Do kosmu s Muskem? Po smrti vás to vyjde levněji

• Americká společnost chce posílat popel zesnulých na oběžnou dráhu i na povrch Měsíce
  • Vyslání popela na oběžnou dráhu vyjde na 60 tisíc Kč
  • Popel vynese raketa od SpaceX

Kosmická turistika sice klepe na dveře už dlouhou dobu, ale kromě několika velmi drahých letů vesmírných turistů na ISS se zatím nic dalšího neuskutečnilo. Americká Elysium Space slibuje, že vás do vesmíru dostane. Má to ale háček. Nejdříve musíte umřít.

Společnost založili bývalí zaměstnanci NASA ve spolupráci s lidmi z pohřebnictví. Za 2 490 dolarů (asi 60 tisíc korun) společnost pošle popel vašeho zemřelého příbuzného do vesmíru.

Celý proces je velmi jednoduchý. Stačí se zaregistrovat, uhradit poplatek a počkat, až vám Elysium Space pošle balíček. Ten obsahuje schránku pro popel, lopatku i vše potřebné pro odeslání zpět. Odběr popela můžete přenechat pohřební službě.

Elysium Space následně popel naloží do družice Star II, kterou do vesmíru vynese raketa Falcon 9 od společnosti SpaceX. Termín startu ze základny Vandenberg zatím není znám.

Samotným startem to ale nekončí. Pozici družice mohou pozůstalí následně sledovat prostřednictvím mobilní aplikace. Vzhledem ke zvolené oběžné dráze bude Star II obíhat nad všemi částmi zemského povrchu. Přibližně po dvou letech družice shoří v atmosféře. Zesnulý tak projde podruhé kremací a s trochou nadsázky z něj bude padající hvězda.

Elysium Space chtěla vyslat malou družici do vesmíru už v roce 2015, ale raketa Super Strypi havarovala.

Popel pošle i na Měsíc

Pokud si připlatíte, může být v budoucnu popel vašeho příbuzného dopraven až na povrch Měsíce. Elysium Space na projektu spolupracuje z firmou Astrobotic Technology z Pittsburghu.

Firma připravuje lander Griffin. Jeho hlavním cílem samozřejmě nebude založení lunárního hřbitova. Astrobotic je jednou z firem, která ve spolupráci s NASA pracuje na platformě pro dopravu nákladu na povrch Měsíce. Popel tak bude jen sekundárním nákladem.

Cena za dopravu popela na Měsíc bude pro prvních 50 zájemců 9 950 dolarů (238 tisíc Kč). Další si pak 2 tisíce dolarů připlatí.

Témata článku: Vesmír, Elon Musk, Měsíc, Raketa, Smrt, SpaceX, Bezos, Flight, Griffin, Pittsburgh, Space, Super, Americká družice, Družice, Vesmírná stanice, Vandenberg

• JP77 22. 5. 2017 22:37:43
    vyhoda je, ze bohaty lidi podpori vyvoj raket.
  • Vojtěch Šimon 18. 5. 2017 23:50:33
    Ještě víc bordelu na oběžnou dráhu... Je ho tam málo.

Jak vyhubit veškerý život na Zemi: vědci zkoumali tři možné scénáře

** Nejodolnějšími organismy na Zemi jsou želvušky ** K úplnému vyhubení života na Zemi je potřeba skutečně velké události ** Vědci se podívali na tři scénáře: výbuch supernovy, gama záblesk nebo dopad asteroidu

Dnes | Kubala Petr | 5

Prolomí tanec tří mrtvých hvězd teorii relativity?

** Einsteinova obecná teorie relativity je jedním z hlavních pilířů dnešní fyziky ** To ale vědcům nebrání, aby se ji neustále nepokoušeli sesadit z trůnu ** Tentokrát k jejímu testování využili systém pulzaru PSR J0337+1715

Včera | Mihulka Stanislav

Skládáte origami? Pomozte NASA!

24.  7.  2017 | Černý Jiří