Škoda, že zatím není v nabídce vůz v provedení kombi a dodávka (MPV). Sedan je auto pro bohaté lidi, kteří nepotřebují přepravovat objemná zavazadla. Takže pro chalupáře nic moc, tašky s nákupem odvezete, ale jízdní kolo v celku, plný koš prádla nebo pár pytlů cementu už těžko. Jinak jsou ceny a jízdní parametry ohromující.
Tady se clovek dozvi veci 😄 chudaci v kombikach, bohaci v sedanech. Jinak ten pytel se vejde do obojiho. Stejne tsm vic jsk 4 nedas
A kde, kdo to bude servisovat?
Ty jsi ale blábola 👎.
Vojenská rétorika v článku o elektromobilite: "hybridní zbraň do cenové války"Takto sa buduje vojnová mentalita, keď do všetkého možného zakomponujú agresiu a násilie.Toto mi na Živě vadí najviac. Smutné.
len sa neposer. tipujem že miluješ rusko, že? alebo naivný pacifista?
Už tvoje meno a prejav hovorí za všetko.
Názor byl 1× upraven, naposled 1. 4. 2025 19:39
Jej, pán je utlocitný. Alebo si si len nedal dávku a máš depku?
To jo, cena bez DPH a cla, servis bůhví kde v zahraničí. A to se vyplatí.
Názor byl 1× upraven, naposled 16. 6. 2024 13:12
"Líbí se Vám některý? A který z nich je nejbohatší? Který z Vás je nej... Tiišee. Já to zjistím, já to zjistím".
Mimochodem, jak funguje elektromobil pri povodni? U nas celkem bezny jev.
Celkem běžný jev?? 😀😀😀 Víš o tom, že ještě nedávno se s teslou nesmělo do automatické myčky a čekalo se na takzvaný kondomový update? Servisák v Tesle nasadil na přetlakový ventilek baterky šprcku, která ochránila elektroniku od vody. Auta tak mohla do automatické myčky a majitelé nemuseli mít strach, že mezi kartáči uhoří.
Názor byl 1× upraven, naposled 4. 6. 2024 11:58
No jestli jsem dobře viděl video….. motor i elektromotor umístěn před přední nápravou, obyčejné kyvné zavěšení zadních kol….., z toho usuzuji, že se jedná o náhon pouze na přední kola. To auto bude mít “vynikající” jízdní vlastnosti. Jinak auto vypadá hezky. Ale od svého auta važaduji nějakou úroveň jízdních vlastností. Na druhou stranu… za 300tis..
Právě, za třista tisíc nelze očekávat zázraky. Ale raději bych oželel ve voze komfort a pohodlí v základní výbavě, kdyby auto bylo svou konstrukcí "držák". Něco jako Fiat Panda I.generace nebo Mercedes Unimog. Maximálně jednoduchý, až spartánsky vybavený vůz, který ale projel všude, dal se snadno opravit a měl laciné a dostupné náhradní díly.
Při takové ceně by se v ČR zastavila minimálně čtvrtina prodejů běžných neprémiových značek. Takže pak státu nezbude nic jiného než uvalení vysokého cla.
Co jsou premiové?Lidové vozítko-nejzadluženější koncern na světě?Stát jsme my a nebo úzká skupina PM z neschopného korporátu?
Při vydání dodají, že dojezd 2000km je pro benzín při pravidelném dobíjení baterie, že? 😂
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 6. 2024 19:49
Rozumím správně těm počtům, že podle VTM je 80km +120km rovno 2000 km? 🤣🤦♂️
Možná v tvé hlavě. Dojezd benzínového neuvádějí, píšou jen spotřebu (2.9 l/100km).Pokud cca 100km udělá elektromotor, zbývá 1900km na benzín a průměrka je 2.9l/100km, tak to reálné je. Stačí benzínová nádrž s objemem 55l.
Uvidíme, jaká bude realita 😀
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 6. 2024 19:41
Ak by to bolo takto, tak spotreba čisto na benzín by bola okolo 3,1 l/100 km. To by som teda chcel vidieť.
Nerozumíš
Paráda, 1900km na benzín a 100km na elektriku 😀 Tomu říkám dělo!
