Amíci umí blabolit profesionálně. Jen technicky na to neměli a kdoví, zdali budou mít dnes.
Samozřejmě! Přece každý ví, že první a jediní tam byli Rusové !
"*Býval* šéf ruské kosmické agentury Roskosmos"Ty AI co to píšou jsou čím dál hloupější ...
Rogozin ze své pomatené hlavy vypustil víc takových perel. Ale to je osud Ruska, že do vedoucích pozic zvolí takové imbecily. Jen podotknu, že jejich vesmírný program je už rok prakticky mrtvý. Čím to asi bude? Jen ať si to úžijou tu potupu.
A přesně proto, aby vznikly příspěvky geniů, jako jsou zde, je vložený tento článek na bulvární VTM.
Popírači přistání na Měsíci, popírači islámu, popírači covidu... A tak se to točí stále dokola. Je to stále stejná mentálně postižená skupina nul a ubožáků, co musí vytvářet senzace, jinak by si jich nikdo nevšiml.
Ano, samozřejmě, mentální velikáni jsou zásadně Muslimové poctivě věřící v přistání na Měsíci a v pravdivost a správnost všeho oficiálního kolem covidu...Kritické myšlení a pochybování je znakem mentálního postižení, zatímco hlavním znakem mentální nadřazenosti je oddaná víra, že?
Ano, oddana viera v kriticke myslenie a pochybovanie o vsetkom, comu nerozumies, je znakom mentalneho postihnutia.
V duchu invektiv nemá smysl debatovat, protože to je přesně to, co elity potřebují - rozdělit plebs na znepřátelené skupinky, zmást lidem hlavičky a pak si v klidu počkat si až zhebnou ve vzájemných půtkách, aniž by něco alespoň trochu pochopili. Pro ně jsme jen biomateriál a jde o klasickou taktiku "Rozděl a panuj".
Po shlédnutí tiskovky astro-komediantů po "návratu z Měsíce" asi není pochyb, že to vše byl totální fingáč sloužící zejména k zakrytí utajených a nákladných militárních projektů před veřejností. Ti chlapci rozhodně nehýří žádným entuziasmem největších dobyvatelů vesmíru, pouze před novináři prezentují báchorky na befehl, rudí až za ušima. Na druhou stranu, velká část populace tomu i tak věří až dodnes. Apollo 11 press conference: https://www.youtube.com/watch...
No a takhle detinsky jste se vyjadroval uz predtim, nebo to mate az ted, po tom shlednuti...? 😀
Co k tomu vlastně chcete ještě říct? Ti tři tragédi tam předvedli takovou ostudu, že to komentář už ani nepotřebuje. Proč tam mám tři zmoklé slepice po údajném největším technologickém úspěchu lidstva...
Ja furt nevim, proc si myslet ze jsou astronauti tragedi a vy jejich opak (ok, opak asi jste). Na zaklade toho, ze se vam nezdaji na tiskovce? Boze... Oni byli ve vesmiru, na Mesici. Kdyby tam nebyli a misto toho si pripravili tiskovku, tak mate to nejuhlazenejsi vystoupeni ever. A zadny konspirator by na nem nic podezreleho nenasel.Jinymi slovy - resite povrchni veci. A nedelate to racionalne, ale jakymsi zesmesnovanim. Pritom byste to mohl, s trochou usili, udelat tak, aby vas slo brat vazne... A ne jako gaucoveho opaka lidi, kteri se zapsali do historie.
Jestliže chcete uctívat tyto zasloužilé umělce - podvodníky, kteří se tam sami před sebou propadají hanbou, protože emoce je velice složité překrýt, uctívejte je. Proč ne, byť je to komické. Ale netahejte do toho zbytečně ostatní, kteří mají oči. Že se nějaký americký herec předváděl před 55 lety v papundeklové maketě lunárního modulu, to je velmi smutná epizoda a podle toho vypadala i ta tiskovka https://youtu.be/KpuKu3F0BvY... https://youtu.be/KpuKu3F0BvY...
Ale ja je neuctivam. Video s nima jsem videl jednou, asi 20 vterin a to proto, ze jste mi ho vecpal. Vy si porad musite cosi pocitove zacernovat, abyste sam sebe presvedcil o spiknutich, zejo? 🙂A ted me omluvte, jdu uctivat 😀
Vidíte, neviděl jste tiskovku Apolla 11, protože vám ten záznam dosud nikdo neukázal. Neukázal, protože ono je to trošku zvláštní a nezapadá to do zjednodušeného obrazu, který se tady těch skoro už 55 let prezentuje... Čili nechává se to v mééédiích záměrně trošku stranou. Protože lidi na to budou pak koukat a zůstane jim brouk v hlavě, takovej trošku nejasnej podvědomej pocit, že s nimi asi někdo pěkně vyběhl a dokonce možná vyběhává až dodnes. Přitom ta tiskovka naopak by měla být jedním ze základních důkazů - podívejte se na ty kosmonauty, přece ti chlapci vám nelžou do očí, vlastně by tam měl být zachycen duch doby, ta euforie, že...
