Zaujimava prednaska a predpoved o tom, co nas caka v doprave: https://www.youtube.com/watch...
Cože? Polská firma, že má problémy s kvalitou výroby? To se mi nechce věřit. 😉
Tak teď šup vydrancovat další africké naleziště, ať se nám v té Evropě lépe dýchá. Peace B-]
Ale bylo to od Živě mazané, dát článek se zárukou pořádné diskuze na víkend, že? 😀
Hahaaa. Takze 100 bodu pro Muska :)A pritom stacilo vyvinout jen jiny typ baterie z dostupnejsich materialu. Treba sude se vali kvanta plastu. Treba by slo vytvorit vodive a nevodive vrstvicky a vyuzit nejake nehorlave plasty dobre odvadejici teplo. Dokonce by se slo inspirovat modernimi pasivnimi chladici pri konstrukci, maji podobu starych radiatoru. A slo by dat mozna chladic na strechu. A potom je tu moznost, co jsem nekde videl clanek, auto, ktere jezdi ciste na solarni clanky. Slo by k tomu udelat specializovane clanky a baterii, ktera prijima z clanku vic energie.
Jste neuvěřitelně kreativní člověk. Sice bych vás spíš viděl na umělce, přeci jen ten nepotřebuje nutně ke své práci i nějaké znalosti, ale proč se nenecháte u Muska zaměstnat, když tolik víte?Už minule jsem vám psal, že vymýšlíte úplné nesmysly založené na neznalosti elementární fyziky - zákonech termodynamiky. Dneska zase vytahujete baterie z plastů. Buďto jste superschopný genius, a pak to nepište do komentářů a sakra jděte a vyrobte to, i já vám za to poděkuji, nebo jste hlupák.
Tak baterky asi nedošly, jen odběratelé těch baterek nejsou spokojeni s kvalitou. To by se u Tesly asi nestalo, tam tak kontrola kvality asi nehraje zas takovou roli, když občas dodává zákazníkům i poněkud méně kvalitní výrobky? 😉
Tyjo, jsou zas ohledně nekvality Tesly nějaké novinky, nebo jde o informace staré několik let? Mé info je, že se rapidně zlepšují každým týdnem.
Tak kvalita je samozrejme stejna jako u kazdyho jinyho americkyho auta. S nemcema to srovnani nesnese, ale oproti francouzum a italum je to furt slusny...
Kvalita může být zajímavá i z hlediska celkové životnosti. Např. prý v americe bude svolávačka na cca 15.000 modelů X vyrobených do r. 2016 ( zdroj: https://www.reuters.com/article/us-tesla-recall/t... ... )Kdoví, jaké problémy se asi po 4 letech provozu budou objevovat u těch Tesel, které jsou vyráběny právě teď s rapidním zlepšováním každý týden? A jak budou vypadat třeba po 10 letech provozu?
No to je neštěstí... 😀 Vždyť je to stejné směr na h... Celé elektromobily. Ekologická zátěž mnohem vyšší než u běžného auta už při výrobě, životnost oproti normálnímu autu tak desetinová, nové akumulátory stojí víceméně stejně jako celé auto, elektřina se stejně z většiny vyrábí z uhlí, takže ekologie úplně v pr... Tak k čemu to je? Nesmysl pro pár šašků co se chtějí předvádět. V zimě dojezd pár km, když tam člověk nechce zmrznout, v létě když pustí klimatizaci tak to samé. Pokud by se to rozšířilo ve velkém, kde by se nabíjelo? Rozvodná soustava na to není připravena, aby každý dobíjel minimálně jednou denně auto příkonem v desítkách kW.
Vlastně jste se netrefil v jediné větě. Celé komplet vymyšlené.Tímto způsobem vaší věci nepomůžete, protože vás nikdo nebude brát vážně.
Teraz pravdu, ty to len trolis, alebo si vazne takto jebnuty?
Ananas je taková místní figurka kterou tady nikdo nebere vážně, ale aspoň se těmi jeho "moudry" pobavíme. 😉Spíš mě zaráží, že ho v tom ústavu pouští k počítači tak často...?! 😀
Da se s nim diskutovat velmi rozumne. Ale kdyz oponent urazi a nalepkuje (vizte vas Ananas), pak se necha strhnout. Neni se co divit, chodime se sem bavit.
Dovolim si tvrdit, ze urazi i sam od sebe.Realne bych diskuzi vzal ve chvili, kdy oponent dokaze pracovat s mymi argumenty. Coz se ale zde nestalo. Takze zatimco ja se snazim oponovat na zaklade faktu a analogii, dotycny prezentuje sve odpovedi do podoby ze jsem lhar a obcas prida i vulgaritu. Pripadne presune sve argumentace z diskuze o problemu do slovickareni, jez vubec nema s problemem nic spolecneho. A nakonec popira sam sve prispevky a rozciluje se, kdyz na ne poukazuji. Tot drobny offtopic, ve kterem jiz nebudu pokracovat.
Není zdaleka sám, kdo tak jedná. Možná ta ustavičná diskuze s tupci ho dostala tam, kde je. Stejně jako já už smysluplně nereaguji na Walkeer_CZ, profesionálního cucače faktů ze špinavých prstů a odborníka na nesmyslná srovnání. Až se za sebe občas stydím. Člověk otupí.
ale kdeze. za tu chvili, co mam moznost cist to, co zplodi on a jeho alterega, tak jeho cilem je rozdmychat diskuzi. pokud si das jen trosku tu praci, tak i v reakcich na tebe pouziva veci, ze kterych ostatni obvinuje. dokonce i takove, ktere sam naprosto bez okolku pouziva. trebas jeho pojem "mantinelismus". takze to neni o otupeni. hloupe je, ze za podpory fantasmagorii takovych lidi pak stavi ti nahore sve mocenske cile.
Oni si nevidí do úst, tohle vlákno je toho důkazem.Deejay napsal neskutečnou snůšku lží a polopravd, já mu slušně napsal a to dokonce s vykáním, že je to vymyšlené a to je vše. Neurážel jsem ho.A reakce mistrů světa?- Jsi jebnutý,- Ananas je místní figurkaa td.Tady pan jinej Michal, co mu nevoní moje existence, nic jiného, než rýpat ani neumí. Na to stačí projít tuto diskusi. Žádný věcný příspěvek, jen rýpání do druhých.Takže jsem si za tu dobu, co se tady s nimi srážím, vytvořil "vlastní slovník" pro komunikaci s těmito lidmi.Kdo chce vážně diskutovat, nemůže mít se mnou sebemenší problém. A taky nikdy neměl.Ale blábolit o blábolení to mě opravdu nebere, to skopávám pod stůl naučeným slovníkem.A jestli se to někomu z nich nelíbí, tak jak říkávala moje babča, ať si prdel políbí 🙂
No jo, zřejmě s vámi mám jinou zkušenost než ostatní diskutující 😀 to mi nedošlo, doteď jsem měl diskuzi za společnou.
To máte. Vás totiž nezajímá kolik mi je, čím se živím, co jim, jak se jmenuju, čím jezdím, kde bydlím, kolik vydělávám, ale mluvíme spolu věčně k tématu.To oni neumějí a hlavně nechtějí. Je zajímá to osobní, aby s tím pak mohli opakovaně nakládat pro svoji zábavu.A to já prostě nesnáším.
To je poprvé, co cítím hrdost za to, že se s vámi můžu zbytečně trávit čas a nesmyslně se hádat o blbostech, aniž bych k tomu potřeboval osobní útoky 😀
samozrejme. nejdriv napises hloupost, kdyz ti ji hromada lidi vyvraci, tak je oznacis blbci/voly. pak napises, ze nejsi na nikoho vulgarni a hned na to je tu hned plejada (vsak si kazdy muze vyhledat prispevky, ktere jsem ti otagoval ANONASVUL presne tak, jak jsem ti slibil). a to, ze si pak dovolis napsat, ze se nezmuzeme na nic jineho, nez ze lzeme.... zatimco ty sam sebe podporujes za pomoci nekolika nicku. i ty vesela kopo.ona totiz vecna diskuze se musi vest. pokud ty sam zacnes pouzivat podpasovky, tak se nediv, ze s tebou nikdo vecne nediskutuje.
Představ si, že normální člověk s mozkem to vážně bere. Nebere to vážně jen hlupák, co má místo mozku lithiový článek 😀 Upřímě, jestli si tě vybral Musk a platí ti za propagaci jeho baterkového šrotu, tak si vybral dost blbě, vůbec ti to nejde 😀
Normální člověk bere vážně bláboly s tímto obsahem?:1. Vždyť je to stejné směr na h... Celé elektromobily. ...??2. Ekologická zátěž mnohem vyšší než u běžného auta už při výrobě ...????3. Životnost oproti normálnímu autu tak desetinová ...???????????4. Elektřina se stejně z většiny vyrábí z uhlí ..??5. Nesmysl pro pár šašků co se chtějí předvádět ....???? 6. V zimě dojezd pár km, když tam člověk nechce zmrznout ...????7. V létě když pustí klimatizaci tak to samé. ...????8. Pokud by se to rozšířilo ve velkém, kde by se nabíjelo? .... ?????????A VÍTĚZNÝ BLÁBOL ZA 100 BODŮ:Rozvodná soustava na to není připravena, aby každý dobíjel minimálně jednou denně auto příkonem v desítkách kW. ........???????????????????????—————-Máme problém, máme totiž zcela opačné představy o normálnosti 🙂Jestli je tohle výkvět vaší argumentace, tak jste o šanci to nějak zastavit přišli už dávno, jen o tom ještě nevíte 🙂
v ČR je registrováno 6,9 mil. vozůBaterie do auta váží v průměru 0,5 tuny.6,9 x 0,5 =3,45 milionu tun bateriíhttps://elektrickevozy.cz/clanky/jak-ekologicke-jso... ... Jen pro vybudování každé automobilové baterie – o hmotnosti vyšší než 500 kilogramů by se vyprodukovalo až o 74 procent více CO2 než u produkce automobilu s efektivním konvenčním motorem, pokud je baterie vyrobena v továrně poháněném fosilními palivy jako je Německo, tvrdí konzultační společnost Berylls. A to podle firmy představuje takovou zátěž, že v některých zemích elektromobilu trvá 10 let, než se ekologicky vyplatí ve srovnání s konvenčním autem s naftovým motorem. Tedy že až po 10 letech čistého bezemisního provozu se kompenzují vysoké emise vypouštěné při výrobě daného auta s elektrickým pohonem.Jelikož životnost baterií sotva dosáhne oněch 10 let, pak nula od nuly pošla ba přímo naopak. Baterky jsou měně ekologické než diesel.
Názor byl 2× upraven, naposled 16. 2. 2020 15:08
Podobné úvahy ingorují že těžba,přeprava a zpracování ropy na palivo je též silně neekolologické a energeticky náročné. Kolik spálíš tun paliva za životní cyklus auta není problém spočítatDále ignorují že hlavní výhodou elektromobilu je absence místních emisí, což je pro zdraví společnosti též důležité. Podle statistik WHO jen v EU umírá 400 000 lidí na následky nemocí způsobené znečištěním ovzduší.A životnost baterie u moderního elektromobilu převyšuje životnost auta . Už teď není problém si dohledat statistiky které to potvrzují. https://www.svetmobilne.cz/baterie-tesla-prekvapuji-... ... A když baterie v elektromobilu doslouží tak je stále použitelná jako úložiště energie. A nakonec se dá recyklovat a znovu použít z ní suroviny což u benzínu nejde....
