10 asteroidů, které v roce 2020 nejtěsněji minou naši planetu. Některé budou blíž než Měsíc

• Kolem naší planety se prakticky neustále něco děje
  • Připravili jsme „kalendář“ deseti nejtěsnějších průletů asteroidů
  • Některé kolem Země prosviští blíž než je vzdálený Měsíc

Ve vesmíru určitě nejsme sami! Tedy ne, že bychom získali nezvratné důkazy o existenci mimozemské civilizace – řeč je o objektech, které se společně s naší planetou pohybují sluneční soustavou. Je jich opravdu mnoho a některé z nich se v průběhu letošního roku přiblíží na (z astronomického hlediska) velmi malou vzdálenost.

Při čerpání informací jsme vycházeli z databáze Centra pro studium objektů blízkých Zemi (Center for Near Earth Object Studies), o které jsme psali v srpnu loňského roku ve článku Řítí se na Zemi asteroid? Na webu NASA zjistíte, jak je to doopravdy. Očekávané objekty jsme si seřadili podle vzdálenosti a v článku je uvádíme podle data, kdy se nejvíc přiblíží k naší planetě.

Poznámka: datum průletu vychází z americké databáze, takže se pro Evropu může v některých případech o jeden den lišit.

2018 CW2 – 17. února 2020

Aktuálně nejbližší událost z hlediska blízkého míjení Země s asteroidy je přiblížení objektu 2018 CW2, ke kterému by mělo dojít 17. února. Balvan s rozměry mezi 21 a 47 metry se řítí vesmírem rychlostí bezmála 37000 km.

Oběžná dráha asteroidu 2018 CW2

Poprvé byl astronomy pozorován 9. února 2018 a v současnosti se nachází v souhvězdí Panny. Po své oběžné dráze, jež kromě Země křižuje také orbity Venuše a Merkuru, oběhne jednou za 242 dnů a aktuálně se nachází za Zemí ve vzdálenosti 1,072 AU (160 milionů kilometrů) od Slunce.

V pondělí 17. února se naší planetě přiblíží na vzdálenost 0,00423 astronomických jednotek, což je zhruba 633 tisíc kilometrů. Z pozemského pohledu se to může zdát jako velká dálka, ale ve vesmírném měřítku je to relativně blízko – je to přibližně 1,6násobek vzdálenosti mezi Zemí a Měsícem.

Diskuze (3) Další článek: Vyšel nový Edge. Na Windows 10 se stáhne sám, dostupný je ale i pro macOS a Windows 7

Témata článku: Vesmír, Země, Astronomie, Mars, Evropa, Sluneční soustava, Slunce, Měsíc, Zajímavosti, Apollo, Asteroidy, Venuše, Astronom, Vzdálenost, Země a Mars, Česká republika, Panna, Kter, Dráha asteroidu, Milión kilometrů, ASTER, Dráha, Oběžná dráha, Planeta, Země Měsíc

Domácí síť bez kompromisů. Jak dosáhnout na maximální propustnost a dokonalé pokrytí

Rychlost sítě omezuje ten nejpomalejší prvek po cestě. Poradíme vám, jak vybudovat síť s maximální propustností a dokonalým pokrytím domácnosti.

SíťRouter

Jak přečíst platební kartu mobilem a k čemu je to dobré

Pokud vlastníte telefon s technologii NFC, můžete prostřednictvím aplikace pro Android zkusit načíst údaje ze své bezkontaktní karty. Vyzkoušíte si tak třeba, jak moc je náchylná k případnému RFID skimmingu.

NávodyMobilní aplikace
V nitru DJI Mini 3 Pro: Ten dron je větší záhada než tajemný hrad v Karpatech [galerie]

** Létá skvěle, fotí slušně a má autopilota ** Jak se to všechno podařilo vtěsnat do 249 gramů? ** Podívejte se na rozborku nejlepšího dronu letošní sezóny

KvadrokoptéraDJIDrony

Test pěti solárních nabíječek. Od malé a zbytečné po skvělou, která utáhne i notebook

Přenosné solární nabíječky jsou určeny především pro drobnou elektroniku, ty větší si ale poradí i s notebooky velkými powerpacky nebo kombinací všeho.

Srovnávací testSolární energie
Rozluštili jsme infračervený signál a připojili starou stropní klimatizaci k internetu

** Nedávno jsme si pohráli s mobilní klimatizací a Wi-Fi ** Ale co se starými kancelářskými kusy? ** Dekódujeme jejich IR signál a vyrobíme si Wi-Fi ovladač

Pojďme programovat elektronikuProgramování
Vyrobte si elektřinu sami. S dobře vybranou fotovoltaikou vás nebude trápit zdražování, Rusko a vlastně ani vlastní stát

Zdražení se na nás valí ze všech stran a nejvíce se týká energií. Ať už je to plyn, pohonné hmoty, nebo elektřina. Z těchto tří můžete nejvíce zahýbat právě s elektřinou, a to investicí do fotovoltaické elektrárny. Podívejme se objektivním pohledem, pro koho je vhodná, a komu se naopak vůbec nevyplatí.

EnergetikaFotovoltaika