Člověku se vybaví tváře "zlatých hochů z Nagana", Aleše Valenty, Ester Ledecké... a pak tři chlápci, kteří jenom doletěli na Měsíc, prošli se tam a vrátili se celí a zdraví zpátky. A oni se tváří jak na svém pohřbu. Člověk si říká, že je to nějaké divné. A nebo jejich chování není divné, ale přesně odpovídá situaci. Tak nějak by se mohli tvářit v jádru poctiví chlapi, které někdo donutil, aby se stali hlavními tvářemi velkého podvodu a lhali celému světu.
Názor byl 1× upraven, naposled 14. 5. 2023 15:47
Takhle - mne nikdo zadne zaznamy neukazuje, takze z toho by se dal udelat klidne zaver, ze neexistuji... co ja vim.. vlaky 😀Helejte, sice nevim, proc by "nekdo" riskoval, ze zaznam z tiskovky zustane stranou, kdyz by ho s takovou schopnosti jiste mohl rovnou smazat. Pokud teda zustaneme u konspirace, ze existuje spiknuti, ktere umi zajistit ze se neco nechava v mediich stranou. Ackoliv teda taknejak vime, ze to s medii funguje presne naopak.Tak jsem holt investoval 30 vterin casu a zeptal se googla, proc jsou kosmonauti na tiskovce smutni. Je to jednoduche..."They weren’t perplexed at all but rather, they were speaking in a manner conducive to print journalists having to transcribe every word of this momentous event accurately for posterity, ultimately setting up capitalism and democracy as the shining example for the world to follow. After all, the “space race” was a strategy of the Cold War and the moon landing was a monumental achievement of the Cold War. It’s important to remember that this was a press conference and back then reporters had to actually write things down. The “age of video” was still decades away and broadcast television was relatively new."To nevypada, ze byste odhalil spiknuti postavene na tom, ze se sice povedlo doletet na Mesic aniz by si kdokoliv na svete vsimnul, ze nikam nic neleti, ale zato se nepovedlo nacvicit verohodnou tiskovku 🙂A ne, tiskovky fakt nebyvaji zakladnim dukazem cehokoliv 😀
Názor byl 1× upraven, naposled 14. 5. 2023 01:08
Samozřejmě, že pracovali ve velkém napětí, protože když zfejkujete let na Měsíc a máte o tom vyprávět před novináři čili produkovat čistou fantazii, tak je to dost stresující. Asi tak, jako když jdete na zkoušku a nic neumíte. Tak nebudete zrovna vysmátej. To je ten důvod, proč v nich byla malá dušička.
Jako ze si nedokazali sehnat poradne herce? 😀Jste v zajeti detsky naivniho uvazovani. Ne, kdyz nekdo bude chtit udelat obrovsky podvod, tak ho bude delat tak, aby o nem vedelo co nejmin lidi. Protoze s poctem zainteresovanych rozste pravdepodobnost neuspechu. A vy byste do toho zatahl cely svet. Jako detsky podvodnik jste musel byt samy debakl. I rusak vi, ze kdyz si chce poridit jachtu, tak se o tunelu musi dozvedet co nejmin lidi. A vy z toho udelate globalni, ostre sledovanou, akci miliardama lidi, kterou pripravovaly miliony lidi hafo let.. Boze..Na zkousku jdete mlzit... pri podvodu stoleti tam poslete "v jadru poctive chlapy s malou dusickou", kterym teprve na tiskovce cosi dojde. Vsem naraz a vsichni naraz se toho po tiskovce zbavi. Ano, logika ditete pred tabuli, ktere nic neumi. Ale NASA by to asi fakt udelala jinak nez vy 😀To uz si to fakt radej zesmesnujte tema detskyma poznamkama a primitivnima obratama. Stejne je to vsechno akorat pocitove a takhle kdyz si dobyti Mesice budete zosklivovat a bagatelizovat, tak to bude vypadat sice porad detsky, ale o neco uprimneji 😉Helejte, proc tak pitome veci vlastne chcete verit? Kvuli rusakum?