"Podobné úvahy ingorují že těžba,přeprava a zpracování ropy na palivo je též silně neekolologické a energeticky náročné"JAK TO MŮŽEŠ TVRDIT? Nebo fakt myslíš, že jsou všichni, kteří nesdílejí tvé nadšení pro elektro, úplní blbci?
Tak především ti, co nesdílí nadšení a zároveň nejsou blbí, mluví naprosto odlišně, než vy tady 😂😂
Tak si ten článek a případně i "studii" z které čerpá přečti. Nikde se tam o energetické náročnosti výroby paliva nepíše...
PODLE VŠECH DOSTUPNÝCH PRAMENŮ JE NEPOPIRATELNÝ FAKT, ŽE SAMOTNÁ VÝROBA ELEKTROAUT JE NEEKOLOGICKÁ a o 75% více zatěžuje prostředí.Řečeno jinak, čím dřív a čím více el. aut vyrobíme, tím dřív a více dáme přírodě na prdel. V budoucích letech se budeme prohánět v elektroautech po zdevastované Zemi, ale ovšem velmi ekologicky.😉 MOŽNÁ
Názor byl 1× upraven, naposled 17. 2. 2020 14:35
ALe mě nezajímá jen samotná výroba alektromobilů Mě zajímá i:-výroba paliv její vliv na ekologii a energetická náročnost-místní emise ve městech. Na následky znečištěného ovzduší ve městech ročně předčasně umírá podle WHO 400 000 lidí jen v EU.
Víte, zařvat kravinu “je to nepopiratelný fakt“ nestačí. A to ani omylem. A vy, ani nikdo jiný, jste to nikdy neprokázali.Pouze jste někteří poskládali ty úplně nejhorší možné proměnné a udělali z toho definitivní rovnici. Přitom na každou vámi vykonstruovanou rovnici existuje deset s úplně opačnými údaji a výsledky.Další údiv je to neskutečné vytrhávání z kontextu. Každý ví, že proces snížení emisí v ovzduší rozhodně není jen o elektromobilech, ale o komplexní přeměně energetického odvětví.Vy to ale záměrně a úmyslně ignorujete a vykreslujete svět elektromobilů s všudepřítomnými uhelnými elektrárnami.Naštěstí ani vás nikdo nebere vážně. Zainteresovaní lidé jen nevěřícně kroutí očima i hlavou, co za nesmysly se šíří mezi “poddanými” a “na internetu”.
v tom, ze zivotnost baterie prevysuje zivotnost auta skutecne u tesly platit muze. neni chvile, kdy by se neobjevil nejaky pruser trebas co do rezaveni karoserie (ted naposledy rezaveni patych dveri, predtim prahu apod.)😉 sorry, ale tohle si zaslouzilo vtipny zaver 😉
Manipulace je čiré zlo. A zlo je zlo. A je jen jeden způsob jak se má se zlem nakládat.Automobilový průmysl není Harry Potter, takže představa, že auta i baterie, které budou brázdit Evropu za 30-50 let v množství 7 mil. Aut na území ČR, budou stejná, jako ty dnešní, je čistá haluze.Stejná haluze je představa, že za 30-50 let budeme napájet továrny na elektromobily pořád spalováním uhlí. (Pro srovnání, např. VB dnes vyrábí z uhlí už jen 7% EN, v roce 2000 to ale bylo ještě 50%)Další důkazy o vaší manipulaci podávají přímo výrobci:https://www.auto.cz/vyroba-elektrickeho-vw-id... ... Takže jak vidíte, výroba elektromobilu ID.3, který by měl nahradit eGolfa, je údajně o 40% levnější, než původní eGolf. Tímto bych definitivně smetl ze stolu iluzi jiných pomatenců, kteří tvrdívají, že stačí dát do stávajícího auta baterii a vyměnit motor za elektromotory a elektromobil je hotový.Baterky jsou v pohodě. Lidská blbost je nesmrtelná.
"takže představa, že auta i baterie, které budou brázdit Evropu za 30-50 let v množství 7 mil. Aut na území ČR, budou stejná, jako ty dnešní, je čistá haluze."Ty máš křišťálovou kouli? Co když za 50 let budou všechna auta jezdit na vodík?Nebo budou šlapací,😝
Pokud za 50 let budou všechna auta jezdit na vodík, pak jich už moc nebude.Vodík je fakt špatný nápad, jak uchovávat energii. To už raději syntetický benzín.
to měl být je příklad, stejně jako ta šlapací. Celkem jsem fascinovaný zdejšími amatérskými vizionáři.
Proč bych se měl dohadovat s někým, kdo tvrdí, že životnost elektromobilu je desetinová a přesvědčovat ho, že to není pravda?Když ho budu mlátit klackem po hlavě celej den, stejně na to nepřijde. Tak proč?
To se ovšem dohaduj s tím, kdo to tvrdí. Zřejmě máš mišmaš ve sledování příspěvků a nicků.
A jo, šlapací.Další blábol do sbírky blábolů o budoucnosti automobilizmu 😂😂😂Kluci, koupíte to 😂😂😂
Vyřešilo by to třeba problémy s obezitou 😀Byly prototypy třeba na stlačený vzduch, tuším Francouzi s tím pracovali. Je třeba vyšlapat slepé uličky, než se najde ta správná 🙂 já třeba baterky beru též za slepou uličku (pro masové využití), akorát na sílu prosazovanou.
Tak jistě, je to samozřejmě jen legrace, šlapací auta 🙂Co se týče postoje k bateriím, úložiště energie je jediná správná cesta do budoucna. Jednou nás technologie přivede do stavu, že v baterii velikosti Rubikovy kostky bude tolik energie, že budete s autem jezdit celý měsíc.Dnešní baterie k tomuto cíli vyšlapávají cestičku.Spalování fosilu je pravěk už dnes, to je slepá ulička. Bohužel vydržela až příliš dlouho a stihla napáchat nedozírné škody. A napravit to může zase jenom člověk. Tedy my, já, vy i současní ultras odpůrci.
Ale úložiště energie už máme. Nádrž.Myslím, že s elektrolyty na to můžeme zapomenout. Tam té energie tolik nenajdeme. Rozhodně to nebude další vývojový stupeň lithia.Není třeba spalovat fosil, můžeme spalovat syntetický ethanol vyráběný ze solárních elektráren.
Nádrž na benzín? 🙂 Proč ji nemáme v mobilech? 🙂Asi si nerozumíme 🙂
No já ji v mobilu chtěl už před deseti lety. V mobilu bych teda raději ethanol nebo butan.Ale jak z toho tu energii dostat? Miniaturní motor V8 je nádherná myšlenka, možná ho využije příští generace Samsung Galaxy S. Ale palivové články jsou příliš velké, mají relativně nízkou účinnost (hodně se zahřívají, vyndavání energie z lithia stojí mnohem méně tepla - i přesto ale vydají víc energie), mají vysoké (velmi) požadavky na čistotu paliva a mizernou životnost. Jo a taky nikdo nemá rád, když mu pár centimetrů od genitálií vybuchne nádržka s hořlavinou. Prostě nic do mobilu běžného soudruha.A superkondenzátor s desetinovou hustotou energie na objem a 10% samovybíjením za den také není varianta. Takže tam ta baterka dává smysl. Já bych teda raději, aby ty mobily méně žraly, aby baterka vydržela déle, ale to už je mimo tuhle diskuzi.Jakmile bude mobil velký jako běžný kufr, a tímhle stylem to dost možná brzy přijde, pak to bude nová příležitost pro palivové články 😀
Nějak mi chybí ty opačné argumenty. Takže buď tě někdo platí, nebo jen plácáš hovadiny. Zkus mi vysvětlit co konkrétně není pravda, z toho co jsem napsal. Nějaké argumenty a ne jen bláboly že jsem blbec. To si myslím spíš o tobě.
Opačné argumenty? Ony jsou snad potřeba?I dítě vidí jaké jsou to bláboly.Jediné, co dítě nechápe, proč jste ty hlouposti napsal.Copak jim skutečně věříte?
Ty argumenty pořád chybí. Pochlap se.
add:Proč bych se měl dohadovat s někým, kdo tvrdí, že životnost elektromobilu je desetinová a přesvědčovat ho, že to není pravda?Když ho budu mlátit klackem po hlavě celej den, stejně na to nepřijde. Tak proč?
A jéje... tady se právě někdo vzbudil s rukou v nočníku 😉Elektroauta dnešní spalováky dřív nebo později nahradí ať chceme nebo ne. Pro elektroauta hraje spousta faktů - jednodušší konstrukce, snažší výroba, lepší účinnost motorů, jejich mnohem lepší průběhy výkonu a krouťáku,...Pokud ale ty auta budou na baterky jak se nám je snaží natlačit teď, tak Bůh s námi :-O
Nahradí je jen tehdy, pokud je politici daněmi a regulacemi lidem vnutí, jinak nemají šanci. U baterek není šance na zlevnění a bez toho bude baterkáč pořád až 2x dražší, než srovnatelný ropák. A jelikož cena je až na prvním místě, tak prostě není šance. Baterky jsou slepou cestou. A čím dřív se to zjistí, tím méně peněz to bude stát.
To je nápad. Díky za radu, hned to jdeme prosadit 🙂 Tak jsi měl pravdu, fakt vás někdo poslouchá 🙂Tohle je geniální myšlenka!
Když je po baterkách taková poptávka, jak to vypadá naším lithiem na Cínovci? Má ho stát ještě pod kontrolou, nebo si ho nechal ukrást?Odpovím si sám, nechal si ho ukrást z půlky. ČEZ nakonec ufňukal alespoň 51% akcií v australské firmě, jinak bychom měli na krku další arbitráž. Exministr průmyslu Jiří Havlíček daroval cizincům jen tak z plezíru několik desítek miliard, které mohly plnit státní rozpočet. Takto hloupí nebyli snad ano komunističtí papaláši!
je to uplne jedno.staty, ktere maji suroviny na vyvoz jsou vetsinou velmi zaostale.ta kauza litium, to bylo cele spise k smichu. vubec o nic nejde, at tak nebo tak, penize to prinese.
Je toto možné? To je myslení. OMG
Z počátku jsem měl problém tomu porozumět, ale ta poslední věta mi pomohla.Komunističtí papaláši nebyli hloupí. Naopak mám pocit, že zrovna oni věděli, co dělají a proč.Každopádně tenhle pocit, že jste sežral pravdu světa, musí být k nezaplacení. Kéž byste si ale jeho projevy nechal pro sebe.
"Komunističtí papaláši nebyli hloupí. Naopak mám pocit, že zrovna oni věděli, co dělají a proč."Jasne a proto si nechali vykrast mnohem vzacnejsi Uran...
