Dnes kolem Země proletí asteroid. Bude 30× blíž než Slunce, srážka se Zemí ale nehrozí

V sobotu 6. června proletí kolem naší planety asteroid 163348 (2002 NN4), který NASA eviduje ve své databázi blízkozemních planetek. Přestože se bude jednat o relativně blízké přiblížení, kolize v tomto případě nehrozí.

V nejbližším bodě bude balvan o průměru mezi 250 a 570 metry vzdálen 0,03405 astronomických jednotek, tedy zhruba 5,1 milionů kilometrů. Pro srovnání: Měsíc obíhá kolem naší planety ve vzdálenosti 384 400 kilometrů, zatímco vzdálenost Země od Slunce je 149,6 milionů kilometrů.

Asteroid 2002 NN4

Asteroid, který se pohybuje rychlostí přes 32 000 kilometrů za hodinu, je specifikován jako „potenciálně nebezpečný“. Toto označení se používá pro tělesa sluneční soustavy, která vzhledem ke své dráze a velikosti hrozí v budoucnosti srážkou se Zemí.

2002 NN4 oběhne kolem Slunce jednou za 300 dnů, přičemž jeho oběžná dráha dvakrát protíná orbitu Země. Příští blízké setkání nás čeká 7. července 2029, kdy bude vzdálen necelých devět milionů kilometrů. Dle výpočtů na následujících 160 let se úplně nejblíž ocitne 7. července 2130, kdy se přiblíží na vzdálenost 1 055 790 km.

Ian O'Neill z NASA Jet Propulsion Laboratory řekl: „Stručně řečeno, NN4 je velmi dobře známý asteroid se známou oběžnou dráhou, který mine Zemi ve (velmi) bezpečné vzdálenosti.“ S ohledem na velikost a vzdálenost nebude tento objekt pozorovatelný pouhým okem.

Podstatně zajímavější bude průlet asteroidu 2017 MF7, který naši planetu mine v neděli 14. června. Ten se má přiblížit až na vzdálenost 350 059 kilometrů a bude tedy blíž než Měsíc. Z hlediska velikosti však jde o podstatně menší objekt – jeho odhadované rozměry se pohybují mezi 18 a 39 metry.

Diskuze (9) Další článek: Tip: Jak přesunout synchronizované složky na OneDrivu nebo Dropboxu

Témata článku: Astronomie, Země, Slunce, Sluneční soustava, Asteroidy, Kilometr, Asteroid, Bude, Milión kilometrů, Jet Propulsion Laborator, Vzdálenost, Dráha, Srážka, ASTER, Velikost, Planeta

Jak se zbavit závislosti na smartphonu? Tady je několik tipů, co dělat a naopak nedělat

** Na smartphonech trávíme denně i několik hodit, aniž bychom museli ** Tady je několik tipů, jak závislost omezit ** Fungovat budou s Androidem i iOS

ZávislostTipy a triky

Pro práci i pro zábavu, pod stromeček. Vybrali jsme 15 tabletů, které se dnes vyplatí koupit

** Jak se zorientovat v široké nabídce tabletů a proč tablet vůbec chtít? ** Vybíráme 13 nejlepších modelů ze všech cenových kategorií ** Cena použitelných tabletů začíná na dvou tisících korunách

Tablety
V devíti hojně používaných Wi-Fi routerech našli experti celkem 226 bezpečnostních děr

** Bezpečností experti otestovali devět bezdrátových routerů ** I přes poslední firmware v nich našli 226 bezpečnostních děr ** TP-Link, Synology, Netgear, D-Link, Edimax, Asus, Linksys a AVM

RouterWi-FiBezpečnost
Recenze mobilní hry PUBG: New State. Nová hra nebo velký update?

Je čas na další battle royale. Pokračování PUBG Mobile je tu...