V militární sféře je práce v utajení nutností, konspirace je tam denní chleba. Bez toho by systém nemohl fungovat, protože vaše data by se dostávala k nepříteli. Když z tohoto prostředí budete vynášet kritické informace ven, tak skončíte dost špatně, jako třeba manželé Rosenbergovi. Myslíte si, že běžní lidé, kterým ukážete pár rozostřených fleků v TV, mají šanci něco poznat? To asi těžko, že. A kvůli tomu asi nebudete tahat celé televizní studio na Měsíc, abyste si natočil, jak někdo leze ve skafandru ze žebříku. To by byla velice riskantní záležitost, která by mohla lehce skončit neúspěchem až tragedií. Možností selhání jsou tam tisíce. Naopak, když to zfejkujete ve studiu, máte materiál připravený dopředu a už ho jenom odvysíláte, čili riziko selhání je zanedbatelné. Proti tomu vy stavíte teoretickou možnost, že někdo z organizace vyleze ven a začne mluvit. Ti lidé ale podepsali mlčenlivost, dostali zaplaceno a jsou natolik chápaví, že nepůjdou sami proti systému. Možná tomu nebudete věřit, ale takový člověk dlouho mluvit nebude a ty informace se nedostanou do veřejné sféry.
No, ja se chtel puvodne zeptat, jaka je vase kvalifikace v te militarni sfere. Ale zarazil me uz ten termin. Co to je, militarni sfera, z jejichz vysokych kruhu teda vynasite ty duverne informace? 🙂A nebo jinak - ja taky dokazu vymyslet spoustu veci. Treba jako to chodi na jinych obydlenych planetach. Akorat tomu teda budu rikat sci-fi a nebudu po nikom chtit, aby to bral vazne.Jinak jestli uz nechcete resit tu tiskovku, tak ano, miliony lidi napric obory se podilely na priprave misi Apollo. To nebylo jedno odpoledne, ale deset let priprav. A od JFK az po posledniho soustruznika - ty vsechny byste musel zmanipulovat. To je neco, co se neda udelat ani v Rusku, natoz ve svobodnem svete, s medii za zady. A neni to ani o teoreticke moznosti, ze nekdo vyleze (vy jste opravdu porad nekde na zakladce...), ale o neudrzitelnosti tajne informace, takoveho rozsahu.Helejte, Jirka to umi vysvetlit i detem. Zkuste to nejak prelouskat 🙂https://www.youtube.com/watch
Tohle je na delší debatu, ale v principu u té lunární šaškárny jde o to, že pokud dáte lidem nějakou krásnou pohádku s pozitivním vyzněním, byť nepravdivou, velká část populace bude automaticky inklinovat k tomu, jí věřit. To je hra na emoce, práce s médií a se symbolikou, podle díla otce moderní propagandy Edwarda L. Bernayse. Vždyť, kde je problém, všichni viděli "dobytí Měsíce" v televizi. Kdo je vnímavější, může si ale všimnout, že 3 hlavní protagonisté v té kolektivní pohádce nežijí a s radostí ani optimismem to na té tiskovce opravdu nepřehánějí. Mimochodem Buzz Aldrin se potom téměř uchlastal. Znáte ten bonmot - pesimista je jen informovovaný optimista...
Ridit se bonmotama, to mi prijde stejne moudre, jako ridit se konspiracema 🙂Velka cast populace je houby platna. Spiknuti muze provalit jediny clovek. Proto muze fungovat pouze pokud o nem vi co nejmin lidi. To je proste zakonitost. Delat spiknuti ktere ma konkretni cas, misto, pravidla a kouka na ne miliarda lidi informovanych s mnohaletym predstihem, je jednoduse k nicemu. Tam vam zadna symbolika a vira nepomuze. Ty uplatnite tak akorat u tech vasich naivnich spikleneckych teorii 😉
Ta miliarda lidí viděla nejasné flekaté obrázky v televizi; neměli v ruce žádný jiný důkaz. To bylo všechno. To je totéž, jako když se dívají na film. Vezměte filmy jako 2001 Vesmírnou odyseu, nebo Vetřelce a Hvězdné války, všechno mnohem přesvědčivější než těch pár rozostřených záběrů. A teď už jde jen o to, jakou jim k tomu dáte legendu. Pro ty lidi v roce 69 to byla opravdu sci-fi, oni neměli žádnou zkušenost, to bylo novum. Zobali von Braunovi nekriticky z ruky, protože jim předvedl nosiče nebývalé síly. Nedivím se, že je to ohromilo a že tomu uvěřili. Samozřejmě vytvořit ty báchorky tak, aby to dávalo smysl, to je systematická práce profíků, to si ti "kosmonauti" tam nevymýšlí až na place.Ještě pro vaši informaci - co se nedá utajit - podívejte se na pěkný dokumentík o skladu jaderné munice v Brdech - https://www.youtube.com/watch... To už je holá realita, každodenní praxe, to není Jiříčkova fantazie. Čili lidé ve veřejném sektoru přirozeně nemají vůbec šanci vědět co se děje, protože jde o utajované skutečnosti. Armáda vám nebude vyprávět, kde má jakou instalaci, co přesně dělá na oběžné dráze Země který jejich satelit atd. atd. Protože by to lidi jen rozrušovalo, tak jim dají pohádku o tom, jak se lítá vesele na Měsíc. Ale vezměte si třeba operaci Starfish Prime atd. atd.
