Ze všech elektrokoloběžek jste vybrali ten nejhorší bazmek. Je to těžké, neskladné, velké jak motorka. Překáží to úplně všude ať už v parku nebo na silnici. Uznávám, využití se najde, ale přece ideální koloběžku do práce si představuji tak, že na ní dojedu 3km ke stanici vlaku, pak jedu vlakem do centra a ve městě další 2km dojedu do práce. Až se vrátím domů, strčím ji do výtahu a složím pod postel. Další varianta využití je jako dopravní prostředek pro lidi, co nemohou mít nebo nemají řidičský průkaz. Aspoň do okolních vesnic by to byl praktický dopravní prostředek. Tohle však vypadá spíš jak buldozer. Možná díky nízkému posezu a širokému sedlu by to mohlo být dobré pro důchodce. TOP je Dualtron Ultra, ale to je u nás zakázaný. Xiaomi je použitelný na občasné dojíždění, ale 15km přes kopec by to asi nedalo. Takže něco jako Xiaomi s 1kW motorem a bude to ok i do největších stoupání. Ona to je asi budoucnost, protože ve městech to s parkováním začíná být tuhé, takže přinejmenším kombinace auto + elektrobazmek bude potřeba.
Názor byl 1× upraven, naposled 25. 6. 2018 14:37
Doma mám i Xiaomi M365, která splňuje to, co chcete. A 15 km do mírného kopce z práce na ní ujedu. Je ale pravda, že větší kopce nedá a musí se odrážet. Je to ale víc koloběžka na jízdu k MHD nebo přes město. Trasu okolo 20 km zvládne, ale není to komfort pro jezdce ani koloběžku. Seev je na delší trasy okolo 30 km. Když se ochladí, nebo hrozí déšť, vezmu Xiaomi a jedu z půlky MHD, když je hezky, sednu na Seev.
Když koloběžka na delší trasy by neměla mít dojezd 50km. V tom případě Perut je mnohem lepší kombinací než Seev, dá se mnohem lépe uskladnit ve sklepě, nosit po schodech a možná i ohnout do výtahu jako kolo. Seev mi přijde, že si bere to nejhorší z mopedu a koloběžky. Ale zajímal by mě nějaký test elektrokoloběžek pro různé účely. Sám přemýšlím nad takovými scénáři:- 5km od vlaku do vesnice , ale z toho 2 do strašného kopce a 3 z mírného kopce (pak obráceně)- 15km od žst Železný Brod do Jablonce (podívejte se na profil, převýšení 300 metrů). - cesty k MHD, MHD a od MHD - lehkost, skladnost- terén. Potřeba dojíždět od auta k chatě v horách. 2km, převýšení 300m, lesní cesta.- 15km do práce z vesnice do středu města.
Mně k požadavkům vychází celkem jednoznačně jako nevhodnější elektrokolo a nenapadá mně žádná výhoda elektokoloběžky.
Elektrokoloběžka je malá a i s bateriemi stále dostatečně lehká. Manipulace s elektrokolem, byť třeba skládacím, je obtížnější.
Třeba zmiňovaný základní Perut BASIC, který nemá ani sedadlo, má hmotnost 18,5kg, elektrokoloběžka mi nepřipadá ani malá a už vůbec ne lehká.
Akorát, že ten váš Dualtron Ultra je někde úplně jinde cenově, to přece nejde porovnávat výrobky, které se liší cenově o 2500$.
