Do kosmu s Muskem? Po smrti vás to vyjde levněji

• Americká společnost chce posílat popel zesnulých na oběžnou dráhu i na povrch Měsíce
  • Vyslání popela na oběžnou dráhu vyjde na 60 tisíc Kč
  • Popel vynese raketa od SpaceX

Kosmická turistika sice klepe na dveře už dlouhou dobu, ale kromě několika velmi drahých letů vesmírných turistů na ISS se zatím nic dalšího neuskutečnilo. Americká Elysium Space slibuje, že vás do vesmíru dostane. Má to ale háček. Nejdříve musíte umřít.

Společnost založili bývalí zaměstnanci NASA ve spolupráci s lidmi z pohřebnictví. Za 2 490 dolarů (asi 60 tisíc korun) společnost pošle popel vašeho zemřelého příbuzného do vesmíru.

Celý proces je velmi jednoduchý. Stačí se zaregistrovat, uhradit poplatek a počkat, až vám Elysium Space pošle balíček. Ten obsahuje schránku pro popel, lopatku i vše potřebné pro odeslání zpět. Odběr popela můžete přenechat pohřební službě.

Elysium Space následně popel naloží do družice Star II, kterou do vesmíru vynese raketa Falcon 9 od společnosti SpaceX. Termín startu ze základny Vandenberg zatím není znám.

Samotným startem to ale nekončí. Pozici družice mohou pozůstalí následně sledovat prostřednictvím mobilní aplikace. Vzhledem ke zvolené oběžné dráze bude Star II obíhat nad všemi částmi zemského povrchu. Přibližně po dvou letech družice shoří v atmosféře. Zesnulý tak projde podruhé kremací a s trochou nadsázky z něj bude padající hvězda.

Elysium Space chtěla vyslat malou družici do vesmíru už v roce 2015, ale raketa Super Strypi havarovala.

Popel pošle i na Měsíc

Pokud si připlatíte, může být v budoucnu popel vašeho příbuzného dopraven až na povrch Měsíce. Elysium Space na projektu spolupracuje z firmou Astrobotic Technology z Pittsburghu.

Firma připravuje lander Griffin. Jeho hlavním cílem samozřejmě nebude založení lunárního hřbitova. Astrobotic je jednou z firem, která ve spolupráci s NASA pracuje na platformě pro dopravu nákladu na povrch Měsíce. Popel tak bude jen sekundárním nákladem.

Cena za dopravu popela na Měsíc bude pro prvních 50 zájemců 9 950 dolarů (238 tisíc Kč). Další si pak 2 tisíce dolarů připlatí.

Témata článku: Vesmír, Mobilní aplikace, Elon Musk, SpaceX, Raketa, Měsíc, Smrt, Falcon, Vesmírná stanice, Povrch, Americká družice, Space, Bývalý zaměstnanec, Poplatek, Hřbitov, Americká společnost, Družice, Hlavní cíl, Star II, Super, Vesmírný turista, Dolar, Griffin, Vandenberg, Povrch Měsíce

• JP77 22. 5. 2017 22:37:43
    vyhoda je, ze bohaty lidi podpori vyvoj raket.
  • Vojtěch Šimon 18. 5. 2017 23:50:33
    Ještě víc bordelu na oběžnou dráhu... Je ho tam málo.

Jak vytvořit video z fotek: 6 šikovných programů a služeb

** K vytvoření efektních videí není třeba specializovaného softwaru ** Pomohou předinstalované aplikace na počítačích mobilech ** Některé vám video sestříhají samy

Dnes | Kluska Vladislav | 1

Co je to a jak funguje Uber

** Uber je služba podobná taxi, ale funguje jen díky mobilní aplikaci ** Za oblibou Uberu stojí nízká cena, jednoduchost a jistoty pro cestující ** Uber se nelíbí tradičním taxislužbám, problém však není v samotném Uberu

Dnes | Polesný David | 9

Tři měsíce bez okovů. Jak se nám žije bez evropského roamingu?

** Chování Čechů v zahraničí se změnilo zcela zásadně ** V Chorvatsku jsme surfovali 50× více a spotřeba rostla v celé EU ** Překupníci se zahraničními tarify se neobjevili, operátoři nezdražují