Oni si nechali? Tak on ten uran byl jejich? To asi ne, ze. Krom toho i kdyby z toho uranu mohli mit prospech sami naprimo, jedna hloupost hlupaka nedela.
Kdepak, opravdové potíže nastanou, až se začnou krátit zásoby kobaltu (třeba i díky tlaku na konec dětské otrocké práce nejen v Kongu, ale také proto, že další naleziště budou bez brutálního zásahu do přírody nebo ekonomicky nerealizovatelné), pak přijde na řadu lithium. Buď budou nové bezpečné články na bázi síry (které věřím nejvíc) s x3 až x5 kapacitou, umožňující velmi rychlé nabíjení (500 - 1 200* kW hyperchargery) nebo celý bateriový koncept padne.> Kdo totiž netuší, tak všechny baterie jsou z malých článků co každý zná, recyklace není možná plně roboticky, tedy v desítkách či stovkách tun za přijatelnou dobu a velkým problémem je také podružná kvalita zpětně získaných surovin. Z baterie, která je v E-Autě, už nezískáte kovy (prvky) ze kterých můžete opět vyrobit takto výkonnou baterii. To neříkám já, ale přímo lidé, kteří pracují při výrobě baterií, při výrobě E-Aut a ti, co se profesionálně zabývají recyklací. Prý se čeká na nové technologie, na průlom, tak je to se vším u zelených, alarmistů i výrobců OZE. Chtějí zásobovat státy, stabilizovat sítě a nemají ani TWh baterky.* pro kamiony
VÍTE KOLIK % KOBALTU JE Z ONÉ TAK DĚSIVÉ OTROCKÉ PRÁCE V KONGU?VÍTE KOLIK % LITHIA MÁ NAPŘ. BATERIE Z DÍLEN TESLY?Že vás huba nebolí! Liskat za takové ÚMYSLNÉ manipulace!Schopní lidé vážně nečekají, až vy jim něco poradíte:https://elektrickevozy.cz/clanky/tesla-pracuje-na-n... ...
A to že se kobalt používá a používal i při výrobě aut se spalovacím motorem ti doteď nevadilo?
Jestli myslíte kobalt ve slitinách a magnetech, tak toho je v elektromobilu bez baterie a v dinosaurožroutovi zhruba stejně. Ta baterie tam přebývá.A zatímco reckylace dinosaurožroutů je zvládnutá zcela, u baterií v praxi skoro vůbec. Proto pokud by auta nepřibývala, nového kobaltu do nich by bylo minimum.Až začne fungovat recyklace baterií, kobaltu bude potřeba méně. Právě kobalt a nikl jsou hlavními důvody, proč baterie recyklovat. Lithia je habaděj.
Recycling processes today recover approximately 25% to 96% of the materials of a lithium-ion battery cell, depending on the separation technologyhttps://en.wikipedia.org/wiki/Battery_recycling... A samozrejme baterie bez kobaltu pripravuje nekolik spolecnosti vcetne Tesly a Samsungu...
To je o recyklacnim procesu. Ten ale musi nejdrive nastat. Kolik baterii se k nemu dnes dostane? Jinak z cisla 25-96% lze tezko neco urcit. Jakoze nejlepsi technologie na svete zvladnou az 96%, ale jinak se recykluje 25%, kdy to ekonomicky dava smysl, a jeste jen u u baterii, ktere se k recyklaci dostanou? I tak to lze vylozit.
Proč musí být na bázi síry? Slyšel jste někdy o sodíku? To že si přečtete o jedné alternativě lithiovích baterií neznamená že další neexistují.
To, že došly baterie a výroba nestíhá, je úplná sranda proti tomu, až se baterkám vyprší životnost. To se pak zelení ekoteroristé hrůzou podělají. Směrnice 2006/66/ES uvádí, jak by měly být různé typy baterií recyklovány. Dále, v návaznosti na předcházející směrnici, je tu nařízení EU 493/2012, které stanovuje prováděcí pravidla pro výpočet recyklační účinnosti procesů odpadních baterií a akumulátorů.Směrnice o bateriích zahrnuje i odpovědnost a povinnosti výrobce, který dodává baterie na trh, za jejich sběr a recyklaci:•95 % baterií dodávaných na trhu musí být nazpět shromážděno,•50 % celkové hmotnosti shromážděných baterií musí být recyklováno,•zpráva o shromážděných a recyklovaných bateriích příslušným úřadůmTakže když to shrneme: 50% musí být recyklováno. A to je dle EU ideální stav daný směrnicí.ALE CO BUDE S TĚMI ZBÝVAJÍCÍMI 50% !!! :-/
Naloží se na loď a shodí do oceánu. V mezinárodních vodách to nebude zločin a příkopů je tam spousta B-]
Ale nenaloží se na loď a neshodí se do oceánu.A pak že kdo tady straší svět.Vy, vypatlanci!
Ak Ti 9 z 10 ludi tvrdi, ze si kok0t, je cas sa nad tym zamysliet.Ja som 10 z 10.
No, dovoluji si oponovat, protože záleží na tom kterých lidí. Dokonce bych si troufl tvrdit, že to je naprosto zásadní.Nebo si myslíš, že ne?
hele, tusim uz jsem se te jednou ptal. ty o tom tolik vis. jak se recykluji baterie elektrovozu? realne. ne, ze se vyndaji a pak se budou s nizsi kapacitou pouzivat jako baterky doma. to je stale jen proces, jehoz vysledek poznaji nase deti. tedy jak se recykluji ve velkem?protoze trebas ohledne plastu uz je to prokazany fakt, co se s tim deje. pripadne co se dela s vrtulema od vetrniku (v jinem prispevku jsem dal i odkaz). je to totiz cesta nejmensiho odporu.
A chtěl bys vědět jak se recyklují teď, nebo jak se budou recyklovat ty, které se teď začínají montovat do elektromobilů, tedy recyklovat se budou zhruba za 10 let?To je dost podstatný údaj.
So vsetkym sa naklada podla toho, co je lacnejsie, menej pracne a co prinesie vacsi zisk. Cize ak recyklovanie bude financne nakladne, tak si mozes byt isty, ze sa to niekde vyhodi.
Typické strašení.Směrnice EU o likvidaci odpadu se samozřejmě netýkají jen baterií, ale celého průmyslu Evropy. Firmy jsou s tím od vámi uvedeného roku “před iPhonem” samozřejmě obeznámeny a dávno podle něj fungují.Baterie jsou jen dalším z řady produktů, nic co by současná, nebo budoucí technologie nezvládla.Takže proč to všechno? Co je váš skutečný cíl?P.S:50 % celkové hmotnosti shromážděných baterií musí být recyklovánoCelková hmotnost. Chápete tento parametr? V reálu už nyní má baterie TESLY 75% běžných a snadno oddělitelných kovů, které se vůbec recyklovat nemusejí, stačí je odvézt na skládku kovů. (Hliník, železo, měď A TD)
•95 % baterií dodávaných na trhu musí být nazpět shromážděno, A CO TĚCH 5% TOXICKÉHO ODPADU, KTERÝ SKONČÍ KDESI?KROMĚ TOHO:Zásoby lithia se odhadují na pokrytí výroby akumulátorů pro 10 miliard automobilů.[2] Při odhadovaném počtu automobilů[3] a životnosti akumulátorů nelze očekávat pokrytí spotřeby do konce 21. století, pokud se od poloviny století budou vyrábět pouze elektromobily. Recyklace je 5x nákladnější než těžba surovin. Baterky jsou prostě slepá ulička.
Názor byl 1× upraven, naposled 15. 2. 2020 20:01
Jakého toxického odpadu?Je tam nějaké ciankáli, rádium, rtuť, azbest .... povídejte.Proč blábolíte o lithiu? Věříte snad v demagogii, že baterie v budoucnu není možné vyrábět bez lithia?Recyklace baterií je 5x nákladnější, než těžba surovin?Už chápete proč vás nikdo nebere vážně?
To že je nikdo nebere vážně, je jen názor baterkových zabedněnců, jako jsi ty. Padají z tebe neskutečné bláboly 🙂
Naopak. Nikdo vás ve skutečnosti neposlouchá, nikdo vás nebere vážně a nejen elektromobilita vesele postupuje kupředu .... navzdory vám.Jen se občas ukáže v plné nahotě, kdo připravený skutečně je a kdo o tom jen blbě kecá.Co ze mě padá ty nejsi schopen nijak relevantně posoudit. Vůbec nijak.
Pletes si dojmy s pojmy. Vazne si mysli, ze se za pristich 80 let nenajde lepsi technologie na ukladani energie nez li-ion baterky, ktery se masove nevyrabej jeste ani 30 let?A co se tyce toxicity o kolik toxictejsi je podle tebe jedna baterie v aute (kterou vymenis treba za 10 let) nez vsechny kapaliny, co se bezne meni ve spalovacim aute pravidelne kazdy rok? A jak toxicky si myslis, ze jsou vyfukovy plyny a co se pak dela s jejich filtrama, kdyz jim dojde zivotnost?
Ono ani tie baterky sa každých 10rokov meniť nebudú. Maximálne v prípade nejakej tej poruchy alebo sa vymení len chybná časť.Meniť celu baterku u 10rocneho auta je absolútna hlúposť. Keby to tak malo fungovať tak sa nepredá ani jedno EV.
Ten rozdíl v toxicitě je - 7 ve standardních toxijednotkách.
Až na to že ta směrnice se týká VŠECH typů baterií na trhu, včetně např. olověných a NIMH akumulátorů ale i obyčejných tužkovek atd... A shromáždit každou baterii z mobilů a drobné elektroniky je problém ....V případě akumulátorů v elmobilech není zas takovej problém je drtivou většinu shromáždit a dál využít. Už teď některé firmy se na to chystají, protože v tom vidí další business. Než vůbec dojde k recyklaci tak se vyřazené akumulátory z elektroaut využí jako stacionární zdroje energie....
a recyklace se posune do naruce nasich deti ci vnoucat. ale to nam uz muze byt jedno, ze? :-/
Ty píšeš jako by recyklace byla nějaké katastrofa, jedná se o kovy! A kovy se úspěšně recyklují od té doby co je lidstvo začalo používat. Už teď na recyklaci lion baterie existují technologie a už se i používají...
jj. sice je drobet rozdil hodit kus zeleza nebo lithia do vody, ale jsou to kovy. to je fakt. a ted realita. kolik to tak stoji ve velkem? nebo co se v realu deje s takovyma malyma baterkama, ktere se doted strkaly do hodinek a tak dale?
Co pokazil se ti google?
Jo má pravdu. Lithium je rozpustné ve vodě narozdíl od železa a pro lidi toxické.https://uk.reuters.com/article/us-health-water-l... ...
Tam u vás se recykluje tak, že se suroviny hážou do vody? A pak ještě otázka, jaký je rozdíl hodit do vody železo, nebo lithium?Nechceš pouvažovat o variantě, že tady seš akorát za debbbbbbila, .... a přejít na kafe.cz?Zvaž to.