To uz akorat chodite dokolecka a s kosmetickou upravou opakujete to same co predtim - vsechno byl film, ktery osalil miliardu lidi. A ja vam na to muzu znova rict to same - miliardu lidi nejde osalit filmem. Miliarda lidi videla tech 10 let priprav, videla vsechno co tomu predchazelo, videla vyvoj raket, jejich starty, uspechy i neuspechy, videla druzice, lidi v kosmu, vedela o strategickem planu dostat cloveka na Mesic. Miliony lidi na misich v nejake forme spolupracovali, u vseho byla media, radioamateri kteri zachytavali komunikaci, rusti spioni i samotne Rusko, ktere se pokouselo o totez a hlavne spousta vedcu, techniku, astronomu, ekonomu a odborniku vsech profesi, kteri by opravdu nemeli problem podvod odhalit pri sebemensi chybe. A ted si vemte, ze jste to odhalil az vy, podle tiskovky - tak takove chyby pritom tenkrat delali 😀A to vsechno z jakehosi nejasneho motivu, ktery vam ovsem prijde zajimavejsi, nez souboj velmoci o prevahu ve vyzkumu vesmiru. Helejte, ze vy jste to video od Jirky nevidel? Nebo jeste hur - nepochopil? 🙂Mimochodem, myslite, ze je Zeme kulata? 😉
Názor byl 1× upraven, naposled 17. 5. 2023 11:27
Tohle je na delší debatu, podle mého názoru, jak už jsem psal. Dal jsem vám sem jeden příklad, jak se utajení realizuje v praxi - v konkrétním případě umístění jaderných zbraní v ČSSR. Druhá věc je otázka - pokud informace přesto v nějakém momentu uniknou, jestli je ten jedinec schopen je vůbec vnímat a zpracovat... Těžko. Maximálně to lidé vesměs považují za nějakou extravagantní konspirační teorii. A to je přesně současný případ Rogozina. Šéf Roskosmosu něco řekl, ale zajímá to někoho? Rogozin má možná nějaký vliv v Ruské federaci, ale určitě ne v USA a v NASA.Takže vidíme, co se stane, když na téma Apollo švindlu veřejně vystoupí bývalý šéf Roskosmosu... Opravdu to někoho zajímá? Vůbec ne, většina o tom nemá tušení a nikdy mít nebude. Natož, aby se tomu někdo nějak věnovali do hloubky. Proč, vždyť rozumný ovčan to vždy ponechá na mínění tzv. "odborníků". A aby se byli ochotni alespoň trochu zamyslet, musela by jim to média systematicky valit do hlavy pod tlakem, den co den. Místo toho jim valí do hlav jinou propagandu.Převaha ve vesmíru se neprojevuje v létání na Měsíc. Měsíc je zeleným mozkům k ničemu, jelikož tam žádné vojenské cíle nejsou. Vojenské instalace jsou na oběžné dráze Země, odtud se vede moderní válka, ne z Měsíce. USA si v šedesátých letech nemohly dovolit zaostávat za SSSR a vyhazovat čas a gigantické prostředky nesmyslným šaškováním na Měsíci a to ještě souběžně s válkami v Indočině, kde masivně bombardovali. Ale zároveň USA samozřejmě nechtěly být obviňovány z militarizace vesmíru, takže dali lidem krycí pozitivní báchorku o létání na Měsíc. V podstatě to byla krásná, barevná, lákavá reklama na USA. Dobře připravená. Viz dokument "Chasing the Moon" z PBS, který celou tu historii celkem pěkně prochází. S tím bylo spojené systematické vymývání mozků.. https://www.youtube.com/watch...
😀
Názor byl 1× upraven, naposled 15. 5. 2023 14:21
S ohladom na to, aky si tupson, sa divim, ze si sa vobec naucil pisat.
A co tímhle chcete říct? Že když už nám vymývají mozek skoro 55 let, tak po tolika letech se lež automaticky stane pravdou a nikdo by již neměl pochybovat... Ani ten pan Rogozin.
