Dva záhadné objekty v pásu asteroidů mezi Marsem a Jupiterem se zdají být plné organické hmoty

Tým astronomů v pásu asteroidů mezi Marsem a Jupiterem odhalil dva záhadné objekty, které se zdají být plné organické hmoty – možná včetně základních stavebních kamenů pozemského života. Upozornil na to deník New York Times.

Pro podobné objekty všeobecně vzato platí, že se ve výstupech z různých astronomických pozorování zobrazují jako červené – na rozdíl od těch bez organického materiálu, které odrážejí mnohem více modrého světla.

A „vesmírné balvany“, přezdívané 203 Pompeja a 269 Justitia, září mnohem červeněji než jakékoliv jiná známá tělesa v dotyčném pásu.

Chce to hodně ledu

„Aby měly tyto organické látky, nejprve musely mít na povrchu hodně ledu,“ uvedl badatel Michaël Marsset. „Takže se musely zformovat ve velice chladném prostředí. Pak byl led vystavený slunečnímu záření a v důsledku toho vznikly tyto komplexní organické látky.“

Další studium 203 Pompeja a 269 Justitia by nám podle řady vědců mohlo poskytnout nové zajímavé informace o chaotických počátcích naší Sluneční soustavy.

„Je to vzrušující objev s implikacemi pro původ života,“ konstatovala například astrochemička Karin Öberg z Harvard University, která se tohoto výzkumu přímo neúčastní.

Titulní ilustrační foto: Pablo Carlos Budassi, CC BY-SA 4.0