Na proskákání kolon ve městě naprostý ideál.
Dělo určitě ne, jako druhé auto pro moji hezkou paní, super. Každé ráno by měla 100 km a s jejím malým nájezdem by to auto většinou jezdilo na elektriku, přitom by nemusela mít obavu, že jí dojde elektrika.
Za tu cenu je to v Evropě neprodejné. Musí to stát minimálně 900 000 Kč.
Vono je problem v tym, že Strana v číně dotuje výrobu. Kdyby ale nasadili ty samý ceny co maj doma i na vývoz do evropy tak by de-fakto dotovali nás, kapitalisty hnusný.A to by byl tedy fákt paradox.
Vono tiskne strana nekriticky dolary? Pane vachmajstr, vy jetele hlava... 😀
"vy jetele hlava" nevím, ale vím že v socialismu se prostředky přerozdělují.A von číňák platí dolarem kapitalistickým hnusným, votporným? No tak jo, no.
Kdyz dostanes v Cesku dotaci 200 tisic Kc na nakup Tesly, znamena to, ze ceska vlada tiskne nekriticky dolary?
Jak dlouho si tady lidé budou lhát do kapsy pohádkou o dotované výrobě? Pořád mi schází smajlík držící se za hlavu.
A co z toho aute zbyde za 15-20 let... jednickova ci dvojkova Ovecka jezdi stejne i po 15-20 letech, ale tenhle cinan se mozna ani 10 nedozije... za ty prachy proste tam musi byt kompromisy v pouzitych materialech nebo necem podobnym... a to uz nezminuji nejaky krasny GPS čip a posilani soudruhum kdy a kde ses jak pohyboval 😁
1. GPS čipy fakt nic nevysílají.2. Ta ofce f tédéíčku na hlínách jezdí pořád s původními vstříky? S původními rozvody? S původním výfukem? S původním...Tý plechový kastli se nemá co stát - kromě bouračky nebo koroze; a potom je otázka jak dlouho budou k sehnání náhradní díly (asi hlavně výkonová elektronika) a jestli je budou dělat třeba aftermarketoví výrobci.
jednickova okta nemela prime vstrikovani takze puvodni vstriky jsou celkem normalni, rozvody stoji prd a starou backoru,
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 6. 2024 19:50
Ono se to celkem dost řeší, není to jenom GPS, ale většina aut má i kameryhttps://denikn.cz/1437717/cinska-elektroaut... ...
Co to je za slint 😀😀 porovnavat dnesni auto s jednickovou ovci. Porovnejte se 4rkovou aktualni. To uz takova hitparada nebude 😀 uz hodne dlouho
GPS modul v čínském autě dělá stále píp píp píp?
Hele, to není nic, co by nespravila alobalová čepička za pět korun přece.
10kWh baterie, v realu bude vyuzitelnych treba 8, tech 80km ujet si myslim nemuze. To bude v idealnich podminkach tak 40. Kdyz vezmu Superb, ktery ma 13 (vyuzitelnych 10), tak ten da ze zkusenosti tak 55 maximalne.
Jen aby v EU nedopadli jako Velká Zeď:https://www.garaz.cz/clanek/novinky-ze-by-se-c... ... V Mnichově už to odpískali.
To spíš greendeal odmítají soudruzi eu, až zjistí, že evehikl má výfuk v počeradech a dalších uhelkách...
Termín startu prodeje a dodávek známe. Stačí umět číst. Delivery of the new BYD SEAL U DM-i Boost and Design trim levels will start in June. The Comfort is to be expected after the summer of 2024
este tam pocitajte 100.000 Kc clo a dovoz a co si este EU nachysta aby to mohlo byt pre europana zaujimave 😃
K clu s dovozu ještě DPH a náklady na krytí evropské spotřebitelské záruky. No a je to dvojnásobek vůči čínské ceně.
Clo v soucasne vysi je 4% podle HS kodu, doprava Koper 48000 CZK a co se tyka ceny zaruky, tak ta vychazi spise z ceske nenazranosti. Typova zkouska se da vyridit v clenskych zemich EU.
