Donald Trump si přivlastňuje úspěchy NASA a SpaceX. Američané podepisují petici

Již tisíce Američanů podepsali novou petici, která vyzývá Donalda Trumpa, aby si přestal přivlastňovat úspěchy SpaceX a NASA. Jde o reakci na nedávno zveřejněné video Make Space Great Again, které mj. obsahuje záběry z úspěšného vypuštění kosmické lodi Crew Dragon s posádkou.

Podle Erica Bergera, editora serveru Ars Technica, tato cca dvouapůlminutová reklama doslova rozzuřila „spoustu lidí“ z jmenované kosmické agentury i Muskovy společnosti.

„Toto kampaňové video vytvořené 3. června implikuje, že návrat pilotovaných startů na americkou půdu je výhradně zásluhou Trumpovy administrativy. Tato implikace je nepravdivá: Commercial Crew Program NASA v současné podobě existuje již od Obamovy administrativy (zahájené v roce 2011) a jeho kořeny sahají zpět k Bushově administrativě,“ píše se v dotyčné petici.

Video se na internetu objevilo minulou středu, přičemž z informací zveřejněných serverem Space.com plyne, že hned následující den ho několik sociálních médií stáhlo. O přesných důvodech se spekuluje, nicméně problém mohl spočívat v porušení předpisů NASA týkajících se zobrazování jejích zaměstnanců v reklamách.

K celé záležitosti se vyjádřila i manželka Douga Hurleyho – jednoho ze dvou astronautů, které Crew Dragon dopravil na Mezinárodní vesmírnou stanici (ISS). „Připadá mi znepokojivé, že záběry mě a mého syna jsou používány k politické propagandě bez mého vědomí. To je špatně,“ uvedla na Twitteru.

Protistrana se brání tím, že zmíněné záběry byly převzaty z veřejně dostupných zdrojů. Bloomberg nicméně tvrdí, že NASA až do zveřejnění videa vůbec netušila o jeho existenci, neboť se jí to nikdo neobtěžoval oznámit.

Titulní foto: GPA Photo Archive, CC BY 2.0

Diskuze (28) Další článek: Sony začala vyrábět novou herní konzoli PlayStation 5. Představení i s ukázkou her proběhne zítra

Témata článku: Video, Internet, SpaceX, NASA, Kosmonautika, USA, Twitter, Crew Dragon, Reklama, Donald Trump, Commercial Crew Program, Obama, Administrativa, Ars Technica, Bush, Petice, American, Eric Berger, Bloomberg, Doug Hurley, NTS, ISS, Záběr, Erika Berger, SPAC

Domácí skenování za pár korun. Stačí mobil, krabice a LED pásek
FotografováníMobilní aplikace
Návod, jak dostat maximum z Peněženky Google

Služba Google Wallet (Peněženka Google) schlamstla před několika měsíci platební aplikaci Google Pay. Díky tomu se původní platforma rozrostla o další funkce. Je zde však i prostor pro zlepšení.

Začíná platit Digital Markets Act. Kladivo na Apple, Alphabet, Metu i Microsoft. Může změnit pravidla internetu

** Dnes vstupuje v platnost Digital Markets Act ** Příští rok udělá z digitálních hegemonů strážce přístupu ** A každý takový strážce bude podléhat tvrdé regulaci

Evropská uniePrávoInternet
Konec těžby etherea znamená, že nevyděláte ani na těžbě jiných kryptoměn. I tady se čeká na růst

Kryptoměna ethereum se přestala těžit na grafických kartách, což má výrazné důsledky nejen pro celé těžařské odvětví, ale i pro dostupnost a ceny grafických karet.

EthereumKryptoměny

Kde nedosáhne signál operátora, můžete volat přes Wi-Fi. Návod na zkrocení funkce VoWiFi

Trpíte špatným příjmem mobilního operátora, ale současně máte dobré připojení k internetu? Telefonujte přes Wi-Fi stejně, jako byste volali přes mobilní síť.

NávodyWi-Fi