Vesmír | Astronomie | Dobré vědět

Dobré vědět: Proč chtít hvězdárny na jižní polokouli a jak vypadá ta největší

První skutečně velkou observatoří na jižní polokouli je La Silla v Chilské poušti Atacama, která brzy oslaví 50. výročí. Ve videu se podíváme, proč je dobré stavět observatoře na jižní polokouli a ukážeme si, jaká úskalí museli tehdejší astronomové překonávat, když pro ni hledali lokaci. Koukněte se na nový díl pořadu Dobré vědět, který vzniká ve spolupráci s projektem Dobré vědět a Slezskou univerzitou v Opavě.

Podívejte se na další díly pořadu Dobré vědět:

Váš názor Další článek: Nvidia RTX Titan: nová grafická karta pro hardwarové nadšence s cenou ve výšinách

Témata článku: Video, Vesmír, Astronomie, Dalekohledy, Dobré vědět, Výpad, Pořad, Observatoř, Díl pořadu, La Silla, Tehdejší astronom, Hvězdárna, Jižní, Dobrý vědět, Polokoule, Opava, Nový díl, Jižní polokoule, Díl

Otestovali jsme nový Apple MacBook Air. S retinou a nižší cenou