V reakci na video bych jen chtěl sdělit pár věcí. Koloběžka SCROOSER má jako jediná patent na design a technologii, vše ostatní je jen kopie včetně SEEV. Video je zajímavé, ale bohužel není úplně objektivní. Ukazuje pouze pozitiva, ale opomíjí negativa, kterými se na rozdíl od kopií firma Scrooser zabývá. Levné kopie z Číny jsou vysoce poruchové. Baterky nic nevydrží, konstrukce se láme, hlavně v přední části u vidlice, koloběžka není voděodolná a dalo by se pokračovat dále... Při hladkém povrchu a méně častém používání Vám kopie pár měsíců vydrží, ale pokud se potřebujete přepravovat každý den a třeba na kostkách (viz. Praha) tak se moc dlouho nesvezete:) Koloběžka SCROOSER má EU homologaci a veškeré certifikáty. Cena je vyšší, ale dobrá elektrokola také něco stojí:) Je bezporuchový a jediné o co se staráte je nabíjení a jízda.. jednou za pár měsíců je potřeba vyměnit brzdové destičky. Ohledně kapacity baterie- Po třech letech máte pořád 80% kapacity- pokud Jednou za den nabijete-vybijete a baterii udržujete ve správných podmínkách. Cena nabití cca 4Kč/55Km. Scrooser je opatřen patentovanou technologií IMPLULSE DRIVE. K jízdě lze použít pouze vlastní odraz a koloběžka sama akceleruje podle síly Vašeho odrazu. Také stojí za zmíňku digitální klíč k aktivaci koloběžky, zablokování zadního kola, zámek pod sedlem, magnetický konektor u baterie, stabilitita( koloběžka nemá GYRO ale stojí i bez stojánku) a celkové zpracování... Jako uživatele Vás neobtěžjí nikde žádné kabely atd. Scrooser je také velice tichý, neklepou se na něm žádné součástky jako na čínských kopiích. Jako nevýhodu bych uvedl, že ještě nemáme podobnou aplikaci a pořizovací cena je vysoká. Scrooser je o detailech a kvalitě, proto je cena taková jaká je a ať si každý jezdí na čem mu vyhovuje :)
Tak podle vašeho webu stojí Scrooser 123 tisíc. Navíc to není skladné, nedám to do běžného výtahu, vlaku, autobusu či MHD a musím to garážovat. To si rovnou můžu koupit elektroskútr a ještě mi zbude na Xiaomi
Ano, v tomto případě pro Vás asi Scrooser nebude tou správnou volbou.
Díky za příspěvek a díky, že píšete pod jménem firmy. Snad je i přímo z článku a videa patrné, že Scrooser je originál, oproti ostatním má pomoc při odrážení, a ostatní jsou kopie. Toto není recenze Scrooseru, proto o něm nepíšu tak do hloubky, ale nastudovaný ho mám zevrubně. Testovaný Seev je z těch kopií ještě docela dobrý. Bohužel existují i kopie kopií a nákup jen podle obrázku na čínském e-shopu nelze doporučit, kvalitní konstrukce prostě něco stojí a česká záruka se vyplatí. Přeji vám hodně zdaru v nadcházejících měsících při obhajobě Scrooserů a co nejméně stupidních turistů, kteří neprospívají Praze ani vám.
Kdychom se měli bavit o turistech atd. tak to je zase o něčem jiném. Nechtěl jsem to komentovat, protože se jednalo pouze o recenzi koloběžky. Problémem v Praze nejsou produkty jako Segway a Scrooser, ale provozovatelé. My třeba neposkytujem klasický RENTAL, pouze tůru, která je vždy s průvodcem a svoje klienty a koloběžky si striktně hlídáme. Využíváme pouze cyklostezky a silnice. Nikoliv chodníky. Bohužel nám ale dělají problémy kopie z Číny, které jsou levné a zaplavili Prahu a jezdní na nich lidé bez průvodce nebo je provozovatelé nesmyslně vedou přeplněným centrem. Je to prostě jen o lidech a provozovatelých. My zákon dodržujeme a bereme ohled na lidi. V Praze jsou i dobré firmy, ale lidé kritizují všechny. Policie to taky zrovna moc nehlídá a městu je bohužel jedno co tu jezdí i když to jsou ilegální kopie a společnosti porušují patentový zákon a nesplňují dané specifikace pro jízdu na cyklostezkách (vyšší rychlost,výkon motoru atd) Myslím, že Vámi recenzovaný SEEV to má stejně. Pokud je rychlost nastavitelná a není daná od výrobce do 25 Km/h něměla by na cykostezkách jezdit. Konstrukční rychlost musí být do 25 Km/h , jinak to nemůže být homologováno jako koloběžka co bude jezdit na cyklostezkách a patří na silnice a je to malý moped a musí mít značku a blinkr atd.Také děkujeme za zmínku a přejeme hodně úspěšných recenzí:)
Proč se tyhle diskuze vždy zvrhnou v kritiku techniky nechápu.Auto nemůže za to že do něj sedne terorista a zabije 15 lidí,telefon nemůže za to že si s ním někdo telefonuje při řízení a zabije chodce na přechodu a koloběžka nemůže za to že narazí do kočárku! Za vším je nezodpovědný člověk a ne technika!
