„Děti narozené ve vesmíru nemusí být tak úplně lidmi,“ tvrdí známý biolog

Evoluční biolog Scott Solomon se zamyslel nad otázkou, co by se s naším druhem mohlo stát, jakmile začneme osidlovat cizí planety. A dospěl k poměrně překvapivému závěru.

„Lidé žijící ve vesmíru by se v důsledku vývoje nakonec mohli natolik odlišovat od lidí na Zemi, že bychom je považovali za nový druh“ uvedl v rozhovoru pro Business Insider.

Jinak řečeno, život v kosmu teoreticky může vést k řadě evolučních změn. Je tu například skutečnost, že nízká gravitace snižuje hustotu kostí – takže ženám by při přirozeném porodu hrozila větší pravděpodobnost zlomeniny pánve.

Větší hlavy dětí a...

Aby se výše zmíněnému riziku předešlo, děti by pravděpodobně přicházely na svět pomocí císařských řezů. A to by podle Solomona „mohlo vést ke zvětšení velikosti hlav našich potomků, protože ta by již nebyla omezena rozměry porodního kanálu.“

To samozřejmě není jediný rozdíl, který lze v této souvislosti uvažovat. Budoucí generace vesmírných kolonistů by rovněž mohly mít jiné barvy pleti.

„Mohou se u nás vyvinout nové typy kožních pigmentů, jako je melanin, který chrání naši pokožku před ultrafialovým slunečním světlem na Zemi,“ vysvětlil Solomon.

Diskuze (14) Další článek: UPC a Vodafone to mohou dát dohromady. Začalo slučování dvou velkých operátorů