Tak jsem dostal na svůj původní post řadu pozoruhodných reakcí. Za těch pár slušných děkuji. Autoři těch nejsprostších teď určitě přijdou s nejsofistikovanějším vysvětlením.Moje zásadní pochybnost, že vše okolo projektu Apollo bylo tak, jak je prezentováno, se krom jiného týká konstrukce a fungování orbitálního stupně (tedy horní části Lunárního modulu, která měla astronauty přenést z povrchu měsíce zpět na CSM na oběžné dráze Měsíce).Podle dostupných informací měl orbitální stupeň motor bez vektorování tahu a palivové nádrže umístěné asymetricky na jedné straně modulu. Hmotnost paliva měla činit téměř polovinu hmotnosti celého orbitálního stupně. Na opačné straně měla být kabina s astronauty, kteří po celý let, tedy jak při přistání Lunárního modulu, tak při návratu orbitálního stupně volně stáli.Vkrádají se otázky jako:Jak asi letí kosmická loď, jejíž těžiště se v průběhu krátkého letu dramaticky posouvá ve vztahu k neměnné ose tahu motoru? Mohly RCS (malé manévrovací trysky) kompenzovat tah hlavního motoru, který musel směřovat minimálně velkou část letu silně mimo těžiště? Co pohyb volně stojících astronautů v kabině, neměl žádný vliv na těžiště lodi? Co se děje s lodí, jejíž motor táhne výrazně mimo těžiště?
Nechce se mi odpovídat podruhé, tak snad jen odkazy na výkresyhttps://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/4/4f/Lu... ... https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c5/Lu... ... Polohy nádrží i astronautů jsou nejlépe vidět na listu dvě, zhruba uprostřed.Víc asi není co dodat
Děkuji Vám za slušnou a věcnou diskusi. Z jiných nákresů jsem nabyl dojmu, že nádrže s palivem a okysličovadlem byly umístěny obě na jedné straně vůči ose motoru. Palivem jsem myslel jak samotné palivo, tak okysličovadlo.Nicméně, i když snad byly nádrže s palivem a okysličovadlem umístěny relativně symetricky proti sobě, zůstává jeden zásadní problém - podle technických údajů o pohonu orbitálního modulu tento konzumoval na 1 kg paliva 1,6 kg okysličovadla. Tzn., že okysličovadla muselo být pro hlavní motor přibližně o 500 kg víc než paliva. I kdyby byly hmoty paliva v době startu vyvážené, musely se na protilehlých stranách spotřebovávat při letu různě rychle, a tedy muselo nevyhnutelně docházet k významnému posunu těžiště modulu. Mohl modul i tak letět "rovně"?Na úvahy proč něco udělali nějak, když papír snese všechno a mohli to zfixlovat jinak a lépe, nedokážu odpovědět.Ono těch divných věcí je na americkém přistání na Měsíci bezpočet a jsou i široce zdokumentovány a probírány. Proč např. se S. Kubrick doznal ke zfalšování tohoto přistání na Měsíci? Chtěl se udělat posmrtně zajímavější?Připomíná mi to situaci kolem Covidu, kdy skuteční odborníci s relevantními pochybnostmi o oficiální proticovidové politice byli dáváni na seznamy dezinformátorů, zatímco vládní "experti" říkali veřejně bludy, kvůli kterým by museli vyletět od zkoušek na medicíně...V době, kdy z veřejných peněz platili přesvědčovací kampaň, kde tvrdili, že stačí, aby se 70% populace naočkovalo jednou dávkou a bude po Covidu, objednávali nejméně 5 dávek na osobu...
Pokud jste vycházel z takových nákresů, tak jste jimi byl úmyslně nebo neúmyslně oklamán. Jinak nevím co k tomu dodat. To s tím poměrem máte pravdu, ale doporučuji se hodně dobře podívat na ten výkres. Nádrž s palivem (212) je přibližně 1,6x dál od osy modulu než nádrž s okysličovadlem (213). Čili dokud bude dodržený poměr 1,6 v nádržích i při spalování, tak modul zůstane v rovnováze. Úvaha proč něco dělali nějak když přitom papír snese všechno jsou ale v tomhle případě kriticky důležité, protože když se podíváte na všechny detaily, na to jak je všechno promyšlené a jak do sebe zapadá, tak se skoro nabízí otázka, proč když už to měli tak dobře vymyšlené na ten měsíc opravdu neletěli? A nejjednodušší odpověď je - že letěli 🙂