Az na tohle ze vzhledem k vykonu motoru, rychlosti a vahy s tezi nazyvat kolobezkou... to je ten hlavni problem.
Ne je to problém s přijímáním nových technologií.Je to technologická evoluce koloběžky tak jako u auta i když tam bych uvítal spíš vodíkový pohon než elektro.
technicka evoluce kolobezky?! tohle nema s kolobezkou pranic spolecneho... staci se podivat na vahu 50Kg... rad se prijdu podivat jak to pouzivas jako "kolobezku" v mirnem kopecku... budu ti fandit davam ti tak 200metru nez padnes 😀
Souhlas.Ma-li jít o elektropřibližovadlo, je smysluplnější elektroskůtr, nebo elektrokolo.Pokud bych chtěl řešit něco mobilního do kufru auta na dojezd do pár km, opět je lepší minikolobka.Tohle je skutečný prasopes.
co to pleteš, tady přece nikdo nechce zakázat ani auta ani mobily ani elektrické koloběžky. Jen je otázka, proč by se mělo k 50kg těžké koloběžce, kterou nelze používat na odrážení, přistupovat jako ke kolu a povolit ji na cyklostezku, protože čím se liší od 50kg těžkého mopedu? Devalvovat cyklostezky na silnice pro motorová vozidla s nízkým výkonem znamená problémy. Stejně tak turistické stezky v lese, kde pěšák občas narazí na namakaného cyklistu funícího pomalu do kopce čeká invaze elektrokol a na nich těch, co na to doposud fyzicky nemělo - pro někoho dobře, pro někoho ne.
Stejné zvěrstvo jako elektrokola.Člověk takto degeneruje jen v kouli plnou sádla.Ale co, zdravotnictví "za státní" to musí utáhnout.Za mě?ZDANIT!
Není to sportovní náčiní, ale dopravní prostředek. auto máš taky šlapací? 😉
Auta původně šlapací nikdy nebyla a nikdo z nich následně elektrická dělat nezačal, aby se s nimi jakože snadněji jezdilo.Koloběžka tu existuje snad 200 let a jsou stále lepší. Jejich základní princip je ale o pohybu na ní. Že se hýbeš, "cvičíš" a zároveň dopravuješ.Proč z ní dělat elektrickou? Jistě se na tom dá vydělat, už jen při pohledu na to cenu, ale se všemi negativy, o kterých jsem psal výše. Co dalšího v tom hledáš netuším a je mi to fuk.
Třeba to že je to ekologičtější a rychlejší jezdit takhle do práce kde manuálně makáš a máš toho po směně plný zuby nebo pro někoho komu už zdraví neslouží ale chce se projet po okolí.Vždyt ty ani nevíš proč to ty lidi používají ale podle tebe jsou to líný lemplové co se jim kvůli kloubům nebo nemocnýmu srdci nechce sportovat.
Tahat do toho ekologii není moc fér, klasická koloběžka je nespočetněkrát ekologičtější, než tohle elektromonstrum. Už jen na úrovni výroby, následně údržby a pak také recyklace (likvidace).Promiň, ale ten argumentační popis "upracovaný dělník, co se po práci chce projekt po krajině" je hodně za vlasy přitažený výmysl 🙂 Upracovaný dělník je rád, že sedne do auta, nebo MHD a koukání po krajině ho omrzí asi tak po měsíci, protože tu cestu pak zná z paměti 🙂 Na klasickou přepravu po silnici je to značně nebezpečné, jak v městském, tak mimoměstském provozu, takže se t obude využívat jen na projížďky na krátké vzdálenosti mimo běžnou dopravu. A na to v pohodě stačí a je mnohem ekologičtější i zdravější (a také 4x levnější) klasická kolobka.Ne, tohle si opravdu žádný manuálně těžce pracující dělník (notabene s nemocným srdcem a klouby?) na přepravu do továrny nikdy nekoupí. Sorry za bourání iluze.Já nikoho nenazval líným lemplem, sám se fyzicky nijak zvlášť nepřetrhnu. To si vytváříš vlastní slova a připisuješ je přitom mně.Ale neschovávám hlavu do písku před realitou, která dělá z lidí zpohodlnělé konzumenty sociálního a zdravotního pojištění, na které brzo nebude dost prostředků.A propó, proč myslíš, že má tolik lidí potíže s klouby a se srdcem? Co myslíš?
