Donald Trump je pod palbou kritiky kvůli nedávnému tweetu o NASA. Spletl si Starship s Crew Dragonem?

Donald Trump se opět postaral o pořádný rozruch. Ve středu totiž zveřejnil tweet, podle nějž byla NASA „uzavřená a mrtvá“ – až dokud se nedostal k moci a nezměnil to.

K tomuto kontroverznímu komentáři připojil odkaz na tweet NASASpaceflight věnovaný úspěšnému testu prototypu kosmické lodi Starship. To je ovšem úspěch spíše pro Muskovu SpaceX, než zrovna pro NASA.

Okamžitě se tak začalo spekulovat o tom, zda si Trump náhodou nespletl Starship s Crew Dragonem, který nedávno absolvoval svou historicky první pilotovanou misi.

„Test Starshipu, který prezident retweetnul, nemá s NASA nic společného; jde o soukromé úsilí SpaceX,“ konstatoval Jeff Foust ze SpaceNews.

Na Trumpa zareagoval rovněž vysloužilý astronaut Scott Joseph Kelly či bývalý zaměstnanec SpaceX Phil Larson:

Loren Grush, vědecká reportérka The Verge, se pak ironicky zajímá o to, kde se vzali všichni současní zaměstnanci NASA, byla-li dotyčná agentura tak dlouho uzavřená.

Titulní foto: The White House, Public Domain Mark 1.0