Dmitrij Rogozin zpochybnil, že Američané přistáli na Měsíci

Býval šéf ruské kosmické agentury Roskosmos zpochybnil skutečnost, že NASA před více než 50 lety úspěšně přistála na Měsíci. Upozornil na to server Ars Technica.

Dmitrij Rogozin během svého působení v Roskosmosu několikrát podřízené požádal, aby mu poskytli „dokumentární důkazy o pobytu Američanů na Měsíci“ – ale žádných se prý nedočkal.

„Nebylo mi jasné, jak Spojené státy na takové úrovni technologického rozvoje, na níž se nacházeli v 60. letech minulého století, dokázaly to, co nemohou udělat ani nyní?“ napsal mj.

Ironií je, že v roce 1969 měl tehdejší Sovětský svaz na orbitě naší přirozené družice svou sondu, tudíž Rogozin musel mít přístup ke spoustě tematicky relevantních materiálů.

Podle mnohých zahraničních komentátorů je tak pravděpodobnější, že jde prostě jen o další z dlouhé řady jeho „zkratů“ – jako když vyhrožoval brzkým odchodem Ruska z Mezinárodní vesmírné stanice nebo se dohadoval s Elonem Muskem.

Připomeňme, že koncem loňského roku byl Rogozin zraněn při útoku ukrajinských sil na hotel, v němž oslavoval své 59. narozeniny.

Diskuze (74) Další článek: Ford už v 60. letech postavil létající auto. Opravdu se vznášelo a k jízdě mu stačilo 18 koní