Beru elektrokolobezky jako OXELO Klick 5 Easyfold nebo Xiaomi Mi Scooter, kde je elektropohon jako doplnek a lze to stale pouzivat jako normalni kolobezku... a pritom cestou do prace se tolik nezapotit. Zde recenzovany vehikl kolobezkou nazyvat nelze...
To snad ani jako vtip není dobré 🙂 Sorry.Pokud máme skutečně smysluplně hovořit o koloběžce, která kombinuje cvičení a elektromobilitu, tak by měla vypadat nějak takto:https://www.ebica.cz/elektro-kolobezky/elektro... A ne takto:https://www.decathlon.co.uk/klick-5-electric-scooter-... Kdo by se na tomhle chtěl dobrovolně dřít?
Oxelo a Xiaomi beru jako mestskou kolobezku, na cestu nebo cast cesty do prace, ktera je skladna, ne jako sportovni nacinni. Sam osobne mam Oxelo Town 9 (ze ktere Klick 5 vychazi) a je slozena a pripravena v kufru auta... treba kdyz zaparkuji dal od prace, nebo kdyz se chce jet dcerka projet na kolobezce/kole. Na toto je idealni, samozrejme delsi cesta na tom je diky pouzitym kolum utrpeni 😀
Přesně tak, někdo tohle nazval blbě, koloběžkou a teď se ude řešit to, že se tam neodrážíš nohou. Není to koloběžka. A tím můžou skončit debaty o líných lidech atd. Koloběžka je od toho, že se tam odrážíš, tohle nikdy nebylo myšleno jako odrážecí, jen se špatně jmenuje.
A do práce si zadnici dovezeš autem co? Kdybys jel na tomhle, budeš čerstvější.
Myslíš jako "ofoukaný větrem" ...? 🙂 🙂 🙂Tak to určitě 🙂
Zdaneny to uz je.A konecne typ vozidla, co dava smysl na cyklostezce.Spolu se zpoplatnovanim vzduchu, tzv. "zony placeneho stani" lidi co nechteji do prace dorazit jako zpocene opice na bicyklu maji na vyber MHD, taxik a pak neco co smi na stezku a jede to samo.Ja stridam mhd a taxify, chci si poridit i tuto vec, neni nic vtipnejsiho nez muz stredniho veku v lycrovem oblecku na jizdnim kole.
Výdrž baterie: Máte představu, kolik to vydrží nabíjecích cyklů, respektive pokud v druhé polovině životnosti začne klesat kapacita, tak už ten dojezd bude dost tristní. Při ceně baterie třeba na úrovni 12tis. a životnosti max. 4-5let....Se tahle hračka začne i prodražovat. Máte nějaké konkrétní poznatky k tomuhle?
Udává se 1000 nabíjecích cyklů a pokud bude dojezd 50% v druhe polovine zivotnosti tak je to nejakych 15Km u 20Ah baterie
Na 1000 nabíjecích cyklů rovnou zapomeňte...
To je spis vtip. Pri tom proudovym zatizeni a vzhledem k fotce baterii tipuju na LiPo, nikoliv LiOn (ktere jsou tezsi, maji nizsi proudovou zatizeitelnost, a tech 1000 cyklu davaji) Moje prakticka zkusenost rika, ze u LiPo pri zatizeni na 70-80% maxima odberu je vydrz 300-400 cyklu prumer, ale od cca 150-200 cyklu je vyrazne snizena zatizitelnost, baterie se zahriva (roste odpor mezi clanky z puvodnich 2mQ az na 20-30mQ) a pak i nafukuje. Cili obvykle vymena po 200 cyklech, protoze pak uz se hodi jen na powerbanku na pomaly nabijeni jinych clanku, ne pro pohon elektromotoru. Ten to uz zvlada jen na "priskoky". Plny odber, do 30sec prudce pada voltaz na minimum. Vypnete, pockate 15 minut, a "kapacita" je zpet. A tak porad dokola.
