Důkazy o existenci života na Marsu mohly být ničeny kyselými tekutinami

Vyskytoval se kdysi na Marsu život? Pokud ano, důkazy o jeho existenci mohly být v mezičase ničeny kyselými tekutinami – což by objasňovalo, proč jsme dosud žádné takové nenašli. Plyne to z nového výzkumu, který byl publikován v žurnálu Scientific Reports.

„Vím, že v minulosti po povrchu Marsu proudily kyselé tekutiny, které ovlivňovaly jíly a jejich schopnost chránit organické látky,“ uvedl badatel Alberto Fairén z Cornell University.

Fairén a jeho spolupracovníci provedli sérii experimentů, během nichž v laboratoři simulovali podmínky panující na povrchu rudé planety. Jejich cílem bylo uchovat ve vzorcích jílu aminokyselinu glycin.

Glycin nevydržel

Dotyčné vzorky byly ovšem vystaveny působení kyselých tekutin. A když se pak dostalo ke slovu ultrafialové záření, molekuly glycinu uvnitř jílů rychle degradovaly.

„Jsou-li jíly exponovány kyselým tekutinám, vrstvy se zhroutí a organická hmota nemůže být zachována. Je zničena,“ vysvětlil Fairén a dodal:

„Naše závěry v tomto článku vysvětlují, proč je hledání organických sloučenin na Marsu tak moc obtížné.“

Diskuze (10) Další článek: Fedora Silverblue: Prakticky nezničitelný Linux pro mámu, tátu i pro tebe

Témata článku: Vesmír, Historie, Výzkum, Mars, Chemie, Mimozemský život, Existence, Cornell University, Důkaz , Existence života, Jíl, Aminokyselina, Slaný, Scientific Reports, Duka, Tekutina

25 filmů, které musíte vidět, dokud jste ještě na světě. Víme, kde si je můžete pustit online

Vybrali jsme 25 jedinečných filmů napříč žánry a historií. Nabídnou to nejzajímavější ze světové i české filmové tvorby. Je to základní výběr, který byste podle nás měli vidět, pokud chcete mít přehled o kinematografii.

Vojtěch Malý