Jen pro zajímavost: Když se poprvé v Chrysler Imperial v roce 1958 objevil tempomat, tak se tato funkce taky jmenovala Autopilot. 😉
Kdyz u spalovaku zaradim nejakou rychlost a motor bezi, tak bez zasahu ridice auto jede hlava nehlava a nezastavi ho ani nejaky prejety chodec. Ridic je proste vzdy zodpovedny za pohyb vozidla a nejake nazvy asistentu na tom nic nezmeni.
Je to extrémní případ, ale vidím to naprosto stejně. Titulky jako "Firma ZF je zodpovědná za smrt chodce, poté co její převodovka díky chybě ve výrobě zařadila špatný rychlostní stupeň" jsou naprosto absurdní
Dokud platí vyhlášky typu "řidič je povinnen se věnovat za jízdy řízení", tak si můžou výrobci říkat o svejch asistentech a autopilotech říkat, co chtějí a odpovědnost bude pořád na řidičích... Ani naprosto dokonalá technologie nikoho nezprošťuje povinnosti dodržovat zákony.
Ne nutně. Pokud autopilot přepere řidiče a narazí do stromu, tak to bude jednoznačně vina výrobce.
Ale Autopilot je tak citlivy na zasah ridice, ze okamzite preda rizeni, pokud zaznamena zasah do rizeni ridicem. Obcas pouzivam Autopilota v T3 a po ca. 15 vterinach je nutne trochu pohnout volantem aby Autopilot zjistil, ze se venujete rizeni. A kdyz udelate nepatrne silnejsi pohyb volantem, hned se AP odpoji a oznami vam ukonceni funkce AP. O prani s AP fakt nemuze byt zadna rec. Autopilot by byla skvela pomoc, ale v Evrope je AP tak osekany, ze je to vlastne jen takova ukazka toho, co by bylo mozne, ale nesmi byt. neco jako oklestena free verze nejakeho software.
Jo pokud zaznamená zásah řidiče. Pokud nezaznamená, tak smůla. je znám případ, kdy Tesla upálila řidiče. Začala hořet, ale otevřít to nešlo
To je zajímavé... protože v tesle jsou elektrické zámky (žádná páčka), tak je to docela dost možné
v Tesle su tiez manualne padla, takze je to hlupost
skor len vodic nevedel ze Tesla ma tiez manualne padla, ak je vobec pravda co pises
A devět z dvanácti porotců už jezdí v nové Tesle.
No jo. ale můžou si zato sami. Pokud to nechají jet na autopilota, a nebudou na něj dávat pozor, tak při případné nehodě by to mohla být sebevražda, anebo poprava samořízením? 😉
To tvrzení o počtu soudců je něčím podložené?Mimo to, čím jezdí soudci je zcela irelevantní. Soudce musí rozhodovat nestranně a nezávisle na svých osobních postojích, zájmech a preferencích.
Je to podložené tvrzením z článku. Pro méně chápavé - Teslu dostali až poté, co vyšel osvobozující rozsudek.
To je těžké když Tesla varuje že je to Software ve vývoji, že máte pořád dohlížet na to co se děje před vámi na siilnici, ale když to lidé berou jako opravdu samořídící auto, tak je to jejich hloupost. Škoda těch životů.
Těžký to je, když Musk plácá o tom, jak super autopilot je, že mu brání jen legislativa a Tesly se budou řídit samy a majitelům vydělávat jako taxíky. A sdílí a lajkuje příspěvky lidí, kteří se nevěnují řízení díky spoléhání se na Autopilota, místo, aby před takovým chováním varoval.
Všichni ukazují prstem, to ON. Nikdo nebere potaz na fakta a těmi fakty jsou především miliony najetých mil s a bez autopilota. Vždy je chyba v lidech. Ale zpět k faktům, člověk způsobí dopravní jednu nehodu za 1 milion km a autopilot jednu nehodu za 3,5 milionu km a to je teprve na druhé úrovni. Ale především, autopilot je stále asistent (pomocník) řidiče, tedy řidič (člověk) je zodpovědný za své rozhodování. Příklad z letectví, v 80% leteckých nehod byl viníkem vždy pilot, špatně se rozhodl a nevěřil přístrojům.B-]
Obě statistiky z hlediska počtu nehod na miliony mil či km ovšem nejsou porovnatelné, protože lidé musí řídit i v situacích a v místech, kde by to autopilot určitě nezvládl. Pravděpodobně by tam havaroval častěji než člověk, a proto se tam nemá používat. A lidé to v takových místech a situacích musí zvládat i bez pomoci autopilota, a občas to holt někdo z nich nezvládne. Zkrátka tyhle rozdíly ve statistikách nehod na ujeté km neznamenají, že by to kdekoliv autopilot místo kohokoliv zvládl vždy lépe a bez nehody.
A tou jsou ty zfalšované Tesla statistiky nebo nějaké nové?
autopilot nie je to iste ako FSD
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.