Aktuálně jsou podle mě nejvhodnější baterie LiFePO4 pro elekropohon, sice mají nižší energetickou hustotu, ale ta se postupně srovná i předčí Li-Ion díky delší životnosti.
Stylově 😀 😀 Mně je trapně jenom když vidim nějakýho ubožáka na tomhle nebo na elektrokole. Jak moc retardovanej musí člověk bejt, aby nezvládal jezdit na kole a aspoň se při tom trochu hejbat.
Né každému přijde sexy přijet spocený do práce, smrdět a být k smíchu za uplé buznooblečení a přiblblou helmičku. 😉😀
No kdo nosí drezy a helmy tak je už úplnej kokot. Ale vsadim se, že se najdou důchodci, který si vezmou helmu i na tohle.
Co třeba zdravotní důvody? Někdo může mít takové problémy, které ho omezují tak, že by mohl na svém karbonovém celopéru jezdit tak možná kolem bloku na sídlišti. Takhle se může vydat s kamarády do kopců, jako když to ještě šlo bez elektrokola. Jak moc retardovanej musí člověk bejt, aby ho tohle nenapadlo a bylo mu trapně?
To byla řečnická otázka, nečekal jsem že mi vážně odpovíš že člověk musí bejt na elektropaskvil mrzák.
Nějaký takovýto samohyb si nedávno koupil soused. Jezdí na tom jako hovado že má člověk občas chuť ho vzít trubkou po zádech.Určitě je to fajn hračka na odreagování, ale když je člověk de*il, tak i ze sebelepší věci dokáže udělat problém 🙁
S takovým motorem to nemá na veřejné komunikaci jako Cyklostezka dělat a jedná se o kategorii nejmenšího motocyklů na řidičák.
Na cyklostezku patří veškerá verbeš, která nemá na silnici co dělat.... Jako toto a cyklisti.
jenže to se za chvilku na cyklostezce potká na takovém stroji 13letý frajírek s odblokovanou maximálkou s mamčou, která tam bude učit bruslit nějakého prcka ... chápu, že automobilisté tohle nechtějí na nějaké rychlostní komunikaci, ale je to jako s mopedem, normální uživatel ho použije v takových těch klikatých uličkách v centru a tam patří i tohle. Na cyklostezku ne.
To už se prakticky děje.A není k tomu potřeba koloběžka s elektromotorem, on stačí silniční cyklista v běžném osobním tréninku, který si to mastí čyřicítkou a kličkuje mezi kočárky. Vidím to při každém výjezdu.Ale jak z toho ven?Osobně bych asi zakázal vstup na cyklostezky pěším, tedy i kočárkům. Ale to nikdy neprojde.
Cesta ven je jednoduchá. Začít kontrolovat rychlost i na cyklostezkách a dávat pokuty za překročení povolené rychlosti (25 km/h). Při 40 km/h by to bylo střední překročení rychlosti, tedy do 1000 Kč na místě nebo do 2500 Kč ve správním řízení + 2 body.
Na cyklostezku patří to, co je dle zákona "jízdní kolo". Na silnici nemá co dělat terénní závodní motorka a na cyklostezce ji také nechceme vidět. Toto není záměrně rychlé. Cyklisté mne předjíždějí. A pochopitelně když se blížím k mamince s kočárkem nebo pobíhajícímu dítěti, tak brzdím dlouho dopředu a míjím je krokem s rukama připravenýma na brzdách. Stejně jako bych to udělal na kole. Tady ty kotouče navíc zastaví na zlomku vzdálenosti mého kola s obyčejnými čelisťovými brzdami.
Jenže vy při jízdě používáte mozek. To spousta lidí dnes neumí a proto to na silnicích, cyklostezkách, chodnících a kdekoliv jinde vypadá tak., jak to vypadá (zvracející smajlík)
Největší problém mívám na cyklostezkách s lidmi na kolečkových bruslích. Když mají dobré brusle, tak jezdí víc jak 25km/hod a zabírají celou cyklostezku, takže je problém se jim vyhnout a navíc nemají brzdy. Toto zastaví hned.
vsude jinde je cyklostezka pro jednostopa vozidla, ne nutne pro slapaci cyklisty na cvicebnim naradi, ale i male motorky. Jen my tu musime resit zda jezdec "nepodvadi" a nema motorek.
