Dojezd elektromobilů se v zimě sníží. Norové na 20 autech otestovali, jak moc

Názory k článku

JurajEsko  |  22. 03. 2020 17:42  |  Macintosh OS X Chrome 80.0.3987.118

"vůz pak začne vypínat komfortní spotřebiče (například topení) a omezí maximální rychlost" - jo, toto je presne to, čo od moderného auta očakávam...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Nedos.  |  22. 03. 2020 17:59  |  Microsoft Windows 10 Chrome 80.0.3987.132

21° topení? U všech aut jsem si topení nastavoval v mrazech vždy kolem 25°. Nechci v autě jezdit v bundě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (14)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
SittingBull  |  22. 03. 2020 18:43  |  Microsoft Windows 10 Firefox 74.0

Zase se nám někdo snaží nakukat, že se nic tak moc neděje a že elektromobily jsou vlastně úplně super . Konec konců topení není nutné, není nutná ani klimatizace v létě a konec konců není důležitý ani motor - ekofanatici, kteří po něčem bezemisním tolik prahnou, přece nebudou používat elektromobily krmené nečistou energií z elektráren spalujících fosilní paliva - jistě si rádi přišlápnout, stačí do stávajících aut doplnit šlapací pohon - pak teprve to bude dokonalé!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (22)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Arctia  |  22. 03. 2020 18:52  |  Microsoft Windows 7 Firefox 52.0

Ne, ze by teda letos nejak extra mrzlo, ale testovat zimni provoz Jen do -6?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Shal  |  22. 03. 2020 19:01  |  Microsoft Windows 10 Chrome 80.0.3987.149

Porovnávat dojezd s WLTP
Spalováky mají běžně reálnou spotřebu o 20% vyšší než je WLTP a ani kvůli tomu nemusí být zima

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
jmatus  |  22. 03. 2020 19:01  |  Microsoft Windows 7 Chrome 80.0.3987.149

Takže závěr je takový, že elektrohračky jsou naprosto k ničemu. Mizerný dojezd, dlouhé nabíjení. Já si auto nabiji benzínem včetně zaplacení za 5 minut a v autě nemusím mrznout při 21 stupních (22,5 je teplota v mém autě).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
kromec  |  22. 03. 2020 20:14  |  Microsoft Windows 10 Chrome 80.0.3987.149

Aby to bylo objektivní bylo by dobré tu samou trasu zajet i např. v létě, případně i na jaře.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomanr  |  22. 03. 2020 20:29  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Model Y ma tepelne čerpadlo. Uvidíme ako sa to prejaví na dojazde v zime.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Mi.Chal  |  22. 03. 2020 20:57  |  Microsoft Windows 7 Firefox 74.0

Jestli před testem zahřáli baterky jízdou, tak to asi nebude úplně odpovídající. Co to zkusit změřit s autem, co se večer nabije a stojí celou noc před domem v mrazu? Pokud vůbec odjede...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Veolw  |  22. 03. 2020 21:42  |  Microsoft Windows 10 Chrome 80.0.3987.149

Po zkusenostech s Teslou bych elektromobil uz nikdy nechtel. Clovek aby porad resil kdy mu dojdou baterky, delku nabijeni atd. Porad jenom pocitate co si muzete dovolit. Jestlit kdyz budu chtit jet do bodu A tak dokazu auto na teto trase dobit. Nahodou pak narazite na zacpu nebo nejakou objizdku a uz jste nervozni jestli vubec dojedete. Jako plnohodnotna nahrada osobnich automobilu se spalovacim nebo zazehovym motorem se tento koncept absolutne nehodi. Chapu vuziti napr. pro nejake auticka na letisti atd. ale jinak fakt ne. Je s tim spousta starosti. A ekologie? O te se da taky diskutovat. Jste proste takova jezdici chemicka bomba ktera behem jizdy neprodukuje oxid uhlicity.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
anonas  |  22. 03. 2020 23:57  |  Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0
None (novy)  |  23. 03. 2020 07:33  |  Microsoft Windows 10 Chrome 80.0.3987.136

Pamatujte si děti, že až budete chtít s elektromobilem v zimě do práce, nejdříve s ním dvě hodiny jezděte, abyste zahřáli baterii, pak auto nechte nabít a potom teprve hurá do práce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Katikakus  |  23. 03. 2020 08:00  |  Microsoft Windows 7 Chrome 80.0.3987.149

Takze nejhorsi Opel a Tesla (i kdyz nutno podotknout, ze Ampera uz ma sva nejlepsi leta za sebou). Ten rozdil mezi udavanym a skutecnym dojezdem je opravdu propastny. Obzvlaste, pokud vezmeme v potaz, ze test byl proveden za opravdu mirnych podminek, ktere se skutecnou zimou nemaji moc spolecneho, a navic se jezdilo vicemene ustalenou mirnou rychlosti, ktera rozhodne neodpovidala provozu ve meste (kam jsou elektromobily primarne urcene) s mnoha zastavenimi a rozjezdy na krizovatkach nebo v kolonach. Pri pouzitem stylu jizdy ICE vozidla bezne dosahuji spotreby nizsi, nez je udavana.Dalsim uskalim jsou prave ony nabijecky - tady provozovatel najednou vypnul celou sit nabijecek!
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/nabije... ... Tim se z BEV odkazanych na ony nabijecky stala hromada nepouzitelneho srotu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Yarda  |  23. 03. 2020 11:00  |  Microsoft Windows XP Firefox 52.0

IMHO v současné době mi ta elektrifikace připadá jako drbání se levou rukou za pravým uchem, taky to jde. A teprve budoucnost po spoustě práce na vylepšeních ukáže, jestli ta cesta někam povede nebo jestli se dopracujeme k závěru: "Tak tudy ne, přátelé"....Majitel Seznamu Ivo Lukačovič: Lidé si elektromobily nekupují kvůli ekologii, většímu rozšíření brání jen cena ...
A wo tom to je. Až mi doslouží auto co jsem si ho koupil jako nové v solidní výbavě za necelých 1/4 milionu před třinácti lety a budu chtít koupit zase nové, pokud mi to konto dovolí, určitě se nebudu zajímat o e-auta. Kdybych byl majitelem prosperující firmy, určitě by v mém autoparku nějaké to e-auto už bylo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
23. 03. 2020 13:26 | Linux Firefox 59.0

20 % nepovažuju za takový problém. Vloni tu byl článek s podobným titulkem, tam to ale dělalo přes 40 % ztráty dojezdu a to už je opravdu příliš. Je vidět, že se technika vyvíjí a nebo byl test provedený za jiných podmínek.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Kazimator  |  24. 03. 2020 09:19  |  Android Chrome 80.0

Za mě dobré výsledky, např. můj Renault tce v zimě žere taky o 10 procent víc aby se míň karbonoval.
Ale řeknu vám, ta úrovneň diskuze připomíná bojůvky nafta vs benzín na přelomu století..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka1or  |  24. 03. 2020 10:42  |  Microsoft Windows 7 AppleMAC-Safari 5.0

Dojezd elektromobilů se v zimě sníží. Norové na 20 autech otestovali, jak moc.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------Elektromobil, bez zabudovaného generátoru, nemá smysl pořizovat .S tím jsou pak problémy při nedostatku energie .Dobře to má pořešené BMW, dražší verze má vlastní generátor .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mé2D  |  26. 03. 2020 09:32  |  Linux Firefox 74.0

Jak říkám, není nad obyčejný staromódní kanystr s PHM v kufru, jako za socíku
https://autobible.euro.cz/rana-pro-elektromobily-ve... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor