"Muskovi se za jeho chválení se "soukromou" firmou ve vesmíru směji. Stejně by se mohli chválit RocketDyne, Boeing i Northrop. Jejich technologie taky byly ve vesmíru."Nikdo netvrdí že se v minulosti soukromé firmy na pilotované kosmonautice nepodílely, ale jejich role prostě byla úplně jiná než v tomto případě. Je dost rozdíl mezi tím, jak vznikl Saturn 5, Orion nebo raketoplán, a tím, jak vznikly lodě Crew Dragon a Starliner a předtím třeba Cygnus/Antares nebo Falcon 9/Dragon. Dříve si vše NASA navrhla sama a firmy, které jste zmínil, to pak jen vyrobily přesně podle pokynů a pod dohledem inženýrů NASA, která pak vše vlastnila, udržovala a provozovala.U Commercial Crew nebo COTS dala NASA jen obecné požadavky, firmy si navrhly vlastní řešení a když uspěly, dostaly peníze na vývoj. NASA sice stále na vývoj dohlížela, ale mnohem méně a v úplně jiné kapacitě než dříve. A po skončení vývoje už NASA pak jen platí za služby v rámci dané mise, ale skoro o nic dalšího se nestará. Rampu, raketu i loď vlastní, udržuje a provozuje soukromá firma. U Commercial Crew NASA jen dodá jen vycvičené astronauty a pak se o ně akorát stará na ISS. Takže opravdu jde o zcela jinou situaci a kompletní změnu přístupu k dopravě astronautů. Proto se tomu přikládá taková důležitost a mluví se o tom jako o začátku nové éry.