18" kola? 😃 To by to vypadalo trochu jinak ;)
Rozlišujme 18" ráfky a 18" kola. tady velikost ráfku nevypovídá o velikosti kol. 18" kolo s pneumatikou je tady velké jak 18" ráfek na mém autě.
Doufam ze tuhle prisernost brzo zatrhnou. Kdyz vidim co tu na tom v Praze vyvadeji pomateni turiste, divim se ze se nic vaznejsiho nestalo. Byl jsem svedkem jak timhle vehiklem strcil chodce do silnice, vjel do frekventovane jednosmerky v protismeru atd. Nema to co delat na silnici, natoz na chodniku.
Proč by to měli hned zatrhávat? To, že se turisté v Praze na tom chovají jako hovada, tak to rovnou zatrhneme v ČR nebo jak si to představujete?
Proč? Protože pražskej magisrát to jinak neumí než plošně zakázat. Neumí vymyslet vyhlášku o omezení a hlavně neumí vynutit její dodržování. Četníci, kteří by na dodržování měli dohlížet, jsou furt někde zalezlí (třeba v metru, kde dohlíží, aby černí pasažéři nezdrhali) a na ulici je skoro nepotkáte. Plošnej zákaz je prostě jednodušší a nemusí se o tom tolik přemejšlet, neboť radní sjou v tomhle směru dost líný.Nijak tyhle vehikly neobhajuju (podobně jako segway) a že mi nevadí, jak naháněči lítaj na techhle krámech jak rychle chtějí mezi lidma a lidi musej uskakovat. Jsem jen pro to, aby radní vymysleli něco lepšího než plošnej zákaz, kterej omezuje třeba messengery při výkonu jejich práce. A hlavně jsem pro to aby měšťáci konečně dělali něco jinýho než dávali botičky.
To nepomůže. Nejdřív byly Segwaye - lidi na tom dělali hovadiny - zatrhli je. Místo nich přišlo tohle - lidi na tom dělají hovadiny - zatrhnou to. Místo tohoto přijde něco jiného - lidi na tom budou dělat hovadiny...Mnohem účinnější by bylo pokutovat lidi co se na tom chovají jako blbci - a ne jen tak za 200Kč jako dnes. Pořádnou částku aby to zabolelo i zahraniční turisty a ideálně tak, aby to bylo vymahatelné; ne že si vezmou lísteček, ten hodí do kanálu a za dva dny odlétají do své země kde je pokuta nedostihne.
a kdo rozhodne, jestli to bylo chování jako blbec nebo ještě v normě? Policista podle toho jak se vyspal? Nebo se to bude natáčet a rada spravedlivých rozhodovat? To je kravina, tohle řešení prostě nikdy nefunguje. Za mne - má to motor = patří to na silnici. Nemá to motor = může to tam kde není velká frekvence chodců (což teda střed Prahy není). Výjimky? No možná >60 let nebo pro majitele kardiostimulátorů ... ostatně kdyby v životě více chodili a méně si vozili zadek, možná by ho ani nepotřebovali.
Kdyz zatrhnou tohle, mesto zaplati nemale odskodne provozovatelum. Protoze to, narozdil od segwayu, je naprosto legalni a proto na to presli.Navic by museli zatrhnout vsechna kola, tohle neni vyclenitelna kategorie.Normalne 2,5-5k flastr jako je bezne u motoristu, kdyz delaji kraviny. Zakazali snad kvuli tomu plosne treba BMW? 😃
Na chodník nesmí ani kolo a ani kolo nesmí do protisměru. To samé mohl udělat na šlapacím kole bez elektriky. Už dnes by za to měl dostal tučnou pokutu a já nemám problém ho policajtům nahlásit. Zakážeme auta, protože půjčovny aut je půjčují turistům, kteří při jízdě porušují předpisy?
