10 asteroidů, které v roce 2020 nejtěsněji minou naši planetu. Některé budou blíž než Měsíc

• Kolem naší planety se prakticky neustále něco děje
  • Připravili jsme „kalendář“ deseti nejtěsnějších průletů asteroidů
  • Některé kolem Země prosviští blíž než je vzdálený Měsíc

Ve vesmíru určitě nejsme sami! Tedy ne, že bychom získali nezvratné důkazy o existenci mimozemské civilizace – řeč je o objektech, které se společně s naší planetou pohybují sluneční soustavou. Je jich opravdu mnoho a některé z nich se v průběhu letošního roku přiblíží na (z astronomického hlediska) velmi malou vzdálenost.

Při čerpání informací jsme vycházeli z databáze Centra pro studium objektů blízkých Zemi (Center for Near Earth Object Studies), o které jsme psali v srpnu loňského roku ve článku Řítí se na Zemi asteroid? Na webu NASA zjistíte, jak je to doopravdy. Očekávané objekty jsme si seřadili podle vzdálenosti a v článku je uvádíme podle data, kdy se nejvíc přiblíží k naší planetě.

Poznámka: datum průletu vychází z americké databáze, takže se pro Evropu může v některých případech o jeden den lišit.

2018 CW2 – 17. února 2020

Aktuálně nejbližší událost z hlediska blízkého míjení Země s asteroidy je přiblížení objektu 2018 CW2, ke kterému by mělo dojít 17. února. Balvan s rozměry mezi 21 a 47 metry se řítí vesmírem rychlostí bezmála 37000 km.

Oběžná dráha asteroidu 2018 CW2

Poprvé byl astronomy pozorován 9. února 2018 a v současnosti se nachází v souhvězdí Panny. Po své oběžné dráze, jež kromě Země křižuje také orbity Venuše a Merkuru, oběhne jednou za 242 dnů a aktuálně se nachází za Zemí ve vzdálenosti 1,072 AU (160 milionů kilometrů) od Slunce.

V pondělí 17. února se naší planetě přiblíží na vzdálenost 0,00423 astronomických jednotek, což je zhruba 633 tisíc kilometrů. Z pozemského pohledu se to může zdát jako velká dálka, ale ve vesmírném měřítku je to relativně blízko – je to přibližně 1,6násobek vzdálenosti mezi Zemí a Měsícem.

Diskuze (3) Další článek: Vyšel nový Edge. Na Windows 10 se stáhne sám, dostupný je ale i pro macOS a Windows 7

Témata článku: Vesmír, Země, Astronomie, Evropa, Mars, Měsíc, Slunce, Apollo, Zajímavosti, Sluneční soustava, Asteroidy, Venuše, ASTER, Dráha, Milión kilometrů, Asteroid, Vzdálenost, Čeljabinský meteor, Dráha asteroidu, Česká republika, Země a Mars, Oběžná dráha, Astronom, Venuše a Země, Planeta

Nejlepší aplikace pro tento týden: Počasí s radarem, focení makra a zábavné programování

** V marketech najdete množství titulů, ale jak objevit ty kvalitní? ** Každý týden je vybírá Apple, ale řada z nich má i verzi pro Android. ** Výsledkem jsou kolekce těch nejlepších aplikací svého druhu.

Nejlepší aplikace

Hry zadarmo, nebo se slevou: balíček Batmanových her a Dead by Daylight zdarma

Na všech herních platformách je každou chvíli nějaká slevová akce. Každý týden proto vybíráme ty nejatraktivnější, které by vám neměly uniknout. Pokud chcete získat hry zdarma nebo s výhodnou slevou, podívejte se na aktuální přehled akcí!

Hry zdarmaSlevové akce