Vesmír | Dobré vědět | Astronomie

Dobré vědět: Proč chtít hvězdárny na jižní polokouli a jak vypadá ta největší

První skutečně velkou observatoří na jižní polokouli je La Silla v Chilské poušti Atacama, která brzy oslaví 50. výročí. Ve videu se podíváme, proč je dobré stavět observatoře na jižní polokouli a ukážeme si, jaká úskalí museli tehdejší astronomové překonávat, když pro ni hledali lokaci. Koukněte se na nový díl pořadu Dobré vědět, který vzniká ve spolupráci s projektem Dobré vědět a Slezskou univerzitou v Opavě.

Podívejte se na další díly pořadu Dobré vědět:

Váš názor Další článek: Nvidia RTX Titan: nová grafická karta pro hardwarové nadšence s cenou ve výšinách

Témata článku: Video, Vesmír, Dobré vědět, Astronomie, Dalekohledy, Hvězdárna, Jižní polokoule, Díl pořadu, Díl, Opava, Pořad, Tehdejší astronom, Polokoule, Dobrý vědět, Nový díl, Observatoř

Miliardový večírek končí. Rusko nemůže být z Crew Dragonu nadšené