Truhlíku byl jste někdy venku? Ono totiž občas prší. Viděl jste někdy vrakoviště? To jsou auta nebo jejich zbytky poskládané na otveřeném placu. Co si myslíte, že se stane, když na něco takového bude pršet? Ano ta voda zteče úplně všude. Obzvlášť na něčem co stojí pár let venku 😀
Aha, tak že na kafe.cz tě asi neuvidíme ....
Ty vies hovno o tom, s cim kto ako naklada. Hlavne ze uveris vyhlaseniu ze to ekologicky spracovali.
Ověřitelný protokol o ekologické likvidaci je dnes součástí širokého spektra lidské činnosti. A to jsme teprve na začátku nezbytných změn. To opravdu není o nějakém vyhlášení.Takže ten, kdo tady ví h0vno, nejsem já.
V skutocnosti sa to nekontroluje, lebo nie je ako.
Ale to není pravda. Víte, mě se to týká profesně, takže vím naprosto přesně co a jak se kontroluje.
Tak o tom si rad poslechnu.
no, ale ja tu preci nejsem od toho, abych te ucil chemii, anonasi. ANONASVUL (zkratka pro vulgarni) je oznaceni prispevku, kdy anonas rozhodne nikomu nenadava, nikoho neurazi a uz vubec neni vulgarni. diky teto zkratce je pak mozne lepe vyhledat tyto jeho prispevky, az vas zase bude obvinovat ze lzi.
Mám trochu náhled do toho, jak funguje recyklace v ČR, takže se těm 50% můžu akorát smát.A kdo na to věří, je blázen. Takovým doporučuji se dovzdělat praxí. Není nad to vědět, co se děje s tříděným odpadem, starými elektrospotřebiči nebo dokonce vykupovaným odpadem. A přitom je to jednoduché - vždy je to o penězích. Dodržení se vždy zajistí, od toho jsou papíry.A jakmile jsou papíry cajk, realita je nedůležitá.
Budu jen spekulovat, ale není to náhodou o lidech? O lidech, co mají náhled do oboru, tedy v něm pracují?Není to třeba náhodou tak, že neděláte to, co máte? Třeba kvůli penězům?
Je to samozřejmě o penězích a státní kontrole. Jak že to bylo? Štěstí je krásná věc, ale prachy si za něj nekoupíš.
To ale nevypadá na vysvětlení.
Nějak jsem se v té diskuzi ztratil, promiňte.
dekuji za podporu v tomhle razitkovem eu-svazu. mam na to stejny nahled a velmi rad si rozsirim portfolio svych faktem podlozenych argumentu.
Ale tady mluvíme o automobilech a ten nikdo nevyhodí do popelnice. Ale musí byt odhlášen z evidence a k tomu potřebuješ doklad že byl poslán na recyklaci.
Neboli papír.Papíry se válí všude. Za obulus dokonce dostanete i razítko. Chápete ten dualismus papír - realita?Mám třeba papír na španělštinu A2. Nechtějte znát realitu.
Papier znesie vsetko. V pripade aut sa to bezne robi tak, ze sa z auta vyberie vsetko co sa da spenazit a nasledne sa urobi papier o zosrotovani. Kde vsade sa tie cele diely ci dokonca prevarene kostry najdu nechcite vediet.Tych papierov na kadeco vam vyrobi kazdy v danom obore za prislusny obnos kolko len budete chciet. S realitou to nema ale nic spolocne. To len aby sa sudruhovia na uradoch mastili po bruchu ako genialne nieco opat zariadili. V skutocnosti su uzitocni asi ako lepra.
Můžeš mě poradit jak se u tebe doma zbavujete vysloužilých aut a přitom falšujete dokumenty?
Co konkrétně vás zajímá?Co musíte udělat proto, aby vám auto zůstalo na zahradě a přitom jste dostal papír o ekologické likvidaci?Prvně musíte za tím, kdo má právo takový papír vydat. A s tím se domluvit na provedení. Bude po vás chtít určité záruky, jakože auto neopustí dvorek a smažete z něj všechny identifikátory, aby se na to nepřišlo. Taky to nebude zadarmo.Nebo ten papír můžete zfalšovat úplně.Také lze zlikvidovat jiné auto za to vaše, to se stává vcelku často.Cest je více. A protože existují slepé uličky v zákoně, kdy auto papírově je a ve skutečnosti není, tak se tyhle cesty dokonce i s přimouřením státního oka pužívají.
A proč by to proboha někdo dělal??? Kolik lidí si nechává vysloužilé auto doma na zahradě???
Protože se může legálně stát (přinejmenším mohlo), že auto zmizí a papírově stále existuje. Pak prakticky není zákonná možnost, jak se ho zbavit. Můžete ho nahlásit jako kradené, ale tím si koledujete o průšvih. No a nebo si ten papír o likvidaci někde obstaráte.
Mimochodem pokud si chcete auto nechat na zahradě a postavit z něj třeba králíkárnu, to legálně problém není. I když úředník bude asi vyžadovat nějaké fotky a tak. Měl jsem na mysli varianty, kdy auto neexistuje vůbec.
Jo a jednou z nejcenější části vysloužilého elektromobilu je jeho baterie. Už teď některé automobilky zpětně nabízí výkup baterií a následně sekundárně používají a mají znich zisk.
Seba klam, alebo ta niekto takto obalamutil?
https://oenergetice.cz/elektromobilita/56823...
Takze kdyz to delame my spatne tak je to spatne?Vas prispevek neni o nezmyslnosti recyklace. Je o stavu ceske spolecnosti.
Není o stavu české společnosti. Vlákno jistě čtete od začátku, proto víte, že to začíná unijní směrnicí. Reaguji na to, že to, co říká směrnice, je jen papír. Asi jsem to nenapsal úplně jasně a neměl jsem do toho přidávat irelevantní věci. Ono se to pak lidem špatně třídí. Jako jak zkomplikovat úlohu:"Babka má čtyři jablka, děda dvě. Kolik musí babka dát dědovi jablek, aby měli stejně?"vs"Babka má čtyři jablka, děda dvě. Jejich kočka se jmenuje Míca. Kolik musí babka dát dědovi jablek, aby měli stejně?"S prvním případem si poradí více lidí než s tím druhým. Holt jsme zvyklí ze státního školství dostávat informace dokonale servírované. Příště na to dám pozor.Českou společností jsem se zabýval jen při té irelevantní úvaze o nápravě, protože do unie (a obecně ostatních) mi nic není.
BEV je technologický, ekonomický i ekologický nesmysl. Dnes to už nechápou pouze naprosto vypatlaní tupci z řad svědků elonových.
Naopak, jen eko anarchisti jako ty nechápou, že je to budoucnost.Jako vždy v historii lidstva, byli jste, budete a jste.
Socialismus byl taky jasnou a neoddiskutovatelnou budoucnosti lidstva. Jediná jistá budoucnost je ve skutečnosti sežehnutí sluncem.
A to řekl kdo? Vy? Nebo jiní bloudi?O takových blbostech chcete psát na internetu? Opravdu?
Netuším, co přesně vám Musk udělal, ale ta vaše zaslepenost je opravdu strašně hloupá. Už několik let tady v diskusích prorokujete, jak všechno Musk dělá špatně a že když ne zítra, tak určitě pozítří zkrachuje. Ani jedna vaše předpověď se ani v nejmenším nevyplnila, naopak jste byl vždy mimo. Fascinuje mne vaše nulová schopnost přijmout a vyhodnotit fakta a neschopnost pochopit, že se mýlíte.Je zcela evidentní, že koncept BEV je životaschopný. Ta auta jezdí, fungují, infrastruktura se zlepšuje, výrobci přibývají, o ta auta je zájem i bez dotací (nicméně to, že dotace byly a jsou svinstvo, na tom se shodneme). Technicky je koncept BEV velmi jednoduchý a bez problémů funkční, technologie se navíc posouvá v jejich prospěch a právě Tesla ukazuje, že lze bez už dnes udělat auto s vlastnostmi (prostorem, výbavou, dojezdem), které jsou plně srovnatelné s konkurencí ve stejné třídě (platí zejména pro americký trh - jsem velmi zvědav, co to udělá s evropským trhem, až bude dokončena továrna u Berlína, ale to si ještě hodně počkáme). Ekonomika provozu je podle dostupných dat výrazně výhodnější než u spalováků a bude i v momentě, kdy se změní skladba spotřebních daní (a ta se časem změní a bude snaha výrazně více zdanit BEV). Ekologicky na tom BEV v tuto chvíli nejsou hůře než spalováky, a to ani při nejhorším energetickém mixu výroby elektřiny, a zatímco u spalováků není prostor, kam to dále zlepšovat, u BEV je ten prostor na zlepšení obrovský. Samozřejmě ani BEV nejsou z hlediska ekologie dokonalé a ani být nemohou, ale rozhodně přinášejí mnoho výrazných zlepšení a to nejen v místě provozu, ale v celém výrobním cyklu včetně výroby baterií (ne, žádná ekologická katastrofa se nekoná).Chápu, že konkrétně vám BEV nejsou sympatické, ta auta jsou prostě z pohledu milovníka klasických aut bez duše. Nejsou a nebudou pro každého a stejně ještě hodně dlouho budou tvořit menšinu v celkových prodejích (bez ohledu na výkřiky politiků a aktivistických pošuků - žádné zákazy prodejů spalováků tu za patnáct, ale ani za třicet let nebudou, to jsou jen velkohubá gesta, aby se daný tlučhuba dostal na titulní stránky). Chápu také, že je vám osobně nesympatický Musk, protože má velmi specifické vystupování, ale abyste kvůli takhle malicherným věcem měl potřebu lhát i sám sobě, to už pochopit neumím. Pokud nejde o témata, kde by vyvíjel jakékoliv aktivity Musk, dokážete diskutovat normálně, ale jakmile se to jen mihne kolem Muska, začnete se chovat jako totální kretén (a to zcela bez pardonu). Fakt to máte zapotřebí? Stojí to za to?
Obdivuji vaše zapálení a střídmost.My, co toho tupana už nějaký pátek známe, jeho existenci hodnotíme jedním slovem: FRUSTRÁT.Slohové práce už byly v čase vypracovány, ale jak už to u takovýchto lidí bývá, bez výsledku.
Musk nám nic neudělal. Sleduje svoje zájmy, to je naprosto v pořádku.A nemůžu souhlasit s tím, že elektromobily jsou zcela špatně. Špatně je jakákoli jejich podpora z pozice síly, kterou státy a ekoskupiny realizují. Nechte je být, ony se už dávno ujaly tam, kde to smysl dává, a jak se zlepšují, najdou se pro ně i další využití.Pokud baterkomobily budou vskutku lepší ve všech ohledech než dinosaurožrouti, nechť zvítězí. Ale prosím, nechte mě koupit si to, co uznám za vhodné. I kdyby to energii uchovávalo v natahovací gumě.
I já jsem odpůrce dotací. Takže tady vás podpořím.Tady bych chtěl ale zdůraznit, že všech a všude. Ale to už je jiné téma, na které mnozí ti, co odsuzují dotace u elektromobilů, náhle přestávají slyšet.A to jsou pak ty paradoxy.
