Dnešní NASA Picture of the day ukazuje, proč je lepší sledovat perseidy na Slovensku než v Česku

Koncem tohoto týdne nastanou nejlepší podmínky pro sledování perseid a chce na to upozornit i NASA. Esteticky vděčné meteorické roje jsou námětem dnešního (9. srpna 2021) Astronomy Picture of the Day a k překvapivě jde o montáž dvou obrázků z Česka a Slovenska.

Tomáš Slovinský (Slovensko) fotil v Parku tmavé oblohy Poloniny.
Petr Horálek (Česká republika) fotil poblíž zříceniny hradu Oheb nad přehradou Seč.

Na první pohled snímky jako by navazovaly Mléčnou drahou i horizontem krajiny. Druhý pohled odhalí, že jde o dvě rozdílné scény. A je tu ještě pečlivější třetí pohled, který nese hlubší poselství a návod, kde sledovat perseidy.

Levá slovenská strana kompozice je tmavší (stupeň 2 Bortleovy stupnice), je na ní vidět více slabších drah a ty silnější jsou kontrastnější, efektnější. Zatímco na pravé české straně je evidentně více světelného smogu (stupeň 4) a vidět jsou pouze silnější dráhy. Vzkaz je tedy jasný – pokud počasí dá (a předpověď tomu zatím nasvědčuje), perseidy koncem týdne uvidíte i poblíž měst, ale když si uděláte výlet do temnějších oblastí, zážitek se znásobí.

Jak takovou oblast vhodnou ke sledování noční oblohy najít, napoví Mapa světelného znečištění a červencový pořad Z VESMÍRU:

Diskuze (1) Další článek: Startup chce na oběžné dráze zprovoznit digitální billboard. Doufá v pomoc SpaceX

Témata článku: Vesmír, NASA, Fotografování, Slovensko, Fotky, Česká republika, Petr Horálek, Pohled, Picture of the Day, Dráha, Perseidy, Mléčná dráha, Day, The Day

Před 25 lety skončila válka Microsoftu a Applu. Jobs přijal pomoc Gatese

** Deset let před uvedením iPhonu byl Apple na hranici bankrotu ** Firmu oživily návrat Steva Jobse a spolupráce s Microsoftem ** Jobs škrtal a s otevřenou náručí přivítal Office a IE

Bill GatesSteve JobsMicrosoftApple

Chcete Fall Guys na mobilech? Povedená kopie Stumble Guys láká miliony hráčů

Zkuste si tohoto povedeného klona na iOS i Androidu.

Stumble GuysMobilní hry