Tohle hloupostí nápadu hraničí s tím nesmyslem o zachycování CO2 speciálními vagony zařazenými do běžných vlaků 😀 Tohle bude drahé, náchylné na poškození a budou tam obrovské ztráty díky tomu, že to bude rozložené na milion kousků na velkých vzdálenostech. A kromě toho, propojovací kabely jim ukradnou bezdomovci. Vážně nechápu, kam na to ti rudozelení chodí...
Deutsche Bahn testuje solární panely na železničních pražcích.---------------------------------------------------------------------------------------------Jednoznačně je to hloupost !Je to podobná blbost, jako instalovat panely na střechu !Při nastávající údržbě a opravě, se tyto panely musí pracně odstraňovat .Nahledě na to, pokud začnou hořet při závadě, tak na baráku zapálí střechu a to je velmi nepříjemný Bonus .A to se bohužel nejednou stalo .Panely pro bezpečnost provozu vyžadují samostatný prostor, bezpečně vzdálený, od potencionálního požářiště .To samé platí i pro Bateriové Úložiště .B-]😉🙂
To se stavalo driv, ale ted se dava do prumyslovych solarnich panelu jakasi celkem jednoducha ochrana, ktera je pri zkratu jednoduse odpoji. Takze panel sam o sobe prakticky nic zapalit nedokaze. Resp. ta pravdepodobnost je plusminus stejna, jako treba u autobaterie...
LudekN | 02. 08. 2022 11:44 | Microsoft Windows 10 Chrome 103.0.0.0To se stavalo driv, ale ted se dava do prumyslovych solarnich panelu jakasi celkem jednoducha ochrana, ktera je pri zkratu jednoduse odpoji. Takze panel sam o sobe prakticky nic zapalit nedokaze. Resp. ta pravdepodobnost je plusminus stejna, jako treba u autobaterie...-------------------------------------------------------------------------------------------------------------Ale stále to neřeší přístup k opravě střechy .
To je argument, asi jako že to nemůžeš dát na volnou plochu, protože jak bys tam pak sekal trávu, nebo oral půdu. :)
Je to blblost, dobré tak leda pro napájení nějakých čidel v odlehlých místech neelektrifikovaných tratí, ale to je tak všechno. Do roka by to bylo rozkradené a vymlácené.
To jsem si myslel i u sdilenych kol. Ale kupodivu, kdyz jsou ta kola atypicka, tak zlodeje nezajimaji a celkem je ani nikdo umiyslne nenici.. Tak kdyby i tady zvolili podobnou taktiku.
Ne, panely nikdo krást nebude. Ukradnou jen propojovací kabely. Každopádně je to blbost na entou, protože když se solární panely rozdrobí na hromadu malých kousků na velkých vzdálenostech, tak tam budou vznikat velké ztráty na propojkách jednotlivých kouscích. Aby se ztráty minimalizovaly, budou muset být propojovací kabely silné = drahé = velmi zajímavé pro zloděje. Je to prostě další z nesmyslů.
Zeleznicni trat je plna kabelu vseho druhu. V tom bych problem nevidel. TGV nebo ICE pritom jezdi v koridoru, tam by takova starost vubec odpadla.
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 8. 2022 15:46
Podle mě to plošně moc nasadit nejde, protože ajznbóni tratě stříkají nějakým sajrajtem proti rostlinám.Ale jako nápad je to dobré.
Drzim jim palce, at jsou prvni na svete, komu to bude fungovat 😃Ale proc netahat z nekoho penize, kdyz plati a jeste si mysli, ze zachranuje svet.
Sami jsme blbi, kdyz se v tom vlaku nesvezeme taky. Kazedej kdo ma za usima - a pravda ma hrosi kuzi a zadne svedomi - uz na tehle tunelech vydelava miliony (kdyz ne miliardy). Takova obdoba ceskych divokych devadestek, ale v globalnim rozmeru. :-/
Ještě vrtulky generující energii od projíždějících vlaků a bude ta blbost dotažená k dokonalosti...
Proč? Umístil bych je spíš nad trať.
Muselo by to byt dost vysoko a na dost festovni konstrukci. Kvuli trolejim a proudeni vzduchu, ktery vlak zpusobuje.