Aaaaa, soudruh Simek, co by vsechno zakazoval. Hnus
Videl jsi to nekdy nazivo? Vzhledem k velikosi a vaze to nelze povazovat za kolobezku, vzhledem k absenci pedalu to neni kolo ani elektrokolo? Co to tedy je?V podstate je to takovy elektromoped-light... v tom pripade to ale nema co delat na chodniku... a bez homologace a SPZ ani na silnici. Ano a pomateni turiste at se klidne pozabijej na segwayich nebo tomto, nebo cemkoliv jinem... ale at z toho vynechaji ostatni ;)
Je to kolobezka, i kdyz ma 60kg, da se na ni normane odrazet a jede slusne i po kostkach. Idealni na prazske cyklostezky a silnice, pak zacinaji mit smysl. Nebo ty kecy o ekologii jsou jen kecy a cerpadlo dotaci?
Problém není v připližovadle, ale v lidech...těch, kteří na to posadí turistu, který na tom sedí poprvé v životě, a pustí ho do davu lidí v úzkých uličkách historického centra.
Proc by to meli zatrhavat, staci kontrolovat dodrzovani soucasnych predpisu. I u cyklistu. Pridanim dalsiho omezeni se problem neodstrani.Ostatne tohle byla reakce na legislativni zmetek ohledne segwayu. Trh presel na legalni nahradu. Zakazat to, tak si mesto koleduje o nahradu skod.Nehlede na dotace na cyklostezky, kdyz je tim vlastne zrusi.Spravme reseni je jezdce co jede po chodniku ci tam kde nema co delat zastavit a oflastrovat, ne vymyslet jak to zakazat tem ostatnim.
Umožňuje koloběžka brzdění motorem, resp. rekuperaci? Jinak, osobně mi přijde užitečnější a univerzálnější elektrokolo.
Jenze na kole se musi tocit nohama, tady se jen vezes ... a hlavne je to cool. Doufam, ze to zakazou, protoze plizive stoupa riziko vaznejsich urazu (srazka s kolem = 15kg, srazka s elektrokolem = 25kg, srazka s elklobezkou = 50kg ... pro male dite na chodniku je to o hubu)
A srážka s debilem je k nezaplacení.
Prosím vás, hloupější úvahu jsem ještě neviděl. Když už, tak započítávejte také váhu jezdce + rychlost, ano?
cyklista, jehož kolo naráží kovovým představcem do hlavičky dítěte není jediný způsob srážky. Docela často při srážce cyklista spadne a kolo ještě pár metrů letí .. a tady je 15 nebo 50kg rozdíl. A na těch 50kg se to samozřejmě nemusí zastavit. Pochopte, že primární důvod toho, že s kolem na náměstí mezi chodce většinou můžete a na motorce ne není v tom, že by nešlo jet na skůtru opatrně a pomalu. Je to o tom, že když si na ten stroj sedne idiot, který nepřemýšlí, frajeří, nedává pozor, tak na tom kole je malá pravděpodobnost, že to dopadne špatně. Spoléhat se na dodatečné restrikce je pitomost ... za mne je to ekvivalent mopedu.
Elektrokolo si můžeš taky dovybavit páčkou plynu a pak ani šlapat nemusíš, ale je to zbytečné, když chceš odpočívat, nastavíš maximální přípomoc a jen lehce otáčíš klikama a kolo jede. Ale ten hlavní rozdíl vidím v tom, že elektrokolo můžeš snadno přepravit metrem/vlakem/cyklobusem, pak týden jezdit třeba v lese na horách, kdekoli. 50kg koloběžka je prakticky nepřepravitelná a s dojezdem 30km je to skutečně jen na jízdu po městě do práce (do garáže) a domu (do garáže).
Další pitomý zakazovač.... Táhni do bruselu k ostatním a nechte se hromadně popravit. 😉
Má rekuperaci, není nějak agresivní, ale spíš omezí maximální rychlost z kopce.
