Dojezd elektromobilů může zvýšit vozík s větší baterií. Francouzi to myslí úplně vážně a už ho vyrábějí

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 145

Názory k článku

18. 02. 2020 10:18

Ja bych to udelal jinak. Udelal bych auto ktere ma pouze misto pro ridice. Vsude jinde by byly baterky. Soucasti auta by byl prives nebo nejaky karavan pro lidi. Pokud by nekdo chtel rozsirit dojezd tak by mohl k autu pripojit rakev ve ktere by byly rovnez baterky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
18. 02. 2020 09:38

Mě napadlo, že by to šlo využít na nějakých úsecích dálnic, že by si člověk s elektromobilem půjčil pný vozíček na jedné pumpě a o 100-200km dál by ho vrátil prázdný (odjel by na něj těch 100-200km + by si dobil baterii v autě), tam by ho nabili a připravili pro druhý směr. Otázka je, kolik by to dobíjení stálo, aby se to provozovateli vyplatilo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
18. 02. 2020 09:38

Problemem neni chybejici tazne, to je to nejmensi. Problemem je, ze elektroauto neni mozne dobijet za jizdy, to znamena ze tohle nelze (bez uprav na aute) pouzit jako range extender, ale pouze jako ponekud prerostly ekvivalent benzinoveho kanystru vezeneho v kufru normalniho auta.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 02. 2020 05:47

Napadá mě rčení o mrtvém koni. Elektromobily se nemohou vyrovnat ostatním typům pohonů, tak se vymýšlí různé berličky. Samozřejmě čím dál méně ekologické (výroba, pneumatiky, vyšší spotřeba) a praktické (parkování).Toto řešení může trochu oddálit problém s rozvodnou sítí, která není připravena (a ještě dlouho nebude, jestli kdy vůbec) na masivnější rozšíření elektromobilů. Vozíky je možné dobíjet v době nižších odběrů a vyrovnávat s nimi nepravidelnou výrobu jiných "ekologických" a nespolehlivých zdrojů energie. Jenže to jen v případě, kdy by celý systém měla pod palcem jedna společnost a bylo tak možné si vozík půjčit v Praze a cestou do Chorvatska měnit v Brně, Vídni, Štýrském Hradci a Záhřebu. I tak bude firma řešit byrokratické problémy např. s povinným ručením, neboť některé státy úplně netolerují trvalý provoz vozidla se zahraniční registrací. Bez dotací si nedovedu fungování systému představit a s dotacemi to bude jen prodlužování jízdy na mrtvém koni.Každopádně očekávám, jestli dojde k plánovanému zakázání (ať už faktickému nebo omezení prohibitivními daněmi) podobné vozíky, ovšem s energocentrálami. Již dnes se prodávají k zajištění energie na stavbách, stačí jen upravit k dobíjení za jízdy. Vlk se nažere a koza zůstane celá,.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 02. 2020 21:52

😁😁😁😁👍

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2020 20:23

Začíná návrat k přírodě, za pár set let budou z lidí zdegenerované opice, používající maximálně kamenné nástroje a vybíjející si mezi sebou...ale bude to ekologické......degrese a degradace začíná....přestává se stavět a vyrábět kvůli myším, netopýrům, brokům, mouchám a mikrobům....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 02. 2020 18:20

A co třeba rodinný kamión? Tam by se vešlo baterek ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2020 17:20

V letech 1994-2001 jezdil v Hradci Králové trolejbus, který měl připojený přívěsný vozík s naftovým agregátem díky kterému mohl jezdit na konečnou, která byla cca 1 km mimo dráty. Byl to unikát, nikde jinde to tak nejezdilo a tak trochu to zřejmě předběhlo dobu
https://foto.bmhd.cz/f/62/613/61231.jpg...
Od 2001 pak byl pořízen nový trolejbus, který už ten motor měl integrovaný v sobě a nepotřeboval vozík...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
17. 02. 2020 16:06

Správně se tomu tuším říkalo:" Drbat se levou rukou za pravým uchem"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2020 11:58