Názor byl 2× upraven, naposled 1. 6. 2024 12:22
Ještě, že sem pletete tu politiku.Jak může Čína zdražit, když utlumí EU automobilky?Zdražit nebude moci, protože bude bojovat s automobilkama z Vietnamu, Indie, Taiwanu, ... .
Cekal jsem chrochtani místních myslitelů a voni to hejtujou. Auto za par platu s dojezdem 2000km 😃 Docela se divim, ze se vic neprodavaji oktavky s kanystrama v kufru… sen diskuteru.Na jednu stranu chapu, ze tankovani je neskutecnej voprus. Na druhou stranu vetsina tankuje za petikilo a stejne si koupi fosil, kde tankovat proste musi. Dava to smysl?
Když někdo tankuje jen za pětikilo, tak velmi zřejmě nemá ani těch virtuálních 300 tisíc - ve skutečnosti tak půl mega minimálně, když se započtou všechny daně a clo. Navíc nevím proč bych si měl kupovat nějakého čínského sráče, když podobná auta se tu dají pořídit už dávno?A takování je vopruz? Jednou za týden si na pár minut zajedu natankovat plnou a jezdím a jezdím. S BEV ujedu směšných 300 km, to by mi stačilo tak na 2 dny. Anebo implikuješ každodenní vopruz s připojováním k nabíječce? 😀
Von implikuje jak je proti vostatním "green". Eletrika přeci teče ze zásuvky a nesmrdí! U tohoto konstatování jeho myšlenky začínají...... a končí.
Vsechny vypocty porovnani celkove ekologii spalovak vs elektro jsou spatne. Bohužel nejde bez dlouhodobych mereni dokazat, o kolik se vypocet lisi, ale to ti stejne nevysvetlim. Lokalni emise snad pochopi kazdy. Proto jsem pro zakaz spalovaku.Nicmene moje narazka byla na to, ze elektro je ve vsem lepsi a nechapu, proc si teda lidi porad kupuji spalovak. Ze nekdo hleda auto za 500 a koupi spalovak naprosto chapu. Ale ze jde někdo koupit novy auto za milion+ a vybere si fosil vazne nechapu. Myslim pro sebe a ne firemni, to nakupuji lide s pulkou mozku.
Nové fosilní auto za milion+ stále dokonale, účinně a furt (proti chemické litiové katastrofické bombě) šetří přírodu.https://autobible.euro.cz/clanky/skodi-diesely-mest... ... Protože fosilní auto mělo dost času se dostat tam kde je. Elektromobily tento čas nedostaly, místo toho přišla politická kolonoskopie, zelené gestapo nařídilo zákaz a příkaz. A to bude mít následky.
Doporučuji přečíst speciál Světa Motorů o mýtech ohledne elektromobilů.Víc k tomu fakt nejde dodat .)
Ale jo, já čtu všechno. Bohužel ale také o technologiích, zpracovatelském průmyslu, logistice... tedy o tom všem co v těchle bulvárech není.
No, v tom "bulváru" pracují s fakty a zdroji a osoba stojící za tím speciálem si vybudovala slušnou a dlouhodobou reputaci v tomto oboru. Ale žijeme v době, kdy například milovníci řetězových emailů a alternativních médií nadávají na ČT a podobná média, že lžou (samozřejmě bez důkazů).
Názor byl 1× upraven, naposled 3. 6. 2024 00:22
Když jsem jezdil na LPG, tak tam více než za pětistovku natankovat nešlo. Většinou tak za 450, když byla cena vysoká. Když nízká, tak za 350.
Styď se!
Jj, nádrž v rezervě, malý dojezd.Jak jsem tu feldu měl rád, a ten dojezd mě vůbec netrápil a to byla čerpačka jen na pár místech.
Test auta na to či zvládne deklarovanú vzdialenosť.https://www.youtube.com/watch... Video auta naživohttps://www.youtube.com/watch...
Aby to nakonec nebyl podobný kvalitativní wow efekt jako lidé zažívají třeba u Xiaomi SU7.Zdar Max
kuk si poslednu Yarisku po dialnici ked to ide tak zadny naraznik sa cely drkoce, co je spatne spevneny v strede pod hranou, a v meste to tiez vidiet ked prejde akukolvek nerovnost. to uz i tie dacie maju lepsie poriesene.