S tím rozmístěním nádrží máte nejspíš pravdu. Nicméně, je tam stále spousta nesrovnalostí a podezřelých věcí.Já popravdě nechápu motivace těch lidí, kteří VĚŘÍ, že to proběhlo tak, jak se prezentuje, a kteří mnohdy až sprostě nadávají těm, kteří NEVĚŘÍ, ale všímají si nesrovnalostí a přemýšlejí a oprávněně pochybují. Kde se bere potřeba až agresivně obhajovat něco, o čem sami nemohou mít stoprocentní jistotu, pokud tedy sami nebyli v neužším realizačním týmu programu Apollo. A že u nich ani relevantní zmínky o závažných nesrovnalostech tak říkajíc neobrušují hrany jejich agresivní obhajoby oficiální propagandy. I když co se vlastně divím - za Covidu taky spousta lidí agresivně obhajovala oficiální propagandu a politiku, i když (nebo možná spíš právě proto, že) problematice vůbec nerozuměli. A co dělají mainstreamová média nyní, když už je mnohem jasnější, jak věci byly a jsou, kladou oprávněné otázky? Až cca dva roky po začátku očkování proti Covidu se v Evropské komisi ptají šéfa Pfizeru, jestli jeho firma zkoumala, zda vakcína brání přenosu infekce z člověka na člověka, a on (logicky) odpověděl, že nezkoumala! To ovšem nebránilo největším "expertům" na boj s Covidem a vládě nám (v placených kampaních za naše peníze) od začátku tvrdit, že vakcinací sebe chráníme celou společnost, a kdo se nechce očkovat, je asociální vyvrhel.Pfizer nedělal takový druh testů zcela logicky, protože se u té vakcíny dalo z principu předpokládat, že nebude vytvářet slizniční imunitu (když se aplikuje do svalu) a tedy nebude zásadně bránit v šíření infekce.Vím, jsem poněkud off-topic, ale uvádím to zde jako jasný příklad, že média nejsou žádní hlídací psi demokracie a pravdy apod.Co je pravdivé a skutečné, to je konzistentní. Platí to o cestách Američanů na Měsíc na konci šedesátých let?
Já u Vás vidím posun. Ve Vašem vyznání není už doslova napsáno, že ničemu z Apolla nevěříte. A zkoušíte to dál, sice další demagogií a subjektivní konstrukcí, ale to se počítá. Třeba opravdu jednou uvěříte, že lidstvo na Měsíci opravdu přistálo. 😀
Obe casti lunarniho modulu testovali na Zemi. Nechce se mi od toho hledat video, ale celkem logicky, kdyby jim to kvuli vyvazeni nelitalo, tak by si toho vsimli. Vyvijeli ho hafo let...
Ono, ve studiové maketě "lunárního modulu" z papundeklu, oblepené izolačkou by se těžko přistávalo na Měsíci... Ti hoši tam samozřejmě nebyli. https://youtu.be/KpuKu3F0BvY...
To neboli pozoruhodne reakcie, to sa ti len snazili slusnym sposobom naznacit, ze si chuj.
Hele, já třeba nikdy neviděl rogozinoho ptáka a přesto vím že ho má.Jo, aha, nemá :-O
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 5. 2023 20:46
Vzdyt kazdy skolak vi ze to natacel hollywod na odvracene strane mesice. Aby nebyly videt samozrejme.
Názor byl 1× upraven, naposled 9. 5. 2023 23:55
Kdyby v době studené války mělo SSSR jakoukoliv, i minimální pochybnost o americkém úspěchu, dali by jim to sežrat takovým způsobem, že by si to za rámeček nedali.Dnes kolem Měsíce obíhají družice s možností fotografování, vidíme tam stopy kosmonautů i pozůstatky misí Apollo.
Rogozinovi himarsami ustrelili vtaka a kedze nepredlozil dokazy o opaku, tak je to pravda.😀
Zabavne vyroky pane Rogozina uz tu zacinaly chybet!Jesteze pro nej ta nehoda na oslave nebyla fatalni. Tenhle druh typicky ruske satiry nema mnoho lepsich protagonistu.
Názor byl 1× upraven, naposled 9. 5. 2023 15:59
Tvl chlape, že ti nedodali důkazy neznamená, že je nemají. Jen se s tebou nechce nikdo bavit...
"Dmitrij Rogozin během svého působení v Roskosmosu několikrát podřízené požádal, aby mu poskytli „dokumentární důkazy o pobytu Američanů na Měsíci“ – ale žádných se prý nedočkal."Ja som to pochopil tak, že má neschopných podriadených - pochopiteľne, keď on je ich nadriadený 😉
hádam top komentár v tejto diskusii ... Taký príznačný nielen pre boľševické russko ale aj pre poboľševické naše krajiny ...
Když se člověk trochu zajímá o technické detaily projektu Apollo 11 a následujících a přemýšlí, tak je mu jasné, že se to nemohlo provést tak, jak se nám zarputile prezentuje. Je to taková pěkná báchorka, která obsahuje test inteligence.
A jak se pozná jestli člověk prošel a nebo neprošel? 😀
Zkuste se mrknout na tento dokumentární pořad:https://www.csfd.cz/film/744260-zahady-prista... ... V tomto šestidílném dokumentárním seriálu velmi podrobně a dle stavu mých znalostí fyziky bych řekl, že skutečně poctivě a přesvědčivě bod po bodu rozebírají celou cestu ze Země na Měsíc a zabývají se také veškerými argumenty těch, kteří uskutečnění této cesty popírají.