V US už Tesla o tax credit přišla a prodeje se nesnížily ani když už byl tax credit 1750 dolarů. Což v průměrné ceně aut kolem 50 tisíc dolarů je prd. A to ještě ne každý na tax credit dosáhl - to je sleva na dani.
Co?USA me nezajima. Zajima me nasilna forma prosazovani baterek statem tady u nas. V USA at si delaji, co oni uznaji za vhodne.1. spotrebni dan na paliva tvori vice nez polovinu jejich ceny. Baterky nic.2. Parkovani v modrych zonach. Baterky zdarma, ja 40 000Kc na rok3. Dotace na nabijecky4. Regulace automobilek na fleetove emise, kde jsou baterky nekolikanasobne zvyhodnenea tak dale. Nejaka dan v USA a jeji vliv na prodeje me nezajimajim
Každý píšete o něčem jiném.
no, o pruseru jmenem recyklace baterek uz se zacina diskutovat. v blizke budoucnosti se zacne resit dalsi pruser zvany recyklace fotovoltaickych panelu. a o vetrnicich jakozto dalsim pruseru (vysusovani) uz se pise. sice to obcas narusi kecy typu hurikan sabine zajistil skvele vysledky vetrniku (a zapomenou dodat, ze nejdriv se nevedelo co s vyrobenou elektrinou a pak, ze pri cca 70km/h se vetrniky musi odstavit) a zabije to zprava o ekologicke likvidaci sklolaminatovych vrtuli... https://www.bloomberg.com/news/features/2020-02-05/... ... ale zadna ekologicka katastrofa se nekona.
O “průseru” jménem recyklace baterek se diskutuje díky oslům tak akorát na podobných fórech, jako je tohle. Tedy nic co v reálu stojí za řeč. A vždycky to tak bude, protože zainteresovaní recyklaci řeší v souladu s příslušnými zákony. Jde vám jen o poplašné zprávy a strašení.Stejná situace je s větrníky. Běžné provozní podmínky se najednou stávají terčem eko anarchistů. Kupodivu nikdy od podobných individuí nenajdete útoky na provozní podmínky strojů a zařízení, které nespadají do cílové zóny “ekologický produkt či stroj”.Na lidi, jako seš ty, je třeba si dávat velký pozor. Lžete, manipulujete, překrucujete, bagatelizujete a především, vůbec problematice nerozumíte.
"protože zainteresovaní recyklaci řeší v souladu s příslušnými zákony."Doufám, že si uvědomujete dvojznačnost tohoto tvrzení. Realitu zřejmě neznáte; přesto byste si mohl uvědomovat rozdíl mezi papírem a realitou.Jen v Praze je několik velkých skladů zrecyklované elektroniky, která už dávno neexistuje, přesto se prodává. V jednom takovém jsem chvíli brigádničil, skvělý byznys. Nicméně jak myslíte, že se tam likviduje to, co je skutečně na vyhození? Dá se to k recyklaci, aby z toho byl průšvih? Kdepak, to by pak neseděly papíry, a ty sedět narozdíl od reality musí. To ovšem není zdaleka problém jen baterek, to je problém tohohle státu a jeho dojmu, že to má pod kontrolou. Má, ovšem neví co.Nebo víte jak se likviduje elektroodpad? Viděl jste to někdy? Jak vypadá realita, ze které vyplyne papír "ekologicky zlikvidováno"? Mám v tom známého. Je to ekonomická recyklace, takže já s tím až takový problém nemám, ekologická ale ani omylem. Což je smutné.
Spekulujete s realitou a děláte z téhož závěry. To je přece nesmysl. Nemůžeme odsoudit odvětví, průmysl, jednotlivce, protože se někde ukázalo, že někdo kašle na svoji práci, na pravidla. Tomu se obecně říká demagogie.Naším cílem je dát věci do pořádku. To jest aby fungovalo to, o čem píšete, že nefunguje a proto je to údajně špatné.Cokoliv na světě co si vzpomenete, bude špatně, když to někdo bude šidit.To ale není argument.A teď na rovinu .... co vlastně chcete říct?Já to nevím. Zkuste to říct jednoduše, bez okolků, bez omáčky, na rovinu jednou větou. Dáte to?
Ano, ale věci do pořádku nedáme tím, že zavedeme baterky.Z mého pohledu je načase přestat si lhát. Ale to je na úplně jinou diskuzi. Začal bych tím, že bych oficiálně do Ústavy napsal, že jsme národ nejen šikovných, schopných a čestných lidí, ale také lhářů, zlodějů a podvodníků. Kecy o svrchovanosti státu bych také vymazal do doby, než to bude pravda. Začít přiznáním pravdy mi přijde nejlepší. Ale to je vážně mimo diskuzi a zcela nereálné, nic takového se stát nemůže.Chci tím říct, že argumenty o recyklaci baterek jsou zcestné. Někdo tu vytáhl směrnici EU o 50%. To je prostě naprosto zbytečný papír. Má se pak vůbec smysl bavit o recyklaci?Jakmile bude recyklace dávat ekonomický smysl, půjde to samo. Dokud nebude, recyklace nepoběží. A že na to stát použije sílu? To už někdy něčemu pomohlo?
Kdo tvrdí, že věci se zavedou do pořádku zavedením baterií? 🙂 Nevymýšlíte si trochu? 🙂Fajn, tak si nelžeme. Akorát teď nevím, jestli myslíte nás pitomce tady vdiskusích, nebo nějaké politiky, občany, ....Váš postřeh k ústavě vynechám, přijde mi mimo téma.Recyklace nemusí dávat ekonomický smysl. Podstatou recyklace je ekologický smysl. Nespojujte ekologii s ekonomií.
Ne, recyklace odjakžive funguje z ekonomických důvodů. Ekologie se do toho přidává teď (posledních pár desítek let) a očividně to má pořádné díry.
Tak to pak nechápu proč nerecyklují chudé země světa, když je to taková ekonomická výhra 🙂https://www.neprekonatelny.blog/2017/09/21/5-svetovych-me... ...
To nevím, nerozumím takové problematice. Ale vážně trváte na tom, že recyklace vznikla kvůli ekologii? Jakože pračlověk chtěl chránit planetu i za cenu, že tím sníží šanci na přežití vlastního zadku?
Ekologie a recyklace fakt není jen o záchraně planety a ta problematika je nesmírně široká. To co teď předvádíte s tím pračlověkem má název mantinelismus 🙂Ano, trvám. Jen ve skutečně marginálním rozsahu vznikla přirozeně z důvodů ekonomických.
Kdepak, znovu se používá spousta odpadu. V zemědělství, ocelářství, stavebnictví, papírnictví, sklářství... a to mě jen teď v rychlosti napadlo.Třeba recyklace PET lahví nefunguje, protože se ekonomicky nevyplatí. Naopak elektroodpad se recykluje právě proto, že to dává ekonomický smysl (vypadáte, že rozumíte všemu, tak jistě nemáte problém najít si v registru smluv, kolik pražský magistrát platí za likvidaci elektroniky... a také víte, jak ta elektronika vypadá). Troufám si tvrdit, že mnohem více se recykluje z ekonomických důvodů. A ani se tomu recyklace neříká, protože k tomu člověk přistupuje tak automaticky. Prostě to zrezlo, tak se to odnese do šrotu za korunu na kilo, a někdo z toho vyrobí novou ocel. Vemte si, co všechno se vykupuje. Naopak to, co naházím v Praze do tříděného odpadu, z toho se drtivá většina (tedy co se ekonomicky nevyplatí - např. PET lahve) spálí.Statistiku na to nemám. Ale možná narážíme na termíny. Recyklace je využití odpadu k dalšímu použití, to souhlasí?
Truhlíku, však recyklují, ale pouze to co se ekonomicky vyplatí. Třeba staré lodě v Bangladéši, Indii a Pákistánuhttps://en.wikipedia.org/wiki/Ship_breaking...
Však já říkal, že recyklace je především ekologická, jen výjimečně ekonomická výhoda.
Truhlíku 😀 Recyklace těch lodí je ekologická katastrofa, obzvlášť v Bangládéši kde mají ve vzduchu karciogenní látky a půdu zamořenou těžkými kovy … https://ec.europa.eu/environment/integration/r... ...
agent000 | 16. 02. 2020 14:32 | Microsoft Windows 10 Edge 18.17763Truhlíku, však recyklují, ale pouze to co se ekonomicky vyplatí. Třeba staré lodě v Bangladéši, Indii a Pákistánuhttps://en.wikipedia.org/wiki/Ship_breaking... ...
Už teď např. Nissan vyhlásil program výkupu starých baterií z elektrombilů. Takže se to asi to má ekonomický smysl jinak by to nedělal...
Ten ekonomický smysl může být také dán tím, že musí 50% baterií zrecyklovat (tedy klidně vrátit zpět do oběhu), a pokud tak neučiní, bude hodně moc platit.Nebo mu to zlepšuje jméno, protože pokud vykupujete svoje staré výrobky, vypadá to, že jim důvěřujete, tedy budou asi kvalitní.Ale ano, to jsou ekonomické důvody a pak jsou zcela v pořádku.Napadají mě i nějaké neekomonické, ale jsou to takové absurdity, že to snad nebudu ani psát, a budu se modlit, aby moje fantazie nikdy nebyla realizována 😀
sveho casu jsi tu psal, ze ti je 60. tedy by me vazne zajimalo, cim se zivis ted a cim jsi se zivil za totality. protoze zatim jsi o lhani, manipulaci, prekrucovani, bagatelizaci a dovolim si pridat i demagogii, presvedcil velmi mnoho lidi. a nepomohlo ti v tom ani pouzivani vice nicku, abysi sam sebe podporil trefou na komoru.realne je ale nejvtipnejsi, kdyz tvrdis o nekom, koho vubec neznas, ze problematice nerozumi.jo a k te cilove "ekologicke" zone. uz jsem ti to tu psal a zrejme je potreba ti to pripomenout. ja bych proti elektromobilite/fotovoltaice/vetrnicich nerekl ani buuu, kdyby me nekdo stale nemasiroval tim, ze je to ekologicky svaty gral. a tim spis, kdyz me pak nekdo skutecne omezuje vsim (zakon, finance, dane) co muze, abych nemel jinou cestu. a kdyz pak prijde nekdo jako ty a zacne mluvit o prosazovani nasili vuci nam, kteri do zblbnuti neopakuji "blahoslaveni budiz orie", tak pocitej s tim, ze se budeme branit. ostatne, i orajove nakonec skoncili v analech.
Já jsem svého, ani žádného času nic takového nepsal, jsme překvapen, že si vlastně vymýšlíš v každém svém příspěvku, to se vidí málo kdy.Čím se živím po tom je ti z prominutím hovno a do diskusí sem takové otázky vůbec nepatří. Pokud nemáš co bys napsal na téma elektromobil, tak táhni. A to jsem ještě slušný, protože tento požadavek je přesně v souladu s pravidly příspěvků:- Příspěvky se musí týkat tématu článku.Čím tě kdo masíruje je mi jedno a není to moje věc, takže je projev idiocie házet vinu za tvé trauma z cizí masírky na tvoji maličkost na mě.A hlavně, prosím, dej mi pokoj. Fakt nic jiného si nepřeju. Ignoruj mě. My dva nemáme nic společného, je tedy zbytečné se neustále konfrontovat.
anonas | 23. 12. 2019 11:40 Jen krátce, ano táhne mi na 60.---tot k tomu, kdo si tu vymysli v kazdem prispevku. a dovolim si jeste doplnit pokracovani tveho prispevku jako odpoved na to, co jsi ted napsal:"A bohužel musím konstatovat dle toho co vidím, že reakci na můj příspěvek jsi evidentně naprosto nezvládl, abys zůstal slušným člověkem a argumentačně věcný."