Smi-li se zeptat byl jsi v Cine?
Cenové války Číně vždy šly, pokud zlikviduje konkurenci v zahraničí, cena se zase změní…
Pane vachmajstr, vy jste hlava. Až na to, že toto vymyslel a aplikoval západ už v v době, kdy v Číně byl ranný socialismus.
Něco takového by si evropané nezasloužili. Ti musí dál pykat za své minulé hříchy.
mě příjde, že všude na světě nyní prodávají takovéto ipady ke kterým je přilepené auto jako příslušenství
Je to logicke. Lide totiz jako prvni v aute propojili telefon s autem a spustili zrcadleni telefonu. Nekoho v kalifornii napadlo, ze je to pekna blbost a tak lidem nabidl velky tablet. Nejlepsi reseni za hodne dlouhou dobu.
Kde bych ho asi v Praze dobíjel když není kde zaparkovat?Kdyby vyhodili baterky a El motor bylo by z toho zajímavé auto
Nepotřebuju žádné složitosti jako je hybrid ale pěkne levné auto které mohu za deset let dát do šrotu .Mobily umějí tak proč ne klasické auto?
Takové auto by stalo 250 000 a jistě by zájem byl
mobily umějí co? jako spyware je to stejně plný jak dnešní "auta". Popravdě auto je dneska tablet ke kterému je připláclé příslušenství
V tom cyklu asi nemá moc velký podíl jízda s naloženym autem po dálnici co?
i kdyby to v realu byla 1/3, porad je to vic nez kdy v zivote ujedu na 1 zatah
Článek jako z rudého práva za bolševika.Ano, Číňané mají technologický náskok. Zvykejte si. EU je muzeum.Mimochodem zkratka BYD znamená Built your dream a velkým akcionářem je Warren Buffet z USA.
Názor byl 1× upraven, naposled 31. 5. 2024 12:45
To je čínsky model, vyžmýkať investorov, dodať šmejdy a zvyšok si nechať. Warren im to sponzol.
Warren ani Elon si nestěžují. Proč asi?Mít přístup na největší trh světa, je k nezaplacení.Ideologie neideologie.Pavlačové drby jako z rudého práva nikoho nezajímají krom politických podžtašek.
To je fajn, lebo čínsky šmejd vôbec nie je bežné slovné spojenie. Politiku sem ťaháte vy :)
Píšete z klávesnice s nápisem made in PRC?Co jste vytvořil vy krom slintů?
Unicomp Inc. , new model M. Ďakujem za otázku, súdruh. E: Keďže som softvérový inžinier, tak softvér, I guess?
Názor byl 1× upraven, naposled 31. 5. 2024 20:51
Ty sofwerovy "ingenyr"...zadame te , aby jsi sel zaparkovat jesterku...
Na vysokozdvižný vozík nemám oprávnenie. Ale môžem si ho dorobiť.
Toniku ty nebudes z nejbystrejsich.... Cina je budoucnost, proto napriklad spolecnosti jako Yaskawa/Japonsko, Coherent/USA, Siemens/Nemecko se snazi ukrojit z kolace rychle bohatnouci zeme. Prilis neverim ze mimo nasi Markety nikdo vyznamny nedela vlny.
Aha... takže budoucnost je země, která díky svému oduševnělému vedení čekají brutální demografické problémy (někdo musí vydělávat na důchodce). Země, kde bují cenzura a zašlapávání inteligence, která není po vůli režimu? Ano, Čína roste, ale v jakých špičkových technologiích je leaderem? Neměla by už v některých odvětvích vzhledem k ambicím, udávat směr v technologiích?
Tak to by si mali tie firmy ukrojiť z koláča čím skôr, lebo toxické čínske aktíva nebudú rásť večne. Hrdzavejúce autá na poliach a rozpadávajúce sa novostavby veľa peňazí nezarobia. Nehovoriac o tom, že sa výroba všetkého, čo sa dá, presúva inam a kvôli nedemokratickému režimu, je tam odliv mozgov. Ujguri v pracujúci v koncentrákoch ich veľmi od kolapsu nezachránia.Ale máte pravdu s tou budúcnosťou - môžeme potom z číny prebrať znalosti, ako prežiť v postapokalyptickom svete.
