Dobré vědět: Proč chtít hvězdárny na jižní polokouli a jak vypadá ta největší

První skutečně velkou observatoří na jižní polokouli je La Silla v Chilské poušti Atacama, která brzy oslaví 50. výročí. Ve videu se podíváme, proč je dobré stavět observatoře na jižní polokouli a ukážeme si, jaká úskalí museli tehdejší astronomové překonávat, když pro ni hledali lokaci. Koukněte se na nový díl pořadu Dobré vědět, který vzniká ve spolupráci s projektem Dobré vědět a Slezskou univerzitou v Opavě.

Podívejte se na další díly pořadu Dobré vědět:

Váš názor Další článek: Nvidia RTX Titan: nová grafická karta pro hardwarové nadšence s cenou ve výšinách

Témata článku: Video, Vesmír, Astronomie, Dalekohledy, Dobré vědět, Pólo, Observatoř, Jak, Jižní polokoule, Jižní, La Silla, Díl pořadu, Díl, Tehdejší astronom, Polokoule, Hvězdárna, Nový díl, Výpad, Opava, Dobrý vědět, Pořad, Dalekohledy na Heureka.cz

Geneticky modifikovaný hlodavec má lepidlo místo šroubků. Pitva myši Apple Magic Mouse

I tak obyčejnou věc, jako je myš, lze udělat jinak. První generace Apple Magic Mouse z roku 2009 je toho důkazem.

MyšiPitvaApple
Oppo a OnePlus nesmí v Německu prodávat telefony. Zákaz hrozí i v dalších zemích EU

** Patentové spory většinou ústí k tomu, že jedna z firem zaplatí ** Oppo ani OnePlus však nechtějí platit 2,50 EUR za každý telefon ** Firmy už v Německu nesní prodávat, a to může platit i o dalších trzích

NěmeckoPatentSmartphony

Kurvítka v základní výbavě, výrobci mají umělé zastarávání v malíku. Začalo to bateriemi, pokračuje softwarem

** Nejen mobilní výrobci jsou naučeni rok od roku prodávat stále více telefonů ** Tento trend se však zákonitě musí někdy zastavit ** Jenže, co naplat, když jsou starší zařízení „uměle“ nepoužitelná?

Prasklý displejBaterieAktualizace softwaru