Děkuji za důkazní materiál:On psal, že jsem tvrdil, že je mi 60.Já psal, že mi na 60 táhne. A ani to není průkazné, protože na diskusních fórech nevyprávím osobní informace do detailu ani pravdivě. Osobní věci sem nepatří. Jak sám dokazuješ, velmi rychle se vždy najde nějaké individuum, které velmi rádo osobní informace používá/zneužívá proti těm, kteří je zveřejnili.Sám vidíš, že jen hledáš nesmyslné souvislosti pro osobní napadání.Jak taková osobní "zábava" souvisí s tématem elektromobility? Jak souvisí můj věk s tvým odporem k autům na baterie? Snažíš se usilovně použít demagogii jestli jsem někde přesně uvedl svůj věk, nebo ne, nebo cokoliv podobně nesouvisejícího a většinou osobního jako důkaz, že cokoliv napíšu, musí být tudíž lež i kdybych tvrdil, že 1+1=2. Obzvláště s radostí to používáš, když potřebuješ podpořit vlastní názor. To úplně kveteš.Trochu si to srovnej v hlavě, máš tam bordel až to bolí, ale do mě se furt budeš navážet.Už jsem ti to psal nespočetkrát, až mi budeš mít co říct k tématu, ale skutečně k tématu, tak to řekni. Jinak drž hubu a metr od kláves. A jestli tomu nerozumíš, tak si jdi rovnou naliskat, protože nic jiného už udělat nejde.Kapišto? A jestli ne, tvůj problém. Se mnou si neporadíš, to nejlepší, co můžeš udělat, je ignorovat mě.
tak ty na diskuznich forech nevypravis informace do detailu ani pravdive? 🙂 a jeste povez, ze jsi tu ani nepsal o tom, ze se nemusi pouzit nasili na protlaceni tech spravnych (a mimojine tvych) nazoru.
Ty jsi přehlédl, že jsem psal o informacích osobních? Nebo nepřehlédl a opět jen manipuluješ?
a cozpak teprve pruser jmenem recyklace vytezene a spalene ropy. Ano, mluvim o CO2, jehoz efekty uz zaciname pocitovat i my v cechach
Vy jste tu vskutku chyběl. To abych si došel pro popcorn.
Elektroauta nejsou bez dotací. Když ten pojem trošku zobecním, bez jejich de facto politickém vynucení nesmyslnými CO2 limity. Ty nepřímo i přímo zdražují klasická auta a omezují jejich nabídku a nutí výrobce (i tam, kde to nedotuje navíc stát) elektroauta dotovat z ostatní produkce.A bez dotací v USA by tu ani Tesla rozhodně nebyla.
Tohle jste mohl psát před 7 lety, každým dnem je tento názor čím dál tím víc k smíchu. EV, konkrétně Tesla se obrovsky zlepšila a nebude dlouho trvat, kdy padne i ta vaše 1000km meta na nádrž, pro ty borce co jezdí z do chorvatska na jeden zátah. EV je naopak pro budoucnost jako jediná možná ceste, protože je nejefekivnější a elektřina se dá vyrábět obnovitelně.
Ano, potvrdil jsi, že příznivec Tesly je pokaždé rozumu mdlého. Já nemluvil o EV obecně, ale specificky o BEV. Takže souhlasím, že EV jsou budoucnost. Naproti BEV jsou DOA, stejně jako před 130 lety. Toto je moje poslední reakce na tebe, pretož protože jsi zjevně stejně tupý jako alien alias onanos alias mijandis, alias Šrámek alias dalších asi pět nicků, které tady ten tupý k0kot používá. Nazdar.
Vsak ja mluvim take o BEV, nic jineho nema smysl. Ocividne DOA nejsou. Ale neprijde ti to i pres vsechny informace co mas. Ja do toho investoval, jestli jsi si tim tak jisty, investuj do opozitu a za 10 let si reknem kdo na tom jak je, ale na to nemas koule co, protoze sam vis, ze vse naznacuje tomu, ze BEV je nejlepsi reseni.
EV na baterky je prostě jen z nouze ctnost. K žádnému zlepšování baterií prakticky nedochází, řeší se to tak, že se prostě udělá pevnější podvozek a narve se tam sto kilo baterek navíc. To nepovažuju za žádné zlepšování.
Nedochází? Jen od té doby co se Lion baterky masově vyrábí došlo skoro k ztrojnásobení kapacity při stejném objemu. A počet nabíjecích cyklů se zved ze stovek na tisíce
Na desítky tisíc. V případě LTO třeba 50 000. Je bambilion druhů lithiových baterií.Jinak obecně u li-pol platí, že čím vyšší kapacita, tím nižší životnost. To není úplně ideální kombinace u baterkoaut.
a EU. zapomnel jste na zido zednarsko iluminatskou EU :) jo a krome toho, zeme je kulata
no to je mi ale lito😁
Copak tobě a tobě podobných, ale chudáci zákazníci, co čekali třičtvrtě roku a teď budou čekat dalšího půl.To je skvělá vizitka evropského automobilového průmyslu.
Proč chudáci? Jelikož chcou elektroauto tak předpokládám, že jim velmi záleží na životním prostředí pro všechny a tím pádem, do té doby než získají své svaté auto, samozřejmě jezdí jen MHD, nebo na kole, nebo chodí či běhají pěšky pro dobro všech. Čili budou zdravější, šťastnější a vnitřně bohatší. Proč chudáci?
To velký mozek nemůže pochopit proč.
A došlo na má slova, jak je evropský automobilový průmysl zoufale nepřipravený na elektromobilitu a za Američany zoufale zaostává. Teď jsou ta slova v přímé praxi, konfrontována s tvrdou realitou.A pozdravuji toho pána, co tak intenzivně věřil, že bájný ID.3 se začne prodávat v květnu. 🙂
Ono je hlavně zoufalé to, jak někdo spotřebitelům chce nutit něco, o co nemají zájem 🙂 Potom to logicky ani výrobci neberou vážně a nemají zajištěné dodávky.
Zoufalý je ten váš argument.Všichni evropští výrobci elektromobilů mají zoufalé problémy s dodávkami dílů, nikoliv s poptávkou. I bez potíží dávno před kauzou se začaly termíny dodání prodlužovat pro poptávku převyšující nabídku.I bez komplikací s výrobou dnes čekáte na Audi e-Tron, nebo Jaguar i-Space skoro celý ROK. Teďto bude bohužel mnohem déle.Pokud do té doby Tesla zahájí v Evropě plynulou výrobu, můžou si ti p’čůsové jít gratulovat, jak to tady dokonale zmrvili.A bohužel s masivní podporou armády pitomců nejen tady v diskusích.A pak že kdo ohrožuje evropský automobilový průmysl.
Truhlíku, ono i na spalovací auta se čeká klidně i několik měsíců. Ale je vidět, že jste asi nikdy nekupoval nové auto 😀Problémy mají všichni kdo odebírají od LG Chem, tudíž truhlíkovo všichni, rotoje k jednomu doavateli, ale celý evropský automotive kolabuje. Konec je blízko, všichni jsme mrtví 😀
A copak tvrdím, že ne? Jen vyvracím fakty tvrzení, že o ta auta není zájem ty filozofie.
Truhlíku, jakými fakty? 😀 Že LG Chem má problém a proto a kolabuje celý evropský automotive průmysl jak se tady měsíce snažíte dogmaticky tvrdit? 😀
Jakými fakty?Tak třeba takovými, že celý evropský automobilový průmysl elektromobilů, který je mimochodem 20x menší, než jediná automobilka TESLA, - světe div se, náhle stojí a padá na jediné cizí firmě někde v Polsku?To je ten výkvět evropského průmyslu?To je naopak dokonalá ukázka, jak zoufale zaostává, je zoufale nepřipravený a především a to je úplně to nejdůležitější, je zoufale závislý. Pokolikáté už ....O jakých dogmatech tu plácáš ty, truhlíku, nemám nejmenší tušení.Prostě se opět ukazuje to, o čem mluvím několik let.
Truhlíku, v Evropě je vice dodavatelů baterií než LG Chem, třeba CATL v Erfurtu. Navíc měříte věci dost závádějícím způsobem. To také můžu tvrdit že výroba v Evropě bude zcela převálcována dodávkami Ford F150, protože nikdo v Evropě nevyrábí něco takového a v takovém měřítku 😀 Faktem zůstává, že automobilky v EU vyrobily v roce 2018 přes 19 milionů aut. A to prosím se ziskem 😀Vaše dogma je fňukání o tom, jak Evropský automotive průmysl zkolabuje. Včera bylo pozdě na kolaps! Ale zítra už to přijde! 😀Nemáte absolutně tušení o čem mluvíte, ostatně co jiného čekat od truhlíka 😀
Opět si vymýšlíte, já pokaždé zdůrazňuji “evropský automobilový průmysl elektromobilů”. Takže celý váš příspěvek je úplně mimo výseč. Já se vůbec nebavím o výrobě spalováků.Víte co? Navrhuji ukončit náš rozhovor, já nemám zapotřebí něco vysvětlovat naprostému volovi, kterým zcela bez pochyby jste.
Ano proto jsem pro truhlíka zdůrazňoval, že Vaše srovnání je asi stejně směšné jako srovnávat množství výroby Ford F150 v USA a EU a z toho odvozovat, že evropské automobilky budou kolabovat pod náporem importu z USA 😀
Ale já nic nesrovnával. Jste takhle tupej pořád, nebo jenom o sobotách? To vy jste mi podsunul ideu o jakémsi srovnávání, protože jste blbej jak Anka Řídící a vůbec nepobíráte o čem píšu.Tedy znovu, dejte mi laskavě pokoj, my dva spolu nemáme o čem mluvit. Já se s blbci nebavím, maximálně jim napíšu, že jsou blbci.
Truhlíku, vždyť Vy ani netušíte co je to srovnání - Truhlík: ….20x menší, než jediná automobilka TESLA.... Tohle snad není srovnání? 😀Jak říkám takové srovnání jsou úplně mimo a prorokovat z toho smrt automotive v Evropě je nesmysl.
Tag JO 🙂
Kde psal něco o spalovacích autech, ty do toho taháte jen vy. Pokud se elektroauta prosadí a vytlačí v budoucnu spalováky, pak škody které si teď evropští producenti eaut dělají jen prohloubý...