Názor byl 1× upraven, naposled 2. 6. 2024 13:35
"Cina je budoucnost" 😀))))))))))))))))) snad ne, soudružko.Číňácká hdp na hlavu v roce 23 asi 12 a pul tisíce tolarů. Češi měli v tym samym blbým roce 30 a pul tisíc!Takže už aby tady ti pitomí komouši byli zpět, vol€ 😀))))))))))))))))
Jakej zase naskok? Rakosky umi akorat okopirovat a nechat to vyrobit za hrstky rejze. Vazne nic jkneho nejmi. Vzdyt i BYD kopiruje ve velkem
Pindo, ukazkou tveho intelektu je jiz uzivani tohoto hanliveho oznaceni...Oni udavaji smer vyvoje napriklad ve vyvoji femtosekundovych laseru (muzes se zastavit v ELI u Prahy) a laseru pod 266 nm a dale za posledni desetileti postavilo vice nez 900 km vysokorychlostni zeleznice s rychlosti pres 400 km/h. Puvodni predlohou byl Maglev, s tim se jel pri navsteve v Shaghaii
A dostals aj mávátko červené a šátek rudý od sudruhuch našich udatných?
Ja som práve držal v rukách čerstvý diplom, keď ČĽR povolila fyzickým osobám kúpu osobného auta, lebo dovtedy nemohli fyzické osoby kupovať osobné autá. Na to auto sa tomu konkrétnemu roľníkovi zložilo celé blízke aj vzdialené príbuzenstvo, lebo jeho cena bola porovnateľná s celoživotným zárobkom priemerného Číňana. A dnes po Šanghaji jazdí polovica áut so zeleným EČ, čínske autá zaplavujú Európu a bývalá veľmoc USA zavádza 100% ochranné clá proti čínskym autám.😀
Chudák Warren Buffet jako akcionář.Senil biden zachraňuje mrtvé automobilky.I Tesla šla s podílem na trhu prudce dolů.Montovna u Berlína pracuje s čínskými díly.
Prečo si myslíš, že Warren Buffet je chudák? Každý, kto má aspoň troška rozumu, investuje v Číne.
Kapitalista prodá komoušům i špagát, na kterém ho oběsí…
Strýko Google mi poskytol info, od koho máš ten výrok. „Kapitalista ti predá aj povraz, na ktorom ho obesíš“ (Lenin)
Kamilku, kámo, opýtaj sa strýka googla na čínské hdp na hlavu. V roce 22 byli na úrovni mexika 😀
jsou to jen prachy a ty prostě tečou kam chtějí - svého času světu byznysu a průmyslu vládlo japonsko. všechno se mění rychleji než se zdá. pokud tady v evropě dostaneme rozum taky se vrátíme do hry
Názor byl 1× upraven, naposled 31. 5. 2024 17:20
Buffet akcie BYD několik let prodává. Má jich pod 10% původně z 21%. Dobrý kšeft z $232 mil. na začátku z toho bylo $7 miliard o 13 let pozděj.
Jste všichni rozumbradové.Za jakou cenu si myslíte že Škodovka nakupuje plechy 0,7mm ve svitkách?Cena je 580 USD za tunu. Při ztrátě při střihu 30% je cena 760 USD což je cca. 17 tis. korun a na tuto cenu vyjde tunová kastle v Čechách.Při spekulace o tom, že lisování a další zpracování je drahé si uvědomte, že ta fabrika má výkonnost 500 tis. aut ročně a celá linka je navržena tak aby zvládla více modelových řad, a více generací, takže použitelná životnost bude 15-20 let. Za tu dobu se ty stovky investičních miliard rozpustí v 10-20 tis. nákladech na vozidlo.Nejdražší je práce a lidi, to vychází na 60 tis. na auto, a s tím se v socialisticko-komunistické Evropě nedá nic dělat, nicméně proto se čím dál tím více robotizuje. A tím je Škodovka, a nejen ona, známá, jakmile to jde zrobotizovat nasadí se levnější robot.To auto od BYD je super. Sice u nás bude minimálně za 600 tis., ale bral bych ho.Měl bych obavy pouze o software, a zde by Evropa měla zasáhnout podobně jako u Huawei. Otázka je kdo by měl nezávisle provádět kontrolu počítačového kódu auta, a jestli by to bylo zvládnutelné. Nicméně si vydupali kontrolu kódu Windows, a to je složitější.
