Důkazy o existenci života na Marsu mohly být ničeny kyselými tekutinami

Vyskytoval se kdysi na Marsu život? Pokud ano, důkazy o jeho existenci mohly být v mezičase ničeny kyselými tekutinami – což by objasňovalo, proč jsme dosud žádné takové nenašli. Plyne to z nového výzkumu, který byl publikován v žurnálu Scientific Reports.

„Vím, že v minulosti po povrchu Marsu proudily kyselé tekutiny, které ovlivňovaly jíly a jejich schopnost chránit organické látky,“ uvedl badatel Alberto Fairén z Cornell University.

Fairén a jeho spolupracovníci provedli sérii experimentů, během nichž v laboratoři simulovali podmínky panující na povrchu rudé planety. Jejich cílem bylo uchovat ve vzorcích jílu aminokyselinu glycin.

Glycin nevydržel

Dotyčné vzorky byly ovšem vystaveny působení kyselých tekutin. A když se pak dostalo ke slovu ultrafialové záření, molekuly glycinu uvnitř jílů rychle degradovaly.

„Jsou-li jíly exponovány kyselým tekutinám, vrstvy se zhroutí a organická hmota nemůže být zachována. Je zničena,“ vysvětlil Fairén a dodal:

„Naše závěry v tomto článku vysvětlují, proč je hledání organických sloučenin na Marsu tak moc obtížné.“

Diskuze (10) Další článek: Fedora Silverblue: Prakticky nezničitelný Linux pro mámu, tátu i pro tebe