Curb feeler Zdroj: ebay.com

Curb feeler | Zdroj: ebay.com

Curb feeler Zdroj: ebay.com

Curb feeler | Zdroj: ebay.com

Curb feeler Zdroj: VWT4forum.co.uk

Curb feeler | Zdroj: VWT4forum.co.uk

Curb feeler Zdroj: rica._foto/Instagram

Curb feeler | Zdroj: rica._foto/Instagram

Curb feeler Zdroj: 

Curb feeler | Zdroj: 

Curb feeler Zdroj: mentalscoop.com

Curb feeler | Zdroj: mentalscoop.com

Curb feeler Zdroj: autoracing1.com

Curb feeler | Zdroj: autoracing1.com

Curb feeler Zdroj: macfuca.blogspot.com

Curb feeler | Zdroj: macfuca.blogspot.com

Curb feeler Zdroj: b_metal_photos/Instagram

Curb feeler | Zdroj: b_metal_photos/Instagram

Curb feeler Zdroj: GMCRVparts.com

Curb feeler | Zdroj: GMCRVparts.com

Curb feeler Zdroj: ebay.com
Curb feeler Zdroj: VWT4forum.co.uk
Curb feeler Zdroj: rica._foto/Instagram
Curb feeler Zdroj: 
10
Fotogalerie

Děsí vás podélné parkování? Dokonalý asistent existoval už v 50. letech

Podélné parkování u obrubníků je pro spoustu řidičů nepříjemný zážitek. Věděli jste, že parkovací asistent existoval už v padesátých letech? Jmenoval se „curb feeler“.

Také si říkáte, že v dnešních autech se záplavou jízdních a bezpečnostních asistentů chybí ten, který by zjednodušil parkování u obrubníků? Jsou automobilky, jejichž modely pomáhají speciální kamerou směřující na kolo na standardní straně krajnice a ti opatrnější z nás k obrubníkům raději couvají se zrcátkem sklopeným úplně dolu. A snad nejbezpečněji za pomoci asistence k obrubníkům zajedou pouze nejmodernější vozy s automatickým parkováním. U všech ostatních bude muset stačit řidičský um.

Světě div se, s řešením zabraňujícím poškození kol nebo spodku karoserie se řidiči setkávali už v padesátých letech minulého století. V automobilové kultuře se mu říká „curb feeler“, a přestože neexistuje doslovný překlad do češtiny, jednoduše tomu můžeme říkat „tykadla pro pocítění obrubníku“. Oč jde?

V padesátých letech se zejména na amerických autech začaly objevovat speciální kovové dráty s pružinou, které začaly škrtat o povrch obrubníku, jakmile jste byli nebezpečně blízko. Pružina bránila ulomení „systému“, a jakmile jste se zase vzdálili, vrátila se do původního tvaru. Zpravidla se montovaly do oblasti předních kol, nezvyklé nebyly ani u těch zadních.

Dnes už se s tykadly na autech setkáváme pouze u veteránů, ale stále nám ukazují, že nepříjemný problém umíme vyřešit vlastně docela jednoduše. V USA byl později zaregistrován patent přenášející „curb feelery“ do moderního světa elektroniky. Zakládal na optických snímačích detekujících nebezpečně blízkou překážku, řídicí jednotka pak informovala řidiče o poloze vozidla a vzdálenosti překážky.

Umíte si představit, že by se stejná výbava objevila i na dnešních autech?

Určitě si přečtěte

Články odjinud