Je videt, ze vyrobe automobilu rozumis jako koza atomove fyzice. Nekdo to auto musi navrhnout, do posledniho sroubku, kabelu a radku softveru. To jsou miliardy ktere ty nevidis. To auto musi splnovat legislativni pozadavky krajin ve kterych se bude prodavat - dalsi stovky milionu ktere ty nevidis. Plech a tech par delbiku je to nejlevnejsi na tom aute.
Kolik si tipneš že stojí vývoj modelu auta?Takový údaje já nemám k dispozici, nicméně Škodovka zveřejňuje každoročně tabulky. V roce 2023 jsou vývojové náklady 810 mio. EUR, píšou že z toho je 207 mio EUR na elektřinu, mobilitu a digitalizaci.Vem to čert, vezměme že každý rok investují 810 mio EUR do výroby 870 tis. vozů.Pouhou kalkulačkou a vydělením lze se dopátrat že průměrné investiční náklady na vyrobené vozidlo jsou 931 EUR, tzn. cca. 23 tis. korun.Při ceně Octavie za cca. 500 tis což je neprodávanější model, Superbu za 800 tis a Enyaq za 800 tis, případně Fabie za 330 tis korun, a to vše bez DPH. Jsou to drobné!!!To víš chlapče hodně lidí pouze myslí, ale pak z toho kadí na záchodě. Ale je zapotřebí vědět, a nebo alespoň se pokusit vědět.Ještě se mnou můžeš začít licitovat kolik platí za licence MQB a dalších platforem, ale ty čísla jsou nedůvěryhodné, protože se tím vyvádí nezdanitelně zisk, tzn. je to známý problém kdy si mateřská firma snižuje daňové základy o tyto náklady. Stejně jsou náklady do software, do know-how atd.https://reporting.skoda-auto.cz/financialsituation... Můžu ti dát odkaz na ještě lepší mistry v kamuflaci a úpravu účetních nákladů, je to obecně známé na západ od nás!https://en.wikipedia.org/wiki/Hollywood_accounting...
Nemuzes vzit vyvojove naklady za rok... takhle to opravdu nefunguje... ten pocatecni vyvoje je v radu miliard...
Takto postupují Češi!Vyvíjejí kolo, ale svět funguje tak, že se bere aktuální vývoj, a pakliže je to použitelné tak se to licencuje. A pak se to zlepší a vytvoří se na zlepšení patent.Chceš s tím říci, že konstruktér který vyjde z Vysoké školy není schopen namalovat auto? Vůbec již nejde o kresbu, ale o výpočty, o rozplánování výroby, o zefektivnění montáže atd. Vysvětlím, kresba je dána aerodynamikou, není možné vytvořit jinak tvarované auto. Každý sedan bude vypadat jako sedan, bude se lišit v masce. Provedení a tvar dveří není vůbec podstatný (je dán tvarem a možnostmi výroby), důležité je pouze to aby to vyhovělo pevnostním zkouškám a od toho jsou matematici, technologové a já nevím jaké profese.Vše co je kolem auta, a nebo třeba varných konvic vypadá a funguje stejně.Je to vidět na malosériových výrobách vozidel.Největší problém je např. u nákladních/užitkových vyrobit kabinu. Ne protože je to konstrukčně složité, ale protože lisovací přípravky se musí vyrobit na každý plech a jestliže jedna forma (automobilky používají čtyřstupňový - ten plech je tam zpracovaný až čtyřikrát při jednom průchodu lisem) bude stát 1-2 miliónu tak při průměrném počtu 50 dílců na kabinu je to 100 miliónů, a oni těch malých náklaďáčků prodají třeba 100 kusů ročně. Prostě neefektivní.Koukni se na Zebru, ta se vyrábí v Hradci KrálovémAno, navázali na znalosti Avie, prostě to taky nevyvíjeli na koleně!
