Do Česka dorazí ikonický vlak TGV z roku 1980. Snad nebudeme stejně dlouho čekat na vlastní VRT

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 33

Názory k článku

avatar
08. 05. 2022 09:08

A to je nejaká novinka?
Mnohí ani netušia, že TGV v Čechách bolo už na testovacej jazde v 80-90 rokoch minulého storočia. Testovali možnosti prepojenia z Nemecka cez Plzeň na Prahu - trate nevyhovovali. Súpravu TGV so videl (chodieval som do Prahy) stáť v Holešoviciach - policajti 1. nástupište uzavreli, aby nik k TGV sa nepriblížil, ale z 2. nástupišťa (odtiaľ šli rýchliky na Slovensko) som si ju prezrel - takže táto "bombastická" správa je vlastne nie až taká novinka.
Ale redaktori z toho urobili "událost dne".... aké úbohé... keby si overovali minulosť, tak by nepísali také bombastické kraviny

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 05. 2022 11:47

Není znám nějaký přesnější čas cesty, že by člověk v Ústí n/L věděl kdy zhruba pojede souprava z Německa do ČR a mohl se tak někde dívat na průjezd?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 05. 2022 09:41

Osobne si myslim, ze to, ze se ani v mnohem bohatsich zemich bezne nestavi VRT mezi malymi neprilis vzdalenymi mesty, ma nejaky duvod.
Pokud mame nekonecny rozpocet = nekonecnou ochotu platit vysoke dane nebo je tu extremni mnozstvi sotousu ochotnych platit vysoke jizdne, tak se samozrejme mozne VRT stavet i v podminkach, kde to nikomu jinemu nedava smysl, ale nejsem si jist, ze tomu tak skutecne je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
05. 05. 2022 09:36

to co udelal EU v telekomunikacich by mohla udelat v zeleznicni doprave.
nerad ridim, a minimalne nemecko, rakousko, cast italie bych jezdil vlakem, ale jen malokdy skousnu tu mnohanasobnou cenu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
05. 05. 2022 08:53

Jsem nedávno obdivoval článek o dostavnících z USA, které jezdili až 100 km/h. Je smutné, že jsme tak zaostalí a u nás ještě nejsou. Navrhoval bych enormní zdanění obyvatelstva (třeba klidně i více jak 1%, přece kvůli 1% dani nebudou protestovat a házet náklad čaje do vody) a zadotování těchto dostavníků. Protože jistě to má oproti osobní automobilové dopravě lepší budoucnost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 05. 2022 23:24

tak v daném roce byla asi většina čtenářů ještě "na houbách". A přesto to bude prezentovat pokrok... Až moc to ilustruje totální úpadek jakéhokoliv plánování po roce 89. Především schází vhodná infrastruktura, nynější trasy jsou pořád víceméně ty rakouské a meziválečné.
Zajímavé je že právě v ČSSR se na sklonku plánovala díla která by vyrazně napomohla vyšším rychlostem i dostupnosti vlaků, hlavně mosty na překlenutí různých hlubokých údolí a serpentýn.
Problém je hlavně v hornatém pohraničí které staletí předtím sice pomáhala v obraně českých zemí, ale pro moderní dopravu je to velký problém.
Něco později obešly dálnice, ale pro vlakový koridor s vyšší rychlostí je v pohraničí třeba mnohem více mostů. Trasa Praha-Brno-Plzeň je sice zajímavá ale bez napojení na Rakousko Německo to bude pořád jen "lokálka".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 05. 2022 19:08

Tak pro začátek by stačily i normální vlaky jezdící 160 km/h a na čas. :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 05. 2022 18:20

podle mě v čr hsr nemuže být, protože:

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
04. 05. 2022 17:35

a) Brňáci jsou proti rychlovlakům
V referendu si odhlasovali nové nádraží, na které ale rychlovlaky nepojedou a nepojedou tam ani dojíždějící do práce. Těch více než 100 mld bude chybět.
Než se v Brně odhlasuje další nové nádraží pro bullet train, toho se asi nedočkáme.b) Nyní nejsou peníze, protože je spolkla inflace.
Nová vláda přemýšlí o dluhopisech na dopravu, takže uvidíme jaký dluh to bude a co si budeme moci dovolit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor