, ktera podle toho lhare vzplane jedine pri fyzickem naruseni. Kolega s rodinou bydleli rok u sousedu, nez to dali alespon trochu dohromady. Myslim, ze by si tuhle zatvrzelou lez vzal dost osobne.
Názor byl 2× upraven, naposled 27. 3. 2022 11:47
Jsem rád, že se tu najde někdo, kdo stojí o kultivovanou diskuzi. Rád se nechám poučit pokud má protistrana pádné argumenty. Jak jsem ale bohužel zjistil, většina diskutujících si tu chodí jen honit ego.
Vetsina diskutujicich mozna ano, ale staci to chvilku cist, a clovek vi, s kym ma smysl dat se do reci. Kazdy to mame jinak.Miandys muze byt nesnesitelne arogantnu, zato ma velmi rozumne argumenty. WalkeerCZ je velmi chytry, nicmene obcas si podobne jako vy vymysli, takze je treba vse overovat. Dpcstb si sem chodi dokazovat, ze by Zemekouli ridil lepe. A ja si sem chodim dokazovat, ze jsem lepsi nez vy.On tu ma kazdy sve. Diky tomu si tu kazdy muz najit sve. Ja si treba ted na nejakou dobu budu pamatovat, ze nema smysl reagovat na vase ocividne lzi, protoze to neni omyl, ale cil., Rad si ovsem vezmu popcorn a neco z tech vymyslu si poctu.Jedna vec je nadavat na ego, a jiny pristup je brat to jako vlastnost a vyzobat si, co se hodi. Coz zjevne delate, protoze jinak byste tu uz nebyl.
...teplotní management má sice docela dobrý, ale ten po dezintegraci článků (proražením i jinak) tomu již moc nepomůže !!PS: Jen články na bázi LiFePO4 (používané v Číně, nově ve formě 4680 již i jinde) po dezintegraci nehoří, ale přesto se dosti zahřívají a vyvíjí dým.
Nejen LFP nehoří, takové LTO také ne. A to jsme pořád u lithiových baterií.Jinak samozřejmě souhlas.Edit: Koukám, že jste LTO zmínil hned o příspěvek níže.
Názor byl 1× upraven, naposled 29. 3. 2022 21:28
...i Tesla používá ve svých vozech minimálně dvě základní technologie/chemie:NMC ... většinou ve formě článků 21700 (u starších nebo výkonových modelů)LiFePO4 ... dnes většinou ve formě nových článků 4680 (také u většiny vozů v Číně)PS: Články na bázi Li-ion (NMC) a LiPol po poškození obalu - proražení nebo otevření nadměrným tlakem plynů uvnitř článku (přebíjení, nadměrný proud, apod.), hoří, ale články na bází LiFe [PO4, YPO4] a LiTi (LTO, LiTiO2) ani pro proražení NEhoří.
a ked uz horia tak hlavne po zavaznych nehodach, to sa v tuneli nestane
Nějaké požáry byly tuším zaznamenány i během stání v garáži nebo při dobíjení?
Ano, viděl jsem případ, že Tesla Model S chytla u domu. Těch případů jsou nicméně podle toho co se mi podařilo dohledat jednotky (našel jsem pouze článek Ignore The Hype: Spontaneous Tesla Fires Are Incredibly Rare), a tím pádem přitahují mnoho pozornosti. Nemám pro dům/garáž žádnou statistiku, ale podle četnosti vzplanutí aut se spalovacím motorem (viz můj příspěvěk výše dle statistiky AutoInsuranceEZ) je se spalovacím motorem obecně MNOHEM větší šance na vzplanutí. Tam totiž stačí jiskra / zkrat. Elektromobily moc nehoří a je pro to jednoduchý důvod, nemají hořlavou směs v nádrži. Mají sice baterii, ale ta vzplane prakticky pouze v případě výrobní vady nebo při proražení.
Když se lidi s klaustrofobií nebojí sednout do auta, tak proč by se měli bát tunelu, ve kterém to auto jede a který je logicky daleko rozměrnější.
z auta logicky vystupis, z tunelu logicky len tak lahko nevystupis
Ty jsi teda expert.Je dost zásadní rozdíl, jestli to auto má okna nebo ne.Nevím, jestli je to u mě klastrofobie, nebo spíš porucha vnitřního ucha, ale mě se třeba udělalo špatně, když jsem seděl v autobusu na sedadle do uličky a pak se autobus zcela naplnil, takže jsem měl všude kolem sebe stojící lidi.Naštěstí se to po 5 minutách trochu uvolnilo, takže mezi lidmi bylo trochu vidět ven, jinak bych to dál asi nevydržel a musel vystoupit.
Přepravní kapacita se dá upravit. Ty auta tam nemusí jezdit rychlostí 60 Km/h s rozestupem 200m. Rychlost se dá zvýšit a minimální rozestup snížit. Vzhledem k tomu že tam jezdí jen plně autonomní auta a počítačem lze provoz celkem dobře řídit tak to tam může jezdit klidně rychlostí 150 Km/h s rozestupem třeba jen 5m. To pak přepravní kapacita celkem dost naroste. Ale s tou klaustrofobií máš pravdu. Ikdyž pokud by ty auta jezdili rychlostí 150 Km/h s rozestupem 5m, tak si myslím že se strachy podělá i člověk co klaustrofobií netrpí.
“ Vzhledem k tomu že tam jezdí jen plně autonomní auta ”Fakt?
Zatím tam jsou řidiči. Na autonomii se má přejít až později.
Tou "rychlostí 150 Km/h s rozestupem 5m" se možná občas jezdí na našich dálnicích. Takže by to tam šlo vyzkoušet, kdyby se nad jedním pruhem postavil tunel podobných rozměrů ... 😉
Asi z niečim takým ako defekt sa nepočíta , že ?
Na dálnici je asi přece jen lepší výhled dopředu než v tunelech, je tam také víc pruhů, a tím možností uhnout. Defekt v takovém menším jednopruhovém tunelu může být asi horší, pokud to vozidlo s defektem nepůjde objet?
akby bol rezim autonomny, vzdialenosti medzi vozidlami by mohla byt minimalna, pretoze i posledne auto by presne vedelo co robi prve auto. na rozdiel od beznej premavky kedy si nemozes byt isty ci ten pred tebou s nejakeho neocakavaneho dovodu nedupne na brzdu
A kdyby se auta spojila vlečnou tyčí, byl by to vlak na kolech. Vyměnit kola a dát kolejnice pro nižší valivý odpor, místo pomalého dobíjení na stojanu a velké baterie dát trakční vedení a dobíjet za jízdy, místo aut dát vagony, kde se vejde víc lidí a mají větší dveře umožňující rychlejší výstup a nástup… to by mohlo fungovat.
Nebylo by pak vhodné zaměnit také slovíčko "autopilot" třeba za "loko-pilot"? 😀
ale to by potom nemohol mat kazdy vozen inu nastupnu a vystupnu stanicu.
Do kolejí by se daly dát výhybky i větvené metro existuje
Hlavne klaustrofobia! U nás v práci okrem iného musíme robiť inšpekcie v nádržiach , aj vo veľkosti toho tunela. Môžem povedať , že 50% ludí povie , že ani za Boha tam nevleziem ! Všetko iné urobím , len do tej diery nie! A ani sa im nedivím , aj ja tam má divný pocit .....
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.