DuAxel v akci: NASA předvedla rover pro výzkum náročného terénu

NASA předvedla povedený čtyřkolový rover zvaný DuAxel, který by jednoho dne mohl prozkoumávat náročný terén na Marsu, Měsíci i dalších vesmírných tělesech.

DuAxel je pozoruhodný především tím, že se v případě potřeby dokáže rozdělit na dvě samostatná dvoukolová vozítka. To mu umožňuje např. snadno zdolat příkré svahy.

Odborníci z Jet Propulsion Lab tento rover nedávno otestovali v Mohavské poušti a podle jejich vyjádření si „vedl velmi dobře“.

„Axel samostatně manévroval po strmých a skalnatých svazích a nasadil své nástroje i bez potřeby robotické paže,“ konstatoval robotický technolog Issa Nesnas.

„DuAxel otevírá přístup k extrémnějšímu terénu na planetárních tělesech typu Měsíc, Mars, Merkur… a možná i některých ledových světech, jako je Jupiterův měsíc Europa,“ dodal.

S roverem je spokojená i planetární geoložka Laura Kerber. „Místo toho, aby se soustavně snažil chránit před nebezpečími… třeba před pádem nebo převrácením… je navržen tak, aby jim odolal,“ uvedla.

Diskuze (1) Další článek: Zoom spouští placené události. Například hudebníci tak mohou uspořádat placená online vystoupení