Jsem si jistý, že to určitě nespadá do kategorie motokol. Omezení rychlosti na 25 km/h u nich totiž není jediným omezením. Podstatnějším omezením je základní definice celé této kategorie (L1e-A, kdyby to někoho zajímalo) - "kola určená ke šlapání vybavená pomocným pohonem, jehož hlavním účelem je pomoc při šlapání". Aby se tedy mohlo jednat o motokolo, musí být funkce motoru pouze pomocná. A to v tomto případě jednoznačně neplatí. Takže se jedná L1e-B, což jsou klasické malé motocykly do 50ccm a 45 km/h, které už musí splňovat všechny požadavky kladené na malé motocykly (jen tak namátkou - musí to mít techničák, značku, pojištění, nesmí to na cyklostezky...)
Na stránkách prodejce se píše: "vozidlo lze provozovat na pozemních komunikacích jako jízdní kolo. To znamená, že může na cyklotrasy i silnice stejně jako cyklisté."
Prodejce může psát leda co. Taky fráze ....na pozemních komunikacích.... neříkám že veřejné komunikace kde platí dopravní předpisy. Hlavně povinnost mít patřičné řidičské oprávnění, nebo provozovat vozidlo schválené pro provoz na veřejných komunikacích je na provozovateli\vlastníku. Prodejce rozhodně smí tu věc v ČR prodávat ikdyž to nesmí na silnici.
Tady je téma velmi podrobně rozebrané: https://prahounakole.cz/2017/05/elektrokolobezka-... ... Vidím to podobně, tohle není pomocný motorek, který koloběžci přidá výkon. Takže nevím, jak to splní hned první bod pro uznání motokol/motokoloběžek: „bude nadále zachován původní charakter jízdního kola“.
Dá se na tom jezdit jako na koloběžce. Párkrát mi chcípla první baterka (v záruce bez problému vyměněná) a musel jsem dojet domů s odrážením jako na koloběžce. Původní charakter koloběžky tu je zachovaný. Scrooser, ten německý originál, který v Praze taky nasírá chodce, dokonce funguje jako pedelec, motor dávkuje sílu podle odrážení nohou. Je ale jasné, že motorku s 1500 W motorem a maximálkou 55 km/h těžko na pohled rozeznáš od vozidla sešněrovaného dnešními předpisy, na kterém jezdím. Jakýkoli dopravní prostředek splňující předpisy v rukou blbců povede k nehodám. Na chodník nic jedoucí rychleji než chůze nepatří a i šlapací cyklista nesmí v pěší zóně jezdit jak hovado. Když se nevymáhají dnešní zákony, přidání dalších zákonů moc nepomůže.
Názor byl 2× upraven, naposled 25. 6. 2018 10:25
Zachování charakteru koloběžky ovšem znamená, že primárním zdrojem síly pro pohyb je odrážení. Pokud tedy elektrokoloběžka umožňuje pohyb i bez odrážení, už se jedná o motorové vozidlo. Ekvivalentně to je s elektrokoly, kdy kolem to je pouze v případě, kdy elektromotor může být aktivní pouze ve chvíli, kdy cyklista šlape. Pokud umožňuje provoz i bez toho, už se jedná o motorové vozidlo.
Takze podle vasi definici vse co ma vlastni pohon by melo mit technicak a chodit na technickou kontrolu? No chudaci na STK az tam zacnou rodice vozit detske auta ktera jsou na elektrinu uplne stejne jako ta kolobezka. Navic vetsina tech kolobezek co jsem videl tak ma omezeni na 15Km/h, to ze to nekdo prepne do nejakeho jineho rezimu je jiny problem.
Ne, cokoliv s cim se vydaji na silnici a ma vlastni pohon urciteho vykonu. Tohle proste zadna kolobezka neni, v podstate jen obesli pravidla pro elektromoped/skutr.
Oni ta pravidla pro mopedy a skůtry neobešli. Pouze ignorují jejich existenci.
Dětská auta jsou schválena pro provoz na veřejné komunikaci?
Mohou na chodník či cyklostezku. Ale to je hlavně díky jejich maximální rychlosti, srovnatelné s rychlostí chůze. Tuším že existuje ještě nějaký limit pro vozidla pohybující se rychlostí chůze (třeba kolečková křesla a podobné pomůcky pro zdravotně postižené), které mají opět trošku jiné podmínky. Ale elektrokoloběžky a podobné tuto rychlost vesměs výrazně překračují.
Tak to je nádhera 🙂
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.