Tento nápad mě zase tak nepřekvapuje, sám jsem něco takového navrhoval ale s tím, že auto musí přepravovat hlavně náklad a ne baterky. Asi se najde nějaké optimum kolik baterek naložit, aby se dojezd co nejvíc prodloužil a předpokládám že toto je největší know-how toho startupu.
Já bych si představoval, že by ten vozík mohl mít i nějaký úložný prostor, přecejenom tahat za autem vozík který je k ničemu asi neni psychycky moc povzbuzující. S úložným prostorem by to vyšlo tak, že by se kufry naložili na něj a v autě by bylo aspoň víc místa. Pak by bylo potřeba vyřešit překládku, pokud by ten vozík byl výměnný (tedy po vybití by se vyfasoval čerstvě nabitý). Tady by asi byl jen problém s typizací, aby nevzniklo 50 různých systémů, ale třeba jenom tři.
Tvůrcům doporučuju, pokud tak již neudělali, poohlédnout se do minulosti, do doby, kdy se používali koně. Takový kůň taky nemá moc dlouhý dojezd (opravdu nevím kolik, to po mě nechtějte, ale na dovolenou do chorvatska na jeden zátah nedojede), tak se vybudovala síť přepřahacích stanic, kde se unavení měnili za odpočaté, toto vypadá jako podobný systém, možná s jinými parametry (jako dojezd), ale logisticky to bylo vyřešené už před stovkama let.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
17. 02. 2020 11:50

Super napad. Ted to jeste zmensit, aby to bylo velky jako kanistr a dalo se to dat do kufru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2020 11:11

Proč mě to jenom nepřekvapuje? A dalším vylepšením bude přívěsná elektrocentrála. A s tou, soudruzi, s tou už projedete elektromobilem klidně celý svět.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2020 10:38

Já tedy nevím, ale o kolik se ten dojezd asi reálně prodlouží? Vždyť tím, že táhnu x set kilogramový náklad, zase zkrátím výdrž té baterie v autě, ne? Určitě autu jen s řidičem vydrží baterie déle, než plně obsazenému. Takže reálně se ten dojezd možná o několik (desítek?) kilometrů prodlouží, ale taky vás to vyjde výrazně dráž.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
17. 02. 2020 10:15

Zde našli zřejmě také inspiraci: https://bit.ly/2SRAEpn...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2020 08:54

Nic originálního. Parní lokomotivy si taky vlekly vagónky s uhlím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
17. 02. 2020 06:38

No a co teprve az je napadne tam dat elektrocentralu se spalovacim motorem... to bude teprve pecka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 02. 2020 00:19

A já myslel, že Apríl je až 1. dubna. EV mají mizerný dojezd zvláště pak v zimě tak si za ně prostě zapřáhněte vozíček s přídavnou baterií a můžete vyrazit na cestu Jak na takovouhle blbost někdo mohl poslat byť jen 1 euro je pro mě skutečnou záhadou asi tak jako prohlášení VW o WLTP: nový způsob měření spotřeby paliva se totiž daleko více blíží podmínkám reálného provozu. Reálně tedy k papírové spotřebě přičítáme 2 až 4 litry dle automobilu a dojezd elektro auta snižujeme o 35% pak máme reálné výsledky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 02. 2020 23:43

Půjde za sebou řetězit několik vozíků když člověk potřebuje fakt daleko - ve stylu "jedu do Chorvatska, tady je můj vláček"?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 02. 2020 23:21

Nebo by v tom vozíčku mohla být elektrocentrála na benzín a nabíjela by baterku. No počkat, pak by tam vlastně vůbec nemusel být ten oser s baterkama a mohlo by to mít rovnou velký dojezd se spalovacím motorem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 02. 2020 22:49

Jasně, takže místo baterie v autě budu ještě dobíjet vozík (čas navíc), pak je také třeba uvažovat nad jalovou hmotností, kterou bude nutné táhnout po vybytí připojené baterie a zdvojení zdrojů i nákladů na likvidaci. V podstatě jde o velmi neefektivní obří powerbanku jako k mobilu či NB. Tam se to dá vzhledem ke kapacitě, hmotnosti a odběru (délce provozu) chápat, zde ani omylem, protože ... ?
> Ekologické hledisko se okamžitě dostává do záporných hodnot.
Poznámka: Zasmál jsem se stejně, jako když Němec nebo už si nepamatuji, chtěl za E-Autem vozit malý spalovací agregát. Zdá se, že alarmisté (ekofašisté) se dostávají do úzkých, možnosti soudobé techniky tvrdě finišují a dobíhají je.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 02. 2020 22:17

Největší legrace na tom všem je fakt, že tyhle nejapnosti jsou ekonomicky i ekologicky (výroba, recyklace) ještě větší zátěží pro přírodu než u moderních benzínových aut.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 02. 2020 21:36
avatar
16. 02. 2020 21:10

Toto zas vymyslel nejaky francuzsky sulin co ma v hlave drotik co mu spaja usi aby mu neodpadli. To je na nobelovku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 02. 2020 20:53