Ved prave troleje uz konstrukciu maju.
Troleje konstrukci maji, ale pro sebe. 😝Tohle by musela byt konstrukce uplne nova, mnohem vyssi kvuli bezpecne vzdalenosti a mnohem robustnejsi, protoze ta plocha panelu, na rozdil od trolejoveho dratu, bude ve vetru pusobit jako plachta. Kvuli udrzbe by to pak mozna slo realizovat jen v miste, kde kolem koleji vede silnice, protoze udrzba z koleji by blokovala dopravu. Obavam se, ze nakonec by byl vetsi prinos z toho, ze neprsi na vlak, nez z tech panelu. 😉
Tak je asi jasne, ze tady o vyrobu energie zas tak moc nejde B-]
Jo, na vyplacani dotaci by to nemuselo byt spatne. 😀
Jak je ta fotka z Scenic despicions of Slavic life 😃 Koleje a po jedné straně vevnitř pruh krásné zelené trávy 😃
Hádám, že v německých vlacích asi nemají vyprazdňování toalet řešené stejným způsobem, jako řada starších vlaků u nás, když se vůbec do něčeho takového pouštějí 😀.
to bude riesit zakon. kazdy sa vys..re do biologicky rozlozitelneho vrecka a po navrate domov hodi na balkon do kompostu
Watt je jednotka výkonu, ne energie.
Podle mě je hlavně otázkou, jestli na takovou trať nevjede vlak ČD se svými tradičními vagóny se záchody, kde je jen díra a vše padá rovnou na trať 😁
Ve stanici nelze....
To fakt ještě jezdí? Teď netrolím, ptám se. Naposledy jsem jel vlakem tak před 15 lety Pendolínem a před 8 Elefantem a nemyslím si, že tam ještě byly díry do kolejiště.
Bohužel někde ještě ano - starých vagónů, motoráků i celých historických el. jednotek mají ČD v provozu ještě spoustu.
Novější vlaky jezdí prakticky jen Praha-Ostrava, EC a mezinárodní rychlíky a tu a tam nějaké lokálky. Jinak jezdí stále rychlíkové vagony, co je tahaly ještě parní lokomotivy a jejich modernizované (v podání ČD to znamená přetřené) verze vagonů za babku koupené v NDR těsně před sešrotováním. 😉
Na strechy budov, jako jsou sportovni haly, obchodni centra v pohode. Na strechy nastupist uz to zrovna moc vhodne neni, nebude to totiz mozne dost dobre udrzovat kvuli specifickemu znecisteni kovovym prachem, ktery poskozuje strukturu povrchu... Je to videt na sklech a pruhlednych foliich, ktere na nastupisti byvaji a ktere se casto meni, protoze to neni v podstate mozne umyt.Na prazce je to pak uplna pitomost. Nejen vibrace, ale i odletavajici sterk, znecisteni rychle snizujici ucinnost diky degradaci povrchu panelu, samozrejme v nasem pripade i vandalismus a kradeze. A dale... pred udrzbou zeleznicniho svrsku to budou vse demontovat a pak zase nove osazovat, cimz budou prodluzovat vyluky ? A na vymenu poskozenych panelu budou chtit taky vyluky ? A naslo by se toho vic...Pro fanatiky zeleneho silenstvi to asi zni uzasne, ale v praxi je to uplny nesmysl... 😝
Ono určité části populace, jakmile zaslechnou "solární panel", se potáhnou oči blankou a začnou freneticky tleskat.
Solar roadways povyseny na o neco mensi ptakovinu.
No to je zase blbost....A mimochodem je moc pěkný mít v průměru jakože 100% elektřiny z OZE, ale co budeme dělat v době kdy nefouká a nesvítí slunce? To je asi jako říct, že v průměru vlastně nemusíme doma topit ani chladit, že se to zprůměruje na příjemných 20°C a tak je všechno v pohodě...
Stojíme-li jednou nohou na rozpálených kamnech a druhou v mrazáku, je nám ze statistického hlediska akorát: ani zima, ani horko...
