Dva vědci hledají ve starých datech doklady o existenci mimozemských civilizací

Dva vědci pracující pro iniciativu Breakthrough Listen Initiative, zabývající se lovem mimozemšťanů, minulý týden oznámili, že vyvinuli novou metodu ​​pro prohledávání starých dat shromážděných radioteleskopy.

Jejich zjištění, která byla přijata k publikaci v Monthly Notices of the Royal Astronomical Society, by potenciálně mohly zvýšit naše šance na nalezení „výkonných vysílačů“ ve vzdáleném vesmíru.

„Myslím, že na chvíli jsme si uvědomili, že když provádíme pozorování SETI radioteleskopem, jsme citliví nejen na cílovou hvězdu ve středu pole, ale také na oblast oblohy o velikosti Měsíce,“ uvedl spoluautor dotyčné studie Michael Garret.

Přes 140 000 nových objektů

„Další objekty v poli zahrnují hvězdy v popředí a hvězdy v pozadí v naší vlastní Mléčné dráze. Donedávna jsme nevěděli, jak této skutečnosti využít, protože jsme neznali vzdálenost k těmto hvězdám,“ dodal.

Garret a jeho kolega Andrew Siemion však byli pomocí teleskopu Gaia schopni získat mnohem přesnější výsledky. Dosud prošli více než 400 již realizovaných výzkumů naší galaxie a identifikovali přes 140 000 objektů, které předtím nebyly na snímcích pořízených jinými teleskopy zaznamenány.

Mezi těmito skrytými astronomickými poklady byla např. galaktická jádra, rádiové galaxie či interagující galaxie. „Ukazuje se, že kamkoli namíříte svůj dalekohled, zorné pole bude zahrnovat nějaký zajímavý kosmický objekt,“ komentoval to Garrett v rozhovoru pro Vice.

Diskuze (9) Další článek: Státní příspěvek na energie: Podívejte se, kolik jste dostali, a upravte zálohy. Možná teď nebudete muset platit

Témata článku: Vesmír, Výzkum, Mimozemský život, Hvězda, Radioteleskop, Andrew Siemion, Doklad, Garrett, Mléčná dráha, Vědec, Civilizace, Gaius, Vic, Data, Objekt, Staré data, Galaxie

25 filmů, které musíte vidět, dokud jste ještě na světě. Víme, kde si je můžete pustit online

Vybrali jsme 25 jedinečných filmů napříč žánry a historií. Nabídnou to nejzajímavější ze světové i české filmové tvorby. Je to základní výběr, který byste podle nás měli vidět, pokud chcete mít přehled o kinematografii.

Vojtěch Malý