Názor byl 1× upraven, naposled 9. 5. 2023 13:35
Vojín Kotas má dotaz - a kdo tedy tehdy přivezl všechny ty vzorky měsíčních hornin a měsíčního prachu? Marťani? 😀
Tak tím testem inteligence jsi zjevně neprošel.
Zarputilý Neil Armstrong neustále ve své cele vykřikuje, že tam skutečně přistál, ale my, vedení Tomášem, dobře víme, že neeee 😁😁😁😂😂😂🤪🤪A Kolumbus si to také celé vymyslel a dnešní USA jsou stejně tak jako tak v Indii!! Žádný kontinent tam není, a to je vidět na první pohled, páč Země je placatá.
Můžete uvést příklad takového technického detailu, z něhož je zřejmé, že se to tak provést nemohlo? Hodně věcí se tehdy dělalo jinak a dnes by ty mise stejným způsobem zopakovat nešly, jednak protože při dnešním vnímání "akceptovatelného rizika" by se pod tu misi nikdo nepodepsal a jednak protože hodně technických detailů nebylo patřičně zdokumentovaných a záleželo čistě na umu konkrétních lidí. Ale to že by to nešlo dnes neznamená, že to nešlo i tehdy.
No, technickym detailem je treba to, ze prvni pristani prenaseli zive pro cely svet a vzhledem k tomu, ze pokazde pristali na strane mesice viditelne ze Zeme, tak si to kdokoliv, s trochu lepsim dalekohledem, mohl zkontrolovat. Meli rusaci tenkrat dalekohledy? 🙂Krom toho tam nechali/nainstalovali par drobnosti, jako napriklad odrazec paprsku, diky kteremu dnes zname vzdalenost Mesice s presnosti 3 cm. A zmerit si ji muze kazdy, kdo ma vhodny laser. Premyslel jste o tom? 🙂
Názor byl 1× upraven, naposled 9. 5. 2023 14:32
S tím odražečem to není až tak jednoduché, chtěl jsem si to zkusit, ale jen už použité vybavení k tomu by mě stálo asi 300 tisíc...
Tak uznavam, ze svitit si na cizi planetu (OK, Andrej je zmatkar), trefit odrazec a jeste spravne detekovat to co se vrati, neni uplne snadne. V tom pripade alternativni cesta - pustit si serial Teorie velkeho tresku, dil Moon Laser Experiment 🙂
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 5. 2023 11:35
neviem, či ešte fungujú, ale v 1997 som robil nejaké projekty pre tes litvínov (neskôr tes media) a jeden z dovtedy spolumajiteľov mal koníčka práve odrážať od mesiaca signál a takto klebetiť s niekým na opačnom konci Zeme (priliehavé slovo koniec, že? 😀 ). Parabola, ktorú na to používal mala priemer viac metrov (drôtená), elektroniky do bludu ...Zaiste to stálo rádovo viac ako 300 kilo ...A to sa nemusel triafať do malilinkatého terčíku, nepoužíval laser, len už neviem, nakoľko bežný, ale rádiový signál ...
Z povchu Zame dalokohledem nic videt nejde.https://www.hvr.cz/2015/03/19/je-mozne-dalek...
Tak videt vlajku na Mesici by asi bylo malinko nerealne, ale od toho je spis ta televize. Ale ze by dalekohledem nic neslo videt? To hvezdarnam radej ani nerikejte... 🙂Neni nutne sledovat veci na povrchu, spis faze odletu, navratu a mozna oblet Mesice.
Lidká demence je nezdolná a Vy jste toho důkazem.
Názor byl 1× upraven, naposled 9. 5. 2023 14:50
lenze tie technicke detaily nesmies cerpat z rusko-fasistickeho sputniku debile 😀
No ja jsem si o Apollu (1-17) nalezl tolik informaci a detailu, ze aby tohle nekdo takto fakeoval, tak by byl blazen, protoze takto si komplikovat moznost prozrazeni… jeste si od Apolla 15-17 pridat moon rover, jakoze, aby pripadne padelani bylo jako jeste tezsi a to uz v dobe, kdy verejnost davno ztracela zajem. Probuh proc?! Kde je nejaka dalsi motivace si komplikovat zivot od Apolla 15-17?Proc Apollo 13 natocit jako propadak?Proc nechat udajne na Mesici zarizeni, ktera nasledne posilala na Zem informace? Proc tam nechavat zarizeni a stopy, aby se dalo dokazat, ze jde o fake?To cele doslova na ocich sovetum? Proc? Aby se pred nimi zesmesnili?