Gdež nefóká větr ani nežni slunko, tak voda v potoko teče nebo metan z bioodpada se ovolňoje.
těžko voda z potoka nebo metan z odpadu nahradí tak obrovský instalovaný výkon ostatních OZE...
Voda z potoka teda moc elektřiny nevyrobí.
Přesně tak, Německo by se mělo vzdát chiméry OZE a soustředit se jen na ruský plyn, to je dnes jediná cesta ... a jestli to znamená, že bude mít Německo hranici s Ruskem, tak je to malá daň za levné energie.
v prvom rade treba na dozivotie pozatvarat skodnu, ktora presadila nahradenie atomiek russkym plynom
to plus mas za ironii a sarkasmus.
Nemci jsou brutalne zavisli na plynu PRAVE KVULI OZE!
Kvuli tomu zde take mame celou tuto energetickou krizi, ale nikdo nema odvahu rict to nahlas. Jenze dokud se to nerekne dostatecne nahlas, tak se to ani nezacne resit. Doplaci na to cela Evropa a jeste dlouho doplacet bude.Porusili totiz zakladni pravidlo energetiky. Diverzifikace energetickych zdroju. A to tim, ze provazali elektriku s plynem. Fatalni chyba... Nebylo otazkou, zda ten pruser nastane, ale kdy...B-]
Tak on je to dosr podobny problem jako s jadernou elektrarnou. Ta taky neumi davat tolik, kolik je zrovna spotreba. Proste dodava cosi plusminus konstantniho a kdyz je to malo nebo moc, tak sorry.. 🙂
Směrem dolů jde regulovat vždycky. Problém je to směrem nahoru.
No, kdyby to slo aspon smerem dolu a pak zpatky, tak by se dal snizovat vykon na noc. Ale on i to je problem. Rozdily mezi vyrobou a spotrebou je potreba porad nejak vykryvat. Malokdy se to rozumne sejde. To jeste u solarnich clanku je celkem vyhoda, ze celkem predvidatelne vyrabi pres den a v noci si davaji slofika. Coz jakstaks odpovida krivce spotreby. S vetrnyma je to horsi.
To není až tak pravda, jistota je jediná, že v noci nevyrobí nic. Ale to že přes den dávají hodně, to je sázka do loterie. Třeba v zimě nedávají skoro nic, v našich podmínkách je běžně několik týdnů v kuse zataženo a i když není, tak slunce svítí použitelně sotva 8 hodin z 24.
Rikam, ze pres den vyrabi celkem predvidatelne. Coz rozporujete s tim, ze prece vite, jak slunce sviti 😀
Proto se také jaderné elektrárny stavějí modulově - po blocích. Dukovany mají čtyři bloky, Temelín dva (ale 2x výkonnější - což není pro regulaci soustavy zas až tak dobré.) A pravda, LWR/PWR reaktory nemají rády časté změny. Odstávka německé elektrárny Brokdorf, která byla odstavena v průběhu února 2107, ukazuje na fakt, že některé typy v současnosti provozovaných jaderných elektráren nejsou flexibilní. Častou změnou výkonu navíc může docházet k jejich poškození, například oxidací palivových tyčí, což může vést až k nucenému odstavení reaktoru a následné nápravě.https://oenergetice.cz/nemecko/regulace-vykonu-j... ... Viz takéJaderná elektrárna Temelín testovala, jak dokáže zabránit blackoutuhttps://oenergetice.cz/rychle-zpravy/jadrna-elek... ...
Ale umi. Ve Francii pokryvaji jaderkami asi 3/4 spotreby a vetsina jejich reaktoru se podili na regulaci. Umi jet i pod 50 % a menit vykon v jednotek % za minutu. A s nastupem OZE musi jejich jaderky ted regulovat jeste vic.
No zrovna ve vasem pripade, jestli ma vase domacnost 300w spotrebu ve standby rezimu, by se takove solarni clanky docela vyplatily, aby vam snizily spotrebu aspon kdyz zrovna sviti slunce.
Copak prach, ale šrapnely!
Copak prach, ale jmelí!
Copak jmelí, ale jmelí!
No já bych hlavně řekl, že hlavním problémem budou nenechavé ruce...
>nenechavé rukyČo to je?Myslíte tým nemcov s materinským jazykom tureckým?
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.