Astronomie | Dobré vědět

Dobré vědět: Co vědecky zkoumá kytarista kapely Queen?

• Brian May, kytarista kapely Queen, má doktorát z astrofyziky
  • Vědě se stíhá věnovat vedle hraní, spolupracoval i se Stevenem Hawkingem
  • Není jediným vědcem ve světě showbyznysu

Slavní rockoví hudebníci působí zpravidla zcela odlišně ve srovnání s lidmi, kteří se věnují vědě. Přesto se tyto dva světy několikrát protly. Nejvýraznější osobností tohoto průniku je Brian May – kytarista kapely Queen a zároveň astrofyzik. V souvislosti s aktuálním humbukem kolem nového filmu věnovaném právě kapele Queen si připomeňme také vědecký přínos Birana Maye. O tom bude dnešní díl pořadu Dobré vědět, který vzniká ve spolupráci s projektem Dobré vědět a Slezskou univerzitou v Opavě.

Ve videu padla zmínka o práci českých astrofyziků na observatoři na Kanárských ostrovech, více se dozvíte zde.

Podívejte se na další díly Dobré vědět:

Diskuze (6) Další článek: Legrand kupuje Netatmo, výrobce chytrých meteostanic a termostatů

Témata článku: Video, Věda, Astronomie, Dobré vědět, Queen, Dnešní díl, Opava, Nejvýraznější osobnost, Astrofyzika, Kanárské ostrovy, Kytarista, Dobrý vědět, Kapela

PlayStation 5 bude mít extrémně rychlé SSD a promyšlenou architekturu. Sony odhalilo technické detaily