Došly baterky. Jaguar zastaví výrobu elektromobilu, problémy má i Audi

Názory k článku

JackBrno  |  15. 02. 2020 14:44  |  Microsoft Windows 7 Firefox 72.0

To brzo, když to doteď nikdo nekupuje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Haunter  |  15. 02. 2020 14:56  |  Linux Chrome 80.0.3987.87

Musk je prostě vizionář a nesmírně chytrý člověk... Možná i proto si vyvíjí baterie sám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (24)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 02. 2020 16:22 | Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

A došlo na má slova, jak je evropský automobilový průmysl zoufale nepřipravený na elektromobilitu a za Američany zoufale zaostává. Teď jsou ta slova v přímé praxi, konfrontována s tvrdou realitou.A pozdravuji toho pána, co tak intenzivně věřil, že bájný ID.3 se začne prodávat v květnu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (60)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Kuba12345678  |  15. 02. 2020 16:32  |  Android Chrome 73.0

no to je mi ale lito😁

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Katikakus  |  15. 02. 2020 17:05  |  Linux AppleMAC-Safari 5.0

BEV je technologický, ekonomický i ekologický nesmysl. Dnes to už nechápou pouze naprosto vypatlaní tupci z řad svědků elonových.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (43)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
15. 02. 2020 18:14 | Microsoft Windows 8.1 IE 11.0

To, že došly baterie a výroba nestíhá, je úplná sranda proti tomu, až se baterkám vyprší životnost. To se pak zelení ekoteroristé hrůzou podělají. Směrnice 2006/66/ES uvádí, jak by měly být různé typy baterií recyklovány. Dále, v návaznosti na předcházející směrnici, je tu nařízení EU 493/2012, které stanovuje prováděcí pravidla pro výpočet recyklační účinnosti procesů odpadních baterií a akumulátorů.Směrnice o bateriích zahrnuje i odpovědnost a povinnosti výrobce, který dodává baterie na trh, za jejich sběr a recyklaci:
•95 % baterií dodávaných na trhu musí být nazpět shromážděno,
•50 % celkové hmotnosti shromážděných baterií musí být recyklováno,
•zpráva o shromážděných a recyklovaných bateriích příslušným úřadůmTakže když to shrneme:
50% musí být recyklováno. A to je dle EU ideální stav daný směrnicí.
ALE CO BUDE S TĚMI ZBÝVAJÍCÍMI 50% !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (49)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
dolph1888  |  15. 02. 2020 18:26  |  Microsoft Windows 10 Firefox 74.0

Kdepak, opravdové potíže nastanou, až se začnou krátit zásoby kobaltu (třeba i díky tlaku na konec dětské otrocké práce nejen v Kongu, ale také proto, že další naleziště budou bez brutálního zásahu do přírody nebo ekonomicky nerealizovatelné), pak přijde na řadu lithium. Buď budou nové bezpečné články na bázi síry (které věřím nejvíc) s x3 až x5 kapacitou, umožňující velmi rychlé nabíjení (500 - 1 200* kW hyperchargery) nebo celý bateriový koncept padne.
> Kdo totiž netuší, tak všechny baterie jsou z malých článků co každý zná, recyklace není možná plně roboticky, tedy v desítkách či stovkách tun za přijatelnou dobu a velkým problémem je také podružná kvalita zpětně získaných surovin. Z baterie, která je v E-Autě, už nezískáte kovy (prvky) ze kterých můžete opět vyrobit takto výkonnou baterii. To neříkám já, ale přímo lidé, kteří pracují při výrobě baterií, při výrobě E-Aut a ti, co se profesionálně zabývají recyklací. Prý se čeká na nové technologie, na průlom, tak je to se vším u zelených, alarmistů i výrobců OZE. Chtějí zásobovat státy, stabilizovat sítě a nemají ani TWh baterky.
* pro kamiony

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
PetrProuza  |  15. 02. 2020 20:07  |  Microsoft Windows 10 Firefox 72.0

Když je po baterkách taková poptávka, jak to vypadá naším lithiem na Cínovci? Má ho stát ještě pod kontrolou, nebo si ho nechal ukrást?
Odpovím si sám, nechal si ho ukrást z půlky. ČEZ nakonec ufňukal alespoň 51% akcií v australské firmě, jinak bychom měli na krku další arbitráž. Exministr průmyslu Jiří Havlíček daroval cizincům jen tak z plezíru několik desítek miliard, které mohly plnit státní rozpočet. Takto hloupí nebyli snad ano komunističtí papaláši!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
DeeJay-DEFFI  |  16. 02. 2020 07:54  |  Linux Chrome 78.0.3904.108

No to je neštěstí... Vždyť je to stejné směr na h... Celé elektromobily. Ekologická zátěž mnohem vyšší než u běžného auta už při výrobě, životnost oproti normálnímu autu tak desetinová, nové akumulátory stojí víceméně stejně jako celé auto, elektřina se stejně z většiny vyrábí z uhlí, takže ekologie úplně v pr... Tak k čemu to je? Nesmysl pro pár šašků co se chtějí předvádět. V zimě dojezd pár km, když tam člověk nechce zmrznout, v létě když pustí klimatizaci tak to samé. Pokud by se to rozšířilo ve velkém, kde by se nabíjelo? Rozvodná soustava na to není připravena, aby každý dobíjel minimálně jednou denně auto příkonem v desítkách kW.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (42)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
vzach  |  16. 02. 2020 10:51  |  Microsoft Windows 10 Firefox 73.0

Tak baterky asi nedošly, jen odběratelé těch baterek nejsou spokojeni s kvalitou. To by se u Tesly asi nestalo, tam tak kontrola kvality asi nehraje zas takovou roli, když občas dodává zákazníkům i poněkud méně kvalitní výrobky?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
peter.mlich  |  16. 02. 2020 15:39  |  Microsoft Windows 10 Firefox 72.0

Hahaaa. Takze 100 bodu pro Muska :)
A pritom stacilo vyvinout jen jiny typ baterie z dostupnejsich materialu. Treba sude se vali kvanta plastu. Treba by slo vytvorit vodive a nevodive vrstvicky a vyuzit nejake nehorlave plasty dobre odvadejici teplo. Dokonce by se slo inspirovat modernimi pasivnimi chladici pri konstrukci, maji podobu starych radiatoru. A slo by dat mozna chladic na strechu.
A potom je tu moznost, co jsem nekde videl clanek, auto, ktere jezdi ciste na solarni clanky. Slo by k tomu udelat specializovane clanky a baterii, ktera prijima z clanku vic energie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Bzuci  |  16. 02. 2020 21:57  |  Microsoft Windows 10 Firefox 72.0

Ale bylo to od Živě mazané, dát článek se zárukou pořádné diskuze na víkend, že?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Tantal  |  16. 02. 2020 22:22  |  Microsoft Windows 10 Firefox 72.0

Tak teď šup vydrancovat další africké naleziště, ať se nám v té Evropě lépe dýchá. Peace

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Glosssy  |  17. 02. 2020 10:26  |  Microsoft Windows 10 Chrome 79.0.3945.130

Cože? Polská firma, že má problémy s kvalitou výroby? To se mi nechce věřit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 02. 2020 12:10 | Macintosh OS X AppleMAC-Safari 5.0

Zaujimava prednaska a predpoved o tom, co nas caka v doprave: https://www.youtube.com/watch...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor