Zdraví | Německo | Doprava

Desítky německých lékařů zpochybňují škodlivost emisí z dieselových motorů

Více než 100 německých pneumologů vyzvalo k přezkoumání současných emisních limitů pro oxid dusičitý a polétavý prach. Argumentují tím že, pro tyto mezní hodnoty neexistuje vědecké opodstatnění.

Bývalý prezident German Respiratory Society (DGP), Dieter Köhler, v dané souvislosti uvedl, že většina studií o nebezpečích způsobovaných emisemi dieselových motorů je pochybná. A to bez ohledu na to, že se tím dostal do rozporu s postojem své vlastní organizace.

DGP totiž koncem listopadu před NO2 důrazně varovala. Vycházela přitom z výzkumu renomovaného Institute for Environmental Medicine v Augsburgu, který dospěl k závěru, že tento oxid dusíku vyvolává vážná zdravotní rizika i v relativně nízkých koncentracích jako je 40 mikrogramů na metr krychlový vzduchu (aktuální limit pro roční průměrnou koncentraci).

Köhler ovšem v rozhovoru pro německou televizi prohlásil, že aktuální mezní hodnota pro NO2 a polétavý prach je „zcela neškodná a nezpůsobila jedinou smrt“.

Debatu nyní rozpoutala reportáž německé televize ARD, ve které novináři téma rozebrali a sami za asistence odborníků provedli několik měření škodlivin ve městě. A došli k překvapivému závěru, že množství škodlivin, respektive jejich dopady na lidské zdraví, nekorelují s automobilovým provozem.

Bude třeba další výzkum

Nynější prezident DGP, Klaus Rabe, připustil, že na dotyčné téma proběhla rozsáhlá diskuse a že počet lékařů, kteří se přiklánějí ke Köhlerovu názoru, je větší než se očekávalo. Například šéf stuttgartské kliniky Červeného kříže konstatoval, že v nemocnici se nesetkává se žádnými chorobami plic a srdce způsobenými polétavým prachem či NO2.

Netřeba asi dodávat, že tento konflikt nadchnul automobilovou lobby. Všeobecný německý autoklub (ADAC) již vydal prohlášení, v němž požaduje, aby se Evropská unie touto problematikou zabývala. V podobném duchu reagovala i asociace VDA. „Čím více faktů do debaty přichází, tím lépe,“ podotkla.

Na druhé straně pomyslné barikády pak stojí lidé jako Annette Peters z Helmholtz German Research Center for Environmental Health, podle níž jsou emise z dieselových motorů v Německu zodpovědné za 6000 úmrtí ročně.

S tím souhlasí i Wolfgang Straff z German Environment Agency, který řekl, že „každých 10 mikrogramů NO2 na metr krychlový zvyšuje počet lidí, u nichž se rozvíjejí určité nemoci – třeba kardiovaskulární choroby.“

Diskuze (45) Další článek: ESET lídrem v oblasti Endpoint Security

Témata článku: Zdraví, Medicína, Automobily, Evropská unie, Německo, Doprava, Znečištění, Rozsáhlá diskuse, Německý lékař, VDA, Podobný duch, Mezní hodnota, Druhá strana, Mikrogram, Německý, NDR, Dieselový motor, Televizní kanál, For health, Titulní foto, Kardiovaskulární choroba, Emise, Škodlivost, Červený kříž, Metr krychlový, Kamery na Mall.cz


Určitě si přečtěte

Vyzkoušeli jsme chytrou čínskou zásuvku Sonoff S26 za tři stovky. Nevyhořeli jsme

Vyzkoušeli jsme chytrou čínskou zásuvku Sonoff S26 za tři stovky. Nevyhořeli jsme

** Je sice z Aliexpressu, ale funguje ** Můžete ji ovládat hlasem přes Amazon Echo nebo Google Home ** Za tři stovky zautomatizuje menší 230V spotřebič

Jakub Čížek | 108

Hesla jsou zlo. Hackeři napáchali tolik škody právě proto, že vůbec existují

Hesla jsou zlo. Hackeři napáchali tolik škody právě proto, že vůbec existují

** Nikdo si je nepamatuje ** Žádné není zcela bezpečné ** Nejlepší by bylo je prostě zrušit

Jakub Čížek | 59

Pozor, na Česko v těchto dnech útočí falešné Tesco, Penny Market a Lidl

Pozor, na Česko v těchto dnech útočí falešné Tesco, Penny Market a Lidl

** Máme tu další českou phishingovou vlnu ** Podle průzkumů máme stále problém s kybernetickou gramotností ** Nebezpečím jsou děti, které opouštějí rodiče

Jakub Čížek | 27