Zoufalé je tvoje nepochopení zájmu veřejnosti o elektromobily 🙂 To co jsi vyjmenoval a vlastně do toho patří i Tesla, jsou prémiové značky, které si kupuje možná 1% lidí, co mají prostředky na nové auto. Ale v nižší a nižší střední třídě, která táhne celý trh, tam je zájem naprosto marginální, ti lidé prostě chtějí jezdit a nechtějí za srovnatelné auto s ještě horšími parametry platit dvojnásobek. Takže celý ten zájem je jen virtuální, odehrává se v kategoriích mimo hlavní trh. A jelikož neexistuje cesta, jak by se výrazně zlevnily baterie, tak není šance, aby se baterkáče staly konkurenceschopnými. Až na pár technologických hračičků nebo nikdo kupovat fábii za cenu superbu 😀
spotrebitelia maju zaujem o normalnu svetovu klimu, len vacsina to este nevie. a ked to budu vediet vsetci, uz bude neskoro.
Jo? Teď ještě kdybyste nám laskavě vysvětlil, ci to je ta "normálna svetová klima" a čím se měří to by mě prosím hrozně zajímalo. 😝
"normalna svetová klima" je to, co bylo dřív, za našich mladých let, když byl svět ještě v pořádku. Tak to přeci bylo správně. Vzduch víc voněl, tráva byla zelenější a lidi na sebe byli hodní. V případě dopíčistebou lze dosadit dokonce i totalitu.
Normální světové klima je například to, kde nehrozí, že za 20-30 let začnou vymírat strategické druhy fauny.Jako například včely.Asi jsi už četl vizi reality právě například bez včel a opylovacího hmyzu obecně. Ale možná že nakonec Google vyrobí včelu robota a zachrání tě 🙂
Akorát že v rámci historie Země je taková situace, že vymře strategický druh, také zcela normální. A dokonce to ani není problém, ona to Země vydrží.Vymírání včel je skutečně průser, o tom žádná. A tady věřím, že za to může člověk. Ovšem pochybuji, že je to zapříčiněno CO2 nebo teplotou. Spíš bych řekl že tím, jak člověk mění přírodu. A taky jsem ochotný věřit tomu, že na to může mít vliv nějaký ten elektromagnetický smog, který vypouštíme. Minulý rok jsem začal s chovem včel samotářek, protože nechci umřít. Včely k životu potřebuji. Asi budu muset přidat.Člověk je vůbec nejslabší druh života, jaký se na světě udržel. Jsme neskutečně citliví, zranitelní a neschopní. Jediné, co nás drží na živu, je naše schopnost upravit si okolí tak, abychom v něm uměli přežít. Pokud přijde jakákoli katastrofická událost, kterých v historii planety bylo mnoho, jsme první na ráně. Nebo máte pocit, že bychom dokázali přežít třeba velkou oxidační událost? Stačí lusknutí prstu a nezbyde tu po nás ani stopa. Zrovna Musk si to uvědomuje a postupuje tou nejrozumější cestou - diverzfikací rizika.
Myslím, že se tu nebavíme o přirozené klimatické změně, ale o vlivu člověka. Když zabije hmyz planeta bez lidského přičinění, tak se nedá nic dělat, byl to náš osud. Úplně něco jiného ale je, když si hmyz vyhubíme sami svojí ignorací.Pochopitelně nejde jen o CO2, to rádi používají odpůrci jako dogma. Musíme toho udělat mnohem mnohem víc.A to bude moc náročné, když vidím, jak mnozí vyšilují jen kvůli prkotině, jako je jiné auto. Co teprve zásadnější změny, které je čekají. Jako třeba realita, že v budoucnu žádné auto mít prostě nebudou.Plus palec nahoru za vaše včelařství.
Truhlíku, kdyby jste si ten článek přečetl, tak by jste zjistil, že problem má LG Chem ve Wroclavi. Pro ID.3 dodává CATL z Erfurtu. 😀
A ten mít samozřejmě problémy nemůže 🙂Copak nechápeš, jaký je to Logistický průser, když máš dokonce víc dodavatelů komponent a přesto ti dokáže zastavit vysoce žádanou výrobu výpadek jednoho z nich?
A má snad problémy? 😀 Truhlíku, brečíte tady jak malá holka, ale Vy brečíte na špatném hrobě. Příště si přečtěte článek než tu budete za hlupáka. 😀
Na jakém hrobě bych měl podle tebe brečet a proč?Brečí tu evropský automobilový průmysl elektromobilů a zákazníci.Truhlíku.
Ale no tak 😀 Nejdříve tady brečíte o tom, že celý evropský automotive průmysl umírá, aby se zjistilo, že jenom truhlík neumí číst, protože problém má jeden dodavatel 😀
Ale já nebrečím, pouze konstatuji realitu, která skutečně je. Pochopte, že je mi úplně jedno, co vy osobně považujete za brečení 🙂Idea, že když má problém dodavatel, kvůli kterému stojí i ten smutný zbytek, vlastně žádný problém Toho odvětví není, je idea člověka, se kterým bych nikdy nechtěl na čemkoliv spolupracovat. Ale nikdy.Bože chraň.
Truhlíku fňukáte tady o tom, jak Evropský průmysl kolabuje, krachuje a umírá, ale on prodává auta se ziskem což protiřečí Vašim pošetilým tvrzení o kolapsu.Takže vy nepoužívate dodavatele, pro svoje aktivity? Sklidíte obilí, nadrtíte mouku, upečete chleba? Nebo si ho půjdete koupit ke svému dodavateli pečiva? 😀 Truhlíku, používat dodavatele, který zvládá svojí technologii je vždycky lepší a hlavně levnější řešení, než si to bastlit sám. 😀
Už jen takto:anonas | 15. 02. 2020 18:39 | Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0Opět si vymýšlíte, já pokaždé zdůrazňuji “evropský automobilový průmysl elektromobilů”. Takže celý váš příspěvek je úplně mimo výseč. Já se vůbec nebavím o výrobě spalováků.Víte co? Navrhuji ukončit náš rozhovor, já nemám zapotřebí něco vysvětlovat naprostému volovi, kterým zcela bez pochyby jste.
Takže, jinými slovy jste jako obvykle mimo. Evropský automotive průmysl nekolabuje, jak se snaží jistý truhlík dogmaticky tvrdit a dodavatele používá každý člověk, který žije v civiliaci. Ostatně jak by to vypadalo, kdyby mi dodavatel přestal dodávat elektrickou energii? No měl bych problémy existenčního rázu, nikoliv drobnosti typu nemůžu vyrábět auto pro boháče 😀
Jak bych mohl být mimo ty ubožáku?Já nikde nenapsal, že, cituji tvé demagogie: “Evropský automotive průmysl kolabuje”. TO SIS VYMYSLEL. (Konec tykání ty p’čusi)Prostě někam zalez a nevotravuj.
pravda. rad chytas za slova. tedy o zadny "logisticky pruser" nejde? ANONASVUL (zkratka pro vulgarni) je oznaceni prispevku, kdy anonas rozhodne nikomu nenadava, nikoho neurazi a uz vubec neni vulgarni. diky teto zkratce je pak mozne lepe vyhledat tyto jeho prispevky, az vas zase bude obvinovat ze lzi.
Ale jistěže jde o logistický průser. A ne malý. Ale co vy víte o průmyslové a firemní logistice, že. Pokud celý evropský průmysl elektromobilů, čítající 20x menší objem výroby (K smíchu), než jediná Tesla, kolabuje kvůli dodávkám baterií, tak někde někdo udělal monstrózní chybu v plánování, struktualizaci, přípravě, s nedozírnými následky, pane poněkud jinej.
Dříve jste byl sice poněkud prapodivný, ale slušný diskutující.Proto bych vás chtěl přátelsky varovat; stává se z vás troll. Urážíte, používáte demagogii, diskuzi prakticky nerozvíjíte. Nevím, co to pro vás přináší, že pořád diskutujete, ale z mého soukromého pohledu jste velmi klesl. Sice jste pořád nadprůměrný, ale je to škoda.Snad vám to pomůže získat si úroveň zpět. To, že s vámi nesouhlasím, neznamená, že si vás nemůžu vážit. Kvalitních diskutujících je tu jak šafránu, patříte mezi ně; udržte se.
To je vtip?Máte pocit, že oponent jménem agent je roztomilý diskutér, oplývající slušností, začínající každý svůj příspěvek pojmenováním “truhlíku” z čisté lásky k oponentovi?Sorry, nechápu o čem to blábolíte ...
Že je oponent debil, a že jich tu je požehnaně, snad neznamená, že má smysl snižovat se na jejich úroveň!(Vždycky mi jde lépe kritizovat ostatní, než sebe. Chtěl jsem vám to dát jako přátelský postřeh. Sám nejsem lepší, to ani náhodou.)
Takže mě peskujete jen za to, že se snižuji na úroveň svých oponentů? To asi přežiju, protože se tím necítím nijak významně vinen. Na hrubý pytel, hrubá záplata, to už říkala moje babička 🙂 Proč by to mělo být tady jinak?
Byl to jen postřeh, s tou informací naložte, jak uznáte za vhodné.
Však taky naložím. Jen si myslím, že byla zbytečná, nesdělil jste mi nic, co bych sám nevěděl.Ale i tak díky.
Zákazníci brečí akorát proto, že jim nějací rudozelení pitomci z bruselu diktují, čím mají a čím nesmí jezdit. Normální řidiči opravdu nebrečí proto, že si nemůžou koupit fabii za cenu suberbu 😀
Tys musel vypadnout z nějaké superškoly pro mimořádně intelektuálně nadané děti.My blbci si totiž nemůžeme vybrat cokoliv chceme už poněkud delší dobu. Asi tak 20 let existují emisní limity, které v aktuální podobě neumožňují na evropské půdě například prodej pětilitrového nafťáku bez filtru a jen díky těmto limitům na sebe ve městech ještě vidíme. A to se týká další hromady podobných věcí.A můžete si za to sami. Bezohlednost má vždycky svoje limity tolerance.
Na toho tupého k0k0ta s fakty a racionálními argumenty? Obávám se, že to nefunguje.
Hele ty si zalez někam do díry a napiš za trest 1000x jak elektromobily zničí evropský průmysl, hlavo skopová.Takovej vůl a tady bude kádrovat.
predpokladam, ze zase nikomu nenadavas, jak jsi me presvedcoval. ANONASVUL (zkratka pro vulgarni) je oznaceni prispevku, kdy anonas rozhodne nikomu nenadava, nikoho neurazi a uz vubec neni vulgarni. diky teto zkratce je pak mozne lepe vyhledat tyto jeho prispevky, az vas zase bude obvinovat ze lzi.
Já?Katikakus | 15. 02. 2020 17:03 | Linux AppleMAC-Safari 5.0Na toho tupého k0k0ta s fakty a racionálními argumenty? Obávám se, že to nefunguje.
zase si hrajes na rybicku dori?anonas | 15. 02. 2020 17:32 Hele ty si zalez někam do díry a napiš za trest 1000x jak elektromobily zničí evropský průmysl, hlavo skopová.Takovej vůl a tady bude kádrovat.
Katikakus | 15. 02. 2020 17:03 | Linux AppleMAC-Safari 5.0Na toho tupého k0k0ta s fakty a racionálními argumenty? Obávám se, že to nefunguje.
