Michal Salaj
17. 2. 2020 • 12:10

Zaujimava prednaska a predpoved o tom, co nas caka v doprave: https://www.youtube.com/watch...

Glosssy
17. 2. 2020 • 10:26

Cože? Polská firma, že má problémy s kvalitou výroby? To se mi nechce věřit. 😉

Tantal
16. 2. 2020 • 22:22

Tak teď šup vydrancovat další africké naleziště, ať se nám v té Evropě lépe dýchá. Peace B-]

Bzuci
16. 2. 2020 • 21:57

Ale bylo to od Živě mazané, dát článek se zárukou pořádné diskuze na víkend, že? 😀

peter.mlich
peter.mlich
16. 2. 2020 • 15:39

Hahaaa. Takze 100 bodu pro Muska :)
A pritom stacilo vyvinout jen jiny typ baterie z dostupnejsich materialu. Treba sude se vali kvanta plastu. Treba by slo vytvorit vodive a nevodive vrstvicky a vyuzit nejake nehorlave plasty dobre odvadejici teplo. Dokonce by se slo inspirovat modernimi pasivnimi chladici pri konstrukci, maji podobu starych radiatoru. A slo by dat mozna chladic na strechu.
A potom je tu moznost, co jsem nekde videl clanek, auto, ktere jezdi ciste na solarni clanky. Slo by k tomu udelat specializovane clanky a baterii, ktera prijima z clanku vic energie.

vzach
16. 2. 2020 • 10:51

Tak baterky asi nedošly, jen odběratelé těch baterek nejsou spokojeni s kvalitou. To by se u Tesly asi nestalo, tam tak kontrola kvality asi nehraje zas takovou roli, když občas dodává zákazníkům i poněkud méně kvalitní výrobky? 😉

DeeJay-DEFFI
DeeJay-DEFFI
16. 2. 2020 • 7:54

No to je neštěstí... 😀 Vždyť je to stejné směr na h... Celé elektromobily. Ekologická zátěž mnohem vyšší než u běžného auta už při výrobě, životnost oproti normálnímu autu tak desetinová, nové akumulátory stojí víceméně stejně jako celé auto, elektřina se stejně z většiny vyrábí z uhlí, takže ekologie úplně v pr... Tak k čemu to je? Nesmysl pro pár šašků co se chtějí předvádět. V zimě dojezd pár km, když tam člověk nechce zmrznout, v létě když pustí klimatizaci tak to samé. Pokud by se to rozšířilo ve velkém, kde by se nabíjelo? Rozvodná soustava na to není připravena, aby každý dobíjel minimálně jednou denně auto příkonem v desítkách kW.

PetrProuza
15. 2. 2020 • 20:07

Když je po baterkách taková poptávka, jak to vypadá naším lithiem na Cínovci? Má ho stát ještě pod kontrolou, nebo si ho nechal ukrást?
Odpovím si sám, nechal si ho ukrást z půlky. ČEZ nakonec ufňukal alespoň 51% akcií v australské firmě, jinak bychom měli na krku další arbitráž. Exministr průmyslu Jiří Havlíček daroval cizincům jen tak z plezíru několik desítek miliard, které mohly plnit státní rozpočet. Takto hloupí nebyli snad ano komunističtí papaláši!

dolph1888
dolph1888
15. 2. 2020 • 18:26

Kdepak, opravdové potíže nastanou, až se začnou krátit zásoby kobaltu (třeba i díky tlaku na konec dětské otrocké práce nejen v Kongu, ale také proto, že další naleziště budou bez brutálního zásahu do přírody nebo ekonomicky nerealizovatelné), pak přijde na řadu lithium. Buď budou nové bezpečné články na bázi síry (které věřím nejvíc) s x3 až x5 kapacitou, umožňující velmi rychlé nabíjení (500 - 1 200* kW hyperchargery) nebo celý bateriový koncept padne.
> Kdo totiž netuší, tak všechny baterie jsou z malých článků co každý zná, recyklace není možná plně roboticky, tedy v desítkách či stovkách tun za přijatelnou dobu a velkým problémem je také podružná kvalita zpětně získaných surovin. Z baterie, která je v E-Autě, už nezískáte kovy (prvky) ze kterých můžete opět vyrobit takto výkonnou baterii. To neříkám já, ale přímo lidé, kteří pracují při výrobě baterií, při výrobě E-Aut a ti, co se profesionálně zabývají recyklací. Prý se čeká na nové technologie, na průlom, tak je to se vším u zelených, alarmistů i výrobců OZE. Chtějí zásobovat státy, stabilizovat sítě a nemají ani TWh baterky.
* pro kamiony

Taky skoro doktor
15. 2. 2020 • 18:14

To, že došly baterie a výroba nestíhá, je úplná sranda proti tomu, až se baterkám vyprší životnost. To se pak zelení ekoteroristé hrůzou podělají. Směrnice 2006/66/ES uvádí, jak by měly být různé typy baterií recyklovány. Dále, v návaznosti na předcházející směrnici, je tu nařízení EU 493/2012, které stanovuje prováděcí pravidla pro výpočet recyklační účinnosti procesů odpadních baterií a akumulátorů.Směrnice o bateriích zahrnuje i odpovědnost a povinnosti výrobce, který dodává baterie na trh, za jejich sběr a recyklaci:
•95 % baterií dodávaných na trhu musí být nazpět shromážděno,
•50 % celkové hmotnosti shromážděných baterií musí být recyklováno,
•zpráva o shromážděných a recyklovaných bateriích příslušným úřadůmTakže když to shrneme:
50% musí být recyklováno. A to je dle EU ideální stav daný směrnicí.
ALE CO BUDE S TĚMI ZBÝVAJÍCÍMI 50% !!! :-/

Katikakus
Katikakus
15. 2. 2020 • 17:05

BEV je technologický, ekonomický i ekologický nesmysl. Dnes to už nechápou pouze naprosto vypatlaní tupci z řad svědků elonových.

Kuba12345678
15. 2. 2020 • 16:32
Adrien Malcolm (anonas)
15. 2. 2020 • 16:22

A došlo na má slova, jak je evropský automobilový průmysl zoufale nepřipravený na elektromobilitu a za Američany zoufale zaostává. Teď jsou ta slova v přímé praxi, konfrontována s tvrdou realitou.A pozdravuji toho pána, co tak intenzivně věřil, že bájný ID.3 se začne prodávat v květnu. 🙂

Haunter
15. 2. 2020 • 14:56

Musk je prostě vizionář a nesmírně chytrý člověk... Možná i proto si vyvíjí baterie sám.

JackBrno
15. 2. 2020 • 14:44

To brzo, když to doteď nikdo nekupuje 😀

Určitě si přečtěte

Články odjinud