Raketa

Druhá nejsilnější raketa Delta IV Heavy odstartovala. Podívejte se na skvělé noční fotky

V neděli 12. srpna 2018 se z floridského kosmodromu na mysu Canaveral vydala do vesmíru jedna z nejsilnějších současných raket Delta IV Heavy. Podívejte se na nádherné fotky z nočního startu.

Raketa vynesla do vesmíru sondu Parker Solar Probe. Bude zkoumat sluneční korónu ze vzdálenosti 6 milionu kilometrů. I když se zdá, že je to stále neskutečně daleko, jde o 8× menší vzdálenost než kdykoli dřív.

Parker Solar Probe bude obíhat okolo Slunce po velmi protáhlé dráze, která se bude postupně měnit a sonda se tím bude ke Slunci přibližovat. Během sedmi let ji čeká 25 oběhů okolo Slunce a také sedm blízkých setkání s Venuší, které mají pomoci v úpravě dráhy. První průlet okolo Venuše proběhne 3. října. První perihelium (nejbližší bod dráhy od Slunce) čeká sondu 5. listopadu.

Podívejte se na galerii fotografií z průběhu startu a příprav rakety.

Váš názor Další článek: Spotify testuje novou funkci. Dovolí neplatícím uživatelům přeskakovat reklamy

Témata článku: Vesmír, Raketa, Slunce, NASA, Venuše, Fotka, Nejbližší bod, Sonda, ODS, DEL, Canaveral, Delta IV Heavy, Vzdálenost, Blízké setkání, Noční start, První průlet, Dráha, Parker Solar Probe, Malá vzdálenost, Sluneční koróna, Solar Probe, Protáhlá dráha

Android Auto a Apple CarPlay představují v autech větší nebezpečí než alkohol v těle řidiče

Výsledky této studie vás zřejmě vůbec nepřekvapí. Aspoň tak ale můžeme obecně známý názor podložit čísly.

Daniel Fuglevič | 28