Zdraví | Doprava | Německo

Desítky německých lékařů zpochybňují škodlivost emisí z dieselových motorů

Více než 100 německých pneumologů vyzvalo k přezkoumání současných emisních limitů pro oxid dusičitý a polétavý prach. Argumentují tím že, pro tyto mezní hodnoty neexistuje vědecké opodstatnění.

Bývalý prezident German Respiratory Society (DGP), Dieter Köhler, v dané souvislosti uvedl, že většina studií o nebezpečích způsobovaných emisemi dieselových motorů je pochybná. A to bez ohledu na to, že se tím dostal do rozporu s postojem své vlastní organizace.

DGP totiž koncem listopadu před NO2 důrazně varovala. Vycházela přitom z výzkumu renomovaného Institute for Environmental Medicine v Augsburgu, který dospěl k závěru, že tento oxid dusíku vyvolává vážná zdravotní rizika i v relativně nízkých koncentracích jako je 40 mikrogramů na metr krychlový vzduchu (aktuální limit pro roční průměrnou koncentraci).

Köhler ovšem v rozhovoru pro německou televizi prohlásil, že aktuální mezní hodnota pro NO2 a polétavý prach je „zcela neškodná a nezpůsobila jedinou smrt“.

Debatu nyní rozpoutala reportáž německé televize ARD, ve které novináři téma rozebrali a sami za asistence odborníků provedli několik měření škodlivin ve městě. A došli k překvapivému závěru, že množství škodlivin, respektive jejich dopady na lidské zdraví, nekorelují s automobilovým provozem.

Bude třeba další výzkum

Nynější prezident DGP, Klaus Rabe, připustil, že na dotyčné téma proběhla rozsáhlá diskuse a že počet lékařů, kteří se přiklánějí ke Köhlerovu názoru, je větší než se očekávalo. Například šéf stuttgartské kliniky Červeného kříže konstatoval, že v nemocnici se nesetkává se žádnými chorobami plic a srdce způsobenými polétavým prachem či NO2.

Netřeba asi dodávat, že tento konflikt nadchnul automobilovou lobby. Všeobecný německý autoklub (ADAC) již vydal prohlášení, v němž požaduje, aby se Evropská unie touto problematikou zabývala. V podobném duchu reagovala i asociace VDA. „Čím více faktů do debaty přichází, tím lépe,“ podotkla.

Na druhé straně pomyslné barikády pak stojí lidé jako Annette Peters z Helmholtz German Research Center for Environmental Health, podle níž jsou emise z dieselových motorů v Německu zodpovědné za 6000 úmrtí ročně.

S tím souhlasí i Wolfgang Straff z German Environment Agency, který řekl, že „každých 10 mikrogramů NO2 na metr krychlový zvyšuje počet lidí, u nichž se rozvíjejí určité nemoci – třeba kardiovaskulární choroby.“

Diskuze (45) Další článek: ESET lídrem v oblasti Endpoint Security

Témata článku: Zdraví, Doprava, Medicína, Německo, Evropská unie, Automobily, Znečištění, Adac, Motor, Nízká koncentrace, Rozsáhlá diskuse, Druhá strana, Mikrogram, For health, Titulní foto, Handelsblatt, Metr krychlový, Bývalý prezident, Respirátor, VDA, Červený kříž, Emise, Mezní hodnota, Nemocnice, Německý, Kamery na Mall.cz


Určitě si přečtěte

AMD začalo nabízet kola. Celoodpružený model je vyloženě ostuda
David Polesný
CyklistikaAMD
Nejjednodušší cesta, jak nepřijít o data: nastavte si zálohování a zapomeňte

Nejjednodušší cesta, jak nepřijít o data: nastavte si zálohování a zapomeňte

** Přijít o důležitá data je jednodušší, než si umíte představit ** To, zda a jak snadno je získáte zpět, záleží především na vás ** Když si nastavíte zálohování, může to být otázka několik minut

Karel Kilián | 32

Karel Kilián
ZálohováníWindows 10Windows
Má to smysl, pípla nám eRouška. Moc informací ale z upozornění nevyčtete
Vladislav Kluska
KoronavirusMobilní aplikaceSoftware
Trapas celníků: Zadrželi „padělaná“ sluchátka AirPods, šlo ale o pravé OnePlus Buds
Markéta Mikešová
OnePlusSluchátkaAirPodsApple
Internet poslední naděje. Kdo má nejlepší tarif „LTE na doma“?

Internet poslední naděje. Kdo má nejlepší tarif „LTE na doma“?

** Srovnali jsme fixní LTE připojení od tuzemských operátorů ** Liší se rychlostmi, cenou i podmínkami ** Na co všechno dát pozor?

Lukáš Václavík | 43

Lukáš Václavík
LTEPoskytovatelé internetuPřipojení k internetu