Vladimire Iljici, mas to pomotane. Neni vyvoj kazdeho auta zvlast ale platformy, to je zakladni kostry kterou sdily automobilky bezne napric.
Ty seš fakt číňák marnej, těžce neinformovanej a nedovzdělanej. Ale možná jsi o to víc šťastnej, kdo ví?
A to ještě nevíte o tom že procesory se vyrábí z písku. Tam stojí tuna asi 2300 Kč
To je doufám nějaký vtip?! Už jen ta poznámka o sestavení kastle z nakoupených 0,7mm plechů je totální nesmysl, který by nemohl nikdo, kdo se alespoň trochu zajímá o auta, vypustit z pusy. Doporučuji se podívat, z čeho se skládá kastle takové Octávky.Jinak marže na vyrobený kus občas uvádí i sama automobilka. Vývoj probíhá i napříč modely a značkami (společná podvozková platforma, převodovka...) a tyhle jednoduché diskuzní analýzy bez znalosti prostředí vypadají asi jako když se v hospodě baví o raketové technice. O to víc mě pobavily ty kladné hlasy.
Názor byl 1× upraven, naposled 1. 6. 2024 21:27
Jak mi má tohle auto odstranit strach z nízkého dojezdu? Nízkého dojezdu čeho? Kam? Proč?Nějaká retardovaná narážka na EV? To se nějak nezdařilo ne?
Názor byl 1× upraven, naposled 31. 5. 2024 11:17
EVčka jakože daleko nedojedou a tohle jakože dojede dál takže má jakože odstranit strach 😀 😀
Takže jakože to chápu že jakože vlastně argument vařený z vody 😀
Ta realita je taková že hype kolem EVček slábne, motorové auto má obří výhodu - tahá se sebou ve skutečnosti pouze 50% paliva, zbytek je "vzduch" z okolí... zatímco EVčka sebou tahají 100%. EVčka by byla zajímavá pokud by se dobíjela stylem výměna celé baterie ale realita je taková že se dobíjejí velmi velmi pomalu... ano existuje rychlonabíječka ale už se nemluví o tom že ta rychlonabíječka velice rychle likviduje životnost baterie tím že ji "rychle" nabíjí. Nemluvě o tom že lithium-ion baterie je na toto velmi velmi náchylná jakmile se taková baterie vznítí z jakéhokoli důvodu (přehřátí, havárie apod.) tak to už nikdo neuhasí, auto je do minuty v plamenech a všichni víme jak si taková čína dělá starosti s regulacemi a bezpečností... Samozřejmě samotná těžba Lithia je velmi náročná a stále se navyšuje, lidi co to těží trpí, výroba produkuje víc CO2 jak auto na benzín... Recyklace těchto baterií neexistuje nebo je jen minimální... Auto na benzín je po dekádách vývoje maximálně zdokonalený kus technologie s funkční sítí čerpacích stanic po celém světě a dostupným servisem... A ano občas je potřeba dolít olej...
Tenhle BYD ma v sobe sice li-ion akumulator, ale chemie LFP. Ten nehori, a zivotnost ma radove v tisicich cyklu.Zajimal by me zdroj toho tvrzeni, ze rychlonabijecka velmi rychle opotrebovava baterii. Pokud vim, je to jen a pouze o tom, jak je baterie konstruovana.
Majitelé EV dobíjejí z 95% doma, pomalu, často i ze solárů. Při dobíjení na veřejných dobíječkách by si hodně připlatili. Nyní jsou i baterie LFP, které mají 6000 cyklů a překonají životnost auta. Navíc v nich není problematický kobalt.
Na hybridy, některé hybridy mají pidi nádrž.
Fuj, ta zaostalá Čína 😀
Parametry jako klasickej cinskej smejdskej mobil za 3000 s 290 megapixlovym fotakem.
Viac pruhov, viac adidas.
Toniku byl jsi v Cine?
Chytrej jak hasič , když zrovna nehoří.😁
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.