Jako k elektroautům by mi dával zcela seriózně nějaký přídavný "modul" s benzínovým agregátem. Ideálně nějak zakomponovaný do auta, aby se třeba obětovala půlka kufru (modul by se posadil a zacvaknul na spodek prostoru v kufru, kde by bylo připravený sání vzduchu a díra na výfuk. ikdyž to by dalalo asi dost hluk v kabině), nebo přinejhorším ten vozíček. Kdyby člověk potřeboval jet dál, tak by si vzal s sebou agregát. 5kW by mohlo stačit na dost výrazné prodloužení dojezdu (v ustáleném stavu to elektrický auto nemá zase tak velkou spotřebu). Přecejenom dojezd čistě na EV stačí většině lidí na tak 95% tras. Ale když jednou za čas jedete někam dál, tak by se hodil ten spalovák. Ale vozíček s těžkýma a drahýma baterkama co člověk využije třeba 2x do roka je fakt úlet. A taky s sebou vozit spalovák pokaždé (hybrid) je taky "škoda".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 02. 2020 20:32

Proč ne rovnou menší Temelín na kolečkách?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 02. 2020 20:03

Je super, že dokáží vymyslet řešení problému, který bychom bez těch pitomých elektromobilů vůbec neměli...Já bych spíš tipoval, že časem se stejně prosadí spíš nějaký způsob dobíjení už za jízdy z trolejí, kolejnic v silnici nebo třeba indukcí. Ve městech ve všední dny auta stojí velkou část času v zácpě, tak by se mohla i dobíjet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 02. 2020 19:58

Musk se musí smát jako nikdy, kam to naše evropské automobilky dotáhly.... A já se řechtám s ním 😂😂😂😂😂😂

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 02. 2020 19:56

S tím se bude perfektně parkovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 02. 2020 19:44

To snad někdo vymyslel jako odvetu ekoteroristům. Jinak to nevidím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 02. 2020 19:17

K autům na benzín (naftu) doporučuji připojit stejný vozík s benzínem (naftou). Při couvání je to k nezaplacení. Auta na baterie, to se mi prostě nelíbí a dokud nebudu muset, nechci to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 02. 2020 18:53

My nemáme baterky ani do aut viz. Jaguar, ale budeme vyrábět vozíky na baterky, které asi dovezeme z Marsu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 02. 2020 18:50

Za elektromobil jedině vozík s diesel agregátem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 02. 2020 18:47

Mně to přijde jako poměrně vtipné řešení. Většině automobilistů pro většinu jízd dojezd omezený na cca 300 km stačí. A pokud se jednou za rok vypraví do Chorvatska, tak si na dobíjecí stanici pronajmou tenhle vozík, aby ho o pár set km dál vyměnili za jiný dobitý atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 02. 2020 18:35

Po přívěsném vozíčku se spalovacím motorem a nyní přídavným akumulátorem bude následovat přívěsný vozík s extra dlouhou bubnovou prodlužovačkou .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 02. 2020 18:33

Zajímalo by mě, proč neprodávají ten vozíček se spalovacím motorem a jenom ho půjčují na dobití. Po tom by šlo jezdit pořád a nemuselo by se nabíjet kdybych nechtěl... Počkat to je vlastně koncept hybridu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
16. 02. 2020 18:14

Nadherna ukazka demence kolem BEV. Ekologicky, technologicky a ekonomicky nesmysl jiz dele nez 130 let. Bravo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 02. 2020 18:13

Jasně, super a co takhle do každého auta miniaturní atomový reaktůrek? To by šlo ne? Prostě si na benzínce vždycky vyměníte palivové tyče a staré rovnou zalejete betonem do připravené kádě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 02. 2020 18:02

Ano, elektromobily na baterie budou pobízet k podobným pitomostem, aby se daly používat jako normální auta

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (14)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 02. 2020 18:00

Maximálka asi nebude nejvyšší, jak už to u vozíků bývá. Nicméně je to pitomost.
EV jsou buď malá vozítka do města, se kterými je delší cesta za trest i v benzínové verzi nebo naopak auta typu Tesla a tam už je slušný dojezd, takže vozík není potřeba.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 02. 2020 17:57

Já myslím že je to pěkná ptákovina. Než dokupovat extra drahý vozík, tak rovnou koupím elektromobil s větší baterií.... Další věc to musí podporovat i samotný elektromobil, kolik je a bude takových na trhu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (20)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
16. 02. 2020 17:48

Heuréka. Tohle je přesně to, po čem všichni touží!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 02. 2020 17:44

To mně připomíná vtip, který se vyprávěl za sovětské éry:
Potkají se dva:
"Ahoj, kdes byl takovou dobu, že jsem tě neviděl?"
"Ále, v Rusku, na služební cestě"
"A co jsi si tam koupil?"
"Digitální hodinky, koukni!"
"Jsou dobrý?"
"Jsou výborný" pravil kamarád a nadhodil si ruksak "ale ty baterky..."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 02. 2020 17:38

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor