Dobré vědět | Astronomie

Dobré vědět: Co vědecky zkoumá kytarista kapely Queen?

• Brian May, kytarista kapely Queen, má doktorát z astrofyziky
  • Vědě se stíhá věnovat vedle hraní, spolupracoval i se Stevenem Hawkingem
  • Není jediným vědcem ve světě showbyznysu

Slavní rockoví hudebníci působí zpravidla zcela odlišně ve srovnání s lidmi, kteří se věnují vědě. Přesto se tyto dva světy několikrát protly. Nejvýraznější osobností tohoto průniku je Brian May – kytarista kapely Queen a zároveň astrofyzik. V souvislosti s aktuálním humbukem kolem nového filmu věnovaném právě kapele Queen si připomeňme také vědecký přínos Birana Maye. O tom bude dnešní díl pořadu Dobré vědět, který vzniká ve spolupráci s projektem Dobré vědět a Slezskou univerzitou v Opavě.

Ve videu padla zmínka o práci českých astrofyziků na observatoři na Kanárských ostrovech, více se dozvíte zde.

Podívejte se na další díly Dobré vědět:

Diskuze (6) Další článek: Legrand kupuje Netatmo, výrobce chytrých meteostanic a termostatů

Témata článku: Video, Věda, Dobré vědět, Astronomie, Dnešní díl, Opava, Queen, Astrofyzika, Kapela, Nejvýraznější osobnost, Dobrý vědět, Kytarista, Kanárské ostrovy

LIDAR mi zničil foťák, říká návštěvník CESu, který si vyfotil autonomní auto. Není to kupodivu úplný nesmysl

** Firma AEye vystavovala na CESu LIDAR pro autonomní vozy ** Návštěvníkovi, který si auto vyfotil, poškodil laser snímač foťáku ** Je problém v LIDARu AEye, v laseru, nebo jinde?

The Pirate Bay má vážné problémy. Možná se opravdu blíží její konec