Po několika měsících spekulací a úniků se DJI konečně pochlubilo novou verzí svého rekreačního/poloprofesionálního dronu nejvyšší třídy Mavic 2. Dvojka je k dispozici ve dvou variantách, přičemž obě by měly zaujmout svými kamerami.
Mavic 2 Pro nabízí 28mm, f/2,8-f/11 kameru od Hasselbladu s 1“ 20megapixelovým snímačem CMOS a podporou 10bitového HDR videa.
Verze s filmovou kamerou Hasselblad
Mavic 2 Zoom už podle svého názvu nabízí kameru s optickým zoomem 24-48 mm (2×), f/2,8-f/3,8 a 1/2,3“ 12megapixelovým CMOS snímačem.
Verze s kamerou s optickým zoomem
31 minut letu
Co se týče společných vlastností, inženýři zapracovali na výdrži, která by měla za ideálních letových podmínek poskočit až na 31 minut, což je v této velikostní kategorii úctyhodný výkon. Z vlastní zkušenosti s maviky předpokládám, že reálná výdrž bude nejspíše o něco menší, protože v pár desítkám metrů nad zemí prostě vždy fouká a dle zákonu schválnosti téměř vždy proti směru letu.
Výrazně by měl poskočit i rádiový dosah (přenos živého a až 1080p@30fps náhledu z kamery) a to až na 8 kilometrů. To však platí pro americkou normu FCC. V Evropě (CE) by to mělo být nejvýše 5 kilometrů. Každý majitel dronu této kategorie mi zároveň dá jistě za pravdu, že podobné dosahy platí pouze pro ideální a mnohdy spíše teoretické případy bez jakéhokoliv rádiového rušení v blízkosti civilizace. A to ani nebudu opakovat letové předpisy, které vyžadují přímý oční kontakt s dronem, což bude problém už po 100-200 metrech dle počtu vašich dioptrií.
Mavic 2 je o kousíček větší než jeho předchůdce
Jelikož má dron lepší kameru, má i o něco lepší gimbal, který umožňuje větší rozsah úhlů náklonu kamery. Trojosá stabilizace je už dnes v této kategorii samozřejmostí.
900 gramu, tedy na hraně předpisů
Z hlediska současných českých letových předpisů (ale pozor, už se připravují nové a přísnější) by mohla především rekreační letce zajímat vzletová hmotnost dronu. Mavic 2 nám hodně přibral – o bezmála 200 gramů, což je v tomto segmentu malých kvadrokoptér docela hodně.
Verze Pro váží 907 gramů a Zoom 905 gramů. Klíčová předpisová hmotnost, která odděluje drony s volnějšími pravidly od těch profesionálních, je však 0,91 kg, takže i s novým Mavicem 2 můžete jako rekreační letec a bez ohlašovací povinnosti vzlétnout i uvnitř poměrně rozsáhlých ochranných zón letišť CTR/ATZ, které pro představu pokrývají v podstatě celou Prahu i Brno včetně předměstí.
Samozřejmě je nutno pamatovat i na místní předpisy, vyhlášky atp.
Konstrukce DJI Mavic 2:
Ve sportovním režimu až 72 km/h
Ve sportovním režimu zvládne Mavic 2 rychlost až 72 km/h pro horizontální let a až 5 m/s pro stoupání a díky delší výdrži na baterii podle specifikace ulétne až 18 kilometrů, což je v této kategorii opět úctyhodný výkon. Jen pro představu, se svým (sic pochopitelně mnohem menším) Mavic Air jsem za ideálních podmínek na jednu baterii ulétl nejvýše okolo 5,5 kilometrů.
DJI Mavic 2 točí krajinky:
Vylepšený systém počítačového vidění
Inženýři nakonec zapracovali i na systému vyhýbání se překážkám. Vedle čelních, spodních a zadních snímačů jako u Mavic Air přibyly snímače ještě po stranách a na horní straně, čili autopilot Mavic 2 si může osahat překážky ve všech směrech.
Cena levnějšího Zoomu začíná v evropském DJI Storu na 1 249 eurech (32 tis. korun), verze Pro se pak s cenou vyšplhá na 1 449 eur (38 tis. korun).