K čemu v životě potřebujete sestavovat matematické modely?! Jasně, vy ano, já také, ale nemělo by základní školství, o kterém se tady bavíme, být zaměřené na reálný život, na normální lidi?V tom je podle mě problém u klasické výuky matematiky. Tvoří ji matematici, odborníci, jejichž cílem je vychovat svoje kopie, další matematiky. A kdo odpadne, má smůlu bez ohledu na to, jestli vůbec má ambice a schopnosti stát se matematikem. „Špatně se učíš, nezajímáš nás!“. Potom ale lidé nezvládají úlohy postavené na trojčlence, počítat s procenty, úroky a další, pro život zásadní úlohy. Část lidí sice pak sestaví modely a řeší diferenciální rovnice, ale nevím, jestli za to zbytek neplatí příliš velkou daň.Zahraniční školy to pochopily, Hejný to pochopil, pochopily to školy Montessori a jiné alternativy. České školství pořád trvá na svém klasickém přístupu odtrženého od života, který si jistí státními přijímačkami a zkouškami.