Nezničí ho elektromobily, ale politici, kteří zakazují kupovat normální auta. Dobrovolně si totiž baterkáč nikdo normální nekoupí 😀
Další eko fanatik, co věří, že evropský automobilový průmysl lze zničit omezením provozních emisí na nulu.Pokud evropský AP někdo zničí, tak to bude on sám vlastní neschopností vývoje, rozvoje, restruktualizace a pochopení a následování změn.Auta z Evropy nezmizí, jen evropské značky mohou nahradit jiné, nové, moderní, chytré a hlavně rychlé.A jak to může vypadat v praxi ukazuje právě například americká Tesla.A nebylo by to poprvé, kdy z Evropy zmizí další “ekonomický druh”. Jména těch vyhynulých známe všichni. Nokií v mobilech počínaje ....
Nevím, jestli zničit průmysl, to asi zrovna ne.Ale to, co se děje od nového ruku v německém průmyslu, napovídá, že to má potenciál ekonomicky poškodit mnoho lidí. Baví mě takové věci pozorovat, pro mě je práce spousta. Ale jak budou shánět práci lidi z továren, to opravdu netuším. A s tím se pak poveze všechno.Nejsem ekonom a mám minimum informací, takže moje predikce mají asi takovou šanci na úspěch jako náhodný tip ve Sportce. Ale co čtu názory ekonomů, kterým věřím, vypadá to docela hloupě a děsivě. Pokud to tak bude, jednou se tomu budou lidi podivovat podobně, jako Chamberlainově politice appeasmentu.
Jak jsem řekl, auta z Evropy nezmizí. Takže dělník od upadajícího koncernu prostě nastoupí třeba u Tesly, nebo jiné akční automobilky s elektromobily. Výroba elektromobilů v Evropě zůstane.V Evropě aktuálně chybí miliony pracovních sil a ekonomika v mnoha odvětvích díky tomu stagnuje. Práce je všude na posr ...https://www.byznys-energie.cz/clanek/elektromobily-prac... ... https://www.obnovitelne.cz/cz/clanek/811/elektromobi... ...
To je ten stejnej blbec co tvrdil, ze diky fuzi vypalime vsechny oceany 😀 vsechno mu leti kolem hlavy, nema smysl reagovat
No až kvůli fúzi vypálíme všechny oceány, to bude zajímavá doba. Předpokládám, že dysonova sféra bude již rozestavěna a pitnou vodu si budeme doma vyrábět z elektrické zásuvky (nebo z aktuální verze Muskovy baterie na zeď) 😀 pokud by to tedy Zemi neroztavilo. Někdy bych si mohl zkusit cvičně zhruba odhadnout, o kolik se Země zahřeje, když se během 1000 let vypálí všechny oceány. Vzhledem k tomu, že vůči hmotnosti Země je moře jak plivnutí, možná to nebude až tak zlé.
Tak 1000 let, to je bez debaty druhe slunce tady😀 vypocital jsem, ze kdybychom zacali fuzovat vodik z oceanu takovou rychlosti, aby za 3.5mld let dosel (tedy nez je se Zemi amen i bez naseho pricineni) tak se bude uvolnovat cca 300x vice energie, nez se k nam dostava ze slunce. Bysme vsichni shoreli tak do tydne😀Vychazel jsem z 2.5*10^16J/kg vodiku a 4.1*10^20J/h slunce
Nechci nijak rozporovat váš výpočet, jen tak mě napadá, když všechen materiál ve Sluneční soustavě pochází ze Slunce a z fůzí hvězd, vzhledem ke stáří vesmíru a poměru hmotností Země / Sluneční soustava se mi to zdá strašně moc. Možná to vypovídá o tom, jak horko tady po Velkém třesku bylo.
Nevim, jak to ma souviset s velkym treskem, ale jde o to, ze uvolnena energie jadernych reakci je neintuitivne velka ve srovnani s reakcemi elektronovych obalu, se kterymi mame beznou zkusenost (ohen) a o to, ze slunce kupodivu neni nikterak efektivni spalovac vodiku, reakce probiha dosti pozvolna, vetsina ho zbude i po zaniku slunce a jsme od nej strasne daleko, Zeme zachytava jen nepatrny zlomek jeho celkoveho vykonu. A to srovnavame se zazehnutim primo tady na Zemi a likvidaci veskerych (a pomerne hojnych) zasob. Muj vysledek klidne rozporujte, neni to nic sloziteho - energii na kilo mame,* metr krychlovy vody ma 111kg vodiku, *celkove mnozstvim vody v m3 (na netu) a to vydelit (3.5mld let*365dni*24hodin). ted mame stejnou jednotku, jako udaj o energii slunce, v joulech za hodinu a muzem zjistit jejich pomer. Jiste, cast te energie bychom vyuzivali k necemu jinemu, nez je teplo, jenze ona ta energie vzdycky jednou jako to teplo zkonci... a zustane primo na zemi. Tak to beru vse. I kdyby tu energii lide do nejakeho vyrobku efektivne ukladali a pocitali jsme treba jen polovinu, tak to na veci moc nezmeni. Taky neni vubec treba dale pocitat slozite vyzarovani do vesmiru a zjistovat ustalenou teplotu (byt by to bylo zajimave), tim uz bych asi stravil cely vikend a ten jednoduchy vysledek s velkym nepomerem docela jasne rika, ze to zrovna slucitelne s zivotem nebude.
Šlo mi o to, že všechny současné těžší prvky měli vzniknout fúzí ve hvězdách. Nějak už mi nedošlo, že to bylo též z vodíku, vodík není produktem hvězd.... Prostě tu máme ještě trochu toho nevyhořelého vodíku.O tom, že je to trochu jinde než chemická energie, samozřejmě vím. Ale stejně je ohromující, jak málo vodíku stačí a co se z toho dá získat. S těmihle měřítky nejsem vůbec zvyklý pracovat 😀Někde bylo myšlenkové cvičení, jestli kdyby Atlas vzal do ruky Zemi (pro něj dejme tomu o velikosti fotbalového míče), jestli by si namočil ruce. Odpověď je, že vody na Zemi je méně, než kdyby si na ruce plivnul. Byť oceány zabírají 2/3 povrchu, jsou relativně mělké. A stejně je to neskutečné množství jaderné energie.
Vážně došlo na tvoje slova? Nebo na moje o tom, že akumulátorů bude nedostatek a budou se zdražovat? Netvrdil jsi ty zrovna pravý opak?
Jeden dodavatel má problémy s technologií výroby akumulátorů. Takže to vůbec nic neznamená. Ostatní vyrábí dál viz Tesla která navyšuje výrobu neustále
Znamená to hodně. Je to ukázka naprosté nepripravenosti evropského elektromobilového průmyslu a náskoku jediné Tesly.A oni se tím vlastně nijak netají, sami přiznávají, že brutálně zaspali a díky tomu v Evropě chybí nejméně 10 gigafactory na baterie.
Ne, netvrdil.
Musk je prostě vizionář a nesmírně chytrý člověk... Možná i proto si vyvíjí baterie sám.
Panasonic.
Panasonic vyrabi, Tesla vyviji. A to prvni se meni...
Tesla vyraba baterky v GF1 v Nevade - je to spolocny podnik s Panasonicom. Mnoho ludi si mysli ze Tesla nakupuje baterky od Panasonicu co nie je pravda, Panasonic by nemal sancu pokryt dopyt Tesly
musk dokazuje ako je komunismus(centralna sprava vsetkeho) velmi efektivny, ak vedenie nema v hlavach nasrane
Spadlo ti něco na hlavu?
hej muskove baterie, ktorych nema na rozdiel od firiem ktore i klucove komponenty outsourcuju nedostatok B-]
Ne to neni, protoze by pak nebyla konkurence a tudiz motivace. To co si predstavujete pod komunismem se rika vertikalni integrace kdy maximalizuji % toho, co si sami vyrabi. To stejne je u SpaceX, kdy jim nikdo nemuze konkurovat protoze maji x dodavatelu a subdodavatelu.
konkurenciu nepotrebujes. ani v ramci tesly nemas dve konkurujuce automobilky ci vyrobcov baterii. v maloktorych malych ci velkych firmach mas zrkadlene oddelenia ktore robia to iste, ale konkuruju si aby tym zlepsovali prostredie.
Jen úplný magor může považovat soukromou firmu za modelový příklad komunismu.Ta věc, co ti spadla na hlavu, musela být obrovská.
princip fungovania komuznismu a sukromnej firmy je absolutne totozny. jediny rozdiel je v ciely. firma maximalizuje zisk, komunizmus.. akby vo vedeni nesedeli kreteni, tak by maximalizoval wellbeing svojich obcanov.
*v cieli
Sorry, o tomhle se s váma opravdu vůbec nehodlám bavit. Plácáte dohromady dvě naprosto nesouvisející dogmata.
To si pletete. Soukromá firma je spíš absolutistické monarchie až oligarchie. V komunismu nic není ničí a tak centrální plánování jede ve smyslu "z cizího krev neteče". Zatímco soukromá společnost je majetkem (alespoň z nezanedbatelné části) vládnoucích což se podobá té monarchii kde stát je osobním majetkem monarchy, samozřejmě monarchie i soukromá společnost jsou velmi efektivní dokud mají osvíceného vládce.
vsetko su to diktatury, ale suhlas ze komunismus je skor akciovka ako sro.
Proč v tom pokračujete? Je to naprosto nesmyslné přirovnání.Podnikání je soustavná činnost za účelem zisku. Komunismus je politická ideologie požadující společné vlastnictví a odmítající třídní rozdíly mezi lidmi. Můžete si podat ruku s Walkeer_CZ, ten je taky expert na absurdní přirovnání.
komunismus pouzivam ako symbol centralneho riadenia. vedlajsi efekt centralneho superefektivneho riadenia by ale bolo aj znizenie rozdielov medzi ludmi
btw ste v dochodkovom veku ze na internete vykate?
Firma jede na TRŽNÍM principu, komunismus na PŘÍKAZOVÉM. Možná ti otevře oči tohle: https://www.primat.cz/material/mankiw-zasady-ek...
To fakt kulhá. Je to jako srovnávat židli s pneumatikou a ten hlavní vidět v tom, že na židli se sedí. Nechápu, kolik lidí se do takové pitomosti nechá zatáhnout.
1. v češtině je to slušnost2. tykání je výsada3. mám to rád. přináší to odstupTěch diskuzí, že na usenetu jsme si tykali, mám plné zuby. V té době byli na síti inteligentní lidé, bylo jich pár a mluvilo se převážně anglicky. Dneska je web veřejný prostor, kde považuji za slušnost si vykat, pokud nepřijde bod číslo 2, výsada si tykat. Vy si to dělejte podle sebe, já si to s dovolením budu dělat po svém.
hej, myslel som si ze v tom bude narcizmus 😀
A mimochodem, od někoho, kdo svým nickem uráží, o tykání ani nestojím.Vizte váš nick "dopíčistebou".
nie, je to slovenky. tj bez dlheho i a makceni nad c. a netreba v tom hladat nic viac ako prejam umeleckej kreativity 😝
😁😁🖖👍
To brzo, když to doteď nikdo nekupuje 😀
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.