Přesně. To fakeovaní několikanásobného přistání na Měsíci by nakonec bylo mnohem složitější a dražší (s tehdejší úrovní techniky - pamatujte, že tehdy ještě nebyly ani mobily, digitály, intrnet, počítač jen na úrovni lepší kalkulačky a jiné dnešní samozřejmosti) než to prostě fakt udělat 😉
Tak jsem dostal na svůj post řadu pozoruhodných reakcí. Za těch pár slušných děkuji. Autoři těch nejsprostších teď určitě přijdou s nejsofistikovanějším vysvětlením.Moje zásadní pochybnost, že vše okolo projektu Apollo bylo tak, jak je prezentováno, se krom jiného týká konstrukce a fungování orbitálního stupně (tedy horní části Lunárního modulu, která měla astronauty přenést z povrchu měsíce zpět na CSM na oběžné dráze Měsíce).Podle dostupných informací měl orbitální stupeň motor bez vektorování tahu a palivové nádrže umístěné asymetricky na jedné straně. Hmotnost paliva měla činit téměř polovinu hmotnosti celého orbitálního stupně. Na opačné straně měla být kabina s astronauty, kteří po celý let, tedy jak při přistání Lunárního modulu, tak při návratu orbitálního stupně volně stáli.Vkrádají se otázky jako:Jak asi letí kosmická loď, jejíž těžiště se v průběhu krátkého letu dramaticky posouvá ve vztahu k neměnné ose tahu motoru? Mohly RCS (malé manévrovací trysky) kompenzovat tah hlavního motoru, který musel směřovat minimálně velkou část letu silně mimo těžiště? Co pohyb volně stojících astronautů v kabině, neměl žádný vliv na těžiště lodi? Co se děje s lodí, jejíž motor táhne výrazně mimo těžiště?
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 5. 2023 23:42
Díky za odpověď, bál jsem se, že šlo jen o provokativní výkřik do tmy. Ohledně konstrukce lunárního modulu doporučuji podívat se na výkresy na wikipedii, ty dost osvětlí. Například je sice pravda, že palivová nádrž byla asymetricky na jedné straně, ale na druhé straně byla vyvážena nádrží s okysličovadlem, čili modul zůstával přibližně v rovnováze. Je pravda, že astronauti byli na jedné straně, kde se mohli relativně volně pohybovat, ale při odletu stejně museli být u řízení (což jejich polohu docela jasně určuje) a navíc 4,5 m3 stejně není na nějaké pobíhání po modulu nic moc. Samotná hmotnost astronautů je pak vyvážená nádržemi na kyslík a hélium. Nicméně i kdyby to bylo tak jak říkáte, nebyl by to spíš důkaz toho, že se na ten měsíc letělo než že se neletělo? Pokud by ta mise byla vymyšlená, proč by si tvůrci té fikce komplikovali život vymýšlením nevektorovatelného a neregulovatelného motoru a asymetricky umístěnými nádržemi, když papír snese všechno a klidně tam mohli plácnout fiktivní super-duper vektorovatelný motor a symetricky rozmístěné nádrže?
Rogozin jen chce naprosto všem dokázat, že skutečně je šaškem. Zjevně chce aby o jeho šaškovství neexistovaly ani ty nejmenší pochybnosti.Mimochodem, moc zajímavá byla dnešní vojenská přehlídka v Moskvě. Přehlídka ukázala, že ukrajinská armáda dokázala Rusko demilitarizovat opravdu důkladně. 😀
Attention whore.
rusáci čistě lžou, čili přistání vlastně potvrdil.😀
Souhlasím, taky mám pochybnosti.
René Descartes: "Pochyby jsou počátkem moudrosti."Tento jeho výrok je potřeba upravit.
No co, my taky nevěříme že Gagarin byl ve vesmíru 😉
Já spíš věřím tomu, že tam ještě někde litá.🤣
To je pomerne isté, že to nebol Gagarin, ale syn sovietskeho leteckého konštruktéra, ktorý bol rekordérom vo výške a bol na let plánovaný ako pilot, pričom Garagin bol jeho náhradníkom.To, že Východ-1 (rusky Vostok/čitaj vastók/ -1) vyletel s ľudskou posádkou je fakt ako aj to, že pred letom zlyhali 2 z 3 testov pristátia
Měl to být Vladimir Sergejevič Iljušin, pokud se tak nejmenovala nějaká opice.
iste, napokon, o tom sú vraj dôkazy americkej rádiovej špionáže, ale napokon mal ten let skončiť bez straty ľudského života, ale by nebolo pre rusov žiadnou pýchou sa pochváliť, takže vraj o deň-dva letel ďalší východ s Gagarinom ... A aj ten tá rádiová špionáž zachytila ...
Názor byl 1× upraven, naposled 10. 5. 2023 18:43
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.