Dýchatelnou atmosféru na Marsu by pro nás mohly vytvořit sinice

Názory k článku

našinec  |  18. 06. 2018 20:22  |  Microsoft Windows 10 Chrome 66.0.3359.170

Tato myšlenka byla před několika desítkami let zavržena kvůli obrovské časové náročnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Mi.Chal  |  18. 06. 2018 22:19  |  Microsoft Windows 7 IE 11.0

Dýchatelný vzduch vyrobit mohou, ale pokud nebude vyšší gravitace a/nebo magnetické pole, tak tam nejspíš moc dlouho nevydrží a odfoukne ho to. Předpokládá se, že Mars už atmosféru měl, ale víceméně o ni přišel.

_ldx  |  18. 06. 2018 22:27  |  Linux Chrome 66.0.3359.139

No hlavně by měli vyřešit magnetický obal, potom můžou začít vyrábět kyslík. Jinak jim to kosmický vítr rychle rozfouká...

kazeasch  |  19. 06. 2018 08:09  |  Microsoft Windows 7 Chrome 67.0.5192.0

Nechápu proč v diskuzi hned všichni uvažují nad teraformací celé planety. Bez ohledu na to, že se v titulku píše o atmosféře jde evidentně min v této fázi o myšlenku soběstačného "biodómu"

19. 06. 2018 13:43 | Microsoft Windows 7 Firefox 41.0

No, vypadá to na pěknou prácičku: posílit magnetické pole, podpořit tvorbu kyslíku a převést nějaké "skleníkové" plyny z Venuše na Mars, tím posledním by se zabily 2 mouchy jednou ranou - Venuše by se ochladila a Mars zahřál.Ještě by stálo za to zjistit v jaké dálce a jak velké by muselo být "zrcadlo" od Země (aby se mohlo v případě potřeby zaclonit celé Slunce), aby se mohlo regulovat (nepropustné - propustné na x% - zcela propustné + výběr oblastí pro tyto úpravy) počasí na Zemi, tedy množství osvitu ze Slunce jednotlivých oblastí země úpravou propustností (zacloněním) slunečních paprsků. Tím by se mohlo zvrátit naše stále více horoucí klima ...Nějaký milión let bude co dělat :) Poté by mohly být obyvatelné dokonce 3 planety Sluneční soustavy ... Mimochodem, Venuše asi také nemá moc silné magnetické pole, protože Venušanský rok je kratší než den, Venuše se jen velmi líně otáčí a je stále línější, tím asi její vnitřní dynamo také nevytváří silné magnetické síly? A plynů nemá zrovna málo!